ΑΝΔΡΑ: Η ΦΡΟΝΙΜΟΣ ΓΥΝΗ, ΠΑΡΑ ΚΥΡΙΟΥ ΔΙΔΕΤΑΙ!
1η επιστολή Πέτρου 3: 7 Οι
άνδρες ομοίως, συνοικείτε με τας γυναίκάς σας εν φρονήσει,
αποδίδοντες τιμήν εις το γυναικείον γένος ως εις σκεύος ασθενέστερον, και ως
εις συγκληρονόμους της χάριτος της ζωής, διά να μη εμποδίζωνται αι προσευχαί
σας.
Το σημερινό σημείωμα αφορά τους άνδρες.
Άνδρες που είναι
έτοιμοι να υποστηρίξουν οικογένεια με την δουλειά των και προσεύχονται ώστε ο
Θεός να τους χαρίσει μια σύζυγο. Μια σύζυγο μοναδική καθώς το ζευγάρι θα
καταστεί μοναδικό για τον Θεό, με μοναδικά χαρακτηριστικά ευλογίας. Πράγματι η
αγωνία και τα ερωτήματα είναι πολλά: Ποια είναι η γυναίκα μου και η συνέχεια
της ζωής μου; Πώς θα την γνωρίσω; Πότε ο Θεός θα κάνει αυτή την επιλογή για
μένα; Και σε ποια ηλικία θα έχω φθάσει;
Είναι αλήθεια ότι ο Θεός γνωρίζει τις ανάγκες μας. Γνωρίζει
με ακρίβεια το σύνολο των αναγκών μας. Καθώς εμείς ζητούμε πρώτον την βασιλεία
των ουρανών με έμφαση στην υπηρεσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στο
περιβάλλον μας που είναι και ο αγρός του Κυρίου, ο ίδιος ο ουράνιος πατέρας
φροντίζει τα πάντα για μας με
ευαρέσκεια. Αφού μας δοκιμάσει θα μας χαρίσει το καλύτερο, θα είναι ένα δώρο Του, ώστε να μην το ξεχάσουμε ποτέ. Η αγωνία αυτή φουντώνει κάθε φορά που ο άνδρας νομίζει
ότι η γυναίκα δίπλα του είναι ίσως, από τον Κύριο. Όμως θα πρέπει να γνωρίζουμε
μερικά πράγματα:
1. Η γυναίκα μας, είναι φυλαγμένη για μας, με απόλυτο τρόπο.
Ο πιστός νέος που αγαπά του Θεό και υπηρετεί τον Κύριο Ιησού
έχει εξασφαλίσει το ταίρι του με απόλυτο τρόπο. Δεν κινδυνεύει να την προλάβει
κάποιος άλλος, γιαυτό ας μην μας πιάνει πανικός μπροστά σε μια ευκαιρία. Απλά ο
Θεός ωριμάζει στις καρδιές την αγάπη και την εκτίμηση. Αυτό χρειάζεται χρόνο
και ο κάθε ένας παρατηρεί τα χαρακτηριστικά του άλλου από μακριά. Σε ένα γάμο
ακούμε: «Εγώ το ήξερα ότι θα γίνει …»
Αυτό δείχνει την μαρτυρία που έχουν και άλλοι αδελφοί από το Πνεύμα του
Θεού, για ένα ωραίο και ταιριαστό γάμο. Είναι λοιπόν θέμα χρονισμού και της
ώρας που ο Θεός εκλέγει ώστε να γίνει ο δεσμός του γάμου. Αυτός ο γάμος έχει
μεγάλη επιτυχία καθώς ο Θεός ταιριάζει τα αταίριαστα, δηλαδή το δυνατό με το
αδύνατο, το μισό με το άλλο μισό και κάνει το ένα! Χωριστά και οι δύο, είναι
ελλιπείς, ανίσχυροι, και μόνοι. Μαζί, είναι μια μονάδα ένα κύτταρο κοινωνικού
ιστού. Η χαρά των είναι μεγάλη καθώς γίνεται η αποκάλυψη από τον Θεό του ενός
προς τον άλλο. Αλλά και η ευγνωμοσύνη προς τον ουράνιο πατέρα. Στην συνέχεια
όλα τρέχουν γοργά προς την ημέρα του γάμου.
2. Θα πρέπει να καταρτιστούμε ώστε να ανοίξουμε
οικογένεια.
Θα έπρεπε
να υπάρχει ένα «λύκειο νέου ζεύγους». Μια σχολή μαθητείας όπου ο άνδρας να
μάθει πώς θα υπηρετεί την σύζυγο. Ποια είναι η οφειλομένη εύνοια που λέγει ο
λόγος του Θεού. Είναι πολλά τα θέματα της γνώσης που απαιτούνται, ώστε ο άνδρας
να αποκτήσει την φρόνηση και την σύνεση ώστε να ζήσει τα υπόλοιπα χρόνια της
ζωής του και να μην διασπάσει τον δεσμό του, που έδωκε υπόσχεση ενώπιον Θεού
και ανθρώπων. Η εύνοια συνίσταται στο να προσεύχεται ένθερμα προς τον Θεό, ώστε
να διατηρείται η αγάπη και η εκτίμηση εκ μέρους της συζύγου, να δίδει την
προτεραιότητα στην επιθυμία της συζύγου όχι μόνον το «μήνα του μέλιτος», αλλά για πάντα. Να διαχειρίζεται τις δυνάμεις του ώστε ποτέ (!) να μην πει «είμαι πολύ
κουρασμένος, δεν μπορώ» Ας γνωρίζει ότι η επιθυμία της γυναικός ή ο ζήλος της
είναι ο άνδρας της, κατά το λόγο του Κυρίου:
«… και προς τον άνδρα σου θέλει είσθαι η επιθυμία σου, και αυτός θέλει
σε εξουσιάζει». Η φρόνηση του άνδρα, προσδίδει την υποχρέωση να γνωρίζει τις
ανάγκες με κάθε λεπτομέρεια, να αναζητά λύσεις, να συζητά με την σύζυγο και να
αποφασίζουν μαζί με ένα ειρηνικό τρόπο. Να μοιράζει τα καθήκοντα σαν επικεφαλής
της οικογένειας και να συντονίζει τα πάντα παίρνοντας πάνω του το πιο δύσκολο
μερίδιο. Το ιδανικό είναι να καταφέρνει να φέρνει το εισόδημα στο σπίτι χωρίς
να εργάζεται η σύζυγος. Πώς γίνεται αυτό; Μόνον κατά χάριν! Όμως τα θετικά σημεία ή πλεονεκτήματα είναι
πολλά. Η σύζυγος δεν αντέχει το στρες έξω από το σπίτι. Όταν έρχεται στο σπίτι,
μετά από μια κοπιαστική, σωματικά και πνευματικά, ημέρα είναι συγχυσμένη και
δεν μπορεί να φέρεται με ειρήνη. Αυτό μεταφέρεται στα παιδιά και τα κάνει
σκληρά και νευρικά. Δεν μπορούν να αποδώσουν στο σχολείο τους, είναι αφηρημένα,
και όλο το σπίτι αναστατώνεται από αυτή την κατάσταση.
3. Θα πρέπει να γνωρίζουμε τις ευθύνες καθώς και τα
καθήκοντα υπηρεσίας.
Η μεγαλύτερη ευθύνη του άνδρα είναι η διατήρηση της
υπόσχεσης (!) ενώπιον Θεού και ανθρώπων κατά την τελετή του Γάμου. Ο γάμος δεν
είναι ένα μυστήριο, που τελείται και κατόπιν λύεται ώστε να ξανα-τελεστεί
μυστηριωδώς! Επόμενη ευθύνη ενώπιον του Θεού είναι η διακυβέρνηση της
οικογένειας είτε μικρής είτε μεγάλης. Παρά τα συγκεκριμένα καθήκοντα, που
«ίσως» δεν είναι να πλένει τα πιάτα, ή να καθαρίζει, ή να σκουπίζει ή να
σφουγγαρίζει, ή κάτι οικιακό, όμως η ευθύνη της διακυβέρνησης μεταφέρει επάνω
του το αποτέλεσμα. Ακόμη φέρει την ευθύνη έναντι της οικογένειας, έναντι της
κοινωνίας, έναντι της πολιτείας, έναντι της εκκλησίας. Το παράδειγμα του νεαρού
και πιστού Σολομώντα, μόλις ανέλαβε την βασιλεία στο μεγάλο κράτος του Ισραήλ,
ήταν όταν τον επισκέφτηκε ο Θεός, αφού προσέφερε θυσίας στους υψηλούς τόπους,
και φάνηκε στον ύπνο του την νύκτα και είπε: «Ζήτησε μου τι να σου δώσω;» Η
απάντηση του Σολομώντα ήταν: «δώσε στον δούλο σου καρδία νοήμονα στο να κρίνει
τον λαό σου». Η ανησυχία του Σολομώντα προέκυπτε
από την ευθύνη της διακυβέρνησης ενός τόσο μεγάλου λαού. Η ίδια ευθύνη βαραίνει
τον άνδρα που ξεκινά από μια οικογένεια δύο ατόμων και μεγαλώνει σταδιακά όσο ο
Θεός ευλογεί την αύξηση αυτή. Αμήν.
Γέννεση 3:17 Προς
δε τον Αδάμ είπεν, Επειδή υπήκουσας εις τον λόγον της γυναικός σου, και έφαγες από
του δένδρου, από του οποίου προσέταξα εις σε λέγων, Μη φάγης απ' αυτού, κατηραμένη
να ήναι η γη εξ αιτίας σου· με λύπας θέλεις τρώγει τους καρπούς αυτής πάσας τας
ημέρας της ζωής σου· και ακάνθας και τριβόλους θέλει βλαστάνει
εις σέ· και θέλεις τρώγει τον χόρτον του αγρού· εν τω ιδρώτι του προσώπου σου θέλεις τρώγει
τον άρτον σου, εωσού επιστρέψης εις την γην, εκ της οποίας ελήφθης· επειδή γη είσαι,
και εις γην θέλεις επιστρέψει.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου