ΕΑΝ ΜΟΝΟΝ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ
2ο βιβλίο Βασιλέων 21:΄8 και
δεν θέλω μετασαλεύσει τον πόδα του Ισραήλ από της γης, την οποίαν έδωκα εις
τους πατέρας αυτών· εάν μόνον προσέξωσι να
κάμνωσι κατά πάντα όσα προσέταξα εις αυτούς, και κατά πάντα τον νόμον τον
οποίον ο δούλός μου Μωϋσής προσέταξεν εις αυτούς.
Είναι δεκάδες τα σημεία στο οποία ο Κύριος Ιησούς μιλώντας
στους μαθητές, ή τον όχλο τόνισε: «Προσέχετε». Σε άλλο σημείο, ο Κύριος έλεγε:
«Ο έχων ώτα διά να ακούη, ας ακούη».
Αλλά επίσης, και σε
όλη τη Γραφή, βλέπουμε την ίδια έκφραση: "Προσέχετε!"
Τι σημαίνει άραγε προσέχετε;
Ο άνθρωπος ανέκαθεν υπέφερε από έλλειψη προσοχής. Έλλειψη
συγκέντρωσης την ώρα που πρέπει. Η προσοχή και η συγκέντρωση δεν αναφέρεται
στην καρδιά αλλά στο νου του ανθρώπου. Η διάσπαση της προσοχής στις ημέρες μας
σε σχέση με το παρελθόν είναι μέγιστη.
Ο λόγος είναι τα τόσα πράγματα γύρω μας,
αγαθά, λόγοι, σκέψεις, συζητήσεις μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα, κοινωνικές
εντάσεις, οικονομικές κρίσεις και άλλα, τα οποία βλέπουν τα μάτια μας και
φτάνουν στα αυτιά μας. Έτσι ο άνθρωπος κυριαρχείται από φόβους, ανασφάλειες, με
συνέπεια να γίνεται επιθετικός, όπως ακριβώς τα επιθετικά ζώα εκπαιδεύονται
κατ’ αυτό τον τρόπο.
Η ζωή του ανθρώπου χωρίς προσοχή, είναι ένα μαρτύριο,
καθώς μπορεί εύκολα να διαλύσει την οικογένεια του. Δεν μπορεί να διαλέξει τι
είναι σημαντικό, τι είναι επείγον ή τι είναι αξιοσημείωτο με αποτέλεσμα η
οικογένεια του να υποφέρει. Που καταλήγει αυτό; Σε ένα διαζύγιο εσωτερικό ή
εξωτερικό και απώλεια των παιδιών.
Με ποιο τρόπο μπορεί να γίνει
διόρθωση;
Το πρώτο είναι ο άνθρωπος να το αντιληφτεί και να το
ομολογήσει σαν μια αδυναμία. Κατόπιν να ανατρέξει σε ειδικούς για βοήθεια. Αν είναι
άνθρωπος του Θεού, θα ανατρέξει στον λόγο του Θεού, διαφορετικά θα ανατρέξει σε
ψυχολόγους ειδικούς στην ψυχοθεραπεία.
Ο λόγος του Θεού, ο Ιησούς Χριστός ο
αναστημένος, εργάζεται για μας όταν εμείς του φωνάξουμε. Γιαυτό μας είπε: «Αιτείτε,
και θέλει σας δοθή· ζητείτε, και θέλετε ευρεί, κρούετε, και θέλει σας ανοιχθή».
Το μυστικό είναι να ζητήσουμε από τον Χριστό να μας βοηθήσει ώστε να αποκτήσουμε
συγκέντρωση, διαφορετικά θα βλέπουμε απώλειες στη ζωή μας ακόμη και αν
ακολουθούμε τον Χριστό για κάμποσα χρόνια.
Ας δούμε, γιατί ο Κύριος δίδασκε: «Προσέχετε δε εις εαυτούς μήποτε βαρυνθώσιν αι
καρδίαι σας από κραιπάλης και μέθης και μεριμνών βιωτικών, και επέλθη αιφνίδιος
εφ' υμάς η ημέρα εκείνη». Αυτό σημαίνει ότι η καρδιά μας θέλει φύλαξη. Είναι
σαν το μικρό παιδί που δελεάζεται εύκολα από μηδαμινά πράγματα. Κάπως έτσι
δελεάστηκε και η Εύα, γυναίκα του Αδάμ, μέσα στον παράδεισο. Ο απαγορευμένος καρπός
έκλεψε την καρδιά της, τα συναισθήματα της. Σκέφτηκε επιπόλαια, γιατί να μην
μπορεί να δοκιμάσει ένα απλό καρπό, έστω και αν στενοχωρήσει τον Θεό. Αυτή η
επιπόλαιη σκέψη δείχνει ότι δεν ήταν έτοιμη να φυλάξει τον λόγο του Θεού. Και
όμως ο Θεός θέτει προϋπόθεση στην ζωή μας για την ευλογία, αν φυλάξουμε τον
λόγο Του.
Στον άγγελο της εκκλησίας της Φιλαδέλφειας ο Ιησούς τονίζει: «Εξεύρω
τα έργα σου· ιδού, έθεσα ενώπιόν σου θύραν ανεωγμένην, και ουδείς δύναται να
κλείση αυτήν· διότι έχεις μικράν δύναμιν και εφύλαξας τον λόγον μου και δεν
ηρνήθης το όνομά μου». Και κατόπιν ο ίδιος, ο Ιησούς αναγγέλλει: «Επειδή
εφύλαξας τον λόγον της υπομονής μου, και εγώ θέλω σε φυλάξει εκ της ώρας του
πειρασμού, ήτις μέλλει να έλθη επί της οικουμένης όλης, διά να δοκιμάση τους
κατοικούντας επί της γης».
Οι
εργάτες του Θεού έχουν μια ιδιαίτερη πρόσκληση, κάλεσμα από τον Κύριο να ακούν
με προσοχή καθώς αποστέλλονται κατ’ επιταγή Θεού. Διαβάζουμε στον Ησαΐα: «Τις
τυφλός, παρά ο δούλός μου; ή κωφός, παρά ο μηνυτής μου, τον οποίον απέστειλα;
τις τυφλός, παρά ο τέλειος; και τις τυφλός, παρά ο δούλος του Κυρίου; Βλέπεις
πολλά αλλά δεν παρατηρείς· ανοίγεις τα ώτα αλλά δεν ακούεις». Αυτή η έλλειψη
προσοχής είναι το παράπονο του Κυρίου μας.
Όταν οι εργάτες ακούν και προσέχουν τότε
τα έργο του Θεού προοδεύει, καθώς διαβάζουμε στις Πράξεις: «δοξολογούντες τον Θεόν
και ευρίσκοντες χάριν ενώπιον όλου του λαού. Ο δε Κύριος προσέθετε καθ' ημέραν εις
την εκκλησίαν τους σωζομένους». Αμήν.
Λουκάς 8: 18 Προσέχετε
λοιπόν πως ακούετε· διότι όστις έχει, θέλει δοθή εις
αυτόν, και όστις δεν έχει, και εκείνο το οποίον νομίζει ότι έχει θέλει αφαιρεθή
απ' αυτού.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου