Ο ΘΕΟΣ ΜΑΚΡΟΘΥΜΕΙ!
Ψαλμοί 86: 15 Αλλά
συ, Κύριε, είσαι Θεός οικτίρμων και ελεήμων, μακρόθυμος και πολυέλεος και
αληθινός. Επίβλεψον
επ' εμέ και ελέησόν με· δος την δύναμίν σου εις τον δούλον σου και σώσον τον
υιόν της δούλης σου.
Όλοι οι άνθρωποι, ζούμε μέσα στην μακροθυμία και το έλεος
του Θεού!
Αυτό μας το δίδαξε ο Κύριος Ιησούς Χριστός, στην επί του όρους ομιλία: «διότι
αυτός ανατέλλει τον ήλιον αυτού επί πονηρούς και αγαθούς και βρέχει επί
δικαίους και αδίκους».
Η σημερινή εποχή, όπου η χώρα μας απολαμβάνει εδώ
και πολλά χρόνια την ειρήνη και την ασφάλεια μέσα από διεθνείς συμβάσεις, διεθνείς
συνθήκες, αλλά και εμφύλιο αιματοχυσία, καθορίζεται από τον συσχετισμό των
μεγάλων δυνάμεων. Ο λαός μας σε μεγάλο ποσοστό υποφέρει από την οικονομική
πίεση καθώς άδικα κέντρα εξουσίας πιέζουν και συνθλίβουν τις οικογένειες. Ένα
μικρό ποσοστό ανθρώπων έχει τα αγαθά που χρειάζεται καθώς περιορίστηκε το
διαθέσιμο χρήμα, οι θέσεις εργασίας, η ζήτηση αγαθών. Και δεν είναι μόνον αυτό,
αλλά και η επίδραση της κλιματικής αλλαγής που έφερε την μείωση τη γεωργικής
παραγωγής. Πολλοί άνθρωποι στενάζουν σωματικά (λείπουν τα τρόφιμα, ή νοσούν και
δεν έχουν περίθαλψη), ψυχικά (αγανάκτηση, καταφρόνηση), πνευματικά (αδικούνται
με εργασίες αναγκαστικές), άλλοι καταφεύγουν στο εξωτερικό, άλλοι καταφεύγουν
σε χωρισμούς και διαζύγια ή και αυτοκτονίες.
Ζούμε καιρούς κακούς!
Τους περιγράφει ο απόστολος
Παύλος, γράφοντας στον Τιμόθεο: «Γίνωσκε δε τούτο, ότι εν ταις εσχάταις ημέραις
θέλουσιν ελθεί καιροί κακοί· διότι θέλουσιν είσθαι οι άνθρωποι φίλαυτοι,
φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάσφημοι, απειθείς εις τους γονείς,
αχάριστοι, ανόσιοι, άσπλαγχνοι, αδιάλλακτοι, συκοφάνται, ακρατείς, ανήμεροι,
αφιλάγαθοι, προδόται, προπετείς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μάλλον παρά φιλόθεοι,
έχοντες μεν μορφήν ευσεβείας, ηρνημένοι δε την δύναμιν αυτής».
Εδώ φαίνεται η μακροθυμία του
Θεού και η στάση του Θεού, απέναντι στην σκληρότητα των ανθρώπων!
Μπορούμε να καταλάβουμε αυτό που λέγει ο απόστολος Πέτρος,
στην επιστολή του: «Δεν βραδύνει ο Κύριος την υπόσχεσιν αυτού, ως τινές
λογίζονται τούτο βραδύτητα, αλλά μακροθυμεί εις ημάς, μη θέλων να απολεσθώσι
τινές, αλλά πάντες να έλθωσιν εις μετάνοιαν». Λίγο πιο κάτω, ο Πέτρος γράφει: «και
νομίζετε σωτηρίαν την μακροθυμίαν του Κυρίου ημών, καθώς και ο αγαπητός ημών
αδελφός Παύλος έγραψε προς εσάς κατά την δοθείσαν εις αυτόν σοφίαν».
Ο Κύριος Ιησούς αναφερόμενος στην ιστορία του άδικου Δικαστή,
αλλά και στην περίπτωση της χήρας, που επέμενε να ζητά το αίτημα της, κατέληξε λέγοντας:
«Ακούσατε τι λέγει ο άδικος κριτής· ο δε Θεός δεν θέλει κάμει την εκδίκησιν των
εκλεκτών αυτού των βοώντων προς αυτόν ημέραν και νύκτα, αν και μακροθυμή δι'
αυτούς;»
Ας προσέξουμε αυτό που ο Κύριος Ιησούς Χριστός, είπε: «αν
και μακροθυμή δι' αυτούς;»
Πράγματι, ο Κύριος μακροθυμεί μέσα στο περιβάλλον της αδικίας,
της ανομίας των ανθρώπων, ώστε να έρθουν εις μετάνοια. Διαβάζουμε στον Τιμόθεο:
«διδάσκων μετά πραότητος τους αντιφρονούντας, μήποτε δώση εις αυτούς ο Θεός μετάνοιαν,
ώστε να γνωρίσωσι την αλήθειαν, και να ανανήψωσιν από της παγίδος του διαβόλου,
υπό του οποίου είναι πεπαγιδευμένοι εις το θέλημα εκείνου».
Είναι θαυμαστή η αγάπη του Θεού για τον σύγχρονο άνθρωπο
και η μακροθυμία του απέναντι σε ανθρώπους, που ζουν στην αμαρτία και
παρανομούν! Διαβάζουμε στην επιστολή προς Ρωμαίους: «Και νομίζεις τούτο, ω
άνθρωπε, συ ο κρίνων τους πράττοντας τα τοιαύτα και πράττων αυτά, ότι θέλεις
εκφύγει την κρίσιν του Θεού; Η καταφρονείς τον πλούτον της χρηστότητος αυτού
και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοών ότι η χρηστότης του Θεού σε φέρει
εις μετάνοιαν;»
Ένα μεγάλο παράδειγμα μακροθυμίας προς σωτηρία, έχουμε τον
πρώην διώκτη και υβριστή των χριστιανών τον Σαούλ, μετέπειτα Παύλο και απόστολο
του Χριστού. Διαβάζουμε: «Και ευχαριστώ τον ενδυναμώσαντά με Ιησούν Χριστόν τον
Κύριον ημών, ότι ενέκρινε πιστόν και έταξεν εις την διακονίαν εμέ, τον πρότερον
όντα βλάσφημον και διώκτην και υβριστήν· ηλεήθην όμως, διότι αγνοών έπραξα εν απιστία,
αλλ' υπερεπερίσσευσεν η χάρις του Κυρίου ημών μετά πίστεως και αγάπης της εν Χριστώ
Ιησού». Αμήν.
1η επιστολή Πέτρου 3: 18 θανατωθείς μεν κατά την σάρκα, ζωοποιηθείς δε διά του πνεύματος· διά
του οποίου πορευθείς εκήρυξε και προς τα πνεύματα τα εν τη φυλακή, τα
οποία ηπείθησάν ποτέ, ότε η μακροθυμία του Θεού επρόσμενέ ποτέ αυτούς εν ταις
ημέραις του Νώε, ενώ κατεσκευάζετο η κιβωτός, εις ην ολίγαι, τουτέστιν οκτώ,
ψυχαί διεσώθησαν δι' ύδατος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου