ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΕΙΑ !!




Προς Εφεσίους 5: 15

Προσέχετε, λοιπόν, πώς να περπατάτε ακριβώς· όχι ως άσοφοι, αλλά ως σοφοί, εξαγοραζόμενοι τον καιρό, επειδή οι ημέρες είναι πονηρές. Γι' αυτό, μη γίνεστε άφρονες, αλλά να καταλαβαίνετε τι είναι το θέλημα του Κυρίου.

 



Ιησούς Χριστός.

Ο Δάσκαλος. 

Ο Δάσκαλος μου. 

 

Οι θρησκείες είναι για τους λαούς (!) και η οικονομία για τους λίγους (!) κατέχοντες το κεφάλαιο.

Τα έθνη κυβερνώνται από οργανωμένα κράτη | ισχυρά και κυρίαρχα.

Η αλήθεια είναι ότι με το πέρας του Β’ παγκοσμίου πολέμου (!) πολλά έθνη που ήσαν δούλα σε αυτοκρατορίες του παρελθόντος, έγιναν κυρίαρχα κράτη.

Και οι θρησκείες εξακολουθούν για διαποτίζουν τους λαούς με τα ήθη και την ηθική, ενώ το κράτος διασφαλίζει την τάξη | την ησυχία και την νομιμότητα.

 Οι φτωχοί και οι ενδεείς (!) εκπροσωπούν, ανάλογα με το κράτος | έθνος, ένα ποσοστό περίπου 20 % μέχρι 40% και αποτελούν τον πονοκέφαλο των κυβερνήσεων.

 

Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ

Ο Χριστιανισμός είναι ένα γεγονός, απότοκος του Ιουδαϊσμού, αφού γεννήθηκε από μια θανατική καταδίκη του Ιησού Χριστού εκ των Ιουδαίων αρχόντων του Μεγάλου Συνεδρίου των εβδομήκοντα (Μεγάλο Σανχεντρίν), που είχε έδρα την Ιερουσαλήμ.

Στην πράξη ο Χριστιανισμός υπήρξε σαν ένας σταθμός | ένα κίνημα ανθρώπων που κράτησε το αποτύπωμα του Κυρίου Ιησού, που ήταν η αποστολή των δώδεκα, πρώτα προς τον λαό Ισραήλ και κατόπιν προς τα έθνη, σε όλη την γη.

 

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ

Ο προφήτης Ησαΐας προφήτευσε, δια Πνεύματος Αγίου, λέγοντας:

Ποιος θα διδάξει τη σοφία;

 

Και ποιον θα κάνει να καταλάβει τη διδασκαλία;

 

Αυτοί είναι σαν απογαλακτισμένα βρέφη, αποσπασμένα από τους μαστούς.

 

Επειδή, με διδασκαλία επάνω σε διδασκαλία, με διδασκαλία επάνω σε διδασκαλία, με στίχο επάνω σε στίχο, στίχο επάνω σε στίχο, λίγο εδώ, λίγο εκεί,

 

επειδή, με ψελλίζοντα χείλη, και με άλλη γλώσσα, θα μιλάει σ' αυτόν τον λαό·

 

στον οποίο είπε:

 

Αυτή είναι η ανάπαυση, με την οποία μπορείτε να αναπαύσετε τον κουρασμένο, κι αυτή είναι η άνεση·

 

αλλ' αυτοί δεν θέλησαν να ακούσουν.

 

Και ο λόγος τού Κυρίου θα τους είναι διδασκαλία επάνω σε διδασκαλία,

 

διδασκαλία επάνω σε διδασκαλία, στίχος επάνω σε στίχο, στίχος επάνω σε στίχο, λίγο εδώ, λίγο εκεί·

 

για να περπατήσουν, και να προσκόψουν προς τα πίσω, και να συντριφτούν, και να παγιδευτούν, και να πιαστούν.

  

 

 Ας το δούμε μαζί:

1.      Ο Κύριος Ιησούς, δίδαξε τον λόγο του Θεού, με τρόπο σχολείου.

2.      Λίγο εδώ, λίγο εκεί

3.      Στίχο, επάνω σε στίχο

4.      Με προσωπική μάθηση

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΧΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ

Όταν ο Κύριος Ιησούς, τελείωσε την διδαχή με τις 7 παραβολές της βασιλείας των ουρανών, διαβάζουμε στο τέλος, όταν είχε κοντά του, τους δώδεκα:

Τους ρωτά ο Ιησούς:

 

«Τα καταλάβατε όλ' αυτά;».

 

Του λένε: «Ναι, Κύριε».

 

Κι εκείνος τους είπε:

 

«Γι' αυτό, κάθε γραμματέας που έχει μαθητεύσει στα πράγματα της βασιλείας των ουρανών, 


είναι όμοιος μ' έναν σπιτονοικοκύρη, που βγάζει από το θησαυρό του καινούργια και παλιά».

 

 

Ας το δούμε μαζί:

1.      Το σχολείο του Θεού, διδάσκει τα μυστήρια της βασιλείας των ουρανών.

2.      Στο σχολείο του Θεού, που είναι η μαθητεία (!) συμμετέχει ο άνθρωπος με δική του ελεύθερη βούληση.

3.      Με την καρδιά του (τα αυτιά).

4.      Με την λογική του (οι οφθαλμοί).

5.      Με την εμπειρία (η Σύνεση).

 

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Ο άνθρωπος για να μάθει | να κατανοήσει, χρειάζεται (α) να δει με την λογική, (β) να ακούσει συναισθηματικά με τα αυτιά και (γ) να συγκρίνει αν αυτά ανήκουν στο ενδιαφέρον του, ή να τα απορρίψει.

 

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ

Ας δούμε μερικά στιγμιότυπα, από την διδαχή του Κυρίου Ιησού.

Από την καταγγελία των Φαρισαίων ότι οι μαθητές παρέβαιναν την παράδοση των πρεσβυτέρων.


Διαβάζουμε από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο:

Έπειτα, αφού κάλεσε τον κόσμο κοντά του, τους είπε: Να ακούτε και να καταλαβαίνετε:

 

Τον άνθρωπο δεν τον μολύνει αυτό που μπαίνει από το στόμα, αλλά αυτό που βγαίνει από το στόμα, αυτό είναι που μολύνει τον άνθρωπο.

 

Μίλησε τότε ο Πέτρος και είπε: «Εξήγησέ μας την παραβολή αυτή».

 

Κι ο Ιησούς απάντησε:

 

«Ακόμα κι από σας λείπει η σύνεση;

 

Δεν καταλαβαίνετε ακόμα πως καθετί που μπαίνει στο στόμα, προχωράει στην κοιλιά και αποβάλλεται έπειτα στο αποχωρητήριο;

 

Διαβάζουμε από τον Ευαγγελιστή Μάρκο:

Και προσκαλώντας ολόκληρο το πλήθος, τους έλεγε: Ακούτε με όλοι, και καταλαβαίνετε·

 

δεν υπάρχει τίποτε που, απέξω από τον άνθρωπο, μπαίνει μέσα του, το οποίο μπορεί να τον μολύνει, αλλά αυτά που βγαίνουν απ' αυτόν, εκείνα είναι που μολύνουν τον άνθρωπο.

 

Αυτός που έχει αυτιά για να ακούει, ας ακούει.

 

 

 

Από την αναφορά του Κυρίου Ιησού, στο προζύμι των Φαρισαίων:

 

Και τους παράγγελνε, λέγοντας:

 

Βλέπετε, προσέχετε από το προζύμι των Φαρισαίων και το προζύμι τού Ηρώδη.

 

Και σκέφτονταν αναμεταξύ τους, λέγοντας, ότι: Δεν έχουμε ψωμιά.

 

Και όταν ο Ιησούς κατάλαβε, τους λέει:

 

Τι σκέφτεστε ότι δεν έχετε ψωμιά·

 

δεν αντιλαμβάνεστε ακόμα ούτε καταλαβαίνετε;

 

Πωρωμένη έχετε ακόμα την καρδιά σας;

 

Έχοντας μάτια, δεν βλέπετε;

 

Και έχοντας αυτιά, δεν ακούτε;

 

Και δεν θυμάστε;

 

 

Ας το δούμε μαζί:

1.      Αυτός που ακούει με τα αυτιά (!) είναι εκείνος που ακούει με το συναίσθημα και δίνει προσοχή.

2.      Αυτός που βλέπει με τα μάτια (!) βλέπει με την λογική και αμέσως αποφασίζει, αν τον ενδιαφέρει κάτι, ή όχι.

3.      Σύνεση, είναι η δομημένη γνώση | η εμπειρία (!) που κατέχει ο άνθρωπος και εφαρμόζει στην ζωή του.

4.      Αυτός που είναι ένας καλός μαθητής του Ιησού, στο σχολείο του Θεού, είναι εκείνος που βλέπει | ακούει και κάμει με ζήλο και ευθύτητα (!) αυτό που είναι δίκαιο, κατά τον λόγο του Θεού.  

 

Αμήν.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις