ΜΑΘΗΤΗΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!
Λουκάς 14: 25
Αν κάποιος έρχεται σε μένα, και δεν
μισεί τον πατέρα του, και τη μητέρα, και τη γυναίκα, και τα παιδιά, και τους
αδελφούς, και τις αδελφές, ακόμα μάλιστα και τη δική του ζωή, δεν μπορεί να
είναι μαθητής μου.
Η γνώση του μυστηρίου του
Χριστού
Η μαθητεία στον Χριστό
Η πρόκληση του Ευαγγελίου
Στην εποχή της διακονίας του Κυρίου Ιησού, πολλοί ήσαν οι ενδιαφερόμενοι για να ακολουθήσουν τον Κύριο, όμως δεν άντεχαν και πολύ, τις προϋποθέσεις.
Έχουμε μια εικόνα από την μελέτη της Καινής Διαθήκης: Ενώ ο
Κύριος Ιησούς μιλούσε, από μακριά στεκόταν ο όχλος | τα πλήθη, κοντά ήσαν οι
μαθητές και πιο κοντά, ήσαν οι απόστολοι.
Στο τέλος κάποιοι πλησίαζαν τον Κύριο Ιησού, ιδιαίτερα.
Διαβάζουμε από το Ευαγγέλιο του Λουκά:
Και ενώ πορεύονταν,
κάποιος καθ' οδόν τού είπε: Θα σε ακολουθήσω, Κύριε, όπου κι αν πας.
Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν:
Οι αλεπούδες έχουν φωλιές, και τα πουλιά τού ουρανού κατοικίες· ο Υιός
τού ανθρώπου, όμως, δεν έχει πού να γείρει το κεφάλι.
Και σε έναν άλλον είπε: Ακολούθα με. Και εκείνος είπε: Κύριε, επίτρεψέ
μου να πάω πρώτα να θάψω τον πατέρα μου.
Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν:
Άφησε τους νεκρούς να θάψουν τους δικούς τους νεκρούς· εσύ, όμως, αφού
αναχωρήσεις, κήρυττε τη βασιλεία τού Θεού.
Και ένας άλλος είπε: Κύριε, θα σε ακολουθήσω· πρώτα, όμως, επίτρεψέ μου
να αποχαιρετήσω αυτούς που είναι στην οικογένειά μου.
Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν:
Κανένας, που έχει βάλει το χέρι του επάνω σε άροτρο, και βλέπει προς τα
πίσω, δεν είναι κατάλληλος για τη βασιλεία τού Θεού.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Τρείς διαφορετικές περιπτώσεις προσέγγισης στον
Ιησού.
2.
Ο πρώτος: «Θα σε ακολουθήσω Κύριε, όπου κι αν
πας».
3.
Ο δεύτερος: «Κύριε επίτρεψε μου πρώτα να θάψω
τον πατέρα μου».
4.
Ο τρίτος: «Κύριε θα σε ακολουθήσω. Πρώτα όμως,
επίτρεψε μου να αποχαιρετήσω».
Η ΔΙΔΑΧΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ
Επάνω στο ζήτημα αυτό της μαθητείας του προσώπου του Κυρίου,
ο Ιησούς έδωσε πάλι και πάλι (!) σαφή εξήγηση πόσο δύσκολο ή σοβαρό είναι, να
ακολουθεί κάποιος τον Χριστόν.
Από το Ευαγγέλιο του Λουκά, διαβάζουμε:
Και μαζί του έρχονταν πολλά πλήθη·
και αφού στράφηκε, τους είπε:
Αν κάποιος έρχεται σε μένα, και δεν μισεί τον πατέρα του, και τη
μητέρα, και τη γυναίκα, και τα παιδιά, και τους αδελφούς, και τις αδελφές,
ακόμα μάλιστα και τη δική του ζωή, δεν μπορεί να είναι μαθητής μου.
Και όποιος δεν βαστάζει τον σταυρό του, και έρχεται πίσω μου, δεν
μπορεί να είναι μαθητής μου.
Έτσι, λοιπόν, καθένας από σας που δεν απαρνιέται όλα τα υπάρχοντά του,
δεν μπορεί να είναι μαθητής μου.
Και ο Κύριος συνέχισε με δύο παραβολές, λέγοντας:
Επειδή, ποιος από σας, θέλοντας να κτίσει έναν πύργο, δεν κάθεται πρώτα
και λογαριάζει τη δαπάνη, αν έχει τα αναγκαία για να τον αποτελειώσει;
Μήπως, αφού βάλει θεμέλιο, και δεν μπορεί να τον αποτελειώσει, αρχίσουν
όλοι αυτοί που τον βλέπουν να τον περιπαίζουν, λέγοντας
ότι: Αυτός ο άνθρωπος άρχισε να κτίζει, και δεν μπόρεσε να
αποτελειώσει.
Και η δεύτερη παραβολή:
Ή, ποιος βασιλιάς, πηγαίνοντας να πολεμήσει έναν άλλον βασιλιά, δεν
κάθεται πρώτα και σκέπτεται, αν είναι δυνατός με 10.000 να συναντήσει αυτόν που
έρχεται εναντίον του με 20.000;
Ειδεμή, ενώ αυτός είναι ακόμα μακριά, στέλνει πρέσβεις και ζητάει
ειρήνη.
Και το συμπέρασμα του Κυρίου:
Το αλάτι είναι καλό· αλλά, αν το αλάτι διαφθαρεί, με τι θα αρτυστεί;
Δεν είναι πλέον χρήσιμο ούτε για τη γη ούτε για την κοπριά· το ρίχνουν
έξω.
Όποιος έχει αυτιά για να ακούει, ας ακούει.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Τρία μεγάλα εμπόδια (!) στον άνθρωπο που θέλει
να γίνει μαθητής του Ιησού Χριστού.
2.
Το πρώτο: Να μισήσει τον εαυτό του !
3.
Το δεύτερο: Να σηκώσει τον σταυρό του !
4.
Το τρίτο: Να απαρνηθεί τα υπάρχοντα του !
5.
Δύο παραδείγματα | παραβολές | ερωτήσεις.
6.
Η πρώτη: Δεν λογαριάζεις την δαπάνη ενός πύργου
πριν αρχίσεις;
7.
Η δεύτερη: Δεν υπολογίζεις την δύναμη του
στρατού σου, αν πολεμάς;
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Ο πιστός δούλος και εργάτης του Θεού, γράφοντας την επιστολή
προς τους Φιλιππησίους, ανακαλεί από την ομολογία του.
Διαβάζουμε:
όμως, εκείνα που ήσαν σε μένα κέρδη, αυτά τα θεώρησα ζημία για τον
Χριστό.
Μάλιστα δε και θεωρώ ότι τα πάντα είναι ζημία απέναντι στο έξοχο της
γνώσης τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μου·
για τον οποίο ζημιώθηκα τα πάντα, και θεωρώ ότι είναι σκύβαλα, για να
κερδίσω τον Χριστό,
και να βρεθώ σ' αυτόν, μη έχοντας δική μου δικαιοσύνη, αυτή από τον
νόμο, αλλά εκείνη διαμέσου της πίστης τού Χριστού, τη δικαιοσύνη, αυτή από τον
Θεό διαμέσου της πίστης·
για να γνωρίσω αυτόν, και τη δύναμη της ανάστασής του, και την κοινωνία
των παθημάτων του, συμμορφούμενος με τον θάνατό του·
αν κατά κάποιον τρόπο φτάσω στην εξανάσταση των νεκρών.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Ότι ήταν για μένα κέρδος | κοινωνική προβολή | αναγνώριση
μετά τους κόπους μου, τα θεώρησα όλα, αντίθετα, μια ζημιά.
2.
Μάλιστα ζημιώθηκα τα πάντα για να κερδίσω τον
Χριστόν.
3.
Για να γνωρίσω αυτόν, τον Χριστόν και την δύναμη
της Αναστάσεως Του.
4.
Και ακόμη, την κοινωνία των παθημάτων Του.
5.
Τέλος, συμμορφούμενος με τον θάνατο Του.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ
Ο απόστολος Παύλος, γράφοντας προς του Εφέσιους αδελφούς,
δηλώνει το πώς | τι, ο ίδιος προσεύχεται και δέεται προς τον Θεόν
Διαβάζουμε:
Γι' αυτό, λυγίζω τα γόνατά μου προς τον Πατέρα τού Κυρίου μας Ιησού
Χριστού,
από τον οποίο κάθε πατριά στους ουρανούς κι επάνω στη γη ονομάζεται·
για να σας δώσει σύμφωνα με τον πλούτο της δόξας του να κραταιωθείτε με
δύναμη διαμέσου τού Πνεύματός του στον εσωτερικό άνθρωπο·
ώστε, ο Χριστός, διαμέσου της πίστης, να κατοικήσει μέσα στις καρδιές
σας·
για να μπορέσετε, ριζωμένοι και θεμελιωμένοι με αγάπη, να καταλάβετε
μαζί με όλους τούς αγίους, ποιο είναι το πλάτος και το μήκος, και το βάθος και
το ύψος·
και να γνωρίσετε την αγάπη τού Χριστού, που υπερβαίνει κάθε γνώση, για
να γίνετε πλήρεις με ολόκληρο το πλήρωμα του Θεού.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Να μπορέσετε, να καταλάβετε τον όγκο (!) της αγάπης
του Θεού.
2.
Να γνωρίσετε, την αγάπη του Χριστού.
3.
Να γίνετε πλήρεις | επαρκείς | τέλειοι με όλο το
πλήρωμα του Θεού.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου