ΕΚ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΣΟΥ! – ΜΕΡΟΣ 1
Ιάκωβος 2: 14 Ποιο
το όφελος, αδελφοί μου, αν κάποιος λέει ότι έχει πίστη, και δεν έχει έργα; Μήπως
η πίστη μπορεί να τον σώσει;
Τα έργα σώζουν τον άνθρωπο;
Σχετίζονται τα έργα, με την πίστη
του ανθρώπου;
Ποια είναι τα καλά έργα;
Πώς δικαιώνεται ο άνθρωπος;
Θα δούμε σε συνέχειες, αυτό το ενδιαφέρον θέμα των «αγαθών
έργων».
Έχει δώσει αιτίες, για
μεγάλες συζητήσεις, αν ο άνθρωπος σώζεται εκ των έργων ή δια της πίστεως!
Αξίζει (!) να βάλουμε σε τάξη, το θέμα αυτό.
Ο ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ ΤΟΥ ΣΟΛΟΜΩΝΤΑ
Ανατρέχοντας στο βιβλίο του Εκκλησιαστή, διαβάζουμε:
«Ας ακούσουμε το τέλος τής όλης υπόθεσης: Να φοβάσαι τον Θεό, και να
τηρείς τις εντολές του, δεδομένου ότι αυτό είναι το παν τού ανθρώπου. Επειδή, ο
Θεός θα φέρει σε κρίση κάθε έργο, και κάθε κρυφό πράγμα, είτε αγαθό είτε πονηρό».
Ο Κύριος Ιησούς, στην διδασκαλία του, ανάφερε:
«Σας λέω δε ότι, για κάθε αργόν λόγο, που θα μιλούσαν οι άνθρωποι, θα
λογοδοτήσουν γι' αυτόν κατά την ημέρα τής κρίσης. Επειδή, από τα λόγια σου θα
δικαιωθείς, και από τα λόγια σου θα κατακριθείς».
Η ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ
Ο λόγος του Θεού, στην Νέα Διαθήκη μας διδάσκει την κατά
χάριν Σωτηρία του ανθρώπου.
Διαβάζουμε:
«Οπως ο Μωυσής ύψωσε το φίδι μέσα στην έρημο, έτσι πρέπει να υψωθεί ο
Υιός τού ανθρώπου· για να μη χαθεί καθένας ο οποίος πιστεύει σ' αυτόν, αλλά να
έχει αιώνια ζωή. Επειδή, με τέτοιον τρόπο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε
τον Υιό του τον μονογενή, για να μη χαθεί καθένας ο οποίος πιστεύει σ' αυτόν,
αλλά να έχει αιώνια ζωή».
Ακόμη, ο Ιωάννης ο βαπτιστής, δήλωσε με παρρησία:
«Ο Πατέρας αγαπάει τον Υιό, και όλα τα έδωσε στο χέρι του. Όποιος πιστεύει
στον Υιό, έχει αιώνια ζωή· όποιος, όμως, απειθεί στον Υιό, δεν θα δει ζωή, αλλά
η οργή τού Θεού μένει επάνω του».
Η σωτηρία του ανθρώπου είναι ακριβώς, το δώρο του Θεού (!) δια
της πίστεως στο όνομα του Κυρίου Ιησού Χριστού, αφού ο άνθρωπος πλέον αναγεννιέται
δια του λόγου του Θεού και δια του Αγίου Πνεύματος.
Ο άνθρωπος ο αναγεννημένος αποκτά νέο πνεύμα κα νέα καρδία
όπου μπορεί πλέον να δεχτεί και να συνομιλήσει και να προσκυνήσει τον Θεόν με
το πνεύμα του και με την αλήθεια που μόλις του αποκαλύφτηκε.
Για να το ξεκαθαρίσει αυτό ο Κύριος, είπε μια παραβολή.
Διαβάζουμε:
«Κανένας δεν βάζει μπάλωμα από καινούργιο ύφασμα επάνω σε παλιό ιμάτιο·
επειδή, το αναπληρωματικό του κομμάτι τραβάει από το ιμάτιο, και γίνεται χειρότερο
σχίσιμο. Ούτε βάζουν νέο κρασί σε παλιά ασκιά· ειδάλλως, σχίζονται τα ασκιά, και
το κρασί χύνεται, και τα ασκιά χαλούν· αλλά, βάζουν νέο κρασί σε καινούργια ασκιά,
ώστε και τα δύο διατηρούνται».
Πράγματι, το νέο κρασί είναι το νέο πνεύμα (!) και τα καινούργια
ασκιά είναι η νέα καρδιά του νέου ανθρώπου.
Ο απόστολος Παύλος, γράφει σχετικά με τον νέο άνθρωπο, τον αναγεννημένο.
Διαβάζουμε:
«αν κάποιος είναι εν Χριστώ, είναι καινούργιο κτίσμα· τα αρχαία πέρασαν,
δέστε, τα πάντα έγιναν καινούργια».
ΤΟ ΕΡΓΟ
Ας δούμε από την διδαχή του Κυρίου μας, τι είναι τα έργα, ή
καλύτερα το έργο;
Διαβάζουμε:
«Προσέχετε, αγρυπνείτε, και προσεύχεστε· για τον λόγο ότι, δεν ξέρετε
πότε είναι ο καιρός. Επειδή, αυτό θα είναι σαν έναν άνθρωπο που βρίσκεται σε
άλλη χώρα, ο οποίος άφησε το σπίτι του, και έδωσε στους δούλους του την
εξουσία, και σε κάθε έναν το έργο του, και στον θυρωρό πρόσταξε να αγρυπνεί».
Εδώ φαίνεται καθαρά, η πρόθεση του Κυρίου Ιησού, για κάθε δούλο
Του.
Ο Κύριος έχει την πρόθεση να αναθέτει έργο (!) σε κάθε δούλο
Του, η δούλη Του.
Και όντως (!) ο Κύριος σε κάθε τέκνο Του αναγεννημένο και
γεμάτο από το Πνεύμα το Άγιο, αναθέτει έργο.
Πώς γίνεται αυτό;
1.
Δια των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος
«σε άλλον μεν δίνεται διαμέσου τού Πνεύματος λόγος σοφίας, σε άλλον δε
λόγος γνώσης, σύμφωνα με το ίδιο Πνεύμα· σε άλλον δε πίστη, διαμέσου τού ίδιου
Πνεύματος· σε άλλον δε χαρίσματα θεραπειών, διαμέσου τού ίδιου Πνεύματος· σε
άλλον δε ενέργειες θαυμάτων, σε άλλον δε προφητεία, σε άλλον δε διακρίσεις
πνευμάτων, σε άλλον δε γένη γλωσσών, σε άλλον δε ερμηνεία γλωσσών».
2.
Δια των διακονιών του Κυρίου Ιησού Χριστού
«Κι αυτός έδωσε άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτες, άλλους δε
ευαγγελιστές, άλλους δε ποιμένες και δασκάλους, για την τελειοποίηση των αγίων,
για το έργο τής διακονίας, για την οικοδομή τού σώματος του Χριστού».
3.
Δια των ενεργημάτων του Θεού.
«υπάρχουν και διαιρέσεις ενεργημάτων, ο Θεός όμως είναι ο ίδιος, που
ενεργεί τα πάντα μέσα σε όλους».
Με τι προσόντα;
Δια της δυνάμεως του Αγίου Πνεύματος, αφού ο πιστός αποκτά
τον καρπό του Πνεύματος του Αγίου.
Διαβάζουμε:
«Ο καρπός, όμως, του Πνεύματος είναι: Αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, καλοσύνη,
αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια· ενάντια στους ανθρώπους αυτού του είδους
δεν υπάρχει νόμος».
«Και όσοι είναι τού Χριστού, σταύρωσαν τη σάρκα
μαζί με τα πάθη και τις επιθυμίες».
Δείτε εδώ, πώς έκρινε ο Κύριος Ιησούς, τον πονηρό δούλο Του!
«Και λέει σ' αυτόν: Από το στόμα σου θα σε κρίνω, δούλε πονηρέ· ήξερες
ότι εγώ είμαι άνθρωπος αυστηρός, παίρνοντας ό,τι δεν έβαλα, και θερίζοντας ό,τι
δεν έσπειρα· γιατί, λοιπόν, δεν έδωσες το ασήμι μου στην τράπεζα, ώστε εγώ
μόλις ερχόμουν να το έπαιρνα μαζί με τον τόκο;».
Το ξαναγράφω: «γιατί,
λοιπόν, δεν έδωσες το ασήμι μου στην τράπεζα, ώστε εγώ μόλις ερχόμουν να το
έπαιρνα μαζί με τον τόκο;»
Τι φαίνεται, λοιπόν!
Ο Κύριος κρίνει τον δούλο Του, ή την δούλη Του, εκ των έργων
αυτών!!
Στο επόμενο άρθρο, θα δούμε τη συνέχεια. Αμήν.
Ιάκωβος 2: 18 Αλλά,
θα πει κάποιος: Εσύ έχεις πίστη, και εγώ έχω έργα· δείξε μου την πίστη σου από
τα έργα σου, και εγώ θα σου δείξω από τα έργα μου την πίστη μου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου