ΕΠΙΛΟΓΕΣ!
Ψαλμός 32: 10 Οι
μάστιγες του ασεβή είναι πολλές· εκείνον, όμως, που ελπίζει στον Κύριο, έλεος
θα τον περικυκλώνει.
Η ελευθερία του ανθρώπου.
Η ελευθερία της επιλογής.
Οι επιλογές.
Ο άνθρωπος πλάστηκε κατ εικόνα Θεού, με εξουσία επάνω σε όλη την
δημιουργία, ώστε να κατακτήσει εδάφη, να καταλάβει και να υποτάξει τα άγρια
ζώα, να διοικήσει με σύνεση και φρόνηση.
Το κύριο στοιχείο του ανθρώπου είναι η ελευθερία επιλογών.
Η αμαρτία (!) ενώπιον του Θεού, είναι η επιλογή του κακού.
Η υπακοή στον λόγο του Θεού, είναι η επιλογή του καλού που αρέσει στον
Κύριο Ιησού.
Η αμαρτία και η παράβαση δεν είναι κάτι φυσικό στον άνθρωπο, αλλά επήλθε
από την εξαπάτηση του πρώτου ανθρώπου και έτσι δημιουργήθηκε η αμαρτωλή φύση σε
κάθε άνθρωπο που γεννιέται.
Ο απόστολος Παύλος, το περιγράφει στην επιστολή
του:
«Βρίσκω, λοιπόν,
τούτον τον νόμο, ότι, ενώ εγώ θέλω να κάνω το καλό, κοντά μου βρίσκεται το
κακό. Επειδή, βρίσκω μεν ευχαρίστηση στον νόμο τού Θεού κατά τον εσωτερικό
άνθρωπο· όμως, βλέπω μέσα στα μέλη μου έναν άλλο νόμο, που αντιμάχεται
στον νόμο τού νου μου, και με αιχμαλωτίζει στον νόμο τής αμαρτίας, που είναι
μέσα στα μέλη μου. Ω, ταλαίπωρος άνθρωπος εγώ· ποιος θα με ελευθερώσει από το
σώμα αυτού τού θανάτου;»
ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
Ο Θεός δια των προφητών στην Παλαιά Διαθήκη, έδινε το μήνυμα των επιλογών.
Ο άνθρωπος μπορεί να επιλέξει μεταξύ της χάριτος του Θεού, ή των δικών
του «έξυπνων» σκέψεων και αποφάσεων.
Ο προφήτης Δαβίδ:
«Ζητάτε τον Κύριο και τη δύναμή του· εκζητάτε το πρόσωπό του παντοτινά».
Ο προφήτης Ησαΐας:
«Ζητάτε τον Κύριο, ενόσω μπορεί να βρεθεί· επικαλείστε αυτόν, ενόσω είναι
κοντά».
Ο προφήτης Σοφονίας:
«Ζητάτε τον Κύριο, όλοι οι πράοι τής γης, εσείς που εκτελέσατε τις
κρίσεις του· ζητάτε δικαιοσύνη, ζητάτε πραότητα, ίσως σκεπαστείτε κατά την
ημέρα τής οργής τού Κυρίου».
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
Ο Κύριος ήρθε να καλέσει αμαρτωλούς ανθρώπους σε μετάνοια, μέσα από την
επαφή μαζί Του.
Αυτή η επαφή γινόταν δια της πίστεως στην διδαχή του Κυρίου, στο πρόσωπο
του Ιησού Χριστού.
Κάθε άνθρωπος διακρινόταν μπροστά στον Ιησού, μέσα από την πίστη του στο
πρόσωπο του Κυρίου και την αγάπη, που τον κινούσε.
Διαβάζουμε, από το περιστατικό της θεραπείας των 10 λεπρών, όταν
θεραπεύτηκαν και οι δέκα λεπροί!
«Ένας, όμως, απ' αυτούς, βλέποντας ότι γιατρεύτηκε, επέστρεψε με δυνατή φωνή
δοξάζοντας τον Θεό. Και έπεσε με το πρόσωπο στα πόδια του, ευχαριστώντας τον· κι
αυτός ήταν Σαμαρείτης».
«Και ο Ιησούς, αποκρινόμενος, είπε: Δεν καθαρίστηκαν οι δέκα; Οι δε εννιά
πού είναι; Δεν βρέθηκαν άλλοι να επιστρέψουν για να δοξάσουν τον Θεό, παρά μονάχα
αυτός ο αλλογενής; Και του είπε: Αφού σηκωθείς, πήγαινε· η πίστη σου σε έσωσε».
Σε άλλο σημείο, ο Κύριος Ιησούς δίδασκε
σχετικά με την ελεύθερη επιλογή των ανθρώπων στο να επιλέξουν το πρόσωπο του Κυρίου.
Υπηρετούμε τον Κύριο επειδή τον
ακολουθούμε με επιλογή!
Μας κάλεσε με κλήση αγία, ίσως πολλές φορές
μέχρι να εννοήσουμε την σημασία και την αξία της κλήσης Του.
Αφού ήρθε η ώρα και άνοιξε η διάνοια μας
(!) δώσαμε την καρδιά μας, τα συναισθήματα μας και κάναμε βήμα – βήμα τον Λόγο Του,
με πλήρη συνείδηση και περίσκεψη.
Στα εδάφια πιο κάτω, φαίνεται το ενδιαφέρον
του Κυρίου μας, ώστε να επιλέξουμε εμείς (!) το άγιο θέλημα του.
«Ελάτε σε μένα όλοι όσοι κοπιάζετε και είστε φορτωμένοι, και εγώ
θα σας αναπαύσω».
«Σηκώστε επάνω σας τον ζυγό μου, και μάθετε από μένα· επειδή,
είμαι πράος και ταπεινός στην καρδιά· και θα βρείτε ανάπαυση μέσα στις ψυχές
σας. Επειδή, ο ζυγός μου είναι καλός, και το φορτίο μου ελαφρύ».
«Αν κάποιος θέλει να κάνει το θέλημά του, θα γνωρίσει για τη
διδασκαλία, αν είναι από τον Θεό ή αν εγώ μιλάω από τον εαυτό μου».
«Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Αν κάποιος φυλάξει τον λόγο μου, δεν θα
δει θάνατο στον αιώνα».
«Εγώ είμαι η θύρα· όποιος μπει μέσα διαμέσου εμού, θα σωθεί, και
θα μπει μέσα, και θα βγει έξω, και θα βρει βοσκή».
«Αν κάποιος εμένα υπηρετεί, εμένα ας ακολουθεί· και όπου είμαι
εγώ, εκεί θα είναι και ο δικός μου υπηρέτης· και αν κάποιος υπηρετεί εμένα, θα
τον τιμήσει ο Πατέρας».
«Ο Ιησούς αποκρίθηκε και του είπε: Αν κάποιος με αγαπάει, θα
φυλάξει τον λόγο μου, και ο Πατέρας μου θα τον αγαπήσει, και θάρθουμε σ' αυτόν,
και θα κατοικήσουμε μέσα σ' αυτόν».
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Ο Παύλος, ο δούλος του Θεού και απόστολος
Ιησού Χριστού, απευθυνόμενος προς τον Τιμόθεο, ένα νέο εργάτη και υπηρέτη του
Ευαγγελίου, φανερώνει τις επιλογές (!) που θα έχει υπηρετώντας τους αδελφούς.
Διαβάζουμε:
«Φρόντισε με επιμέλεια να παραστήσεις τον εαυτό σου δόκιμο στον Θεό,
ως εργάτη που δεν έχει το παραμικρό να ντρέπεται, ο οποίος ορθοτομεί τον λόγο της
αλήθειας».
«Τις δε βέβηλες ματαιοφωνίες απόφευγέ τες· επειδή, θα προχωρήσουν σε
περισσότερη ασέβεια· και ο λόγος τους θα κατατρώει σαν γάγγραινα· από τους οποίους
είναι ο Υμέναιος και ο Φιλητός, οι οποίοι αποπλανήθηκαν από την αλήθεια,
λέγοντας ότι η ανάσταση έχει ήδη γίνει· και ανατρέπουν την πίστη μερικών».
«Όμως, το στερεό θεμέλιο του Θεού μένει, έχοντας τούτη τη σφραγίδα: Ο Κύριος
γνωρίζει αυτούς που είναι δικοί του· και: Ας απομακρυνθεί από την αδικία καθένας
που ονομάζει το όνομα του Χριστού. Μάλιστα, μέσα σ' ένα μεγάλο σπίτι δεν υπάρχουν
μονάχα σκεύη χρυσά και ασημένια, αλλά και ξύλινα και πήλινα· και άλλα μεν για χρήση
τιμητική, άλλα όμως για χρήση όχι τιμητική».
«Αν, λοιπόν, κάποιος καθαρίσει τον εαυτό του απ' αυτά, θα είναι
σκεύος για τιμητική χρήση, αγιασμένο, και εύχρηστο στον οικοδεσπότη,
ετοιμασμένο για κάθε αγαθό έργο».
Αμήν.
Ματθαίος 6: 33 Αλλά,
ζητάτε πρώτα τη βασιλεία τού Θεού, και τη δικαιοσύνη του· και όλα αυτά θα σας
προστεθούν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου