ΠΙΣΤΗ! ΠΟΣΟΤΗΣ; Η ΠΟΙΟΤΗΣ;
Ιωάννης 14: 12 Αληθώς,
αληθώς σας λέγω, όστις πιστεύει
εις εμέ, τα έργα τα οποία κάμνω και εκείνος θέλει κάμει, και μεγαλήτερα τούτων
θέλει κάμει, διότι εγώ υπάγω προς τον Πατέρα μου,
Η πίστη είναι ένα πνευματικό δώρο Θεού σε κάθε άνθρωπο. Έρχεται
από τον ουράνιο πατέρα και δίδεται σε κάθε φυσικό άνθρωπο που γεννιέται. Ανήκει
στα πνευματικά χαρίσματα που ο Θεός έχει δώσει σε κάθε άνθρωπο ώστε να
μεγαλώσει, να γευτεί και να γνωρίσει τον Θεό. Καθώς ο Θεός έφτιαξε τον άνθρωπο
με σώμα, ψυχή και πνεύμα, του χάρισε την ικανότητα να αγαπά, να πιστεύει, να
ελπίζει. Όμως, ο σατανάς ο εχθρός κάθε δημιουργίας του Θεού, έσπειρε τα ζιζάνια
ανάμεσα στον σίτο και αναχώρησε. Έσπειρε την απιστία και τους υιούς του
πονηρού. Και έτσι σήμερα συναυξάνουν οι πονηροί μετά των δικαίων. Αυτή η
πρωτογενής πίστη αρκεί ώστε ο άνθρωπος να πλησιάσει προς τον Θεό αφού διδαχθεί
από μικρό παιδί τον φόβο του Θεού και την αγάπη Του. Όπως ο Τιμόθεος από μικρό
παιδί άκουγε από την μητέρα του Ευνίκη και την γιαγιά του Λωίδα, τα λόγια του
Θεού. Κατόπιν έρχεται η περίοδος της νεανικής απομάκρυνσης καθώς ο άνθρωπος από
περιέργεια σαν την Εύα, θέλει να δοκιμάσει και να γνωρίσει τα πάντα. Όμως ο
Θεός μέσα από την σοφία Του, την αγάπη Του, δίνει καλέσματα και ευκαιρίες.
Αυτές είναι οι ευκαιρίες της μετάνοιας σε χρόνο ωρίμανσης που ο Θεός γνωρίζει.
Και πράγματι βλέπουμε τους δώδεκα μαθητές, νέους, όταν τους κάλεσε ο Ιησούς
στην Γαλιλαία, ήταν η σωστή ώρα που ανταποκρίθηκαν και ακολούθησαν τον Χριστό
ανεπιφύλακτα. Από εκεί και μετά αρχίζει η ζωή της πίστεως. Ο Κύριος Ιησούς
έπρεπε να διδάξει τους μαθητές Του για 3,5 χρόνια με κάθε τρόπο και μέσο που
διέθετε. Μπορούμε να ξεχωρίσουμε την μαθητεία της πίστεως:
1. Σε ποσότητα.
Ο Κύριος λέγοντας «Εάν έχητε πίστιν ως
κόκκον σινάπεως, θέλετε ειπεί προς το όρος τούτο,
Μετάβηθι εντεύθεν εκεί, και θέλει μεταβή· και δεν θέλει είσθαι ουδέν αδύνατον
εις εσάς», δίδει την εικόνα του
μεγέθους της πίστεως. Ο κόκκος από το σινάπι είναι πολύ μικρός σε μέγεθος άρα ο
Κύριος, δεν αναζητά μια πίστη που να ζυγίζεται ή να απεικονίζεται μεγάλη. Το
σπουδαίο είναι ότι με την αναγέννηση, ο Χριστός δίδει μέσα μας πίστη, ως τον
καρπό του Αγίου Πνεύματος. Είναι η δική του επένδυση στην δική μας απόφαση να
τον ακολουθήσουμε δίνοντας του όλη την καρδιά μας. Αυτή η σύνδεση της απόφασης
μας και της επένδυσης του Θεού, δημιουργεί «το ζυγό» του Χριστού. Είναι η
σύζευξη του Χριστού με τον δούλο Του και η αρχή της μαθητείας: «… μάθετε απ
εμού ότι είμαι πράος και ταπεινός την καρδία και θέλετε βρει ανάπαυση στις
καρδιές σας». Είναι η ώρα πλέον, ώστε να λάβει ο πιστός την επαγγελία του
Πνεύματος, να βαπτιστεί με Πνεύμα Άγιο και να ζητήσει τα χαρίσματα του
Πνεύματος. Ένα από τα καλύτερα χαρίσματα του Πνεύματος είναι η πίστη. Το
χάρισμα της πίστεως, μας δίνει όχι το μέγεθος, αλλά την συνέχεια ώστε να
πιστεύουμε έως τέλους, έως του θανάτου. Το μέγεθος μας δίνει μια στρεβλή
εικόνα. Λέμε: Ένας κήρυκας έχει πάντα μια μεγάλη πίστη, ενώ μια απλή γυναίκα έχει
πάντα μικρή πίστη. Και αυτό είναι λάθος. Μια απλή γυναίκα μπορεί να κάνει τον
Κύριο να θαυμάσει! Ένας κήρυκας μπορεί να κάνει τον Κύριο, να πει «Ουαί!»
2. Σε ποιότητα.
Η ποιότητα έχει σχέση με την ακεραιότητα. Η ακεραιότητα έχει
σχέση με την τελειότητα. Η τελειότητα έχει σχέση με την καρδιά μας απέναντι
στον Θεό. Όταν αγαπάμε τον Θεό με όλη μας την καρδιά, την ψυχή και την διάνοια
ζούμε μια ζωή πνευματική. Ζωή οδηγούμενη από το Πνεύμα το Άγιο. Η σχέση μας με
τον Θεό είναι ακέραια και αυτό είναι που ευαρεστεί στον Θεό και γίνεται
μισθαποδότης και ευεργέτης. Ότι ζητήσουμε, ή επιθυμήσουμε κάτι, μας το χαρίζει και
έχουμε πολλές τέτοιες εμπειρίες. Όταν μας
κτυπάει η καρδιά μας σε μια αμαρτία, ή παράβαση τότε η φωνή του Θεού μας καλεί
σε μετάνοια και επιστροφή επείγουσα! Αυτή η διαταραχή της ακεραιότητας λυπεί
τον Θεό, που ζητά την καρδιά μας και πάλι να δοθεί 100 %.
3. Σε
απιστία.
Ο Κύριος θαύμαζε για την απιστία των Ιουδαίων. Ακόμη και των
συγγενών του στην Ναζαρέτ. Σήμερα, συναντάμε ανθρώπους με απιστία απέναντι στον
Θεό. Πολλοί από αυτούς κάνουν και συμβόλαιο με τον σατανά και εχθρεύονται
ανοικτά την εκκλησία του Χριστού και τους αγίους. Είναι γνωστό ότι τινές έχουν μέθοδο
να γκρεμίσουν την πίστη των αγίων. Ο τρόπος τους είναι πονηρός και με ερωτήσεις
πλάγιες θέλουν να σπείρουν την αμφιβολία και την απιστία, όπως ο «όφις»
εξαπάτησε την Εύα. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο άνθρωποι «γόητες» πλανούν πιστούς ανθρώπους, που δεν αγρυπνούν
και δεν προσέχουν. Αμήν.
1η επιστολή Τιμοθέου 1: 19 έχων
πίστιν και αγαθήν συνείδησιν, την οποίαν τινές αποβαλόντες
εναυάγησαν εις την πίστιν·
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου