ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ!
Δευτερονόμιο 30: 16 επειδή,
εγώ σήμερα σε προστάζω να αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου, να περπατάς στους
δρόμους του, και να τηρείς τις εντολές του, και τα διατάγματά του, και τις
κρίσεις του, για να ζεις, και να πληθαίνεις· και για να σε ευλογήσει ο Κύριος ο
Θεός σου στη γη, στην οποία μπαίνεις για να την κληρονομήσεις.
Εντολή, ή διαταγή ή παραγγελία!
Ο άνθρωπος του Θεού
που αποκαλεί τον Ιησού ως Κύριο, δέχεται εντολές σαν ένας δούλος, ή υπηρέτης
του Θεού.
Η εντολή του Θεού στην ζωή του πιστού είναι μια προσωπική
παρακαταθήκη. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να απλοποιήσει το θέλημα του Θεού ζώντας
κάτω από μια «απλή φιλοσοφία» εθελοθρησκείας ή παράδοσης εκ των πρεσβυτέρων, ή των
παλαιών ανθρώπων.
Η σύνδεση του
ανθρώπου με τον Θεό γίνεται δια της πίστεως στον Λόγο, ή το Ευαγγέλιο του Ιησού
Χριστού. Από το Ευαγγέλιο, την Καινή Διαθήκη δίδονται οι εντολές του Θεού.
Πόσες είναι οι εντολές;
Είναι τόσες, όσα και τα αγκυλώματα στον χαρακτήρα μας! Από
την στιγμή της υιοθεσίας, όταν δεχθήκαμε τον Ιησού σαν Σωτήρα στη ζωή μας,
αρχίζει ο Θεός να μας τρέφει και να μας νουθετεί με τον λόγο Του. Είναι όπως η
ανατροφή ενός βρέφους που σταδιακά γίνεται νήπιο και κατόπιν ένα παιδί που
αναπτύσσεται με όλη την φροντίδα των γονέων στο να διδάσκουν, να απαντούν, να
ελέγχουν κάθε κίνηση του παιδιού έως ότου ωριμάσει σαν ένας τέλειος νέος
άνδρας.
Με τον ίδιο τρόπο ο άνθρωπος του Θεού διδάσκεται βήμα – βήμα
και μαθαίνει τις εντολές που τον αφορούν. Οι εντολές του Θεού έρχονται με ένα
τρόπο μαθητείας και αγωγής. Δεν μας δίδονται όλες μαζί, αλλά ανάλογα με την
πνευματική μας ηλικία. Την ευθύνη της μαθητείας την δίδει ο Θεός στην εκκλησία
και ιδιαίτερα από τις διακονίες του Λόγου.
Γιατί δόθηκαν οι εντολές γραπτά;
Για να μπορούμε (α) να ερευνάμε (β) να αναζητούμε και (γ) να
διασταυρώνουμε τον αψευδή λόγο του Θεού. Ο τρόπος της μαθητείας περιλαμβάνει
την ακοή μας από τον χρισμένο εργάτη του Θεού, κατόπιν την δική μας αναζήτηση και
διαβεβαίωση δια Πνεύματος Αγίου ότι είναι εντολή του Θεού.
Είναι δίκαιο ή άδικο, ο τρόπος αυτός της μαθητείας;
Ο Θεός εργάζεται δια των δούλων του και πάντα δίδει
εντολές που πρέπει να εκτελεστούν ώστε να δοξαστεί το όνομα Του.
Έχουμε πολλά
παραδείγματα. Διαβάζουμε από τις Πράξεις σχετικά με την επιστροφή του Σαούλ και
την αποστολή του Ανανία, με εντολή: «Υπήρχε δε κάποιος μαθητής στη Δαμασκό, που ονομαζόταν
Ανανίας, και ο Κύριος, διαμέσου ενός οράματος, του είπε: Ανανία. Και εκείνος
είπε: Εδώ είμαι, Κύριε. Και ο Κύριος του είπε: Αφού σηκωθείς, πήγαινε στην οδό,
που λέγεται Ευθεία, και στο σπίτι τού Ιούδα ζήτησε κάποιον που λέγεται Σαύλος,
από την Ταρσό· επειδή, να, προσεύχεται· και διαμέσου ενός οράματος είδε έναν
άνθρωπο, που λεγόταν Ανανίας, ότι μπήκε μέσα και έβαλε επάνω του το χέρι, για
να ξαναδεί».
Ακόμη την περίπτωση του Πέτρου που τον κάλεσε ο Θεός με
εντολή (!) να κηρύξει στον Κορνήλιο, έναν εθνικό. Διαβάζουμε από τις Πράξεις: «Και ενώ ο Πέτρος
ήταν μέσα του σε απορία, τι τάχα σήμαινε το όραμα που είδε, ξάφνου, οι άνθρωποι
που είχαν σταλεί από τον Κορνήλιο, αφού ρώτησαν και έμαθαν το σπίτι τού Σίμωνα,
έφτασαν στην πύλη· και φωνάζοντας, ρωτούσαν, αν ο Σίμωνας, που επονομαζόταν
Πέτρος, φιλοξενείται εδώ. Και ενώ ο Πέτρος συλλογιζόταν για το όραμα, το Πνεύμα
είπε σ' αυτόν: Δες, σε ζητούν τρεις άνθρωποι· καθώς, λοιπόν, σηκωθείς, κατέβα,
και πήγαινε μαζί τους, χωρίς να διστάζεις καθόλου, επειδή εγώ τους έστειλα».
Τι φανερώνει η πρώτη επιστολή του Ιωάννη;
Είναι
γραμμένη περίπου το 95 μ. Χ. δια πνεύματος Αγίου, ώστε να δώσει και πάλι την
ίδια εντολή: «Αδελφοί, δεν σας γράφω καινούργια εντολή, αλλά παλιά εντολή, που
είχατε από την αρχή· η παλιά εντολή είναι ο λόγος που ακούσατε εξαρχής.
Ο Ιωάννης
γράφει ακόμη: «Πάλι καινούργια εντολή γράφω σε σας, αυτό που είναι αληθινό σ'
αυτόν και σε σας· επειδή, το σκοτάδι παρέρχεται, και το αληθινό φως ήδη φέγγει».
Και ο
Ιωάννης, εξηγεί: «Και η εντολή του είναι τούτη: Να πιστέψουμε στο όνομα του
Υιού του, του Ιησού Χριστού, και να αγαπάμε ο ένας τον άλλον, καθώς μας έδωσε
εντολή».
Ανάλογα
με τις ανάγκες που βλέπει ο Θεός, δίδει, ή υπενθυμίζει τις εντολές Του.
Διαβάζουμε
στην Αποκάλυψη του Ιησού Χριστού, στην νήσο Πάτμο, το 95 μ. Χ. την εντολή (!) που
έδωσε προς τον Ιωάννη: «Κατά την Κυριακή ημέρα ήρθα σε πνευματική έκσταση· και
άκουσα πίσω μου μια δυνατή φωνή, σαν σάλπιγγα, που έλεγε: Εγώ είμαι το Α και το
Ω, ο πρώτος και ο τελευταίος· και: Ό,τι βλέπεις, γράψ' το σε βιβλίο, και στείλ'
το στις επτά εκκλησίες που είναι στην Ασία: Στην Έφεσο, και στη Σμύρνη, και
στην Πέργαμο, και στα Θυάτειρα, και στις Σάρδεις, και στη Φιλαδέλφεια, και στη
Λαοδίκεια».
Και προς
τον ποιμένα της εκκλησίας της Περγάμου, δίδει ο Κύριος Ιησούς την πιο κάτω
εντολή: «Έτσι κι εσύ, έχεις μερικούς που κρατούν τη διδαχή των Νικολαϊτών· το
οποίο μισώ. Μετανόησε· ειδάλλως, έρχομαι σε σένα γρήγορα, και θα πολεμήσω
εναντίον τους με τη ρομφαία τού στόματός μου».
Και προς τον
ποιμένα της εκκλησίας των Σάρδεων, δίδει την εντολή ο Κύριος Ιησούς: «Θυμήσου, λοιπόν,
πώς παρέλαβες και άκουσες, και φύλαγέ τα, και μετανόησε· αν, λοιπόν, δεν αγρυπνήσεις,
θάρθω εναντίον σου σαν κλέφτης, και δεν θα γνωρίσεις ποια ώρα θάρθω εναντίον σου».
Ο λόγος
του Θεού έχει εντολές προς κάθε παιδί Του: Είναι Γενικές και ειδικές. Οι
γενικές διδάσκονται μέσα στην εκκλησία δια της μαθητείας και οι ειδικές
διδάσκονται από τον ίδιο τον Ιησού Χριστό δια των παθημάτων.
Διαβάζουμε,
σχετικά στην επιστολή του Παύλου: «Δεν αντισταθήκατε ακόμα μέχρις αίματος, αγωνιζόμενοι
ενάντια στην αμαρτία· και λησμονήσατε τη νουθεσία, που μιλάει σε σας ως προς γιους,
λέγοντας: «Γιε μου, μη καταφρονείς την παιδεία τού Κυρίου· ούτε να αποθαρρύνεσαι,
όταν ελέγχεσαι απ' αυτόν. Επειδή, όποιον ο Κύριος αγαπάει, τον περνάει από παιδεία·
και μαστιγώνει κάθε γιο τον οποίο παραδέχεται». Αμήν.
Ματθαίος. 15: 6 Και
ακυρώσατε την εντολή τού Θεού εξαιτίας τής παράδοσής σας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου