ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ | ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ!




Ρωμαίους 3: 21 Τώρα, όμως, χωρίς τον νόμο του Μωυσή, φανερώθηκε η δικαιοσύνη τού Θεού, έχοντας τη μαρτυρία τού νόμου και των προφητών· δικαιοσύνη, όμως, του Θεού, διαμέσου τής πίστης στον Ιησού Χριστό, προς όλους κι επάνω σε όλους εκείνους που πιστεύουν·




Ο νόμος του Μωυσή, η Πεντάτευχος.

Ο νόμος του Ισραήλ (σήμερα η  Τορά).

Ο νόμος του Χριστού, η Νέα Διαθήκη.

Το καθαρό Ευαγγέλιο, χωρίς τις Παραδόσεις.



Πόσο συνετός, ή γνωστικός πρέπει να είναι ο άνθρωπος, ώστε να ευαρεστήσει στον Θεό;


Ο προφήτης Δαβίδ, καταγράφει δια Πνεύματος Αγίου, τις διαθέσεις των αφρόνων:    

«Ο άφρονας είπε στην καρδιά του: Δεν υπάρχει Θεός. Διαφθάρηκαν· έγιναν βδελυροί στα έργα· δεν υπάρχει κανένας, που να πράττει το αγαθό. Ο Κύριος έσκυψε από τον ουρανό επάνω στους γιους των ανθρώπων, για να δει αν υπάρχει κάποιος που να έχει σύνεση, που να ζητάει τον Θεό».

«Όλοι παρεξέκλιναν, μαζί εξαχρειώθηκαν· δεν υπάρχει κανένας που να πράττει το αγαθό· δεν υπάρχει ούτε ένας».

«Δεν έχουν γνώση, όλοι εκείνοι που εργάζονται την ανομία, που κατατρώνε τον λαό μου, σαν να τρώνε ψωμί; Δεν επικαλέστηκαν τον Κύριο».



Και σε άλλο Ψαλμό, ο Δαβίδ γράφει για τον ασεβή:

«Στην υπερηφάνεια του ασεβή, κατακαίγεται ο φτωχός· ας πιαστούν στις πανουργίες που συλλογίζονται. Επειδή, ο ασεβής καυχάται στις επιθυμίες τής ψυχής του και ο πλεονέκτης μακαρίζει τον εαυτό του· περιφρονεί τον Κύριο. Ο ασεβής, εξαιτίας τής αλαζονείας τού προσώπου του, δεν θα αναζητήσει τον Κύριο· όλοι οι συλλογισμοί του είναι: Δεν υπάρχει Θεός».

«Οι δρόμοι του μολύνονται σε κάθε εποχή· οι κρίσεις σου είναι πολύ ψηλά από το πρόσωπό του· φυσάει ενάντια σε όλους τους εχθρούς του. Είπε μέσα στην καρδιά του: Δεν θα σαλευτώ από γενεά σε γενεά· επειδή, δεν θα πέσω σε δυστυχία. Το στόμα του είναι γεμάτο από κατάρα και απάτη και δόλο· κάτω από τη γλώσσα του είναι κακία και ανομία. Κάθεται σε ενέδρα των προαυλίων, σε απόκρυφα μέρη, για να φονεύσει τον αθώο. Τα μάτια του παραμονεύουν τον πένητα».


Προφανώς για τον άνομο και ασεβή (!) ο νόμος του Μωυσή (σήμερα η Τορά), υπήρξε το επικάλυμμα για την ανομία.


Ανομία χωρίς φρόνηση, χωρίς σύνεση.

Ανομία χωρίς αναγέννηση δια του Ιησού, σε νέο πνεύμα και σε νέα καρδιά.



Και ο Παύλος, ο απόστολος του Κυρίου, διερωτάται στην επιστολή προς Ρωμαίους:

«Και αν η αδικία μας δείχνει τη δικαιοσύνη τού Θεού, τι θα πούμε;»

«Μήπως είναι άδικος ο Θεός, που επιφέρει την οργή; (ως άνθρωπος μιλάω)».

«Μη γένοιτο· επειδή, πώς θα κρίνει ο Θεός τον κόσμο;»

«Αν, βέβαια, η αλήθεια τού Θεού περίσσευσε για τη δόξα του διαμέσου του δικού μου ψέματος,»

«γιατί εγώ κρίνομαι πλέον ως αμαρτωλός;»


Και ο Παύλος, καταλήγει:

«ξέρουμε ότι όσα λέει ο νόμος του Μωυσή, μιλάει προς εκείνους που είναι κάτω από τον νόμο· ώστε να φράξει κάθε στόμα, και ολόκληρος ο κόσμος να γίνει υπόδικος στον Θεό».

«Επειδή, από έργα τού νόμου δεν θα δικαιωθεί μπροστά του καμιά σάρκα· για τον λόγο ότι,

«διαμέσου τού νόμου δίνεται σαφής γνώση της αμαρτίας».


«Ή μήπως μόνον των Ιουδαίων είναι ο Θεός; Όχι δε και των Εθνικών; Ναι, και των Εθνικών· επειδή, ένας είναι ο Θεός, που θα δώσει τη δικαίωση στην περιτομή που προέρχεται από πίστη, και στην ακροβυστία διαμέσου τής πίστης».

«Καταργούμε, λοιπόν, τον νόμο του Μωυσή διαμέσου της πίστης; Μη γένοιτο· αλλά, ορθώνουμε νόμο (του Ευαγγελίου).





ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ

Η δικαιοσύνη του Θεού είναι αναμειγμένη με τα σπλάχνα της αγάπης του, της μακροθυμίας του και της μαρτυρίας των προφητών Του.


Αυτό προσπαθεί να διατυπώσει ο Απόστολος Παύλος γράφοντας την επιστολή προς τους Ρωμαίους.

Διαβάζουμε:
«Τώρα, όμως, χωρίς τον νόμο του Μωυσή, φανερώθηκε η δικαιοσύνη τού Θεού, έχοντας τη μαρτυρία τού νόμου και των προφητών·


«δικαιοσύνη, όμως, του Θεού, διαμέσου της πίστης στον Ιησού Χριστό, προς όλους κι επάνω σε όλους εκείνους που πιστεύουν»·


«επειδή, δεν υπάρχει διαφορά· δεδομένου ότι, όλοι αμάρτησαν, και στερούνται τη δόξα τού Θεού· ανακηρύσσονται, όμως, δίκαιοι, δωρεάν, με τη χάρη του, διαμέσου της απολύτρωσης που έγινε με τον Ιησού Χριστό·»


«τον οποίο ο Θεός προκαθόρισε ως μέσον εξιλέωσης διαμέσου της πίστης, με βάση το αίμα του, προς φανέρωση της δικαιοσύνης του, για την άφεση των αμαρτημάτων, που έγιναν στο παρελθόν, μέσα στη μακροθυμία τού Θεού·»



Γράφοντας την επιστολή προς τους Εφεσίους, ο Παύλος αρχίζει:

«Άξιος ευλογίας είναι ο Θεός και Πατέρας τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, αυτός που μας ευλόγησε με κάθε πνευματική ευλογία στα επουράνια διαμέσου τού Χριστού·

«καθώς μάς έκλεξε διαμέσου αυτού πριν από τη δημιουργία τού κόσμου, για να είμαστε άγιοι και χωρίς ψεγάδι μπροστά του με αγάπη·



Δείτε την θαυμάσια χάρη του Θεού και τον νόμο του Ευαγγελίου:

«αφού μας προόρισε σε υιοθεσία διαμέσου τού Ιησού Χριστού στον εαυτό του, σύμφωνα με την ευδοκία τού θελήματός του, σε έπαινον της δόξας τής χάρης του, με την οποία μάς χαρίτωσε με τον αγαπημένο του·

«με τον οποίο έχουμε την απολύτρωση διαμέσου τού αίματός του, την άφεση των αμαρτημάτων, σύμφωνα με τον πλούτο της χάρης του»·



Όλα γίνονται σύμφωνα με την πρόθεση του Θεού, στο να χαρίσει στον άνθρωπο την απολύτρωση δια νέου Νόμου.


Ο ΝΟΜΟΣ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ

Τι περιλαμβάνει;


Ας το δούμε:

1.       Δωρεάν δικαίωση κάθε αμαρτωλού εις πάντα τον μετανοούντα.

2.       Ελευθερία από τα δεσμά της ανομίας.

3.       Υπηρεσία στο έργο του Θεού, δια δυνάμεως Πνεύματος Αγίου.

4.       Όλα γίνονται με πίστη στο όνομα του Χριστού.

5.       Το θεμέλιο της διδασκαλίας είναι η επί του όρους ομιλία.

6.       Οι λεπτομέρειες της χριστιανικής ζωής, που καθορίζονται στις επιστολές

7.       Την εκπλήρωση των προφητειών του προφητικού λόγου των Γραφών

8.       Τον σεβασμό στην θεοπνευστία των Γραφών.

Αμήν.




Ψαλμός 14: 2  Ο Κύριος έσκυψε από τον ουρανό επάνω στους γιους των ανθρώπων, για να δει αν υπάρχει κάποιος που να έχει σύνεση, που να ζητάει τον Θεό.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις