ΜΑΚΑΡΙΟΣ Ο ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΤΩΧΟΝ!




1ο βιβλίο του Σαμουήλ 2: 7 Ο Κύριος φτωχίζει, και πλουτίζει· ταπεινώνει και υψώνει. Ανεγείρει τον πένητα από το χώμα, και ανυψώνει τον φτωχό από την κοπριά,




Γιατί υπάρχουν πτωχοί;

Πώς πτωχεύει ο άνθρωπος;

Πώς στερούνται βασικών αγαθών (ενδεείς);

Ποιος βοηθάει τους πτωχούς;

Τι είναι η ελεημοσύνη;


Ζούμε σε μια πολυπληθυσμική κοινωνία των μεγάλων πόλεων. Αυτό σημαίνει πολλές θρησκείες, πολλές ανάγκες ανθρώπων, μεγάλη κοινωνική ανισότητα, τεράστια ανοικτά ζητήματα διακυβέρνησης και οικονομική κρίση για όλους σε σχέση με μια δεκαετία πριν.

Βλέπουμε γύρω μας αγνώστους ανθρώπους ζητιάνους, ακόμη μετανάστες και πρόσφυγες, να γεμίζουν τα πέντε σημεία συγκέντρωσης στα νησιά και κατόπιν τα δύο σημεία μετεγκατάστασης στην Ελλάδα.

Όλα αυτά μας θυμίζουν την αδικία και την εξαθλίωση του ανθρώπου από κατά τόπους κυβερνήσεις χωρίς την αλήθεια και την δικαιοσύνη του Θεού.

Όμως, κοντά μας υπάρχουν γνωστοί άνθρωποι φτωχοί, με στερήσεις των  αναγκαίων αγαθών, βαριές ασθένειες, ιδιαίτερα στις εκκλησίες που συναθροιζόμαστε σαν ποίμνιο του Χριστού.


ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΠΤΩΧΩΝ

Ο λόγος του Θεού, μας διδάσκει το δίκαιο των πτωχών.

Δεν εξετάζει πώς (!) βρέθηκαν πτωχοί ή πώς (!) κατάντησαν πτωχοί.

Διαβάζουμε από το βιβλίο της Εξόδου: «ούτε θα αποβλέψεις σε πρόσωπο φτωχού, στην κρίση του».
Και επίσης: «Δεν θα κάνετε αδικία σε κρίση· δεν θα αποβλέψεις σε πρόσωπο φτωχού ούτε θα σεβαστείς πρόσωπο δυνάστη· με δικαιοσύνη θα κρίνεις τον πλησίον σου».

Από το βιβλίο του Λευιτικού, διαβάζουμε: «Δεν θα κάνετε αδικία σε κρίση· δεν θα αποβλέψεις σε πρόσωπο φτωχού ούτε θα σεβαστείς πρόσωπο δυνάστη· με δικαιοσύνη θα κρίνεις τον πλησίον σου».

Ακόμη: «Και όταν θερίζετε τον θερισμό τής γης σας, δεν θα θερίσεις ολοκληρωτικά τα άκρα τού χωραφιού σου, και δεν θα μαζέψεις όσα πέφτουν από τον θερισμό σου· θα τα αφήσεις στον φτωχό και τον ξένο. Εγώ είμαι ο Κύριος ο Θεός σας».

Και επίσης: «Και αν φτωχύνει ο αδελφός σου, και δυστυχήσει, τότε θα τον βοηθήσεις, ως ξένον ή πάροικον, για να ζήσει μαζί σου. Μη πάρεις απ' αυτόν τόκο ή πλεονασμό· αλλά να φοβάσαι τον Θεό σου· για να ζει ο αδελφός σου μαζί σου».


Από το βιβλίο Δευτερονόμιον διαβάζουμε: «ό,τι, από τα δικά σου έχει ο αδελφός σου, το χέρι σου θα το αφήνει· για να μη υπάρχει αναμεταξύ σας φτωχός· επειδή, ο Κύριος θα σε ευλογήσει πολύ στη γη, που ο Κύριος ο Θεός σου δίνει σε σένα για κληρονομιά, για να την εξουσιάζεις».

Επίσης: «Αν υπάρχει ανάμεσά σου φτωχός από τους αδελφούς σου, μέσα σε κάποια από τις πύλες σου, μέσα στη γη σου, που ο Κύριος ο Θεός σου δίνει σε σένα, δεν θα σκληρύνεις την καρδιά σου ούτε θα κλείσεις το χέρι σου από τον φτωχό αδελφό σου· αλλά, θα ανοίξεις εξάπαντος το χέρι σου σ' αυτόν, και εξάπαντος θα του δανείσεις αρκετά για την ανάγκη του, σε ό,τι χρειάζεται».

Ακόμη: «Επειδή, δεν θα λείψει φτωχός μέσα από τη γη σου· γι' αυτό, εγώ σε προστάζω, τα εξής: Θα ανοίγεις οπωσδήποτε το χέρι σου προς τον αδελφό σου, προς τον φτωχό σου, και προς τον ενδεή σου, στη γη σου».

Και τέλος: «Δεν θα αδικήσεις μισθωτό, φτωχό και ενδεή από τους αδελφούς σου ή τους ξένους σου, που είναι στη γη σου, μέσα στις πύλες σου. Θα του δώσεις τον μισθό του αυθημερόν, πριν ο ήλιος δύσει επάνω του· επειδή, είναι φτωχός, και έχει την ελπίδα του σ' αυτόν· για να μη βοήσει εναντίον σου στον Κύριο, και γίνει σε σένα αμαρτία».


ΕΝΤΟΛΗ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑ

Ο προφήτης Δαβίδ γράφει στον Ψαλμό τον μακαρισμό του ανθρώπου και μαζί (!) μας δίδει και μια επαγγελία!

Διαβάζουμε: «Μακάριος εκείνος που επιβλέπει στον φτωχό· σε ημέρα θλίψης θα τον ελευθερώσει ο Κύριος. Ο Κύριος θα τον φυλάξει, και θα διατηρήσει τη ζωή του· μακάριος θα είναι επάνω στη γη· και δεν θα τον παραδώσεις στην επιθυμία των εχθρών του. Ο Κύριος θα τον δυναμώνει επάνω στο κρεβάτι τής αρρώστιας του· στην ασθένειά του εσύ θα στρώνεις ολόκληρο το κρεβάτι του».

Αν οι άνθρωποι γνώριζαν αυτή την επαγγελία του Θεού, δεν θα έκαναν τίποτε άλλο από τον να βοηθούν ο ένας τον άλλο, ώστε να πάρουν την ευλογία του Θεού (Μακαρισμός) αλλά και την επαγγελία.

Ποια είναι η επαγγελία του Θεού;

Δείτε:
1.       σε ημέρα θλίψης θα τον ελευθερώσει ο Κύριος.
2.       Ο Κύριος θα τον φυλάξει, και θα διατηρήσει τη ζωή του.
3.       δεν θα τον παραδώσεις στην επιθυμία των εχθρών του.
4.       Ο Κύριος θα τον δυναμώνει επάνω στο κρεβάτι τής αρρώστιας του.


Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ

Ο Κύριος Ιησούς ονόμασε την βοήθεια των πτωχών: ελεημοσύνη και είπε: «Όταν, λοιπόν, κάνεις ελεημοσύνη, μη σαλπίσεις μπροστά στους ανθρώπους, όπως κάνουν οι υποκριτές στις συναγωγές και στους δρόμους, για να δοξαστούν από τους ανθρώπους· σας διαβεβαιώνω, έχουν ήδη τον μισθό τους».

Ο αδελφόθεος Ιάκωβος, γράφοντας πολλά χρόνια αργότερα την καθολική του επιστολή κυρίως προς τους Εβραίους και διεσπαρμένους χριστιανούς, λέγει διαμαρτυρόμενος: «Ακούστε, αγαπητοί μου αδελφοί: Ο Θεός δεν διάλεξε τους φτωχούς τούτου τού κόσμου, πλούσιους σε πίστη, και κληρονόμους τής βασιλείας, που την υποσχέθηκε σ' εκείνους που τον αγαπούν; Εσείς, όμως, ατιμάσατε τον φτωχό».

Ο ίδιος, ο αδελφόθεος Ιάκωβος, στην επιστολή του ξεκαθαρίζει τι είναι αληθινή θρησκεία; «Θρησκεία καθαρή και χωρίς ψεγάδι μπροστά στον Θεό και Πατέρα είναι τούτη: Να επισκέπτεται τους ορφανούς και τις χήρες στη θλίψη τους, και να τηρεί τον εαυτό του αμόλυντο από τον κόσμο».


Ο απόστολος Ιούδας στην συνοπτική του επιστολή, γράφει: «Και άλλους μεν ελεείτε, κάνοντας διάκριση»


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ;

Το εξηγεί ο Παύλος στην επιστολή του: «Και ας μη αποκάμνουμε πράττοντας το καλό· επειδή, αν δεν αποκάμνουμε, θα θερίσουμε στον πρέποντα καιρό. Επομένως, λοιπόν, ενόσω έχουμε καιρό, ας εργαζόμαστε το καλό σε όλους, μάλιστα δε στους οικείους τής πίστης».

Ο Παύλος τονίζει, δύο πράγματα:

(α) το καλό σε όλους τους ανθρώπους!
(β) την διάκριση των αδελφών, των οικείων της πίστεως!




Παροιμίες 14: 21 Εκείνος που καταφρονεί τον πλησίον του, αμαρτάνει· ενώ αυτός που ελεεί τους φτωχούς, είναι μακάριος.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις