ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ – ΜΕΡΟΣ 2




Ιωάννης 16: 12 Έχω πολλά ακόμα να σας πω, όμως δεν μπορείτε τώρα να τα βαστάζετε· αλλά, όταν έρθει εκείνος, το Πνεύμα τής αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια·

Στο σημερινό άρθρο, θα δούμε μια ακόμη πρωτοβουλία των Αποστόλων.

Η ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΙΑΚΟΝΩΝ!

Διαβάζουμε σχετικά με την πρόοδο του έργου του Θεού, στα Ιεροσόλυμα: «Πολλοί, μάλιστα, από εκείνους που άκουσαν τον λόγο πίστεψαν· και ο αριθμός των ανδρών έγινε περίπου 5.000».

Δηλαδή, έφθασαν να μετρούν πάνω από δέκα χιλιάδες άνδρες, γυναίκες και παιδιά!

Και ξαφνικά έρχεται το πρόβλημα:

Διαβάζουμε: «Και κατά τις ημέρες αυτές, όταν οι μαθητές πληθύνονταν, έγινε γογγυσμός των Ελληνιστών ενάντια στους Εβραίους, ότι οι χήρες τους παραβλέπονταν στην καθημερινή διακονία».

Προφανώς ο αριθμός των χηρών ήταν μεγάλος. Γυναίκες, πάνω από 60 ετών, χωρίς άνδρες έχοντας τα παιδιά των μακριά και λόγω της ανέχειας αναζητούσαν την πρόνοια ανάμεσα στους αδελφούς, στην πρώτη εκκλησία.

Οι Ελληνιστές ήσαν Ιουδαίοι, με ελληνική παιδεία (!) και σηκώθηκαν να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση που επικρατούσε ως προς την φροντίδα των μεγάλων γυναικών, που δεν είχαν  την καθημερινή φροντίδα όπως έπρεπε.

Οι απόστολοι έκριναν δίκαιο το αίτημα των και έφεραν το θέμα μπροστά στην εκκλησία.

Διαβάζουμε: «Τότε, οι δώδεκα, αφού προσκάλεσαν το πλήθος των μαθητών, είπαν: Δεν είναι πρέπον να αφήσουμε εμείς τον λόγο τού Θεού, και να υπηρετούμε σε τραπέζια».

Και οι Απόστολοι πρότειναν: «Σκεφθείτε, λοιπόν, αδελφοί, διαλέξτε από σας επτά άνδρες (!), που έχουν καλή μαρτυρία, πλήρεις Αγίου Πνεύματος και σοφίας, τους οποίους ας τοποθετήσουμε γι' αυτή την ανάγκη. Ενώ εμείς θα μένουμε διαρκώς στην προσευχή και στη διακονία τού λόγου».

Εδώ μας κάνει εντύπωση:

# Η πρόταση, για τον αριθμό των διακόνων.
Οι Απόστολοι, για να καλύψουν τις ανάγκες του πλήθους των δέκα χιλιάδων, πρότειναν επτά διακόνους!

Τι μπορούν να προσφέρουν επτά διάκονοι, ανάμεσα σε τόσο πλήθος πιστών και κυρίως χηρών;

Αν υποθέσουμε ότι οι χήρες ήσαν 20% του πλήθους, αυτό μας κάνει 2,000 χήρες!

Πώς έδωσαν την πρόταση για επτά διακόνους, χωρίς να μιλήσει ο Θεός;

Αυτό φανερώνει ότι το Πνεύμα το Άγιο διοικούσε την καρδιά και τον νου των Αποστόλων, ώστε με σοφία και σύνεση να προτείνουν τον σωστό αριθμό των διακόνων.    

# Τα κριτήρια επιλογής των.
Τα κριτήρια επιλογής των επτά διακόνων, ήσαν τρία:

(α) άνδρες με καλή μαρτυρία ανάμεσα στο πλήθος των μαθητών.
Οι εκλογή έγινε ανάμεσα στους εβδομήκοντα Ελληνιστές, που είχε διορίσει ο Κύριος Ιησούς. Ήσαν όλοι  τους γνωστοί και με καλή μαρτυρία υπό του πλήθους των μαθητών. Ομιλούσαν την Ελληνική γλώσσα και ήσαν άνδρες.


(β) άνδρες πλήρεις Πνεύματος Αγίου.
Το δεύτερο κριτήριο, ήταν η εμφανής Πλήρωση με Άγιο Πνεύμα, το οποίο ερμηνεύεται ως η δύναμη του Κυρίου Ιησού Χριστού επάνω τους. στο να υπηρετούν αγόγγυστα κα ασταμάτητα.

Οι άνδρες αυτοί θα έπρεπε με δύναμη του Πνεύματος του Αγίου και όχι (!) με δική τους ανθρώπινη δύναμη να υπηρετήσουν την εκκλησία στις ανάγκες της καθημερινής διακονίας προς τους αγίους, ιδιαίτερα δε προς τις χήρες και τα ορφανά.  

(γ) άνδρες πλήρεις σοφίας και συνέσεως.
Το τρίτο κριτήριο ήταν, να έχουν δύο χαρίσματα, σύμφωνα με την διδαχή του αποστόλου Παύλου: (α) Λόγο σοφίας και (β) Λόγο γνώσεως.

Γιατί έπρεπε;

Διότι μόνον με την σοφία και την σύνεση, ή καλύτερα την φρόνηση,  θα μπορούσαν οι επτά Διάκονοι να διαχειριστούν με δικαιοσύνη, τόσο πολλές ανάγκες των αγίων σε καθημερινή βάση!

Τι έγινε κατόπιν;

Διαβάζουμε: «Και ο λόγος άρεσε μπροστά σε ολόκληρο το πλήθος· και διάλεξαν τον Στέφανο, άνδρα πλήρη πίστης και Αγίου Πνεύματος, και τον Φίλιππο, και τον Πρόχορο, και τον Νικάνορα, και τον Τίμωνα, και τον Παρμενά, και τον Νικόλαο, έναν προσήλυτο από την Αντιόχεια· τους οποίους έστησαν μπροστά στους αποστόλους· και, αφού προσευχήθηκαν, έβαλαν επάνω τους τα χέρια».

Όλοι τους ήσαν εκ των εβδομήκοντα, Ιουδαίοι, μάλιστα Ελληνιστές πλην του Νικολάου, που ήταν Έλληνας από την Αντιόχεια. 

Ο Νικόλαος δεν είχε καλό τέλος. Κατέληξε αρχηγός αιρέσεως ονομαζόμενης «των Νικολαϊτών».

Και στην Αποκάλυψη του Ιησού Χριστού προς τον Ιωάννη διαβάζουμε: «Έχεις, όμως, τούτο, ότι μισείς τα έργα των , τα οποία μισώ και εγώ».

Και κατόπιν πάλι διαβάζουμε στην Αποκάλυψη: « Έτσι κι εσύ, έχεις μερικούς που κρατούν τη διδαχή των Νικολαϊτών· το οποίο μισώ».  

Σε επόμενο άρθρο μας, θα δούμε την απόφαση των Αποστόλων για την πρώτη Σύνοδο και την πρώτη απόφαση Συνόδου. Αμήν.


Ιωάννης 14: 19 Κατά την ημέρα εκείνη θα γνωρίσετε ότι εγώ είμαι σε ενότητα με τον Πατέρα μου, κι εσείς σε ενότητα με μένα, και εγώ σε ενότητα με σας.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις