Η ΝΕΟΤΗΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ!
2ο βιβλίο των Χρονικών 9: 23 Και
όλοι οι βασιλιάδες της γής ζητούσαν το πρόσωπο του Σολομώντα, για να ακούσουν
τη σοφία του, την οποία ο Θεός είχε βάλει στην καρδιά του.
Τα παιδιά …
Οι έφηβοι …
Οι νέοι …
Οφείλουν άραγε, να γνωρίζουν τον λόγο
του Θεού;
Ο πλέον σοφός βασιλιάς της γης, ήταν ο Σολομώντας. Η σοφία
και η σύνεση, του εδόθη από τον Θεό και βασίλευσε για σαράντα χρόνια, τον 10ο
προ Χριστού αιώνα.
Διαβάζουμε στις Γραφές: «Και όλοι οι βασιλιάδες της γής ζητούσαν το πρόσωπο
του Σολομώντα, για να ακούσουν τη σοφία του, την οποία ο Θεός είχε βάλει στην
καρδιά του. Και κάθε ένας έφερνε το δώρο του, ασημένια σκεύη,
χρυσά σκεύη, και στολές, και πανοπλίες, και αρώματα, άλογα, και μουλάρια, κάθε
χρόνο».
Ο Σολομώντας έγραψε τρία πολύ σημαντικά βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης. Το βιβλίο των Παροιμιών, το
βιβλίο του Εκκλησιαστή και το άσμα των ασμάτων.
Διαβάζουμε από τον Εκκλησιαστή: «αλλά,
κι αν ο άνθρωπος ζήσει πολλά χρόνια, και σε όλα αυτά ευφραίνεται, ας θυμηθεί
όμως τις ημέρες τού σκοταδιού, ότι θα είναι πολλές. Όλα όσα συμβαίνουν είναι
ματαιότητα».
Πράγματι, ο άνθρωπος συνήθως αγαπά μόνο της καλές
ημέρες και τις χαρές της ζωής του και ξεχνά την αιωνιότητα. Θέλει να ζει σε ένα
συνεχές όνειρο. Όταν έρθει μια δοκιμασία του χαλάνε όλα τα σχέδια.
Όμως ο άνθρωπος καλύτερα θα ήταν να ετοιμάζεται για
ένα αιώνιο ταξίδι και να είναι βέβαιος ότι αυτό που ζει είναι μάταιο, δηλαδή
απόλυτα προσωρινό.
Τι είναι προσωρινό;
Ας δούμε:
1. Ένας
γάμος από σφοδρό έρωτα
2. Ένα
πτυχίο διδακτορικό
3. Ένα
σπίτι λουξ
4. Ένα
αυτοκίνητο, το καλύτερο μοντέλο
5. Διακοπές
σε 7/στερο ξενοδοχείο
Δηλαδή, όλα έχουν ημερομηνία λήξεως!
Όμως, επειδή ο Θεός γνωρίζει την φύση του ανθρώπου,
ότι είναι περιπετειώδης και ανήσυχος, λέγει στον Εκκλησιαστή: «Να ευφραίνεσαι
νέε, στη νιότη σου· και η καρδιά σου ας σε χαροποιεί στις ημέρες τής νιότης
σου· και περπάτα σύμφωνα με τις επιθυμίες τής καρδιάς σου, και σύμφωνα με την
όραση των ματιών σου· εντούτοις, να ξέρεις, ότι για όλα αυτά ο Θεός θα σε φέρει
σε κρίση».
Το
ξαναγράφω: «ότι για όλα αυτά ο Θεός θα σε φέρει σε κρίση»!
Και ο Εκκλησιαστής συνεχίζει με μια προτροπή: «Και
αφαίρεσε τον θυμό από την καρδιά σου, και απομάκρυνε την πονηρία από τη σάρκα
σου· επειδή, η νιότη και η παιδική ηλικία είναι ματαιότητα».
Δύο πράγματα, αφορούν αποκλειστικά τα παιδιά και
τους νέους:
1. αφαίρεσε
τον θυμό από την καρδιά σου
2. απομάκρυνε
την πονηρία από τη σάρκα σου
Ο ΘΥΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ο θυμός των παιδιών μας, οφείλεται στην
καλομεταχείριση και θαλπωρή των γονέων.
Το λάθος είναι ότι οι γονείς δεν
εξηγούν στα παιδιά από μικρά ακόμη και την ηλικία των 3 ετών ότι τα πάντα
έρχονται από τον Θεό δια της προσευχής και της δεήσεως. Ότι δηλαδή έχουμε ένα ουράνιο
Πατέρα πλούσιο, αγαθό και ένα Κύριο τον Ιησού που είναι ο μεσίτης μας.
Σε κάθε
πρόβλημα της οικογένειας, του μπαμπά ή της μαμάς ή των μικρών παιδιών της οικογένειας
αφού προσευχηθούμε θα δούμε την λύση και το έλεος του Θεού, ώστε κατόπιν να
ψάλλουμε και να τον δοξάσουμε.
Η ΠΟΝΗΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Η πονηριά που σταδιακά αναπτύσσεται στους εφήβους
και τους νέους, είναι το αποτέλεσμα της επαφής των με τον έξω κόσμο, δηλαδή τους
συμμαθητές στο σχολείο, το φροντιστήριο (Α), το φροντιστήριο (Β), το φροντιστήριο
(Γ).
Οι γονείς, οφείλουν να είναι στο πλάι των, ιδιαίτερα
οι μητέρες, ώστε να αντιμετωπίζουν μαζί τις προκλήσεις της αμαρτίας. Οφείλουν
να είναι οι πραγματικοί φίλοι των παιδιών τους με σκοπό να συζητούν να αναλύουν
και να καταδικάζουν κάθε αμαρτία και να χαίρονται μαζί σε κάθε επιτυχία των
παιδιών.
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Εδώ, είναι χρήσιμο να διαβάσουμε από την επιστολή του
Ιωάννη:
Ο Ιωάννης επαναλαμβάνει δύο φορές τον λόγο του. Μία
στον παρόντα χρόνο (!) και μια στον Αόριστο χρόνο.
Γιατί;
Διότι ο Ιωάννης, γνωρίζει καλά τι σημαίνει αγωγή ή
παιδεία (!) των τέκνων ή των νέων.
Είναι η εμπειρική σχέση, η αληθινή γνωριμία του
ανθρώπου με τον Θεό. Όταν η παιδεία έχει εμπειρία, τότε αυτή μένει. Όταν έχει
μόνο θεωρία, τότε λησμονείται!
Και εμπειρία είναι η Αναγέννηση σε νέα καρδία και
νέο πνεύμα (!) και ακόμη, το βάπτισμα στο Πνεύμα το Άγιο!
Αυτό ακριβώς (!) εκφράζει ο Ιωάννης, δια Πνεύματος
Αγίου:
«Γράφω σε σας, παιδιά, επειδή συγχωρήθηκαν οι
αμαρτίες σας, για χάρη τού ονόματός του».
«Γράφω σε σας, πατέρες, επειδή γνωρίσατε εκείνον που
υπήρχε εξαρχής».
«Γράφω σε σας, νεαροί, επειδή νικήσατε τον πονηρό».
«γράφω σε σας, παιδιά, επειδή γνωρίσατε τον πατέρα».
Και τώρα, δείτε πώς ο Ιωάννης επαναλαμβάνει τα ίδια
(!) σε χρόνο Αόριστο:
«Έγραψα σε σας, πατέρες, επειδή γνωρίσατε εκείνον
που υπήρχε εξαρχής».
«έγραψα σε σας, νεαροί, επειδή είστε δυνατοί και ο
λόγος τού Θεού μένει μέσα σας και νικήσατε τον πονηρό».
Αυτός ο Αόριστος χρόνος (!) για εμάς, σημαίνει την
συνεχή μελέτη και σπουδή των Γραφών.
Διαβάζουμε τα λόγια του αποστόλου Παύλου προς τον
Τιμόθεο: «Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο,
για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη· για να είναι ο άνθρωπος
του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο αγαθό».
Και ο Παύλος κάνει μια σαφή υπενθύμιση προς τον
Τιμόθεο, που δεν πρέπει να λησμονήσει ποτέ: «Αλλά, εσύ να μένεις σ' εκείνα που έμαθες
και πιστώθηκες, ξέροντας από ποιον τα έμαθες· και ότι, από βρέφος γνωρίζεις τα ιερά
γράμματα, που μπορούν να σε σοφίσουν σε σωτηρία διαμέσου τής πίστης εν Χριστώ Ιησού».
Εκκλησιαστής 11: 8 αλλά,
κι αν ο άνθρωπος ζήσει πολλά χρόνια, και σε όλα αυτά ευφραίνεται, ας θυμηθεί
όμως τις ημέρες τού σκοταδιού, ότι θα είναι πολλές.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου