ΤΕΤΕΛΕΙΟΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΕΝ!
Εφεσίους 4: 3 σπουδάζοντες
να διατηρήτε την ενότητα του Πνεύματος διά του συνδέσμου της ειρήνης. Εν
σώμα και εν Πνεύμα, καθώς και προσεκλήθητε με μίαν ελπίδα της προσκλήσεώς σας·
Η τελευταία προσευχή του Κυρίου μας στον κήπο της Γεσθημανής, μας εδόθη από τον μαθητή που αγαπούσε ο Ιησούς, τον Ιωάννη.
Μια προσευχή πίστεως και αγάπης προς τον
Πατέρα, που για εμάς είναι ένα υπόδειγμα σπουδής και φροντίδας για το σώμα του
Χριστού που είναι η εκκλησία. Γράφει ο απόστολος Παύλος προς τον Τιμόθεο: «αλλ'
εάν βραδύνω, διά να εξεύρης πως πρέπει να πολιτεύησαι εν τω οίκω του Θεού,
όστις είναι η εκκλησία του Θεού του ζώντος, ο στύλος και το εδραίωμα της
αληθείας».
Σήμερα, ο οίκος του Θεού δεν είναι ένας υπέρλαμπρος οίκος,
όπως ήταν ο ναός του Σολομώντα στο Ισραήλ, αλλά η συνάθροιση των πιστών του
Χριστού μετά των πρεσβυτέρων και διακόνων.
Την ημέρα της εορτής των Εβραίων, την Πεντηκοστή έγινε η ίδρυση της
πρώτης αποστολικής εκκλησίας του Ιησού Χριστού και εκπληρώθηκε ο λόγος του
Κυρίου μας προς τον Πέτρο: «Και εγώ δε σοι λέγω ότι συ είσαι Πέτρος, και επί
ταύτης της πέτρας θέλω οικοδομήσει την εκκλησίαν μου, και πύλαι άδου δεν
θέλουσιν ισχύσει κατ' αυτής». Ο απόστολος Παύλος γράφει σχετικά, προς τους Εφεσίους: «και πάντα υπέταξεν υπό τους πόδας αυτού, και έδωκεν αυτόν κεφαλήν
υπεράνω πάντων εις την εκκλησίαν, ήτις είναι το σώμα αυτού, το πλήρωμα του τα
πάντα εν πάσι πληρούντος».
Μέσα στην εκκλησία του Χριστού διδασκόμαστε,
παρηγορούμεθα, χαιρόμαστε, ψάλουμε, αλαλάζουμε, λυπόμαστε και απολαμβάνουμε την
ισότητα. Γράφει ο Παύλος: «Επειδή δεν θέλω να ήναι εις άλλους άνεσις, εις εσάς
δε στενοχωρία αλλά να γείνη εν ισότητι, ώστε εν τω παρόντι καιρώ το περίσσευμά
σας να αναπληρώση την στέρησιν εκείνων, διά να χρησιμεύση και το περίσσευμα
εκείνων εις την στέρησίν σας, ώστε να γείνη ισότης». Αυτή η ισότητα
εξασφαλίζεται δια Πνεύματος Αγίου καθώς ο ένας υπηρετεί τον άλλον, στις ανάγκες
του.
Αυτό το θαύμα της ισότητας και αλληλεγγύης, ήταν μια εντολή από τον ίδιο τον Κύριο μας
Ιησού: «Εντολήν καινήν σας δίδω, Να αγαπάτε αλλήλους, καθώς εγώ σας ηγάπησα και
σεις να αγαπάτε αλλήλους. Εκ τούτου θέλουσι γνωρίσει πάντες ότι είσθε μαθηταί
μου, εάν έχητε αγάπην προς αλλήλους».
Επειδή δε η ολοκλήρωση αυτής της αγάπης είναι και η
ολοκλήρωση του χαρακτήρα του ανθρώπου του Θεού, γιαυτό ο Ιησούς στην προσευχή
του προς τον Πατέρα, ζήτησε καθαρά και επίμονα: «διά να ήναι τετελειωμένοι εις
εν, και να γνωρίζη ο κόσμος ότι συ με απέστειλας και ηγάπησας αυτούς καθώς εμέ
ηγάπησας». Ας τα δούμε αναλυτικά:
# διά να ήναι
τετελειωμένοι εις εν
Η ενότητα ανθρώπων χωρίς ίδιον όφελος είναι ένα θαύμα! Η
ένωση των ανθρώπων σε συνεταιρισμούς και ομοσπονδίες είναι κάτι ανθρώπινο, με
πολλές αστοχίες και αποτυχίες, που όλοι γνωρίζουμε. Αυτή η ενότητα γίνεται δια
του συνδέσμου της αγάπης, που είναι επίκτητη στον άνθρωπο και έρχεται μετά από
την αναγέννηση. Η διατήρηση της αγάπης γίνεται δια Πνεύματος Αγίου όταν ο
πιστός ζητήσει, λάβει και πληρούται Πνεύματος Αγίου. Αν ο άνθρωπος δεν αναγεννηθεί δεν μπορεί να
αγαπήσει, παρά μόνον τους γονείς του, την γυναίκα του και τα παιδιά του. Και
πάλι όμως, με αδυναμίες που οδηγούν σε χωρισμούς και τσακωμούς!
# να γνωρίζη ο κόσμος ότι συ με
απέστειλας
Ο κόσμος, ο σύγχρονος άνθρωπος παρατηρεί τα πάντα, χωρίς
να απολαμβάνει τα αγαθά του Θεού. Δεν τα απολαμβάνει διότι δεν έχει γνωρίσει
τον Χριστό σαν Σωτήρα και απεσταλμένο εκ του Θεού. Το αποτέλεσμα είναι να ζει
στην μοναξιά του, στην φτώχεια του, στον πόνο του και να αντιδρά όπως λέγει: «Δράση – Αντίδραση»! Η αληθινή εκκλησία
του Χριστού βοηθά τους ανθρώπους, να γνωρίσουν τον Ιησού, σαν τον Χριστό τον
Υιό του Θεού, του ζώντος.
# να γνωρίζη ο κόσμος ότι ηγάπησας αυτούς καθώς εμέ ηγάπησας.
Το επόμενο που θα γνωρίσει ο κόσμος, είναι η άφθονη αγάπη
του Θεού για τα παιδιά του. Καθώς ο Κύριος είπε: «Ο κλέπτης δεν έρχεται, ειμή διά
να κλέψη και θύση και απολέση· εγώ ήλθον διά να έχωσι ζωήν και να έχωσιν αυτήν εν
αφθονία. Εγώ είμαι ο ποιμήν ο καλός. Ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού βάλλει υπέρ
των προβάτων».
Ο άνθρωπος του Θεού, έχει ένα καλό ποιμένα τον Ιησού
Χριστό τον Δίκαιο. Αυτός είναι ο ποιμένας ο καλός, ο δάσκαλος μας, ο καθηγητής μας.
Κάθε πιστός ανήκει στον Χριστό και
μόνον. Μπορεί ένας αδελφός μέσα στην εκκλησία να στενοχωρήσει πολλούς, όπως λέγει:
«υποφέροντες αλλήλους και συγχωρούντες εις αλλήλους, εάν τις έχη παράπονον κατά
τινος· καθώς και ο Χριστός συνεχώρησεν εις εσάς, ούτω και σείς». Όμως, το εργαλείο
είναι ένα: «και εν πάσι τούτοις ενδύθητε την αγάπην, ήτις είναι σύνδεσμος της τελειότητος».
Ο ένας σκανδαλίζει τον άλλον με τον ιδιότροπο χαρακτήρα του και την συμπεριφορά
και είναι φυσιολογικό! Όμως ο Κύριος είπε: «μακάριος είναι όστις δεν σκανδαλισθή
εν εμοί».
Μακάριος
ο άνθρωπος, που δεν θα σκανδαλιστεί και δεν θα τα βάλει με τον Ιησού Χριστό, αλλά
θα πιστεύει, θα ελπίζει, θα υπομένει και θα αγαπά πάντοτε διαχρονικά! Αμήν.
Γαλάτας 5: 24 Όσοι
δε είναι του Χριστού εσταύρωσαν την σάρκα ομού με τα πάθη και τας επιθυμίας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου