Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΤΟ ΠΑΙΔΙ «ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ»
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ, ΤΟ ΠΑΙΔΙ «ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ»
Το
θέμα μας, σήμερα, είναι που συζητιέται καθημερινά (!) από ανθρώπους της αγοράς
που αναζητούν προσωπικό για άμεση πρόσληψη και δεν βρίσκουν όσο και αν ψάξουν
με τα μέσα αναζήτησης προσωπικού.
Τελευταία,
πρόσφατα, είχα δύο επαφές με επιχειρηματίες με αντικείμενο καινοτόμο, αφού ο
ένας κατασκευάζει σύγχρονες βάσεις φωτοβολταϊκών για μεγάλες ή μικρές
εγκαταστάσεις, ο δε άλλος επιχειρηματίας κατασκευάζει σύγχρονους κήπους και
παιδικές χαρές σε Δήμους και Κοινότητες.
Και
ένας τρίτος επιχειρηματίας (!) με έδρα την Γλυφάδα και αντικείμενο τις
επισκευές μηχανών εσωτερικής καύσης για μεσαία σκάφη.
Αμφότεροι
μου εξέφρασαν το παράπονο: «οι νέοι σήμερα προτιμούν να εργαστούν σαν delivery service και να εισπράττουν € 1.000 τον μήνα
αντί να διαβάσουν ή να προσπαθήσουν να μάθουν μια τέχνη».
ΜΑΘΕ
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΣΤΗΝ
Μια
παροιμία του λαού, που είναι γνωστή σε όλους μας: «Μάθε τέχνη και άστηνε και
άμα πεινάσεις πιάστηνε!», έχει σημασία αν την κατανοήσουμε (!) αφού ένας
μισθωτός πρόκειται να αλλάξει εργασία και αντικείμενο τουλάχιστον 7 φορές μέσα
στην 40/ετή εργασιακή περίοδο πριν να πάρει σύνταξη κατά τα νόμιμα.
ΤΟ
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΗΣ "ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΧΕΡΙΩΝ"
Μπορούμε
αυτή την κατάσταση να την ονομάσουμε το «σύνδρομο της έλλειψης χεριών» από την
ηλικία μεταξύ 16 και 28 ετών, όπου θα μπορούσε ένα νέος να εργαστεί παράλληλα
βοηθώντας την οικογένεια που ξόδεψε τόσα πολλά χρήματα και παράλληλα να
αποκτήσει εργασιακή εμπειρία άσχετα με το τελικό επάγγελμα ή πτυχίο.
ΤΟ
ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΘΟΣ
Αν
αναζητήσουμε την βαθιά αιτία του «συνδρόμου της έλλειψης χεριών» θα βρούμε την
αγωνία | την αδυναμία των μητέρων απέναντι στα παλληκάρια των, μήπως και δεν
πετύχουν τους υψηλούς στόχους των.
Αποτέλεσμα,
είναι να μην επιτρέπουν στους γιούς | τις κόρες να έχουν μια ευκαιρία εργασίας
για μια «ευτελή» εργασία.
Η
ΕΥΤΕΛΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΣΑΝ «ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ»
Στην
σύγχρονη ορολογία, ονομάζουμε «Δεξιότητες» εκείνες τις ικανότητες που έχουμε
αποκτήσει, είτε εμπειρικά (από μια προσωρινή εργασία ) είτε από την απόκτηση
τίτλων σπουδών (diploma courses).
Προφανώς,
η πιο οικονομική επιλογή (!) είναι εκείνη της προσωρινής εργασίας σε μια
επιχείρηση που προσφέρει χειρωνακτική εργασία (εντάσεως εργασίας) σε μια
παραγωγική διαδικασία που η εταιρεία σχεδιάζει και κατασκευάζει και παραδίδει
στους πελάτες της.
Μέσα
από μια προσωρινή χειρονακτική εργασία:
1.
Ο
νέος για πρώτη φορά φέρει εισόδημα σταθερό στο σπίτι.
2.
Ο
νέος αντιμετωπίζει στην εργασία τους συναδέλφους και μαθαίνει να διακρίνει πως
σκέπτονται
3.
Ο
νέος αναπτύσσει καινοτόμες ιδέες στην παραγωγή
4.
Ο
νέος γίνεται φιλικός και θετικός εργαζόμενος ανάλογα με την παιδεία που
απέκτησε από το σπίτι-σχολείο
5.
Ο
νέος για πρώτη φορά αντιλαμβάνεται κάποιο κρυφό ταλέντο, που δεν το γνώριζε
προηγουμένως, αφού ποτέ δεν είχε εργαστεί για να πάρει ένα ένσημο και ένα
μεροκάματο.
6.
Ο
νέος για πρώτη φορά, δεν είναι κάτω από την άγρυπνη προστασία της μαμάς, ή του
μπαμπά και πρέπει μόνος του να αποκτήσει άμυνα κατά των δικών του αδυναμιών (το
ξύπνημα, η ακρίβεια στην ώρα, υποταγή στο αφεντικό, κλπ) και κυριαρχία.
7.
Ο
νέος για πρώτη φορά θα αποδείξει την
σοφία του και θα κάνει τους γονείς να χαρούν μέσα από την ανάδειξη των
αρετών του (μακροθυμία + αγαθοσύνη + χρηστότητα).
8.
Ο
νέος ομοίως για πρώτη φορά θα αποδείξει την
σύνεση του και θα κάνει τους γονείς να χαρούν μέσα από την ανάδειξη των
αρετών του (πίστη + εγκράτεια +
πραότητα).
Ο
ΝΕΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΊΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΑ
Θεωρώ
απαραίτητο στοιχείο για κατανόηση και από τους γονείς αλλά και από τους έφηβους
(από 16 ετών) η εργασιακή εμπειρία τα καλοκαίρια (!) μαζί με την προετοιμασία
για πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
Και
θα σας το αποδείξω, νομίζω, πιο κάτω:
Δείτε
τα πλεονεκτήματα:
1.
Στη
διάρκεια του Χειμώνα ο έφηβος έχει να προετοιμαστεί για το Λύκειο (8 ώρες),
αλλά και για το Φροντιστήριο.
2.
Παράλληλα (!) έχει και κάποιο, ίσως, άθλημα ή μουσικό όργανο.
3.
Και
μπράβο.
4.
Το
Καλοκαίρι (!) μπορεί αυτές τις 8 ώρες και να εργάζεται και να μελετά για τις
Πανελλήνιες εξετάσεις του.
5.
Το
μπράβο, εδώ, μεγαλύτερο.
6.
Οι
γονείς δεν πρέπει να φοβούνται (!) αλλά να έχουν έτοιμο φαγητό, για τα πεινασμένα
«θηρία» των.
7.
Οι
γονείς, τέλος, μπορούν να προσεύχονται και να ζητούν από την Θεόν την προστασία
των παιδιών τους.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ
Θυμάμαι
ότι η πρώτη μου εργασιακή εμπειρία (!) ήταν σε ηλικία 18 ετών, όταν εργάστηκα σε
νυχτερινή βάρδια παραγωγής κουτιών κονσέρβας στην Hellas Can ΑΕ, στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη (έμενα στον
Κορυδαλλό). Βέβαια δεν άντεξα για πολύ (ένα μήνα νομίζω).
Άλλη
εργασία μου, σαν νεαρός φοιτητής, ήταν πάλι ένα Καλοκαίρι σε εργοστάσιο
παραγωγής φορτηγών 3-κυκλων μοτοσυκλετών (Mazda Hellas ΑΕ).
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο, σήμερα, θα παρακινούσα τους νέους που με επισκέπτονται στο δρόμο να
κάνουν και αυτοί το ίδιο. Να αναζητήσουν εργασιακή | χειρωνακτική εμπειρία που
θα τους φανεί απόλυτα χρήσιμο, ακόμη (!) και στο βιογραφικό τους …
https://notifund.gr/dypa-programma-epichorigisis-14-800e-gia-neous-ilikias-18-eos-29-eton/
https://www.youtube.com/watch?v=Lc4AEgjKZFI&list=PLDj-QHgT8u3os5OldN0kae9Vh5Q8Kh2DG
https://www.youtube.com/watch?v=vXYf4VCbNZI&list=PLDj-QHgT8u3rTMwg45arXrxQNl0aAEtOJ
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».
v
Ο
καλός καθηγητής του Λυκείου.
v
Να
τιμωρείς, ή να μην τιμωρείς (γονείς).
v
Επιλύοντας
μαζί το πρόβλημα (γονείς).
v
Συζητώντας
για τους φίλους (γονείς).
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου