ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ, ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ – ΜΕΡΟΣ Ι
Ματθαίος 4: 24 Και
διήλθεν η φήμη αυτού εις όλην την Συρίαν, και έφερον προς αυτόν πάντας τους
κακώς έχοντας υπό διαφόρων νοσημάτων και βασάνων συνεχομένους και
δαιμονιζομένους και σεληνιαζομένους και παραλυτικούς, και εθεράπευσεν αυτούς·
Η θεραπεία που χάρισε ο Ιησούς Χριστός στους ανθρώπους
κατά την διακονία του στο Ισραήλ, ήταν μέρος του ευαγγελισμού των ανθρώπων.
Διαβάζουμε στο ευαγγέλιο του Ματθαίου: «Και
περιήρχετο ο Ιησούς όλην την Γαλιλαίαν, διδάσκων εν ταις συναγωγαίς αυτών και
κηρύττων το ευαγγέλιον της βασιλείας και θεραπεύων πάσαν νόσον και πάσαν
ασθένειαν μεταξύ του λαού». Ο Κύριος Ιησούς σαν Θεός και άνθρωπος με εξουσία
από τον Πατέρα έδωσε μια συνολική δύναμη της παρουσίας του, γιαυτό και η φήμη
του διαδοθεί αμέσως σε όλη την Ιουδαία, την Γαλιλαία, την Σαμάρεια και τις γύρω
πόλεις.
Οι άνθρωποι έρχονταν από μακριά, κυρίως για να λάβουν
θεραπεία από πολλά τα οποία υπέφεραν στο σώμα, την ψυχή και το πνεύμα των.
Σήμερα θα δούμε πώς ο Κύριος Ιησούς θεράπευε τις νόσους. Στο επόμενο άρθρο, θα
δούμε πώς ο Κύριος Ιησούς θεράπευε τις ψυχοσωματικές ασθένειες, καθώς επίσης και
πώς εξέβαλε τα δαιμόνια.
# Πάσαν νόσον στο σώμα (40 ειδικότητες γιατρών τουλάχιστον).
Το σώμα μας όταν
νοσεί αυτό σημαίνει ότι τα συμπτώματα οδηγούν τους γιατρούς σε ορθή διάγνωση
του νοσήματος και την έναρξη της κατάλληλης αγωγής που ενδείκνυται. Η διάγνωση
γίνεται βάση της επιστήμης και της βιβλιογραφίας και είναι το πιο σημαντικό
βήμα για την αποκατάσταση της υγείας του ασθενούς. Αυτό ονομάζεται διαγνωσμένο
νόσημα και ο ασθενής γνωρίζει από τι πάσχει, άλλοτε το νόσημα αποκαθίσταται, άλλοτε δε το νόσημα είναι αυτοάνοσο και η νόσος είναι μια μόνιμη
κατάσταση.
# Πάσαν νόσον (γιατροί ψυχίατροι).
Η ψυχή όταν νοσεί απασχολεί τους γιατρούς ψυχιάτρους που
προσπαθούν με φαρμακευτική αγωγή και αναλυτική ψυχοθεραπεία να δώσουν λύσεις.
Επίσης, οι επιστήμονες ψυχολόγοι εκπαιδευμένοι στην ψυχοθεραπεία ή ψυχανάλυση
παρέχουν υπηρεσίες γα αποκατάσταση της νόσου που θα διαγνώσουν.
# Πάσαν νόσον (γιατροί νευρολόγοι).
Το νευρικό σύστημα όταν νοσεί απασχολεί τους γιατρούς
νευρολόγους που προσπαθούν με τεχνικές και νέα τεχνολογία να αποκαταστήσουν
κάθε νόσο που θα διαγνώσουν.
Σε όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις κοινός παράγων είναι η
διάγνωση της νόσου, ώστε να προκύψει και η μέθοδος αποκατάστασης. Η διάρκεια
της αγωγής και αποκατάστασης της υγείας ποικίλει από μια ημέρα έως μερικούς
μήνες ή ίσως και λίγα χρόνια.
Όταν ο Ιησούς μιλά για θεραπεία μίας νόσου στο σώμα, την
ψυχή και το πνεύμα είναι κάτι το θαυμαστό αφού αφήνει κάθε άνθρωπο άφωνο
μπροστά στην χάρη και το έλεος του Θεού. Αυτό που για τους ανθρώπους είναι
θαύμα, για τον Θεό είναι σημείο επαφής με τον αμαρτωλό άνθρωπο, που μετανοεί
μπροστά τον Θεό για την αμαρτωλή ζωή του. Αυτό πάντα εξασφάλιζε ο Κύριος όταν
έλεγε «συγχωρημένες εις σε οι αμαρτίες σου». Διαβάζουμε ένα απλό περιστατικό
στο ευαγγέλιο του Μάρκου: «Και έρχεται προς αυτόν λεπρός παρακαλών αυτόν και
γονυπετών έμπροσθεν αυτού και λέγων προς αυτόν ότι, εάν θέλης, δύνασαι να με
καθαρίσης. Ο δε Ιησούς σπλαγχνισθείς, εξέτεινε την χείρα και ήγγισεν αυτόν και
λέγει προς αυτόν· Θέλω, καθαρίσθητι. Και ως είπε τούτο, ευθύς έφυγεν απ' αυτού
η λέπρα, και εκαθαρίσθη».
Αργότερα όταν ο Κύριος Ιησούς κάλεσε τους δώδεκα
αποστόλους έδωσε και σε αυτούς την εξουσία που είχε από τον Πατέρα: «Και
προσκαλέσας τους δώδεκα μαθητάς αυτού, έδωκεν εις αυτούς εξουσίαν κατά
πνευμάτων ακαθάρτων, ώστε να εκβάλλωσιν αυτά και να θεραπεύωσι πάσαν νόσον και
πάσαν ασθένειαν». Λίγο αργότερα, οι δώδεκα, καθώς
διαβάζουμε: «Και εξελθόντες εκήρυττον να μετανοήσωσι, και εξέβαλλον πολλά
δαιμόνια και ήλειφον πολλούς αρρώστους με έλαιον και εθεράπευον».
Πολύ αργότερα, όταν ο Ιάκωβος έγραφε την επιστολή του προς
τις δώδεκα φυλές του Ισραήλ, τις διάσπαρτες, διαβάζουμε: «Ασθενεί τις μεταξύ σας;
ας προσκαλέση τους πρεσβυτέρους της εκκλησίας, και ας προσευχηθώσιν επ' αυτόν, αλείψαντες
αυτόν με έλαιον εν τω ονόματι του Κυρίου. Και η μετά πίστεως ευχή θέλει σώσει τον
πάσχοντα, και ο Κύριος θέλει εγείρει αυτόν· και αμαρτίας αν έπραξε, θέλουσι συγχωρηθή
εις αυτόν».
Η θεραπεία ενός ευσεβούς ανθρώπου όταν γίνεται από τον Θεό
είναι ένα σημείο της παρουσίας του και του ελέους Του. Γίνεται κατά χάριν καθώς
ο Θεός προόρισε τον άνθρωπο σε απόλαυση χαράς και ευλογίας και να ζει κάτω από
την σκέπη του Υψίστου. Η θεραπεία είναι
κάτι που ο Θεός το κρατά στα χέρια του και το δίνει όταν η πίστη στο πρόσωπο
του Χριστού γίνει πλήρης. Είναι αλήθεια ότι είμαστε ολιγόπιστοι απέναντι στις προθέσεις
του Θεού. Αγνοούμε κάτι βασικό: Την
αιώνια πρόθεση του Θεού! Διαβάζουμε από την επιστολή προς Θεσσαλονικείς: «Διά το
οποίον και προσευχόμεθα πάντοτε διά σας, (α) διά να σας καταστήση ο Θεός ημών αξίους
της κλήσεως αυτού, και (β) να εκπληρώση πάσαν ευδοκίαν αγαθωσύνης και (γ) το έργον
της πίστεως εν δυνάμει». Ας τα δούμε:
(α) διά να σας καταστήση ο Θεός ημών αξίους της κλήσεως αυτού
Ο χρόνος που απαιτείται εξαρτάται από εμάς. Όμως ο Θεός
χρησιμοποιεί την παιδεία σαν μέθοδο ώστε να εννοήσουμε τον σκοπό του Θεού. Εμείς
δεν είμαστε άξιοι να μπούμε στην βασιλεία του Θεού, όμως ο Θεός μπορεί να μας καταστήσει
άξιους για αυτό τον σκοπό.
(β) να εκπληρώση πάσαν ευδοκίαν αγαθωσύνης
Εδώ είναι η αιώνιος πρόθεση του Θεού για μας, που πιστεύσαμε
στον Ιησού Χριστό και λάβαμε τα δώρα του και τα χαρίσματα του. Διαβάζουμε
στην επιστολή προς Εφεσίους: «καθώς εξέλεξεν
ημάς δι' αυτού προ καταβολής κόσμου, διά να ήμεθα άγιοι και άμωμοι ενώπιον αυτού
διά της αγάπης, προορίσας ημάς εις υιοθεσίαν διά Ιησού Χριστού εις εαυτόν, κατά
την ευδοκίαν του θελήματος αυτού».
(γ) το έργον της πίστεως εν δυνάμει
Εδώ είναι
η καλλιέργεια και η δοκιμασία της πίστεως που απαιτείται, ώστε να λάβουμε τα
πάντα ακόμη και την θεραπεία του σώματος, της ψυχής και του πνεύματος. Διαβάζουμε
στην επιστολή προς του Εβραίους: «χωρίς δε πίστεως αδύνατον είναι να ευαρεστήση
τις εις αυτόν· διότι ο προσερχόμενος εις τον Θεόν πρέπει να πιστεύη ότι είναι και
γίνεται μισθαποδότης εις τους εκζητούντας αυτόν».
Αμήν.
1η επιστολή προς Θεσσαλονικείς
5: 23 Αυτός δε ο Θεός της ειρήνης είθε να σας
αγιάση ολοκλήρως, και να διατηρηθή ολόκληρον το πνεύμά σας και η ψυχή και το
σώμα αμέμπτως εν τη παρουσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου