Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ: ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ, ΕΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΑΓΙΩ.
1η επιστολή προς Κορινθίους
14: 12 Ούτω και σεις, επειδή είσθε ζηλωταί
πνευματικών, ζητείτε να περισσεύητε εν αυτοίς προς την οικοδομήν της εκκλησίας.
Όταν κάποτε ο Ιησούς ρωτήθηκε από τους Φαρισαίους, πότε
έρχεται η βασιλεία των ουρανών, ο Κύριος αποκρίθηκε και έδωσε μία σύντομη
απάντηση: «Δεν έρχεται η βασιλεία του Θεού ούτως ώστε να παρατηρήται· ουδέ
θέλουσιν ειπεί· Ιδού, εδώ είναι, ή Ιδού εκεί· διότι ιδού, η βασιλεία του Θεού
είναι εντός υμών».
Αυτή η σύντομη απάντηση του Κυρίου έχει πολλά στοιχεία για
μας που αγαπάμε τον Χριστό και θεωρούμε ότι ο Χριστός είναι μέσα μας. Ιδιαίτερα
δε, αν έχουμε εμπειρίες από τον ουράνιο Πατέρα και πνευματικές αποκαλύψεις δια
Πνεύματος Αγίου θα εννοήσουμε αυτό που γράφει ο απόστολος Παύλος δια Πνεύματος
Αγίου: «Διότι η βασιλεία του Θεού δεν είναι βρώσις και πόσις, αλλά δικαιοσύνη
και ειρήνη και χαρά εν Πνεύματι Αγίω».
Αυτό που εργάζεται ο ουράνιος Πατέρας
μέσα μας, είναι η προετοιμασία μας για να ζήσουμε στην ουράνια πολιτεία, στην
βασιλεία των ουρανών, με τρία ιδιαίτερα
συστατικά.
Ας τα δούμε:
# δικαιοσύνη, εν Πνεύματι Αγίω
Το πρώτο πράγμα που ο Θεός δίδει σημασία και παιδεύει τον
πιστό είναι η δικαιοσύνη. Διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο του Ιωάννη: «Μη κρίνετε κατ'
όψιν, αλλά την δικαίαν κρίσιν κρίνατε». Ο χαρακτήρας του ουράνιου Πατέρα είναι
η δικαιοσύνη, γιαυτό ονομάζεται ο Δίκαιος.
Διαβάζουμε στον προφήτη Ησαΐα: «Απαγγείλατε και φέρετε αυτούς πλησίον·
μάλιστα, ας συμβουλευθώσιν ομού· τις ανήγγειλε τούτο απ' αρχής; τις εφανέρωσε
τούτο εξ εκείνου του καιρού; ουχί εγώ ο Κύριος; και δεν υπάρχει εκτός εμού
άλλος Θεός· Θεός δίκαιος και Σωτήρ· δεν υπάρχει εκτός εμού».
Αυτό τον χαρακτήρα της δικαιοσύνης, θέλει να κτίσει ο Χριστός
μέσα μας δια Πνεύματος Αγίου. Όχι δια ανθρώπινης σοφίας, ή σοφιστείας αλλά δια
Πνεύματος Αγίου. Διαβάζουμε στον Ησαΐα: «και το πνεύμα του Κυρίου θέλει
αναπαυθή επ' αυτόν, πνεύμα σοφίας και συνέσεως, πνεύμα βουλής και δυνάμεως,
πνεύμα γνώσεως και φόβου του Κυρίου· και θέλει κάμει αυτόν οξύνουν εις τον
φόβον του Κυρίου, ώστε δεν θέλει κρίνει κατά την θεωρίαν των οφθαλμών αυτού
ουδέ θέλει ελέγχει κατά την ακρόασιν των ωτίων αυτού· αλλ' εν δικαιοσύνη θέλει
κρίνει τους πτωχούς, και εν ευθύτητι θέλει υπερασπίζεσθαι τους ταπεινούς της
γής· και θέλει πατάξει την γην εν τη ράβδω του στόματος αυτού, και διά της
πνοής των χειλέων αυτού θέλει θανατόνει τον ασεβή. Και δικαιοσύνη θέλει είσθαι
η ζώνη της οσφύος αυτού και πίστις η ζώνη των πλευρών αυτού».
Αυτή η δικαιοσύνη είναι που ο πιστός έχει χρέος να ενδύεται
κάθε ημέρα, καθώς γράφει και ο απόστολος Παύλος: «Σταθήτε λοιπόν περιεζωσμένοι
την οσφύν σας με αλήθειαν και ενδεδυμένοι τον θώρακα της δικαιοσύνης». Η
δικαιοσύνη στηρίζεται στην γνώση του λόγου του Θεού και στην καθημερινή σπουδή
με φιλότιμο: «Σπούδασον να παραστήσης σεαυτόν δόκιμον εις τον Θεόν, εργάτην
ανεπαίσχυντον, ορθοτομούντα τον λόγον της αληθείας».
Άραγε αυτό αφορά μόνον
τους άνδρες; Όχι! Αφορά και τις γυναίκες που πρέπει και αυτές να λάβουν την
θέση του δικαίου. Διαβάζουμε στις Παροιμίες: «διότι ο Κύριος βδελύττεται τον
σκολιόν· το δε απόρρητον αυτού φανερόνεται εις τους δικαίους».
# ειρήνη, εν Πνεύματι Αγίω
Διαβάζουμε στους Ρωμαίους: «ει δυνατόν, όσον το αφ' υμών
ειρηνεύετε μετά πάντων ανθρώπων». Και ακόμη: «Άρα
λοιπόν ας ζητώμεν τα προς την ειρήνην και τα προς την οικοδομήν αλλήλων».
Η
ειρήνη είναι καρπός της πλήρωσης με το Άγιο Πνεύμα, που ο ουράνιος Πατέρας μας
ενδύει όταν επισκεφτούμε το θυσιαστήριο του Θεού, στο ταμείο μας. Η ειρήνη
είναι ενεργητική όπως όλος ο καρπός του Αγίου Πνεύματος. Έχει την δύναμη των
αποτελεσμάτων. Δια της ειρήνης ο πιστός αποκτά την δύναμη και την εξουσία στην
διακυβέρνηση του οίκου του, είτε είναι άνδρας με μεγάλη ευθύνη είτε είναι
γυναίκα με περιορισμένη ευθύνη.
Στην εργασία του ο άνδρας δια της ειρήνης
κυβερνά και επιβιώνει από τους εχθρούς του. Διαβάζουμε στις Παροιμίες: «Όταν ο
Κύριος αρέσκηται εις τας οδούς του ανθρώπου, και τους εχθρούς αυτού ειρηνεύει
μετ' αυτού». Αντίθετα της ειρήνης είναι η οργή και ο πόλεμος που επιφέρουν στον
άνθρωπο ένα γρήγορο τέλος.
Όταν ο άνθρωπος είναι επιθετικός και οργίλος, δεν θα
έχει καλό τέλος. Διαβάζουμε: «Τότε λέγει
προς αυτόν ο Ιησούς· Επίστρεψον την μάχαιράν σου εις τον τόπον αυτής· διότι
πάντες όσοι πιάσωσι μάχαιραν διά μαχαίρας θέλουσιν απολεσθή».
# χαρά, εν Πνεύματι Αγίω
Επίσης, η
χαρά είναι καρπός της πλήρωσης του Αγίου Πνεύματος. Διαβάζουμε: «Χαίρετε εν Κυρίω
πάντοτε· πάλιν θέλω ειπεί, Χαίρετε».
Η χαρά είναι ενεργητικό στοιχείο δυνάμεως
και ισχύος στον εσωτερικό άνθρωπο. Στον Νεεμία διαβάζουμε: «Και είπε προς αυτούς,
Υπάγετε, φάγετε παχέα και πίετε γλυκάσματα, και αποστείλατε μερίδας προς τους μη
έχοντας μηδέν ητοιμασμένον· διότι η ημέρα είναι αγία εις τον Κύριον ημών· και μη
λυπείσθε· διότι η χαρά του Κυρίου είναι η ισχύς σας».
Όταν η ψυχοσωματική δύναμη
του ανθρώπου εξαντλείται, τότε μειώνεται και η ισχύς του. Όταν η κατάθλιψη
κτυπήσει τον άνθρωπο από σκέψεις αρνητικές τότε εξαντλείται η ισχύς του. Ισχύς
είναι το τελευταίο στήριγμα του ανθρώπου, πριν τον κατακλύσουν οι φόβοι του. Όταν
μας επισκέπτεται Κύριος Ιησούς έρχεται
με ένα λόγο: «Μη φοβού!».
Όταν η χαρά μας γίνει πλήρης μπορούμε να εργαστούμε για τον Κύριο με αποτελέσματα
θαυμαστά. Οι άνθρωποι γύρω μας αναζητούν ανθρώπους με χαρά, δηλαδή με περίσσευμα
ψυχής, ή όπως το λένε θετική ενέργεια! Αυτή
είναι η ενέργεια του Πνεύματος του Αγίου που αναζητά απολωλότα πρόβατα και σώζει
τις ψυχές των ανθρώπων και τους προσθέτει κάθε ημέρα μέσα την εκκλησία. Αμήν.
Ψαλμοί 7: 9 Ας
τελειώση πλέον η κακία των ασεβών· και στερέωσον τον δίκαιον, συ ο Θεός ο
δίκαιος, ο εξετάζων καρδίας και νεφρούς.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου