ΑΛΗΘΙΝΗ ΘΥΣΙΑ!
1η επιστολή προς Κορινθίους 1: 21 Επειδή,
με τη σοφία τού Θεού ο κόσμος δεν γνώρισε τον Θεό διαμέσου της σοφίας, ο Θεός
ευδόκησε διαμέσου της μωρίας τού κηρύγματος να σώσει αυτούς που πιστεύουν· επειδή,
και οι Ιουδαίοι σημείο ζητούν, και οι Έλληνες σοφία ζητούν·
Θυσία στον Θεόν.
Λατρεία στον Θεόν.
Θρησκευτική λατρεία.
Ο άνθρωπος, ο αρχαίος, από φόβο προσπάθησε να λατρεύσει τον
Θεό.
Φοβούμενος τα στοιχεία της φύσης, που δεν μπορούσε να
δαμάσει, έκανε θρησκευτικές τελετές, όπως ο ίδιος παρέλαβε από τους προγόνους
του.
Βέβαια δεν άλλαζε κάτι μέσα του, καθώς συνέχιζε να είναι
άνομος, κακός και πονηρός.
Ο Καίν, ήταν ο πρωτότοκος γιος του Αδάμ και ήταν γεωργός.
Ο Αβελ ήταν ο δεύτερος γιος του Αδάμ και ήταν βοσκός
προβάτων.
Ο πατέρας τους δίδαξε πώς έπρεπε να λατρεύουν τον Θεό,
ακριβώς, σφάζοντας ένα πρόβατο από τα πρωτότοκα, χύνοντας το αίμα και καίγοντας
κατόπιν, σαν ολοκαύτωμα προσφορά εις τον Θεόν.
Όμως, κάτι δυσάρεστο συνέβη ενώπιον του Θεού.
Διαβάζουμε:
«Και ύστερα από ημέρες ο Κάιν πρόσφερε από τους καρπούς της γης
προσφορά στον Κύριο. Και ο Άβελ πρόσφερε κι αυτός από τα πρωτότοκα των προβάτων
του, και από το πάχος τους. Και ο Κύριος κοίταξε με ευμένεια επάνω στον Άβελ,
κι επάνω στην προσφορά του· επάνω στον Κάιν, όμως, κι επάνω στην προσφορά του
δεν κοίταξε. Και ο Κάιν αγανάκτησε πάρα πολύ, και κατσούφιασε το πρόσωπό του».
Τι είχε συμβεί;
Ας το δούμε:
1.
Ο Κάιν σαν γεωργός, προτίμησε να προσφέρει καρπό
από την γη, αντί για ένα πρόβατο από τα πρωτότοκα που βοσκούσε ο Αβελ.
2.
Δεν ήθελε να υποχρεωθεί στον αδελφό του, από
μίσος.
3.
Αυτό ήταν μια ακόμη παράβαση στην εντολή, που
είχε δώσει ο Θεός.
4.
Αυθαίρετα πρόσφερε ότι νόμιζε (!) εκείνος σωστό.
5.
Ο Κάιν δεν πίστευε ότι ο Θεός τον έβλεπε.
6.
Ήταν πονηρός και τα έργα του άδικα.
7.
Η θυσία του Κάιν δεν έγινε δεκτή (!) και ο Θεός
απέρριψε την θυσία του.
Το αποτέλεσμα της αγανάκτησης του Καίν, ήταν να σκοτώσει τον
αδελφό του Αβελ!
Και ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, γράφει γιαυτό, στην επιστολή του:
«Διότι αύτη είναι η παραγγελία, την οποίαν ηκούσατε απ' αρχής, να αγαπώμεν
αλλήλους·
«ουχί καθώς ο Κάϊν ήτο εκ του
πονηρού και έσφαξε τον αδελφόν αυτού· και διά τι έσφαξεν αυτόν; διότι τα έργα αυτού
ήσαν πονηρά, τα δε του αδελφού αυτού δίκαια».
Η ΔΙΔΑΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Με το πλήρωμα του χρόνου, ο Θεός απέστειλε τον Υιό Του, ώστε να
δώσε ένα νέο τρόπο λατρείας.
Όχι ένα τύπο λατρείας, ή ένα σημείο από τον ουρανό, ή ένα
νέο σύμβολο!
Ένα πνευματικό, αληθινό τρόπο λατρείας, την αληθινή θυσία.
Διαβάζουμε τα λόγια του Ιησού:
«Όμως, έρχεται ώρα, και ήδη είναι, όταν οι αληθινοί προσκυνητές θα
προσκυνήσουν τον Πατέρα με πνεύμα και με αλήθεια· επειδή, ο Πατέρας τέτοιου
είδους ζητάει να είναι εκείνοι που τον προσκυνούν».
Ανάμεσα στους Ισραηλίτες και τους Σαμαρείτες υπήρχε διαμάχη
για τον αληθινό τόπο λατρείας.
Οι μεν Σαμαρείτες πίστευαν ότι το όρος της ευλογίας, το όρος
Γαριζίν ήταν ο αληθινός τόπος λατρείας (από το Δευτερονόμιο), οι δε Ιουδαίοι πίστευαν
ότι ήταν ο ναός του Σολομώντα στα Ιεροσόλυμα ο τόπος της λατρείας (από την αφιέρωση
του ναού, επί βασιλέως Σολομώντα).
Και έρχεται ο Κύριος Ιησούς, να συνομιλήσει με μια γυναίκα
αμαρτωλή, από την πόλη Συχάρ της Σαμάρειας και να της αποκαλύψει την αλήθεια.
Διαβάζουμε την συζήτηση:
«Ο Ιησούς της λέει: Γυναίκα, πίστεψέ με, ότι, έρχεται ώρα, κατά την οποία
ούτε σε τούτο το βουνό (όρος Γαριζίν) ούτε στα Ιεροσόλυμα (ναός του Σολομώντα) θα
προσκυνήσετε τον Πατέρα».
«Εσείς προσκυνάτε εκείνο που δεν ξέρετε· εμείς προσκυνούμε εκείνο που ξέρουμε·
επειδή, η σωτηρία είναι από τους Ιουδαίους».
Και ο Κύριος,
κατέληξε:
«Ο Θεός είναι πνεύμα· και εκείνοι που τον προσκυνούν με πνεύμα και με
αλήθεια πρέπει να τον προσκυνούν».
ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ (Η ΛΟΓΙΚΗ) ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ας δούμε, πρώτα την αλήθεια.
1.
Αλήθεια είναι η διδαχή του Ευαγγελίου, δια
αποκαλύψεως Ιησού Χριστού.
2.
Αλήθεια είναι ο λόγος του Θεού, ο θεόπνευστος.
3.
Αλήθεια είναι η διδαχή που οδηγεί τον άνθρωπο
στην αναγέννηση.
4.
Αλήθεια είναι η ορθή διδασκαλία, η ορθοτόμηση
του λόγου δια Πνεύματος Αγίου.
5.
Αλήθεια είναι η πνευματική πρόοδος του ανθρώπου
από πίστη σε πίστη.
Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου:
«Σας παρακαλώ, λοιπόν, αδελφοί, χάρη των οικτιρμών τού Θεού, να
παραστήσετε τα σώματά σας ως θυσία
ζωντανή, άγια, ευάρεστη στον Θεό, η οποία είναι η λογική σας λατρεία».
Ας δούμε το δεύτερο, την λογική (το πνεύμα) μας.
Διαβάζουμε από την επιστολή προς Ρωμαίους:
«Και μη συμμορφώνεστε με τούτο τον αιώνα, αλλά μεταμορφώνεστε διαμέσου
τής ανακαίνισης του νου σας, ώστε να
δοκιμάζετε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθό και ευάρεστο και τέλειο».
Η αληθινή λατρεία προς τον Θεό, περνά μέσα από την λογική,
τον νου του ανθρώπου.
Δεν είναι δυνατό (!) να έχουμε ένα «κολλημένο» μυαλό σε
παραδόσεις ανθρώπων, που δεν προσφέρουν ένα πνευματικό τρόπο λατρείας προς τον
Θεό.
Ανάμεσα στις διάφορες, ακόμη και χριστιανικές, αποχρώσεις υπάρχουν
τύποι λατρείας που για τον Θεό είναι ψεύτικες.
Παραδείγματα:
1.
Το άγιο «άκτιστο» φως, την ημέρας της εορτής αναστάσεως
του Χριστού.
2.
Τα λείψανα των αγίων, που ευωδιάζουν.
3.
Οι γυναίκες που κηρύττουν στον άμβωνα, αντί για τους
άνδρες πίστεως.
4.
Οι πιστοί που πέφτουν κάτω με το «άγγιγμα» του
Πνεύματος.
5.
Τα μουσικά όργανα και οι «πνευματικοί» χοροί,
στην εκκλησία.
6.
Οι εικόνες των αγίων και τα αγάλματα των αγίων.
ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΚΑΚΟΙ
Ο απόστολος Παύλος, γράφει την δεύτερη επιστολή προς τον
Τιμόθεο.
Διαβάζουμε:
«Γνώριζε, μάλιστα, τούτο, ότι στις έσχατες ημέρες θάρθουν κακοί καιροί·
Και ο Παύλος, καταλήγει:
«Με τον ίδιο τρόπο που ο Ιαννής και ο Ιαμβρής αντιστάθηκαν στον Μωυσή, έτσι
κι αυτοί αντιστέκονται στην αλήθεια, άνθρωποι διεφθαρμένοι στον νου, αδόκιμοι στην
πίστη».
«Αλλά, δεν θα προκόψουν περισσότερο· επειδή, η ανοησία τους θα γίνει καταφάνερη
σε όλους, όπως έγινε και η ανοησία εκείνων».
Αμήν.
Μάρκος 8: 12 Τότε,
ο Ιησούς αναστενάζοντας από την καρδιά του, λέει: Γιατί αυτή η γενεά ζητάει
σημείο; Σας διαβεβαιώνω: Σημείο δεν θα δοθεί σ' αυτή τη γενεά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου