ΟΛΙΓΟΙ ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ!
Ιωάννης 17: 9 Εγώ
περί αυτών παρακαλώ· δεν παρακαλώ περί του κόσμου, αλλά περί εκείνων, τους
οποίους μοι έδωκας, διότι ιδικοί σου είναι.
Εκλεκτοί;
Ολίγοι;
Διαβάζοντας από τον προφήτη Ιερεμία, την προσωπική
μαρτυρία του: «Και λόγος Κυρίου έγεινε προς εμέ λέγων, Πριν σε μορφώσω εν τη
κοιλία, σε εγνώρισα· και πριν εξέλθης εκ της μήτρας, σε ηγίασα· προφήτην εις τα
έθνη σε κατέστησα».
Ο απόστολος Παύλος,
γράφοντας προς τους Ρωμαίους, λέγει: «Εξεύρομεν δε ότι πάντα συνεργούσι προς το
αγαθόν εις τους αγαπώντας τον Θεόν, εις τους κεκλημένους κατά τον προορισμόν
αυτού· διότι όσους προεγνώρισε, τούτους και προώρισε συμμόρφους της εικόνος του
Υιού αυτού, διά να ήναι αυτός πρωτότοκος μεταξύ πολλών αδελφών».
Η πρόθεση
του Θεού είναι να δώσει την αιώνιο ζωή, την βασιλεία των ουρανών σε πιστούς
ανθρώπους, τους οποίους θα καλέσει μέσα από μια διαδικασία.
Η
διαδικασία αυτή ονομάζεται «πρόγνωση Θεού»!
Γράφοντας ο απόστολος Πέτρος την επιστολή προς τους
διεσπαρμένους αγίους της Ασίας (Πόντος, Γαλατία, Καππαδοκία, Βιθυνία), λέγει: «εκλεκτούς
κατά πρόγνωσιν Θεού Πατρός, διά του αγιασμού του Πνεύματος, εις υπακοήν και
ραντισμόν του αίματος του Ιησού Χριστού· πληθυνθείη χάρις και ειρήνη εις εσάς».
Φαίνεται
καθαρά αυτή η διαδικασία του Θεού, στο να προγνωρίζει από κοιλίας μητρός και να
εκλέγει σαν δούλους του και υπηρέτες Του. Η διαδικασία περιλαμβάνει την σωτηρία
και αναγέννηση δια του αίματος του Χριστού, του Αμνού του Θεού και τον αγιασμό
δια της δυνάμεως του Πνεύματος του Αγίου.
Μας κάνει εντύπωση διαβάζοντας από τον προφήτη Ησαΐα, περί
του Ιησού Χριστού: «Μικρόν είναι το να ήσαι δούλός μου διά να ανορθώσης τας φυλάς
του Ιακώβ και να επαναφέρης το υπόλοιπον του Ισραήλ· θέλω προσέτι σε δώσει φως εις
τα έθνη, διά να ήσαι η σωτηρία μου έως εσχάτου της γης».
Με την ίδια
προφητεία, ο απόστολος Παύλος δίδει την μαρτυρία του προς τους αντιλέγοντας
Ιουδαίους: «Εις εσάς πρώτον ήτο αναγκαίον να λαληθή ο λόγος του Θεού· αλλ' επειδή
απορρίπτετε αυτόν και δεν κρίνετε εαυτούς αξίους της αιωνίου ζωής, ιδού, στρεφόμεθα
εις τα έθνη· διότι ούτω προσέταξεν ημάς ο Κύριος, λέγων· Σε έθεσα φως των εθνών,
διά να ήσαι προς σωτηρίαν έως εσχάτου της γης».
Εκλεκτός
είναι ο άνθρωπος του Θεού με αποστολή!
Δείτε πώς
ο Κύριος Ιησούς, δύο φορές, στο ευαγγέλιο του Ματθαίου δίνει με παραβολές τον
τρόπο διαχωρισμού των εκλεκτών του, από τους πονηρούς και διεστραμμένους:
# 1 Η δεν έχω την εξουσίαν να κάμω ό,τι θέλω εις τα εμά; ή
ο οφθαλμός σου είναι πονηρός διότι εγώ είμαι αγαθός; Ούτω θέλουσιν είσθαι οι έσχατοι
πρώτοι και οι πρώτοι έσχατοι· διότι πολλοί είναι οι κεκλημένοι, ολίγοι δε οι εκλεκτοί.
# 2 Φίλε, πως εισήλθες ενταύθα μη έχων ένδυμα γάμου; Ο δε απεστομώθη.
Τότε είπεν ο βασιλεύς προς τους υπηρέτας· Δέσαντες αυτού πόδας και χείρας, σηκώσατε
αυτόν και ρίψατε εις το σκότος το εξώτερον· εκεί θέλει είσθαι ο κλαυθμός και ο τριγμός
των οδόντων. Διότι πολλοί είναι οι κεκλημένοι, ολίγοι δε οι εκλεκτοί.
Από την
άλλη πλευρά, ο Κύριος ακούει τις προσευχές των εκλεκτών του. Τι λέγει, στο
ευαγγέλιο του Λουκά: «ο δε Θεός δεν θέλει κάμει την εκδίκησιν των εκλεκτών αυτού
των βοώντων προς αυτόν ημέραν και νύκτα, αν και μακροθυμή δι' αυτούς; σας λέγω ότι
θέλει κάμει την εκδίκησιν αυτών ταχέως».
Οι
εκλεκτοί είναι εργάτες της δικαιοσύνης!
Οι
εκλεκτοί δεν είναι πληρωμένοι, ή μισθωτοί εργάτες!
Οι
εκλεκτοί είναι στην αποκλειστική διαθεσιμότητα του Κυρίου Ιησού Χριστού, είτε
άνδρες είτε γυναίκες.
Τι λέγει στην Αποκάλυψη: «Ούτοι θέλουσι πολεμήσει με το Αρνίον,
και το Αρνίον θέλει νικήσει αυτούς, διότι είναι Κύριος των κυρίων και Βασιλεύς των
βασιλέων, και όσοι είναι μετ' αυτού είναι κλητοί και εκλεκτοί και πιστοί».
Ο
απόστολος Πέτρος με μεγάλη προσοχή γράφει στην επιστολή του: «σεις όμως είσθε
γένος εκλεκτόν, βασίλειον ιεράτευμα, έθνος άγιον, λαός τον οποίον απέκτησεν ο
Θεός, διά να εξαγγείλητε τας αρετάς εκείνου, όστις σας εκάλεσεν εκ του σκότους
εις το θαυμαστόν αυτού φώς· οι ποτέ μη όντες λαός, τώρα δε λαός του Θεού, οι
ποτέ μη ηλεημένοι, τώρα δε ελεηθέντες».
Και πάλι
φαίνεται με σαφήνεια η εκλογή (!) αλλά και το αντικείμενο του έργου του πιστού,
που είναι οι αρετές του Κυρίου, τα θαυμάσια του Θεού και Πατέρα μας! Αμήν.
2η επιστολή προς Τιμόθεο 2: 9 Διά
το οποίον κακοπαθώ μέχρι δεσμών ως κακούργος· αλλ' ο λόγος του Θεού δεν
δεσμεύεται. Διά τούτο πάντα υπομένω διά τους
εκλεκτούς, διά να απολαύσωσι και αυτοί την σωτηρίαν την εν Χριστώ Ιησού μετά
δόξης αιωνίου.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου