ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΟΣΤΙΣ ΔΕΝ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΤΕΙ ΕΝ ΕΜΟΙ.
Μάρκος 6: 3 δεν
είναι ούτος ο τέκτων, ο υιός της Μαρίας, αδελφός δε του Ιακώβου και Ιωσή και
Ιούδα και Σίμωνος; και δεν είναι αι αδελφαί αυτού ενταύθα παρ' ημίν; Και
εσκανδαλίζοντο εν αυτώ.
Η σχέση μας με τον Ιησού Χριστό, του αμαρτωλού με τον Λυτρωτή, περνά από δοκιμασία.
Η δοκιμασία αφορά την πίστη και την αφοσίωση στο πρόσωπο
του Ιησού.
Αρκετές φορές ο Κύριος δοκίμασε την πίστη των μαθητών
διασχίζοντας επανειλημμένα την λίμνη της Γαλιλαίας, όχι τυχαία. Όταν το
πλοιάριο τους δεν κατάφερνε να αντιμετωπίσει την δύναμη του αέρα και το ύψος
των κυμάτων, ο Κύριος κοιμόταν ήσυχα μέσα το πλοίο. Και τότε με φωνές, οι
μαθητές έκραξαν: «Διδάσκαλε, δεν σε μέλει ότι χανόμεθα;». Άραγε αυτό το
περιστατικό, μπορεί να σκανδαλίσει τους δώδεκα; Και βέβαια θα μπορούσε αν ο
Κύριος δεν ήταν ο Ιησούς, ο υιός του Θεού του ζώντος.
Τι έγινε στην συνέχεια; Διαβάζουμε:
«Και σηκωθείς επετίμησε τον άνεμον και είπε προς την
θάλασσαν· Σιώπα, ησύχασον. Και έπαυσεν ο άνεμος, και έγεινε γαλήνη μεγάλη. Και
είπε προς αυτούς· Διά τι είσθε ούτω δειλοί; πως δεν έχετε πίστιν;».
Και οι μαθητές;
«Και εφοβήθησαν φόβον μέγαν και έλεγον προς αλλήλους·
Τις λοιπόν είναι ούτος, ότι και ο άνεμος και η θάλασσα υπακούουσιν εις αυτόν;».
Όμως, πέρα από αυτό το ζωντανό περιστατικό, υπάρχουν και
άλλα ζητήματα που αφορούν την διδασκαλία του Ιησού και τους πειρασμούς μέσα στη
χριστιανική ζωή μας, που μπορεί να μας φέρουν σε αμφιβολία.
# Η διδασκαλία του Ιησού.
Διαβάζουμε ότι η διδαχή του Χριστού δεν χωρούσε σε όλους
τους Ιουδαίους: «Εμάχοντο λοιπόν προς αλλήλους Ιουδαίοι, λέγοντες· Πως δύναται
ούτος να δώση εις ημάς να φάγωμεν την σάρκα αυτού;». και ακόμη: «Έκτοτε πολλοί
των μαθητών αυτού εστράφησαν εις τα οπίσω και δεν περιεπάτουν πλέον μετ'
αυτού». Είναι βέβαιο ότι αν δεν ανοίξει ο Θεός την καρδιά του, ο άνθρωπος δεν
μπορεί να καταλάβει τους λόγους του Ευαγγελίου, ακόμη και αν για λίγο ακολουθήσει
τον Χριστό. Το άνοιγμα της καρδιάς το κάνει ο Θεός σε ανθρώπους ειλικρινείς στο
πνεύμα και ταπεινούς στην καρδιά. Η διδασκαλία του Ιησού ενοχλεί, σκανδαλίζει
διότι μιλά αλήθειες προ καταβολής κόσμου. Δηλαδή ο λόγος της αληθείας σαν το
φως, σαν ήλιος, έρχεται να φωτίσει τα σκοτάδια της αλαζονείας και τους ψεύδους
των ανθρώπων. Και αυτό ενοχλεί!
# Οι πειρασμοί.
Στον Ιάκωβο διαβάζουμε: «Μηδείς πειραζόμενος ας λέγη ότι
από του Θεού πειράζομαι· διότι ο Θεός είναι απείραστος κακών και αυτός ουδένα
πειράζει. Πειράζεται δε έκαστος υπό της ιδίας αυτού επιθυμίας, παρασυρόμενος
και δελεαζόμενος. Έπειτα η επιθυμία αφού συλλάβη, γεννά την αμαρτίαν, η δε
αμαρτία εκτελεσθείσα γεννά τον θάνατον».
Ο πειρασμός είναι σαν το πεδίο της μάχης. Είναι ανθρώπινο
να μάχεται ο άνθρωπος με τον εαυτό του, το εγώ του και τα πάθη του που συμμαχούν
με τον πονηρό. Διαβάζουμε: «Πειρασμός δεν σας κατέλαβεν ειμή ανθρώπινος· πιστός
όμως είναι ο Θεός, όστις δεν θέλει σας αφήσει να πειρασθήτε υπέρ την δύναμίν σας,
αλλά μετά του πειρασμού θέλει κάμει και την έκβασιν, ώστε να δύνασθε να υποφέρητε».
Για τον Θεό και Πατέρα μας είναι σημαντικό να δίνουμε αυτές
τις μάχες με τον εχθρό και να νικάμε. Διαβάζουμε: «Μακάριος ο άνθρωπος, όστις υπομένει
πειρασμόν· διότι αφού δοκιμασθή, θέλει λάβει τον στέφανον της ζωής, τον οποίον υπεσχέθη
ο Κύριος εις τους αγαπώντας αυτόν».
# Σκάνδαλο μεταξύ αδελφών.
Ο Κύριος μας δίδαξε: «Είπε δε προς τους μαθητάς· Αδύνατον
είναι να μη έλθωσι τα σκάνδαλα· πλην ουαί εις εκείνον, διά του οποίου έρχονται».
Πώς ένας αδελφός φέρνει το σκάνδαλο; Όταν συμπεριφέρεται
αφρόνως. Ιδιαίτερα σε επαγγελματικές δοσοληψίες, πολλοί λεγόμενοι αδελφοί, με
αφροσύνη εργαζόμενοι είτε σαν αφεντικά είτε σαν μισθωτοί αδικούν και φέρονται
με πονηρία. Αυτό πληγώνει και σκανδαλίζει τον απλό και ειλικρινή αδελφό που δεν
μιλά. Όμως ο Κύριος τι είπε;
#1 «Προσέχετε εις εαυτούς».
Προσέχετε! Προσέχετε! Προσέχετε!, Δηλαδή; Διακρίνετε,
Βλέπετε, στις σχέσεις σας μεταξύ σας.
#2 «Εάν δε ο αδελφός σου αμαρτήση εις σε, επίπληξον αυτόν·
και εάν μετανοήση, συγχώρησον αυτόν».
Εάν σε αδικήσει ο αδελφός σου, έλεγξε αυτή την
ανοησία του και επίπληξε αυτόν! Δηλαδή; Μάλωσε τον!
#3 «και
εάν επτάκις της ημέρας αμαρτήση εις σε, και επτάκις της ημέρας επιστρέψη προς σε
λέγων· Μετανοώ, θέλεις συγχωρήσει αυτόν».
Μόλις σου πει συγνώμη, σε αδίκησα, τότε να είσαι έτοιμος να τον συγχωρήσεις
αμέσως και πάλι … και πάλι … και πάλι … Αμήν.
Ρωμαίους 14: 13 Λοιπόν
ας μη κρίνωμεν πλέον αλλήλους, αλλά τούτο κρίνατε μάλλον, το να μη βάλλητε πρόσκομμα
εις τον αδελφόν ή σκάνδαλον.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου