Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ!

 



Δείτε το προηγούμενο άρθρο, εδώ:

 

 

Διαβάζουμε αργά και προσεκτικά, τα πιο κάτω χωρία από τον Λόγο του Θεού (από το αρχαίο κείμενο, ή την μετάφραση που μας κάνει):

 

(Παρ. 13:24)

Αυτός που λυπάται τη ράβδο του, μισεί τον γιο του· αλλ' αυτός που τον αγαπάει, τον διαπαιδαγωγεί στην κατάλληλη ώρα.

 

 


(Παρ. 19:18)

Να διαπαιδαγωγείς τον γιο σου όσο υπάρχει ελπίδα· αλλά, μη διεγείρεις δια την ψυχή σου, ώστε να τον θανατώσεις.

 



 

(Παρ. 29:15)

Η ράβδος και ο έλεγχος δίνουν σοφία· αλλ' ένα εγκαταλειμμένο παιδί ντροπιάζει τη μητέρα του.

 

 

 


ΛΙΓΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΖΙ

Η διαπαιδαγώγηση των παιδιών στο σπίτι-σχολείο, γίνεται την πιο κατάλληλη ώρα που εσείς και το παιδί σας θα έχετε.

Η ράβδος, που αναφέρει η Γραφή, δεν είναι το ξύλο με την βέργα (!) αλλά ο συνεχής έλεγχος δίπλα στο παιδί.

Ο αυστηρός έλεγχος (η ράβδος) των πράξεων, μετά από κάθε νουθεσία.

Κάθε παιδί έχει άλλη ιδιοσυγκρασία, στην ανταπόκριση από τις συμβουλές.

Δηλαδή:

1.      Άλλο παιδί αγαπά τα γράμματα και θέλει να διαβάζετε μαζί όταν είναι μικρό.

2.      Άλλο παιδί αγαπά τη τέχνη και θέλει να βλέπει κατασκευές.

3.      Άλλο παιδί αγαπάει την αγκαλιά και δεν ξεκολλάει.

4.      Άλλο παιδί ρωτά συνεχώς και δεν σταματά, αφού του αρέσει.

5.      Άλλο παιδί είναι κλειστό στον εαυτό του, μήπως δεν ασχολείστε μαζί του;

6.      Άλλο παιδί κάνει υπερβολικές αταξίες, μήπως του λείπετε;

Ένα εγκαταλειμμένο παιδί (!) σίγουρα θα χαθεί στο κόσμο του με τις δικές του παρέες.

Η εγκατάλειψη (!) σφραγίζεται μέσα στο παιδί σας, έως την προσχολική ηλικία.   

 


 

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ

Η ΦΥΣΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Είναι αλήθεια ότι η φυσική πορεία της ανθρώπινης ανάπτυξης είναι στοιχείο της ελευθερίας του Θεού, μέσα στον άνθρωπο.


Οι εγκέφαλοι των παιδιών είναι από τη φύση τους φτιαγμένοι έτσι που να αναζητούν ασφάλεια και αγάπη, γνώση και κατανόηση.

Το παιδί σας θέλει να είναι στοργικό και τρυφερό και θέλει να δείχνει την ανυστερόβουλη αγάπη  και φροντίδα του για τους άλλους.

Θέλει να εξερευνά το περιβάλλον, θέλει να ξέρει τι προκαλεί τις αστραπές, τι κρύβει μέσα του (!) ο σκύλος του.

Θέλει να γνωρίζει τι είναι σωστό και καλό και τι είναι κακό και επιβλαβές.

Θέλει να ξέρει τους κινδύνους που παραμονεύουν και πώς να τους αποφεύγει.

Θέλει πάρα πολύ να κάνει το σωστό, να γίνεται όλο και πιο δυνατό και ικανό.

Το παιδί σας θέλει να γίνει ένας άνθρωπος (!) που θα θαυμάζετε και θα αγαπάτε.

Όλες αυτές οι φυσικές δυνάμεις είναι αρωγοί στο έργο σας.

Εμπιστευτείτε τα συναισθήματα του παιδιού σας και να θυμάστε ότι δεν είστε μόνοι.

 



ΠΟΤΕ Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ;

Είναι δύσκολο να πούμε με βεβαιότητα πόσο συχνά ένας γονέας μπορεί να χρησιμοποιήσει τη συναισθηματική αγωγή για να οικοδομήσει σχέσεις οικειότητας και να διδάξει δεξιότητες αντιμετώπισης των προβλημάτων.


Καθώς μέρα με την ημέρα τα παιδιά μαθαίνουν να συμβιώνουν με τους άλλους και να αντιμετωπίζουν με επιτυχία συνηθισμένες κρίσεις, η ζωή τους μοιάζει νε είναι γεμάτη ευκαιρίες.

Παρ’ ‘όλα αυτά η συναισθηματική αγωγή δεν πρέπει να θεωρείται πανάκεια για κάθε αρνητικό συναίσθημα που εμφανίζεται.

Και τούτο διότι απαιτεί κάποιο βαθμό υπομονής και δημιουργικότητας.

Αυτό σημαίνει ότι οι γονείς θα πρέπει να είναι σχετικά απερίσπαστοι για να ενεργούν σωστά.

Από την άλλη πλευρά τα παιδιά θα πρέπει να βρίσκονται σε ένα κατάλληλο στάδιο ανάπτυξης ώστε να είναι δεκτικά σε αυτή τη διδασκαλία.

Σκεφτείτε «στρατηγικά» και εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες για συναισθηματική αγωγή όταν το παιδί σας είναι πιο δεκτικό σ’ αυτήν. 

Υπάρχουν καταστάσεις που η εφαρμογή της συναισθηματικής αγωγής θα πρέπει να αναβάλλεται.

 

Πηγή: Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – JOHN GOTTMAN

Συνεχίζεται …

 







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις