ΓΑΜΟΣ | ΑΠΟ ΑΓΑΠΗ; Η ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ;
Εφεσίους 5: 28 Έτσι
χρωστούν οι άνδρες να αγαπούν τις δικές τους γυναίκες, σαν τα δικά τους σώματα.
Όποιος αγαπάει τη δική του γυναίκα, αγαπάει τον εαυτό του·
Ο Γάμος, μια δύσκολη συμβίωση!
Πολλοί ρωτούν:
Πώς παντρευτήκατε; Από προξενιό; ή από Έρωτα;
Το μεν πρώτο, το προξενιό ανήκει στο παρελθόν, έχοντας
αφήσει ψυχικά τραύματα (!) το δε δεύτερο, ανήκει στις περιπτώσεις των
αναρίθμητων διαζυγίων μετά από σύντομη συμβίωση.
Τι έχει συμβεί στην κοινωνία μας σήμερα;
Οι άνθρωποι, οι νέοι και οι νέες έχουν σπουδάσει τα
γράμματα, έχουν ξοδέψει ατελείωτο χρόνο ώστε να μαθητεύσουν και να αποκτήσουν
τα σχετικά πτυχία, ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης με ζήλο και με όραμα για ένα
καλύτερο μέλλον, ένα διαφορετικό περιβάλλον από αυτό που έζησαν μέσα στην
οικογένεια της φτώχειας, της μιζέριας, της ανέχειας.
Όμως ο γάμος τους, αποτυγχάνει!
Αποτέλεσμα, οι νέοι μας δεν παντρεύονται (!) και ζουν μαζί
πρόχειρα, έτοιμοι να χωρίσουν με την πρώτη ευκαιρία, ή ανάφλεξη των σχέσεων
τους.
Αφού δεν παντρεύονται, δεν κάνουν ή δεν προγραμματίζουν να
κάνουν παιδιά.
Και αν συμβεί κατά λάθος (!), δεν διστάζουν να πάνε σε
έκτρωση, με την βοήθεια κάποιου ψευτο-γιατρού.
Σε ένα θάλαμο
μαιευτηρίου σήμερα, από τα πέντε κρεβάτια εγκύων, τα τρία αφορούν διαδικασία
έκτρωσης.
Ποια είναι η ρίζα του κακού;
Τι διδάσκει ο λόγος του Θεού;
Την απάντηση δίδει ο προφήτης Ωσηέ: «Ο λαός μου αφανίστηκε
για έλλειψη γνώσης».
Η έλλειψη της γνώσης του λόγου του Θεού, χαρακτηρίζει τον
άνθρωπο χωρίς σύνεση. Είναι βέβαιο ότι θα αποτύχει στις επιλογές του, παρά τα
όποια εφόδια ή γνώσεις. Η πιο σημαντική απόφαση είναι αυτή του γάμου και
ταυτόχρονα του προσώπου με τον οποίο θα ζήσει αρμονικά για τα επόμενα χρόνια,
όσα επιτρέψει ο Θεός να ζήσει στην γη.
Ένα πρώτο στοιχείο του λόγου του Θεού, στην Καινή Διαθήκη, διαβάζουμε στο
Ευαγγέλιο του Ματθαίου από το στόμα του Κυρίου Ιησού: «Και αποκρινόμενος αυτός
είπε: Δεν διαβάσατε ότι εκείνος που τους έπλασε απαρχής, αρσενικό και θηλυκό
τούς έπλασε; Και είπε: «Εξαιτίας αυτού, ο άνθρωπος θα αφήσει τον πατέρα και τη
μητέρα, και θα προσκολληθεί στη γυναίκα του, και θα είναι οι δύο σε μία σάρκα»;
Ώστε, δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σάρκα. Εκείνο, λοιπόν, που ο Θεός συνένωσε,
άνθρωπος ας μη χωρίζει».
Αυτό, φανερώνει την έκδηλη αγάπη που έρχεται από τον Θεό,
διότι ο Θεός είναι αγάπη! Με αυτή την αγάπη που ονομάζεται και ο «σύνδεσμος της
τελειότητας» ο άνδρας αγαπά την γυναίκα του.
Ας δούμε τον ορισμό της αγάπης, κατά το λόγο του Θεού: «Η αγάπη
μακροθυμεί, αγαθοποιεί· η αγάπη δεν φθονεί· η αγάπη δεν αυθαδιάζει, δεν υπερηφανεύεται,
δεν φέρεται με απρέπεια, δεν ζητάει τα δικά της, δεν εξάπτεται, δεν συλλογίζεται
το κακό· δεν χαίρεται στην αδικία, συγχαίρει όμως στην αλήθεια. Όλα τα ανέχεται,
όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει».
Η αγάπη είναι από τον Θεό, ένα δώρο, ένα αγαθό, μια τέλεια
δωρεά δια Πνεύματος Αγίου.
Η αγάπη συνδέει με ουράνια δύναμη τον γάμο. Αυτός ο γάμος
περνά από τρικυμίες, μπόρες, δυσκολίες αλλά δεν χαλά ποτέ!
Και κάτι ακόμη που είπε και συμπέρανε ο ίδιος ο Κύριος
Ιησούς: «Ώστε, δεν είναι πλέον δύο, αλλά μία σάρκα».
Ένα θαύμα! Σημείο μοναδικό, που αφορά το ανδρόγυνο ως κάτι
μοναδικό, ένα ζεύγος αδιαίρετο και αδιάσπαστο, ένα έργο Θεού!
Και ο Κύριος, κατέληξε λέγοντας: «Εκείνο, λοιπόν, που ο Θεός
συνένωσε, άνθρωπος ας μη χωρίζει».
Τι θέλει να πει ο Κύριος, εδώ;
Ότι υπάρχουν άνθρωποι σατανικοί που θα ήθελα να διασπάσουν το
ανδρόγυνο, με πονηριά και με αντίθετη διάθεση στον λόγο του Θεού.
Δείτε πώς ο Κύριος χαρακτηρίζει το διαζύγιο: «Εγώ, όμως, σας
λέω ότι, όποιος χωρίσει τη γυναίκα του, εκτός για λόγο πορνείας, την κάνει να
διαπράττει μοιχεία· και όποιος πάρει χωρισμένη γυναίκα, γίνεται μοιχός».
Ας δούμε τρεις περιπτώσεις:
1. Χωρισμός δια λόγους πορνείας.
Όταν ένας από τους δύο πέσει στην παράβαση της πορνείας, αλλά
δεν μετανοήσει ειλικρινά τότε ο σύζυγος έχει το δικαίωμα να χωρίσει και να ζει
χώρια. Αυτό τα κάνει ώστε να ζει σε καθαρότητα και να μην καταθλίβεται το
πνεύμα του με την ανομία του ή της συζύγου.
2. Χωρισμός ως μοιχεία.
Μοιχεία χαρακτηρίζεται η διάρρηξη του δεσμού του γάμου. Είναι
αυθαίρετη πράξη του ανθρώπου που δεν την εγκρίνει ο Θεός. Ο άνθρωπος, ο άνδρας
ή η γυναίκα προσπαθεί να αφαιρέσει το φορτίο της συμβίωσης με τον σύζυγο αντί
να δημιουργήσει ο ίδιος από την πλευρά του ένα αρμονικό ή λειτουργικό γάμο. Προτιμά
να ζει μόνος και ελεύθερος απολαμβάνοντας το «Εγώ», την ελευθερία! Αυτό το
καταδικάζει ο λόγος του Θεού σαν αμαρτία, που πρέπει να αποκατασταθεί άμεσα,
ώστε να συγχωρεθεί.
3. Νέος γάμος του μοιχού.
Μοιχός χαρακτηρίζεται
ο άνθρωπος που αποφασίζει να προχωρήσει σε ένα «νέο» γάμο ενώ ζει ο πρώην σύζυγος.
Είναι η απόφαση για την δημιουργία μιας νέας οικογενείας επάνω στα συντρίμμια της
παλιάς. Τα συντρίμμια είναι τα όνειρα, τα τέκνα, οι συγγενείς. Είναι μια μόνιμη
αμαρτία και παράβαση του λόγου του Θεού ασυγχώρητη, ως πράξη αδικίας.
Γράφει ο απόστολος Παύλος: «Ή, δεν ξέρετε ότι οι άδικοι δεν θα
κληρονομήσουν τη βασιλεία τού Θεού; Μη πλανιέστε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτρες
ούτε μοιχοί ούτε κίναιδοι ούτε αρσενοκοίτες ούτε κλέφτες ούτε πλεονέκτες ούτε μέθυσοι
ούτε κακολόγοι ούτε άρπαγες δεν θα κληρονομήσουν τη βασιλεία τού Θεού».
Και σε περίπτωσης αγνοίας;
Και βέβαια προβλέπει ο Θεός.
Διαβάζουμε από τις Πράξεις τον
λόγο του αποστόλου Παύλου προς τους Αθηναίους:
«Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς
καιρούς της άγνοιας, παραγγέλλει τώρα σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν
είναι, να μετανοούν· επειδή, προσδιόρισε ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει
την οικουμένη με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι'
αυτό βεβαίωση σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς».
Όταν έλθει στην ζωή μας, ο λόγος του Ευαγγελίου και μας βρει
στην άγνοια και την αμαρτία και την παράβαση, μπορεί ο Θεός να μας δεχθεί, δίνοντας
την ευκαιρία για βαθιά μετάνοια και αποδοχή όλων των λαθών, έτσι ώστε να
βρούμε την συμφιλίωση με τον Θεό.
Και τότε μπορεί να έρθει η γνώση του λόγου του Θεού, η
σωτηρία και η ευλογία του Θεού πάνω στην οικογένεια.
Η οικογένεια για τον Θεό είναι το κύτταρο της κοινωνίας. Αν
η οικογένεια είναι ευλογημένη τότε και η κοινωνία θα μπορεί να λάβει ευλογία.
Ο Κύριος το είπε: «Εσείς είστε το αλάτι της γης».
Και επίσης:
«Εσείς είστε το φως τού κόσμου».
Εφεσίους 5: 33 Όμως,
κι εσείς, κάθε ένας ξεχωριστά, έτσι ας αγαπάει τη δική του γυναίκα, σαν τον
εαυτό του· η δε γυναίκα, ας σέβεται τον άνδρα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου