ΧΩΡΙΣ ΕΜΟΥ, ΔΕΝ ΔΥΝΑΣΘΕ!
Φιλιππησίους 4: 12 Εξεύρω
να ταπεινόνωμαι, εξεύρω και να περισσεύωμαι· εν παντί τόπω και κατά πάντα είμαι
δεδιδαγμένος και να χορτάζωμαι και να πεινώ, και να περισσεύωμαι και να
υστερώμαι· τα πάντα δύναμαι διά του ενδυναμούντός
με Χριστού.
Η τελειότητα είναι στοιχείο και χαρακτηριστικό του ουράνιου Πατέρα
Θεού.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ανέλαβε την διακονία της
συμφιλίωσης δια του θανάτου, ως αμνού και της Ανάστασης Του.
Την συμφιλίωση μεταξύ ενός άχρηστου και αμαρτωλού ανθρώπου
και του Άγιου Θεού, του Παντοκράτορα.
Στην επί του όρους ομιλία ο Κύριος Ιησούς, είπε καθαρά: «Θα
είσθε λοιπόν σεις τέλειοι, καθώς ο Πατήρ σας ο εν τοις ουρανοίς είναι τέλειος».
Ο δε Ευαγγελιστής Λουκάς καταγράφει περίπου το ίδιο:
«Γίνεσθε λοιπόν οικτίρμονες, καθώς και ο Πατήρ σας είναι οικτίρμων».
Ας δούμε όμως, την σχέση μεταξύ του Αβραάμ και του Θεού,
στην παλαιά Διαθήκη.
Διαβάζουμε: «Και ότε ήτο ο Άβραμ ενενήκοντα εννέα ετών,
εφάνη ο Κύριος εις τον Άβραμ και είπε προς αυτόν, Εγώ είμαι Θεός ο Παντοκράτωρ·
περιπάτει ενώπιόν μου, και έσο τέλειος. Και θέλω στήσει την διαθήκην μου
αναμέσον εμού και σού· και θέλω σε πληθύνει σφόδρα σφόδρα».
Το
τονίζω: «Εγώ είμαι Θεός ο Παντοκράτωρ· περιπάτει ενώπιόν μου, και έσο τέλειος».
Η
τελειότητα στον άνθρωπο του Θεού είναι προορισμός, ή καλύτερα προαπαιτούμενο
για την εκτέλεση της επαγγελίας ή της κληρονομίας, που έχει ο Θεός για μας.
Ο Δαβίδ,
χρισμένος βασιλιάς και προφήτης, διερωτάται: «Κύριε, τις θέλει κατοικήσει εν τη
σκηνή σου; τις θέλει κατοικήσει εν τω όρει τω αγίω σου; (α) Ο περιπατών εν
ακεραιότητι και (β) εργαζόμενος δικαιοσύνην, και (γ) λαλών αλήθειαν εν τη
καρδία αυτού».
Την
απάντηση δεν την έδωσε ο άνθρωπος Δαβίδ, αλλά ο Δαβίδ δια Πνεύματος Αγίου.
Και πώς
μπορεί να γίνει αυτό;
Στο
προφήτη Ωσηέ δίνει ο Θεός την απάντηση: «Εγώ ήκουσα και θέλω παραφυλάξει αυτόν·
εγώ είμαι εις αυτόν ως ελάτη ευθαλής· απ' εμού ο καρπός σου θέλει προέλθει».
Στην
Καινή Διαθήκη, ο Κύριος Ιησούς Χριστός λέγει: «Εγώ είμαι η άμπελος, σεις τα
κλήματα. Ο μένων εν εμοί και εγώ εν αυτώ, ούτος φέρει καρπόν πολύν, διότι χωρίς
εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν».
Το
τονίζω: «Ο μένων εν εμοί και εγώ εν αυτώ, ούτος φέρει καρπόν πολύν, διότι χωρίς
εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν».
Ας δούμε
το τελευταίο: «χωρίς εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν».
Ο
απόστολος Παύλος σχετικά γράφει στην επιστολή: «Εξεύρω να ταπεινόνωμαι, εξεύρω
και να περισσεύωμαι· εν παντί τόπω και κατά πάντα είμαι δεδιδαγμένος και να
χορτάζωμαι και να πεινώ, και να περισσεύωμαι και να υστερώμαι· τα πάντα δύναμαι
διά του ενδυναμούντός με Χριστού».
Ποιος μας
οδηγεί βήμα – βήμα, από το χέρι, στην τελειότητα, ή την ακεραιότητα;
Ο
Διδάσκαλος, ο Κύριος Ιησούς!
Η αγωνία
του αποστόλου Παύλου, μέσα στο αποστολικό έργο ήταν, όπως γράφει: «Και τούτο
προσεύχομαι, να περισσεύση η αγάπη σας έτι μάλλον και μάλλον εις επίγνωσιν και
εις πάσαν νόησιν, διά να διακρίνητε τα διαφέροντα, ώστε να ήσθε ειλικρινείς και
απρόσκοποι μέχρι της ημέρας του Χριστού, πλήρεις καρπών δικαιοσύνης των διά του
Ιησού Χριστού εις δόξαν και έπαινον Θεού».
Το
τονίζω: «ώστε να ήσθε ειλικρινείς και απρόσκοποι μέχρι της ημέρας του Χριστού,
πλήρεις καρπών δικαιοσύνης».
Αυτό
είναι τελειότητα! Δηλαδή:
1. Ειλικρινής
2. Απρόσκοπτος
3. Πλήρης
καρπών δικαιοσύνης
Πώς;
Δείτε, πώς
το λέγει ο προφήτης Ζαχαρίας δια του λόγου του Κυρίου: «Αυτός είναι ο λόγος τού
Κυρίου προς τον Ζοροβάβελ, λέγοντας: Όχι με δύναμη ούτε με ισχύ, αλλά με το Πνεύμα
μου, λέει ο Κύριος των δυνάμεων. Ποιος είσαι εσύ, το μεγάλο βουνό, μπροστά στον
Ζοροβάβελ; Πεδιάδα· και θα βγάλει έξω με αλαλαγμό την ακρογωνιαία πέτρα: Χάρη, χάρη
σ' αυτόν!».
Το
τονίζω: «Όχι με δύναμη ούτε με ισχύ, αλλά με το Πνεύμα μου, λέει ο Κύριος των δυνάμεων».
Λίγο πριν
αναχωρήσει ο Κύριος Ιησούς, με την Ανάληψη, έδωκε δύο σαφείς οδηγίες στους δώδεκα
αποστόλους:
1. Είπε: «Έτσι
είναι γραμμένο, και έτσι έπρεπε να πάθει ο Χριστός, και να αναστηθεί από τους νεκρούς
την τρίτη ημέρα, και να κηρυχθεί στο όνομά του μετάνοια και άφεση αμαρτιών σε όλα
τα έθνη, ξεκινώντας από την Ιερουσαλήμ. Κι εσείς (!) είστε μάρτυρες γι' αυτά».
2. Είπε: «Εγώ
στέλνω την υπόσχεση του Πατέρα μου επάνω σας· κι εσείς (!) καθήστε στην πόλη, την
Ιερουσαλήμ, μέχρις ότου ντυθείτε δύναμη από ψηλά.
Εάν οι
μαθητές, δεν είχαν υπακούσει σε αυτές τις δύο οδηγίες (!) δεν θα είχαν
καταφέρει απολύτως τίποτα.
Και ακόμη, δεν
επρόκειτο η διδασκαλία του Ιησού και το Ευαγγέλιο της βασιλείας, να φτάσουν
πουθενά.
Ιάκωβος 1: 4 Η δε υπομονή ας έχη έργον τέλειον, διά
να ήσθε τέλειοι και ολόκληροι, μη όντες εις μηδέν ελλιπείς.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου