ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΡΑΤΑ | ΜΕΡΟΣ 1
Εβραίους 2: 4 και
ο Θεός συνεπεμαρτύρει με σημεία και τέρατα και με διάφορα θαύματα και με
διανομάς του Αγίου Πνεύματος κατά την θέλησιν αυτού.
«Σημεία και τέρατα» είναι μια έκφραση
του λόγου του Θεού, που χρησιμοποιείται ευρέως στην Παλαιά και την Καινή
Διαθήκη.
Φανερώνει την απόλυτη δύναμη και εξουσία
του ζωντανού και αληθινού Θεού, επάνω στον άνθρωπο και την δημιουργία του ουρανού και της γης!
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός έλαβε από τον
Πατέρα Θεό όλη την δύναμη και την εξουσία, ώστε να ενεργεί με σημεία και τέρατα,
ανάμεσα στο λαό Ισραήλ! Σημεία ήταν όταν θεράπευε τους ασθενείς, εξέβαλε τα
δαιμόνια, πολλαπλασίαζε τους άρτους και τέρατα ήταν, όταν διέτασσε τα κύματα να
κοπάσουν. Ο απόστολος Ιωάννης γράφει στο ευαγγέλιο: «Και άλλα πολλά σημεία
έκαμεν ο Ιησούς ενώπιον των μαθητών αυτού, τα οποία δεν είναι γεγραμμένα εν τω
βιβλίω τούτω· ταύτα δε εγράφησαν διά να πιστεύσητε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός
ο Υιός του Θεού, και πιστεύοντες να έχητε ζωήν εν τω ονόματι αυτού».
Το πιο σημαντικό είναι ότι ο Κύριος
προείπε στους δώδεκα μαθητές του: «Αληθώς, αληθώς σας λέγω, όστις πιστεύει εις
εμέ, τα έργα τα οποία κάμνω και εκείνος θέλει κάμει, και μεγαλήτερα τούτων
θέλει κάμει, διότι εγώ υπάγω προς τον Πατέρα μου».
Ο ευαγγελιστής Μάρκος βεβαιώνει το
γεγονός, με το τελευταίο εδάφιο, στο ευαγγέλιο του: «Εκείνοι δε εξελθόντες
εκήρυξαν πανταχού, συνεργούντος του Κυρίου και βεβαιούντος το κήρυγμα διά των
επακολουθούντων σημείων».
Πράγματι, καθώς μελετάμε στις Πράξεις των
αποστόλων, την ημέρα της Πεντηκοστής όταν τρεις χιλιάδες Ιουδαίοι βαπτίστηκαν
στο νερό στο όνομα του Ιησού Χριστού, διαβάζουμε: «Κατέλαβε δε πάσαν ψυχήν
φόβος, και πολλά τεράστια και σημεία εγίνοντο διά των αποστόλων».
Λίγο αργότερα, όταν απειλήθηκαν από τους
αρχιερείς, οι απόστολοι ζήτησαν με ένθερμη προσευχή την προστασία από τον Θεό
δια του Ιησού Χριστού, η επέμβαση του Θεού ήταν άμεση, με ένα τεράστιο γεγονός:
«Μετά δε την δέησιν αυτών εσείσθη ο τόπος όπου ήσαν συνηγμένοι, και επλήσθησαν άπαντες
Πνεύματος Αγίου και ελάλουν τον λόγον του Θεού μετά παρρησίας».
Τα σημεία αυτά ήσαν συνεχή, δια των
αποστόλων. Διαβάζουμε επίσης: «Πολλά δε σημεία και τέρατα εγίνοντο εν τω λαώ
διά των χειρών των αποστόλων· και ήσαν ομοθυμαδόν άπαντες εν τη στοά του
Σολομώντος».
Ιδιαίτερα βλέπουμε τον απόστολο Πέτρο,
πώς ο Θεός τον χρησιμοποίησε στο έργο της εκκλησίας Του: «και προσετίθεντο
μάλλον πιστεύοντες εις τον Κύριον, πλήθη ανδρών τε και γυναικών, ώστε έφερον
έξω εις τας πλατείας τους ασθενείς και έθετον επί κλινών και κραββάτων, διά να
επισκιάση καν η σκιά του Πέτρου ερχομένου τινά εξ αυτών. Συνήρχετο δε και το
πλήθος των πέριξ πόλεων εις Ιερουσαλήμ φέροντες ασθενείς και ενοχλουμένους υπό
πνευμάτων ακαθάρτων, οίτινες εθεραπεύοντο άπαντες».
Λίγο αργότερα με την εκλογή των επτά
διακόνων, ανδρών «πλήρεις» Πνεύματος Αγίου, βλέπουμε τον Στέφανο σαν
ευαγγελιστή με διακονία, ανάμεσα στον λαό, να κινείται με τον ίδιο τρόπο.
Διαβάζουμε: «Ο δε Στέφανος, πλήρης πίστεως και δυνάμεως, έκαμνε τέρατα και
σημεία μεγάλα εν τω λαώ».
Όταν ο Κύριος Ιησούς κάλεσε τον Παύλο
στην διακονία του αποστόλου, βλέπουμε ακριβώς το ίδιο από το πρώτο αποστολικό
ταξίδι: «Ικανόν λοιπόν καιρόν διέτριψαν λαλούντες μετά παρρησίας περί του
Κυρίου, όστις εμαρτύρει εις τον λόγον της χάριτος αυτού, και έδιδε να γίνωνται
σημεία και τέρατα διά των χειρών αυτών».
Λίγο αργότερα διαβάζουμε: «Και ο Θεός
έκαμνε διά των χειρών του Παύλου θαύματα μεγάλα, ώστε και επί τους ασθενείς
εφέροντο από του σώματος αυτού μανδήλια ή περιζώματα και έφευγον απ' αυτών αι
ασθένειαι, και τα πνεύματα τα πονηρά εξήρχοντο απ' αυτών».
Όταν γράφει ο απόστολος Παύλος την
επιστολή του προς τους Ρωμαίους, διαβάζουμε: «διότι δεν θέλω τολμήσει να είπω
τι εξ εκείνων, τα οποία δεν έκαμεν ο Χριστός δι' εμού προς υπακοήν των εθνών
λόγω και έργω, με δύναμιν σημείων και τεράτων, με δύναμιν του Πνεύματος του
Θεού, ώστε από Ιερουσαλήμ και κύκλω μέχρι της Ιλλυρίας εξεπλήρωσα το κήρυγμα
του ευαγγελίου του Χριστού,
Σήμερα, στις ημέρες μας με τον ίδιο
τρόπο ο Θεός εργάζεται δια των σημείων Του. Διαβάζουμε στο ευαγγέλιο του Μάρκου:
«Σημεία δε εις τους πιστεύσαντας θέλουσι παρακολουθεί ταύτα, Εν τω ονόματί μου θέλουσιν
εκβάλλει δαιμόνια· θέλουσι λαλεί νέας γλώσσας· όφεις θέλουσι πιάνει· και εάν θανάσιμόν
τι πίωσι, δεν θέλει βλάψει αυτούς· επί αρρώστους θέλουσιν επιθέσει τας χείρας, και
θέλουσιν ιατρεύεσθαι».
Όλα αυτά είναι υπόσχεση του Κυρίου μας Ιησού
Χριστού, που είναι ο Αρχηγός και Τελειωτής της πίστεως μας στο πρόσωπο Του. Διαβάζουμε στον Ιωάννη:
«Αληθώς, αληθώς σας λέγω, όστις πιστεύει εις εμέ, τα έργα τα οποία κάμνω και εκείνος
θέλει κάμει, και μεγαλήτερα τούτων θέλει κάμει, διότι εγώ υπάγω προς τον Πατέρα
μου, και ό,τι αν ζητήσητε εν τω ονόματί μου, θέλω κάμει τούτο, διά να δοξασθή ο
Πατήρ εν τω Υιώ. Εάν ζητήσητέ τι εν τω ονόματί μου, εγώ θέλω κάμει αυτό». Αμήν.
2η επιστολή προς Κορινθίους 12:
12 Τα μεν σημεία του αποστόλου ενηργήθησαν
μεταξύ σας εν πάση υπομονή, διά σημείων και τεραστίων και δυνάμεων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου