ΠΡΟΣΕΥΧΟΜΕΝΟΙ ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΓΙΩ.
Ρωμαίους 8: 27 ο δε
ερευνών τας καρδίας εξεύρει τι είναι το φρόνημα του Πνεύματος, ότι κατά Θεόν
ικετεύει υπέρ των αγίων.
Η προσευχή είναι επικοινωνία δύο δρόμων!
Ένας δρόμος πάει
τις προσευχές μας προς τον θρόνο του Θεού και ο άλλος δρόμος επιστρέφει τις
προσευχές μας από τον ουρανό!
Πώς; Δια Πνεύματος Αγίου!
Διαβάζουμε στον προφήτη Αμώς, την δέηση του: «Κύριε Θεέ,
γενού ίλεως, δέομαι· τις θέλει αναστήσει τον Ιακώβ; διότι είναι ολιγοστός. Ο
Κύριος μετεμελήθη εις τούτο· δεν θέλει γείνει, λέγει Κύριος».
Ακόμη, στο βιβλίο της Εξόδου, μετά από βαριά ανομία του
λαού Ισραήλ, διαβάζουμε: «Και ικέτευσεν ο Μωϋσής Κύριον τον Θεόν αυτού και
είπε, Διά τι, Κύριε, εξάπτεται η οργή σου εναντίον του λαού σου, τον οποίον
εξήγαγες εκ γης Αιγύπτου μετά μεγάλης δυνάμεως και κραταιάς χειρός;».
Μετά από λίγο διαβάζουμε: «Και μετεμελήθη ο Κύριος περί του
κακού, το οποίον είπε να κάμη κατά του λαού αυτού».
Σήμερα, έχουμε νέο μεσίτη Διαθήκης Καινής και Αρχιερέα τον
μονογενή υιό του Θεού, τον Ιησού Χριστό. Διαβάζουμε: «όστις ων απαύγασμα της
δόξης και χαρακτήρ της υποστάσεως αυτού, και βαστάζων τα πάντα με τον λόγον της
δυνάμεως αυτού, αφού δι' εαυτού έκαμε καθαρισμόν των αμαρτιών ημών, εκάθησεν εν
δεξιά της μεγαλωσύνης εν υψηλοίς».
Ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς δίδαξε περι του Πνεύματος του
Αγίου λέγοντας: «Εάν τις διψά, ας έρχηται προς εμέ και ας πίνη. Όστις πιστεύει
εις εμέ, καθώς είπεν η γραφή, ποταμοί ύδατος ζώντος θέλουσι ρεύσει εκ της
κοιλίας αυτού. Τούτο δε είπε περί του Πνεύματος, το οποίον έμελλον να
λαμβάνωσιν οι πιστεύοντες εις αυτόν· διότι δεν ήτο έτι δεδομένον Πνεύμα Άγιον,
επειδή ο Ιησούς έτι δεν εδοξάσθη».
Όλα έγιναν με την σειρά και αλληλουχία του θελήματος του
Θεού. Ο απόστολος Παύλος γράφει προς του Εφεσίους: «προσευχόμενοι εν παντί
καιρώ μετά πάσης προσευχής και δεήσεως διά του Πνεύματος, και εις αυτό τούτο
αγρυπνούντες με πάσαν προσκαρτέρησιν και δέησιν υπέρ πάντων των αγίων».
Στην επιστολή του προς Ρωμαίους, ο Παύλος τονίζει: «Ωσαύτως
δε και το Πνεύμα συμβοηθεί εις τας ασθενείας ημών· επειδή το τι να
προσευχηθώμεν ως πρέπει δεν εξεύρομεν, αλλ' αυτό το Πνεύμα ικετεύει υπέρ ημών
διά στεναγμών αλαλήτων».
Το πιο εκπληκτικό ήταν όταν ο απόστολος Παύλος κινούμενος
στο τρίτο αποστολικό ταξίδι του, βρήκε λίγους μαθητές στην Έφεσο, που είχαν
πιστέψει στον Χριστό από τον Απολλώ. Αμέσως τους ρώτησε: «Ελάβετε Πνεύμα Άγιον
αφού επιστεύσατε; οι δε είπον προς αυτόν· Αλλ' ουδέ αν υπάρχη Πνεύμα Άγιον
ηκούσαμεν». Αφού ο Παύλος τους δίδαξε την αλήθεια ακριβώς, διαβάζουμε
στην συνέχεια: «Ακούσαντες δε εβαπτίσθησαν εις το όνομα του Κυρίου Ιησού. Και
αφού ο Παύλος επέθηκεν επ' αυτών τας χείρας, ήλθε το Πνεύμα το Άγιον επ'
αυτούς, και ελάλουν γλώσσας και προεφήτευον».
Γιατί
άραγε είναι ανάγκη, απόλυτη και προτεραιότητα, να έχουμε λάβει το Πνεύμα το
Άγιο αμέσως στην πνευματική μας πορεία, που μόλις ξεκινά;
Ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς μας απαντά, μέσα από την συγγραφή
των Πράξεων, από τον Λουκά: «Εκείνοι λοιπόν συνελθόντες ηρώτων αυτόν, λέγοντες·
Κύριε, τάχα εν τω καιρώ τούτω αποκαθιστάνεις την βασιλείαν εις τον Ισραήλ; Είπε
δε προς αυτούς· Δεν ανήκει εις εσάς να γνωρίζητε τους χρόνους ή τους καιρούς,
τους οποίους ο Πατήρ έθεσεν εν τη ιδία αυτού εξουσία, αλλά θέλετε λάβει
δύναμιν, όταν επέλθη το Άγιον Πνεύμα εφ' υμάς, και θέλετε είσθαι εις εμέ
μάρτυρες και εν Ιερουσαλήμ και εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία και έως εσχάτου
της γης».
Ακόμη λίγο πριν αναχωρήσει ο Κύριος, γράφει ο Λουκάς: «Και
ιδού, εγώ αποστέλλω την επαγγελίαν του Πατρός μου εφ' υμάς· σεις δε καθήσατε εν
τη πόλει Ιερουσαλήμ εωσού ενδυθήτε δύναμιν εξ ύψους».
Τέλος, ο Ιωάννης
γράφει στο ευαγγέλιο, τα λόγια του Ιησού Χριστού: «Εγώ όμως την αλήθειαν σας
λέγω· συμφέρει εις εσάς να απέλθω εγώ. Διότι εάν δεν απέλθω, ο Παράκλητος δεν
θέλει ελθεί προς εσάς· αλλ' αφού απέλθω, θέλω πέμψει αυτόν προς εσάς». Αμήν.
Ιούδας 1: 20 Σεις όμως, αγαπητοί, εποικοδομούντες
εαυτούς επί την αγιωτάτην πίστιν σας, προσευχόμενοι εν Πνεύματι Αγίω, φυλάξατε εαυτούς εις την αγάπην του Θεού, προσμένοντες το έλεος
του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού εις ζωήν αιώνιον.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου