TO ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!


Λουκάς 8: 10 Ο δε είπεν· Εις εσάς εδόθη να γνωρίσητε τα μυστήρια της βασιλείας του Θεού, εις δε τους λοιπούς διά παραβολών, διά να μη βλέπωσιν ενώ βλέπουσι και να μη καταλαμβάνωσιν ενώ ακούουσιν.


Σίγουρα σε πολλούς ανθρώπους αρέσουν τα μυστήρια! Μυστήριο ονομάζουμε κάτι που είναι ασύλληπτο για τον ανθρώπινο νου και ανεξήγητο, ώστε να χωρέσει στην καρδιά.

Σήμερα το μεγαλύτερο μυστήριο παραμένει: Το μυστήριο του Χριστού!

Ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός δίδαξε τους αποστόλους, λέγοντας: «Εις εσάς εδόθη να γνωρίσητε το μυστήριον της βασιλείας του Θεού· εις εκείνους δε τους έξω διά παραβολών τα πάντα γίνονται, διά να βλέπωσι βλέποντες και να μη ίδωσι, και να ακούωσιν ακούοντες και να μη νοήσωσι, μήποτε επιστρέψωσι και συγχωρηθώσιν εις αυτούς τα αμαρτήματα».

Το μυστήριο του Χριστού είναι το πρόσωπο του Σωτήρα, ή του Μεσσία (κατά τον λαό Ισραήλ) αλλά και όλο το σχέδιο του Θεού για την σωτηρία όλων των ανθρώπων, εθνών, λαών και γλωσσών!   
Όταν ρωτήθηκαν οι μαθητές, τι λένε οι άνθρωποι για τον Ιησού, η απάντηση ήταν ότι ο Ιησούς είναι ένας εκ των μεγάλων προφητών, όπως ο Ιερεμίας, ο Ιωάννης και άλλοι. Ο Κύριος συνέχισε και ρώτησε την γνώμη των μαθητών, για το ποιος είναι ο Ιησούς. Ο Πέτρος χωρίς να διστάσει είπε: «Συ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού του ζώντος!». Αμέσως ο Κύριος αποκρίθηκε: «Μακάριος είσαι Σίμων, διότι αίμα και σάρκα δεν σου το απεκάλυψε αλλά ο Πατέρας μου, ο ουράνιος».

Η αποκάλυψη του προσώπου, ή τι κρύβει το πρόσωπο του Χριστού, ήταν μεγάλη πρόκληση για τον λαό Ισραήλ που έβλεπε αλλά δεν καταλάβαινε!

Ένα πολύ σημαντικό περιστατικό μας περιγράφει το Ευαγγέλιο, όταν ένας Ρωμαίος εκατόνταρχος ζήτησε από τον Χριστό να θεραπεύσει τον δούλο του. Ο Κύριος απάντησε ότι θα πάει στο σπίτι του να θεραπεύσει τον δούλο και ο εκατόνταρχος αποκρίθηκε: «Κύριε, δεν είμαι άξιος να εισέλθης υπό την στέγην μου· αλλά μόνον ειπέ λόγον, και θέλει ιατρευθή ο δούλός μου». Αυτό προξένησε μεγάλη εντύπωση στον Κύριο και είπε: «Αληθώς σας λέγω, ουδέ εν τω Ισραήλ εύρον τοσαύτην πίστιν. Σας λέγω δε ότι πολλοί θέλουσιν ελθεί από ανατολών και δυσμών και θέλουσι καθήσει μετά του Αβραάμ και Ισαάκ και Ιακώβ εν τη βασιλεία των ουρανών, οι δε υιοί της βασιλείας θέλουσιν εκβληθή εις το σκότος το εξώτερον· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός των οδόντων».

Το Ευαγγέλιο του Χριστού σήμερα είναι και παραμένει το μυστήριο για πολλούς. Ο απόστολος Παύλος ομολογεί στην επιστολή του, προς τους Γαλάτες της Ασίας: «σας γνωστοποιώ, αδελφοί, ότι το ευαγγέλιον το κηρυχθέν υπ' εμού δεν είναι ανθρώπινον· διότι ουδ' εγώ παρέλαβον αυτό παρά ανθρώπου ούτε εδιδάχθην, αλλά δι' αποκαλύψεως Ιησού Χριστού».

Το μυστήριο του Χριστού και του Ευαγγελίου λύνεται μόνον δια αποκαλύψεως άνωθεν εκ του Πατρός των φώτων (επιστολή Ιακώβου).

Ο ίδιος ο απόστολος Παύλος γράφει προς τους Εφεσίους, σχετικά με την διακονία του, περί του μυστηρίου του Χριστού: «Εις εμέ τον πλέον ελάχιστον πάντων των αγίων εδόθη η χάρις αύτη, να ευαγγελίσω μεταξύ των εθνών τον ανεξιχνίαστον πλούτον του Χριστού και να φωτίσω πάντας, ποία είναι η κοινωνία του μυστηρίου του αποκεκρυμμένου από των αιώνων εν τω Θεώ όστις έκτισε τα πάντα διά του Ιησού Χριστού».

Πιο κάτω, στην επιστολή του, ο Παύλος μας εξηγεί αναλυτικά: «επειδή ηκούσατε την οικονομίαν της χάριτος του Θεού της δοθείσης εις εμέ υπέρ υμών, ότι δι' αποκαλύψεως εφανέρωσεν εις εμέ το μυστήριον, καθώς προέγραψα συντόμως, εξ ων δύνασθε αναγινώσκοντες να νοήσητε την εν τω μυστηρίω του Χριστού γνώσιν μου, το οποίον εν άλλαις γενεαίς δεν εγνωστοποιήθη εις τους υιούς των ανθρώπων, καθώς τώρα απεκαλύφθη διά Πνεύματος εις τους αγίους αυτού αποστόλους και προφήτας, να ήναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας αυτού εν τω Χριστώ διά του ευαγγελίου, του οποίου έγεινα υπηρέτης κατά την δωρεάν της χάριτος του Θεού, την δοθείσαν εις εμέ κατά την ενέργειαν της δυνάμεως αυτού».

Τι είναι αυτό που ξεχωρίζει;
«να ήναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας αυτού εν τω Χριστώ διά του ευαγγελίου»

Πράγματι το μυστήριο του Χριστού αποκαλύπτεται σε μας, όταν καταλάβουμε ότι και εις τα έθνη ο Θεός έδωκε την μετάνοια εις ζωήν αιώνιον!  

Γραφεί ο απόστολος Παύλος: «Τώρα όμως διά του Ιησού Χριστού σεις οι ποτέ όντες μακράν εγείνετε πλησίον διά του αίματος του Χριστού. Διότι αυτός είναι η ειρήνη ημών, όστις έκαμε τα δύο εν και έλυσε το μεσότοιχον του φραγμού, καταργήσας την έχθραν εν τη σαρκί αυτού, τον νόμον των εντολών των εν τοις διατάγμασι, διά να κτίση εις εαυτόν τους δύο εις ένα νέον άνθρωπον, φέρων ειρήνην».

Για να καταλήξει με αυτό το συμπέρασμα: «Άρα λοιπόν δεν είσθε πλέον ξένοι και πάροικοι αλλά συμπολίται των αγίων και οικείοι του Θεού, εποικοδομηθέντες επί το θεμέλιον των αποστόλων και προφητών, όντος ακρογωνιαίου λίθου αυτού του Ιησού Χριστού· εν τω οποίω πάσα η οικοδομή συναρμολογουμένη αυξάνεται εις ναόν άγιον εν Κυρίω· εν τω οποίω και σεις συνοικοδομείσθε εις κατοικητήριον του Θεού διά του Πνεύματος.

Έχουμε από τον λόγο του Θεού ένα ακόμη μυστήριο, που δεν έχει εκπληρωθεί. Γράφει  ο απόστολος Παύλος προς τους Κορινθίους: «Ιδού, μυστήριον λέγω προς εσάς· πάντες μεν δεν θέλομεν κοιμηθή, πάντες όμως θέλομεν μεταμορφωθή, εν μιά στιγμή, εν ριπή οφθαλμού, εν τη εσχάτη σάλπιγγι· διότι θέλει σαλπίσει, και οι νεκροί θέλουσιν αναστηθή άφθαρτοι, και ημείς θέλομεν μεταμορφωθή».

Αυτό το μυστήριο αφορά δύο καταστάσεις: (α) ανάσταση των νεκρών και (β) η αρπαγή της εκκλησίας. Ας τα δούμε:

(α) ανάσταση των νεκρών
Πολλές φορές σε κηδείες έχουμε ακούσει ίσως, το απόσπασμα εκ του Ευαγγελίου, προς Θεσσαλονικείς: «Διότι τούτο σας λέγομεν διά του λόγου του Κυρίου, ότι ημείς οι ζώντες, όσοι απομένομεν εις την παρουσίαν του Κυρίου, δεν θέλομεν προλάβει τους κοιμηθέντας· επειδή αυτός ο Κύριος θέλει καταβή απ' ουρανού με κέλευσμα, με φωνήν αρχαγγέλου και με σάλπιγγα Θεού, και οι αποθανόντες εν Χριστώ θέλουσιν αναστηθή πρώτον».

(β) η αρπαγή της εκκλησίας.
Επίσης, ίσως έχουμε ακούσει από το ίδιο απόσπασμα, να ψάλλεται: «έπειτα ημείς οι ζώντες όσοι απομένομεν θέλομεν αρπαχθή μετ' αυτών εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις τον αέρα, και ούτω θέλομεν είσθαι πάντοτε μετά του Κυρίου».

Και τα δύο αυτά μυστήρια είναι αποκαλυμμένα σε πιστούς και αγίους ανθρώπους, που αγαπούν τον Θεό και πιστεύουν στον Χριστό και το Ευαγγέλιο. Πλέον δεν αφορούν θέματα που δεν χωρούν στο μυαλό μας, αλλά είναι ζητήματα που καθορίζουν την στάση μας, την πορεία μας και τον προσανατολισμό μας, κάθε ημέρα και νύχτα, όσο ζούμε στη γη. Αμήν.


1η προς Τιμόθεο επιστολή 3: 16 Και αναντιρρήτως το μυστήριον της ευσεβείας είναι μέγα· ο Θεός εφανερώθη εν σαρκί, εδικαιώθη εν πνεύματι, εφάνη εις αγγέλους, εκηρύχθη εις τα έθνη, επιστεύθη εις τον κόσμον, ανελήφθη εν δόξη.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις