Ο ΕΦΗΒΟΣ: ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΣ, Η ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΜΩΡΕΙΣ; (ΓΟΝΕΙΣ).
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί, θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια «ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ: ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΣ, Η ΝΑ ΜΗΝ
ΤΙΜΩΡΕΙΣ; (ΓΟΝΕΙΣ).
Το
θέμα μας, σήμερα, διαπραγματεύεται μεθόδους: (α) πειθαρχίας και (β) τιμωρίας, καθώς
και τις διαφορές μεταξύ των δύο.
Συνήθως
οι γονείς θεωρούν την πειθαρχία και την τιμωρία ένα και το αυτό (!) όμως δεν
είναι.
Σε
μια στοργική σχέση γονέα | τέκνου, δεν υπάρχει χώρος για τιμωρίες.
Άρα,
ας βρούμε τρόπους πειθαρχίας, κυρίως, με τους οποίους οι γονείς θα διατηρήσουν
τον έλεγχο και τον σεβασμό επάνω στους εφήβους.
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ,
ΑΝΤΙ ΤΙΜΩΡΙΑΣ:
1.
Δηλώστε
τα συναισθήματα σας.
2.
Δηλώστε
τις προσδοκίες σας.
3.
Δείξτε
τους πώς, να επανορθώσουν.
4.
Αναλάβετε
δράση.
5.
Να
είστε σοβαροί συνομιλητές.
ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ
ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΑΣ
Σε
κάθε περίσταση σύγκρουσης με τους εφήβους σας, αρχίστε πάντα δηλώνοντας εσείς, πόσο
υποφέρετε συναισθηματικά από το περιστατικό στο οποίο αγωνιάτε, καθώς δεν έχετε
την σωστή και έγκαιρη ενημέρωση.
ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ
ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΑΣ
Στην
αφελή απάντηση των εφήβων σας, μιλήστε για τις προσδοκίες σας και τα όνειρα σας,
όπως έχουν διδαχτεί από σας, στο παρελθόν, από το «σπίτι-σχολείο».
ΔΕΙΞΤΕ
ΤΟΥΣ ΠΩΣ, ΝΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΟΥΝ
Με
ένα σαφή τρόπο εξηγήστε πώς να επανορθώσουν την κακή τους συμπεριφορά, ώστε να
μην αφήσουν πίσω τους δυσμενή σχόλια.
ΔΩΣΤΕ
ΜΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ
Συζητήστε
εναλλακτικούς τρόπους επανόρθωσης μιας κατάστασης και δηλώστε ότι θα βοηθήσετε
κι εσείς προσωπικά.
ΑΝΑΛΑΒΕΤΕ
ΔΡΑΣΗ
Οδηγείστε
τον έφηβο | την έφηβό σας, στην οριστική δράση της επιλογής, που τελικά
συμφωνήσατε.
ΣΟΒΑΡΟΙ
ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΕΣ
Η
συζήτηση με τους εφήβους σας, πάντα πρέπει να είναι σοβαρή και να οδηγεί σε
κλείσιμο μιας συμφωνίας, που θα τηρήσετε αμφότεροι.
Η
ΤΙΜΩΡΙΑ
Η
τιμωρία, στο παρελθόν, ήταν το κυρίαρχο στοιχείο συγκράτησης των εφήβων και
αυτό οφείλετο στην άγνοια, ή την αμορφωσιά των γονέων ώστε να αποφεύγουν τις
συνήθεις αρνήσεις των εφήβων, όπως:
1.
Το
κλείσιμο της πόρτας.
2.
Η
απαγόρευση στο χρήμα | χαρτζιλίκι.
3.
Το
φτύσιμο στο πρόσωπο.
4.
Το
άγριο μάτι.
5.
Οι
βρισιές.
6.
Η
απαγόρευση.
ΤΑ
ΠΑΝΤΑ ΝΕΑ
Στην
εποχή μας, οφείλουμε εμείς οι γονείς να χρησιμοποιούμε μεθόδους αγάπης και
σπλάχνων (!) όπως ο Θεός έκαμε για μας, σχεδιάζοντας την σωτηρία μας από την
αιώνια κόλαση, ή την απώλεια της ψυχής μας.
Δηλαδή:
1.
Μέθοδος
του καθαρού λόγου της ζωής.
2.
Μέθοδος
της συγχώρεσης | της άφεσης.
3.
Μέθοδος
της λύτρωσης δια του ονόματος του Ιησού.
4.
Μέθοδος
των δασκάλων μέσα στην εκκλησία.
5.
Μέθοδος
των αποστόλων και ευαγγελιστών έξω.
6.
Μέθοδος
των προφητών μέσα στην εκκλησία.
7.
Μέθοδος
των ποιμένων μέσα στην εκκλησία.
Δείτε
από τον 130ο Ψαλμό του Δαβίδ, τι λέγει η Γραφή:
Αν, Κύριε, παρατηρήσεις
ανομίες, Κύριε, ποιος θα μπορέσει να σταθεί;
Κοντά σου, όμως, υπάρχει συγχώρηση, για να σε φοβούνται.
Με
λίγα λόγια:
Μέσα
από την συγχώρεση του Θεού (!) δια του ονόματος του Ιησού, ως Μεσίτη, για κάθε
αμαρτία του ανθρώπου, ο Θεός διατηρεί τον φόβο και την ευσέβεια μέσα στον
άνθρωπο, που είναι τέκνο Του, για πάντα.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο, σήμερα, θα εφιστούσα την προσοχή των γονέων στην σοβαρότητα των σχέσεων
με τους εφήβους των, που πρέπει να είναι πρώτη (!) σε προτεραιότητα από όλα τα
άλλα καθημερινά και τρέχοντα ζητήματα, όπως σχολεία, φροντιστήρια, εθελοντισμός,
κλπ. Μην αφήνετε τα ζητήματα των εφήβων σας, να τα λύσουν άλλοι «σύμβουλοι» αναρμόδιοι
(!) που θα διαστρέψουν τις καρδιές των παιδιών σας.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».
v
Ο
καλός καθηγητής του Λυκείου.
v
Επιλύοντας
μαζί το πρόβλημα (γονείς).
v
Συζητώντας
για τους φίλους (γονείς).
v
Το
θέμα, που είναι επίκαιρο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου