ΟΣΜΗ ΕΥΩΔΙΑΣ!
Γένεση 8: 20 Και ο Νώε έκτισε ένα θυσιαστήριο στον
Κύριο· και πήρε από κάθε καθαρό κτήνος, και από κάθε καθαρό πουλί, και πρόσφερε
ολοκαυτώματα επάνω στο θυσιαστήριο. Και
ο Κύριος οσφράνθηκε οσμή ευωδίας·
Οσμή ευωδίας, ή ευώδες θυμίαμα προς τον Θεό, ήταν μια διαταγμένη
υπηρεσία του λαού Ισραήλ από τον Νόμο του Μωυσή, μέσω των ιερέων.
Όμως, για πρώτη φορά βλέπουμε τον Νώε, να προσφέρει αυτή την
θυσία με καθαρή διάθεση καρδιάς.
Διαβάζουμε από το βιβλίο της Γένεσης: «Και ο Νώε έκτισε ένα
θυσιαστήριο στον Κύριο· και πήρε από κάθε καθαρό κτήνος, και από κάθε καθαρό
πουλί, και πρόσφερε ολοκαυτώματα επάνω στο θυσιαστήριο. Και ο Κύριος οσφράνθηκε
οσμή ευωδίας· και ο Κύριος είπε στην καρδιά του: Δεν θα καταραστώ στο εξής τη
γη εξαιτίας του ανθρώπου· επειδή, ο λογισμός της καρδιάς τού ανθρώπου είναι
κακός από τη νηπιότητά του· ούτε θα πατάξω στο εξής όλα όσα ζουν, καθώς έκανα· όσον
καιρό η γη μένει, σπορά και θερισμός, και ψύχος και καύμα, και καλοκαίρι και
χειμώνας, και ημέρα και νύχτα, δεν θα παύσουν να υπάρχουν».
Το ξαναγράφω: «Και ο
Κύριος οσφράνθηκε οσμή ευωδίας»!
Μέσα από αυτή την καθαρή εκλογή λατρείας, που έφτασε στον
θρόνο του Θεού, ο Κύριος έδωσε την υπόσχεση να μην επαναληφθεί ένας τέτοιος
χαλασμός των ανθρώπων, με παγκόσμιο κατακλυσμό των υδάτων.
Αργότερα, όταν ο Θεός έδωσε τον Νόμο στον Μωυσή, διαβάζουμε
στο βιβλίο της Εξόδου: «Και θα πάρεις το ένα κριάρι, και θα βάλουν τα χέρια
τους, ο Ααρών και οι γιοι του, επάνω στο κεφάλι τού κριαριού· και θα σφάξεις το
κριάρι, και θα πάρεις το αίμα του, και θα ραντίσεις επάνω στο θυσιαστήριο
ολόγυρα· και θα διαμελίσεις το κριάρι σε τμήματα, και θα πλύνεις τα εντόσθιά
του, και τα πόδια του, και θα τα βάλεις μαζί με τα τμήματά του, και μαζί με το
κεφάλι του· και θα κάψεις ολόκληρο το κριάρι επάνω στο θυσιαστήριο· τούτο είναι
ολοκαύτωμα στον Κύριο· είναι οσμή
ευωδίας, θυσία που γίνεται με φωτιά στον Κύριο».
Επίσης, αργότερα στο βιβλίο των Αριθμών, διαβάζουμε την
εντολή του Θεού: «Μίλησε στους γιους Ισραήλ, και πες τους: Όταν μπείτε στη γη
της κατοίκησής σας, που εγώ σας δίνω, και κάνετε προσφορά με φωτιά στον Κύριο,
ολοκαύτωμα ή θυσία σε εκπλήρωση ευχής ή αυτοπροαίρετα ή στις γιορτές σας, για
να κάνετε οσμή ευωδίας στον Κύριο,
είτε από τα βόδια είτε από τα πρόβατα».
Στην Καινή Διαθήκη, τι ισχύει;
Η καθαρή προαίρεση της καρδιάς, στην υπηρεσία των αγίων της εκκλησίας.
Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου, προς τους Κορινθίους:
«Επειδή, η διακονία αυτής τής υπηρεσίας όχι μονάχα αναπληρώνει ολοκληρωτικά τις
στερήσεις των αγίων, αλλά και περισσεύει διαμέσου πολλών ευχαριστιών προς τον
Θεό, (για τον λόγο ότι, δοκιμάζοντας αυτή τη διακονία, δοξάζουν τον Θεό για την
υποταγή τής ομολογίας σας στο ευαγγέλιο του Χριστού, και για τη γενναιοδωρία
τής μετάδοσης σ' αυτούς και σε όλους), και για τη δέησή τους για σας, οι οποίοι
σας επιποθούν για την υπερβολικά μεγάλη χάρη τού Θεού επάνω σας».
Στην Καινή Διαθήκη του Ιησού Χριστού, ισχύει η προαίρεση, δηλαδή
η καθαρή εκλογή του ανθρώπου να υπηρετήσει τον Θεό, καλύπτοντας τις ανάγκες του
έργου Του.
Διαβάζουμε την ομολογία που κάνει ο απόστολος Παύλος,
γράφοντας προς τους αδελφούς των Φιλίππων: «Ξέρετε, μάλιστα, κι εσείς,
Φιλιππήσιοι, ότι στην αρχή τού ευαγγελίου, όταν βγήκα από τη Μακεδονία, καμιά
εκκλησία δεν είχε κοινωνία μαζί μου σε υλικές δοσοληψίες, παρά μονάχα εσείς· επειδή,
και στη Θεσσαλονίκη και μια και δυο φορές στείλατε στην ανάγκη μου· όχι ότι
ζητάω το δώρο, αλλά ζητάω τον καρπό, που πλεονάζει για λογαριασμό σας».
Και ο Παύλος, συνεχίζει: «Τα έχω, όμως, όλα, και μου
περισσεύουν· έγινα πλήρης καθώς δέχθηκα από τον Επαφρόδιτο αυτά που στάλθηκαν
από σας, οσμή ευωδίας, θυσία δεκτή,
ευάρεστη στον Θεό».
Στην Καινή Διαθήκη, θυσία δεκτή προς τον Θεό είναι η
αγαθοεργία!
Γράφοντας την επιστολή του ο Παύλος προς τους Εβραίους,
λέγει: «Μάλιστα, μη λησμονείτε την αγαθοεργία και τη μεταδοτικότητα· επειδή, σε
τέτοιες θυσίες ευαρεστείται ο Θεός».
Ας το δούμε:
# μη λησμονείτε την αγαθοεργία
Αγαθοεργία είναι η συμμετοχή εις το έργο του Θεού, μετά από
οδηγία Πνεύματος Αγίου.
# μη λησμονείτε τη μεταδοτικότητα
Μεταδοτικότητα είναι η βοήθεια προς τους αδελφούς, στις ανάγκες
των αγίων.
Άραγε ξεχνά ο Θεός, αυτή την θυσία;
Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου: «Επειδή, ο Θεός δεν
είναι άδικος, να ξεχάσει το έργο σας, και τον κόπο τής αγάπης που δείξατε στο
όνομά του, καθώς υπηρετήσατε τους αγίους και τους υπηρετείτε».
Στην Καινή Διαθήκη, έχουν τάξη και εντολή οι θυσίες των ζώων,
εις οσμή ευωδίας;
Διαβάζουμε την διαμαρτυρία του Παύλου, προς τον απόστολο
Πέτρο: «Εμείς, που από τη γέννησή μας είμαστε Ιουδαίοι, και όχι αμαρτωλοί από τα
έθνη, ξέροντας ότι δεν ανακηρύσσεται δίκαιος ο άνθρωπος από τα έργα τού νόμου του Μωυσή, παρά μονάχα διαμέσου τής πίστης τού
Ιησού Χριστού, κι εμείς πιστέψαμε στον Ιησού Χριστό, για να ανακηρυχθούμε δίκαιοι
από την πίστη στον Χριστό, και όχι από τα
έργα τού νόμου του Μωυσή· επειδή, από τα έργα τού νόμου δεν θα ανακηρυχθεί δίκαιος
κανένας άνθρωπος».
Και ο Παύλος, συνεχίζει γράφοντας προς τους Γαλάτες: «Αλλά, αν,
ζητώντας να ανακηρυχθούμε δίκαιοι στον Χριστό, βρεθήκαμε κι εμείς αμαρτωλοί, επομένως
ο Χριστός είναι υπηρέτης τής αμαρτίας; Μη γένοιτο».
Και ο Παύλος, καταλήγει: «Μαζί με τον Χριστό έχω συσταυρωθεί·
ζω δε όχι πλέον εγώ, αλλά ο Χριστός ζει μέσα
σε μένα· σε ό,τι, όμως, τώρα ζω μέσα στη σάρκα, ζω με την πίστη τού Υιού τού
Θεού, ο οποίος με αγάπησε, και παρέδωσε τον εαυτό του για χάρη μου».
Οσμή ευωδίας σήμερα, δεν είναι η φυσική οσμή των αισθήσεων,
αλλά η καθαρή και ανυπόκριτος πίστη και η λατρεία στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
Αμήν.
Ρωμαίους 12: 12 στην
ελπίδα, να χαίρεστε· στη θλίψη, να υπομένετε· στην προσευχή, να προσκαρτείτε· στις
ανάγκες των αγίων, να έχετε συμμετοχή· τη φιλοξενία να επιδιώκετε.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου