ΚΑΚΟΙ ΚΑΙΡΟΙ & ΚΑΚΕΣ ΗΜΕΡΕΣ!
1η επιστολή προς Τιμόθεο 4: 1 Το
δε Πνεύμα ρητώς λέγει ότι εν υστέροις καιροίς θέλουσιν αποστατήσει τινές από
της πίστεως, προσέχοντες εις πνεύματα πλάνης και εις διδασκαλίας δαιμονίων,
Ο άνθρωπος βαδίζει σε ένα άγνωστο κόσμο.
Μόνον διαβάζοντας
την Ιστορία φωτίζεται γιαυτό κι ο λόγος του Θεού, έχει ιστορικά στοιχεία ώστε
να μας βοηθά στην γνώση και την σύνεση. Ο σοφός βασιλιάς Σολομώντας, γράφει
στον Εκκλησιαστή: «Δος μερίδιον εις επτά και έτι εις οκτώ· διότι δεν εξεύρεις
τι κακόν θέλει γείνει επί της γης». Πράγματι δεν γνωρίζουμε τι κακό θα
αντιμετωπίσουμε στο μέλλον μπροστά μας. Υπάρχουν δύο είδη (α) Κακοί καιροί και
(β) οι κακές ημέρες. Το πρώτο εξαρτάται πλήρως από τις έσχατες ημέρες ενώ το
δεύτερο από την προσωπική μας πορεία. Ας τα δούμε:
(α) Κακοί καιροί …
Ο απόστολος Πέτρος δια Πνεύματος Αγίου γράφει: «τούτο
πρώτον γνωρίζοντες, ότι θέλουσιν ελθεί εν ταις εσχάταις ημέραις εμπαίκται,
περιπατούντες κατά τας ιδίας αυτών επιθυμίας». Οι κακοί καιροί είναι
συνιφασμένοι με τις έσχατες ημέρες καθώς ο διάβολος θα προσπαθήσει να κάνει
ζημιά στην εκκλησία του Χριστού με κάθε τρόπο, όπως εμπαίζοντας τους αγίους και
φέροντας πνεύματα πλάνης και διδασκαλίες δαιμονίων. Παρόλο που ζούμε στα
χριστιανικά κράτη της Δύσης, όμως το πνεύμα της πλάνης είναι απλωμένο παντού,
λες και ζούμε στην ζούγκλα.
Ένα πνεύμα απείθειας και ασέβειας στο λόγο του
Θεού, κυριαρχεί με αποτέλεσμα η ζωή μας σε αυτό το χριστιανικό κράτος να είναι
δύσκολη καθώς κυριαρχεί η αδικία και φτώχεια και η ανασφάλεια. Καθώς περνούν οι
χρόνοι και διαδέχονται τα έτη ο άνθρωπος γίνεται πιο σκληρός και αυτό οφείλεται
στο κοινωνικό περιβάλλον, παρά στην κλιματική αλλαγή που είναι και προβλέψιμη
επιστημονικά. Ο λόγος του Θεού προφητικά
μας λέγει: «Γίνωσκε δε τούτο, ότι εν ταις εσχάταις ημέραις θέλουσιν ελθεί
καιροί κακοί». Και το γράφει, ώστε να έχουμε γνώση και σύνεση στο να ζήσουμε
ανάμεσα σε κακούς ανθρώπους, σε κακούς γειτόνους, κακούς συγγενείς, κακούς
συναδέλφους, κακούς υπαλλήλους, κακά αφεντικά, κακούς ξένους και άλλα.
Ο τρόπος
να ζήσουμε είναι η συνταγή του αποστόλου
Πέτρου: «Πάντων δε το τέλος επλησίασε. Φρονίμως λοιπόν διάγετε και αγρυπνείτε
εις τας προσευχάς». Μιλά για δύο πράγματα: (α) Φρονίμως διάγετε, δηλαδή να
ζείτε με γνώση και σύνεση και (β) αγρυπνείτε στις προσευχές. Αντίθετα ο
διάβολος είναι συνετός εις πανουργίες. Γνωρίζει καλά να πλανά και να παρασύρει
τους ανθρώπους στον όλεθρο και την απώλεια.
(β) Κακές ημέρες …
Οι κακές ημέρες,
έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο ατομικά.
Διαβάζουμε στον Εκκλησιαστή: «Και ενθυμού τον Πλάστην σου εν ταις ημέραις της
νεότητός σου· πριν έλθωσιν αι κακαί ημέραι, και φθάσωσι τα έτη εις τα οποία
θέλεις ειπεί, Δεν έχω ευχαρίστησιν εις αυτά». Τι φανερώνει αυτό; Την ηλικία του
ανθρώπου και την απώλεια των δυναμεων του, είτε φυσιολογικά είτε μετά από
σοβαρή ασθένεια.
Ο άνθρωπος, νέος, έχει δυνάμεις και όραση ή μυαλό ώστε να
κάνει πολλά. Είτε πονηρά και κακά είτε καλά και φυσιολογικά. Το μόνο που δεν
σκέπτεται είναι (α) τα γηρατειά και (β) μια σοβαρή ασθένεια! Ακόμη ο απόστολος Παύλος γράφει: «Προσέχετε λοιπόν πως
να περιπατήτε ακριβώς, μη ως άσοφοι, αλλ' ως σοφοί, εξαγοραζόμενοι τον καιρόν, διότι αι ημέραι
είναι πονηραί». Το «προσέχετε» είναι ατομική προειδοποίηση, ένα καμπανάκι. Μας
προειδοποιεί ότι τα πάντα στη ζωή μας (τα βήματα μας) πρέπει να γίνονται με
σοφία, δηλαδή μετά από ενδελεχή μελέτη. Ο άσοφος είναι ο επιπόλαιος άνθρωπος ο
μωρός χριστιανός που δεν θα φθάσει στην βασιλεία των ουρανών, αλλά θα στέκεται
στην πόρτα, που είναι ο Χριστός και θα χτυπά, ενώ ο πόρτα θα έχει κλείσει.
Ας
πάρουμε την περίπτωση του ανθρώπου που βρίσκεται σε μια σοβαρή και μακροχρόνια ασθένεια.
Μετά από κάποια χρόνια υγείας και δυνάμεως ξαφνικά βρίσκεται στο κρεβάτι του
πόνου και αδύναμος να εργαστεί. Για να αντέξει αυτή τη δοκιμασία ο άνθρωπος
πρέπει να είναι έτοιμος. Η ετοιμασία συνίσταται σε εγκράτεια και κυριαρχία του
πνεύματος πάνω στα συναισθήματα. Αυτό είναι αποτέλεσμα προσευχής και
πνευματικής ζωής καθώς η εγκράτεια είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος. Εγκράτεια
σημαίνει εσωτερική δύναμη (εν + κράτος). Αυτή την δύναμη ο πιστός την
χρειάζεται σε ώρες δοκιμασίας. Η δοκιμασία αφορά την επάρκεια τη αγάπης μας και
της εμπιστοσύνης μας στον Ιησού Χριστό.
Άλλο παράδειγμα: Εργάστηκες πάντα σε
καλές θέσεις με μεγάλους μισθούς και τώρα βρίσκεσαι είτε άνεργος ή χαμηλοσυνταξιούχος
χωρίς άλλους πόρους. Είναι οι κακές ημέρες. Ο Ιησούς δίδαξε και είπε, σχετικά:
«Πας λοιπόν όστις ακούει τους λόγους μου τούτους και κάμνει αυτούς, θέλω
ομοιώσει αυτόν με άνδρα φρόνιμον, όστις ωκοδόμησε την οικίαν αυτού επί την
πέτραν· και
κατέβη η βροχή και ήλθον οι ποταμοί και έπνευσαν οι άνεμοι και προσέβαλον εις
την οικίαν εκείνην, και δεν έπεσε· διότι ήτο τεθεμελιωμένη επί την πέτραν».
Αυτό δείχνει ότι ξαφνικά έρχεται μια μεγάλη
δοκιμασία στην ζωή μας και ο μόνος τρόπος να σταθούμε όρθιοι είναι η σύνεση
(άνδρα φρόνιμον). Ο συνετός άνδρας πως κτίζει ένα σπίτι; Όπου βρει; Η όταν
ψάξει και βρει κατάλληλο οικόπεδο εντός σχεδίου πόλης και αγοράζει ανάλογα όταν
έχει επαρκή χρήματα; Και αφού κάμει την αγορά, δεν πληρώνει Μηχανικούς συμβούλους,
ώστε να εκπονήσουν την μελέτη ή κάνει του κεφαλιού του; Και όταν έχει τις μελέτες
δεν περιμένει να έχει τα χρήματα ώστε να αρχίσει την οικοδομή, μήπως αρχίσει
και δεν τελειώσει; Όλα αυτά ο Ιησούς τα ονομάζει φρόνηση και σύνεση. Και ο
Παύλος τονίζει «Προσέχετε εις εαυτούς». Αμήν.
Επιστολή Ιακώβου 5: 14 Ασθενεί
τις μεταξύ σας; ας προσκαλέση τους πρεσβυτέρους της εκκλησίας, και ας προσευχηθώσιν
επ' αυτόν, αλείψαντες αυτόν με έλαιον εν τω ονόματι του Κυρίου. Και
η μετά πίστεως ευχή θέλει σώσει τον πάσχοντα, και ο Κύριος θέλει εγείρει αυτόν·
και αμαρτίας αν έπραξε, θέλουσι συγχωρηθή εις αυτόν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου