ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΕΥΣΕΒΕΙΑ, Η ΧΩΡΙΣ;
1η επιστολή προς Τιμόθεο 6: 3
Αν κάποιος διδάσκει διαφορετικές
διδασκαλίες, και δεν ακολουθεί τα υγιαίνοντα λόγια τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού,
και τη διδασκαλία, αυτή σύμφωνα με την ευσέβεια, είναι τυφλωμένος από
υπερηφάνεια, και δεν ξέρει τίποτε, αλλά νοσεί για συζητήσεις και λογομαχίες·
Μορφή ευσέβειας.
Ευσέβεια χωρίς αλήθεια.
Αλήθεια χωρίς ευσέβεια.
Η αλήθεια και η ευσέβεια πάνε πάντα, μαζί | ταιριάζουν απόλυτα.
Αλήθεια είναι η απόλυτη εξήγηση των πραγμάτων, που έρχονται
στο φως. Αυτή την αλήθεια την διασφαλίζει μόνον ο Κύριος Ιησούς, ο Χριστός.
Ευσέβεια, είναι η καθαρή συμπεριφορά του ανθρώπου, σε μια
λέξη.
Στο τέλος της ζωής των, οι δύο δούλοι του Θεού, ο απόστολος
Ιωάννης και ο απόστολος Παύλος γράφουν για την αλήθεια με ευσέβεια.
Ο απόστολος Ιωάννης αφιερώνει 3 επιστολές ώστε να μιλήσει
λίγο πριν αναχωρήσει στο τέλος της ζωής του, για την αλήθεια σε αντίθεση με την
πλάνη και το ψέμα.
Ο απόστολος Παύλος αφιερώνει επίσης, στο τέλος της ζωής του,
2 επιστολές προς τον Τιμόθεο και μια επιστολή προς τον Τίτο, ώστε να περιγράψει
την αλήθεια, απαραίτητα με ευσέβεια .
Διαβάζουμε από την
πρώτη επιστολή προς τον Τιμόθεο:
Συμβουλεύοντας αυτά στους αδελφούς, θα είσαι καλός διάκονος του Ιησού
Χριστού, που θα τρέφεσαι με τα λόγια της πίστης, και της καλής διδασκαλίας που
παρακολούθησες·
τους δε βέβηλους μύθους και κατάλληλους για γριές, απόφευγέ τους·
και γύμναζε τον εαυτό σου στην ευσέβεια.
Επειδή, η σωματική εξάσκηση είναι ωφέλιμη για λίγο·
η ευσέβεια, όμως, είναι για όλα ωφέλιμη, έχοντας υπόσχεση για την
παρούσα ζωή και για τη μέλλουσα.
Αν κάποιος διδάσκει διαφορετικές διδασκαλίες, και δεν ακολουθεί τα
υγιαίνοντα λόγια τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, και τη διδασκαλία, αυτή σύμφωνα
με την ευσέβεια,
είναι τυφλωμένος από
υπερηφάνεια, και δεν ξέρει τίποτε, αλλά νοσεί για συζητήσεις και λογομαχίες·
από τις οποίες προέρχεται φθόνος, φιλονικία, βλασφημίες, πονηρές
υπόνοιες,
μάταιες συζητήσεις ανθρώπων με διεφθαρμένον τον νου, και οι οποίοι
έχουν αποστερηθεί την αλήθεια, νομίζουν δε την ευσέβεια ότι είναι μέσον για
πλουτισμό. Από τέτοιου είδους ανθρώπους να απομακρύνεσαι.
Μεγάλος δε πλουτισμός είναι η ευσέβεια, με αυτάρκεια.
Διαβάζουμε από την δεύτερη
επιστολή προς τον Τιμόθεο:
Εσύ, όμως, παρακολούθησες τη διδασκαλία μου, τη διαγωγή, την πρόθεση,
την πίστη, τη μακροθυμία, την αγάπη, την υπομονή,
τους διωγμούς, τα παθήματα, που μου συνέβησαν στην Αντιόχεια, στο
Ικόνιο, στα Λύστρα, ποιους διωγμούς υπέφερα·
και απ' όλα ο Κύριος με ελευθέρωσε.
Και, μάλιστα, όλοι όσοι θέλουν να ζουν με τρόπο
ευσεβή εν Χριστώ Ιησού, θα διωχθούν.
Διαβάζουμε από την
επιστολή προς τον Τίτο:
Ο Παύλος, δούλος τού Θεού, απόστολος δε του
Ιησού Χριστού, σύμφωνα με την πίστη των εκλεκτών τού Θεού, και την επίγνωση της
αλήθειας, που είναι σύμφωνα με την ευσέβεια·
Ας το δούμε μαζί:
1.
Η ευσέβεια χαρακτηρίζει τον άνθρωπο του Θεού,
που έχει το Πνεύμα του Χριστού, το Πνεύμα της αλήθειας.
2.
Είναι ο άνθρωπος, που έλαβε και διατηρεί δια της
πίστεως τον καρπό του Αγίου Πνεύματος.
3.
Είναι ο άνθρωπος που συνεργάζεται με | δεν επιτίθεται
στους αγίους, ή τους δούλους του Θεού.
4.
Ευσεβής είναι ο άνθρωπος του Θεού που θα διωχτεί
(!) επειδή μιλά την αλήθεια και ζει για την αλήθεια, που είναι ο Χριστός.
5.
Ο πλουτισμός του ευσεβούς είναι ο λόγος του
Θεού, που κατοικεί μέσα του, πλούσια με αγάπη προς τον Θεό και τον πλησίον.
6.
Ο ευσεβής
άνθρωπος δεν χρησιμοποιεί μύθους, ή φήμες, αλλά πάντα τον λόγο του Θεού, τις
Γραφές.
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ο απόστολος Ιωάννης, γράφει στην πρώτη επιστολή του:
Κι εσείς έχετε χρίσμα από τον Άγιο, και τα γνωρίζετε όλα.
Δεν σας έγραψα επειδή δεν
γνωρίζετε την αλήθεια, αλλά επειδή τη γνωρίζετε, και επειδή κάθε ψέμα δεν είναι
από την αλήθεια.
Ποιος είναι ο ψεύτης, παρά αυτός που αρνείται
ότι ο Ιησούς δεν είναι ο Χριστός;
Αυτός είναι ο αντίχριστος, αυτός που αρνείται τον Πατέρα και τον Υιό.
Καθένας που αρνείται τον Υιό δεν έχει ούτε τον Πατέρα·
εκείνος που ομολογεί τον Υιό έχει και τον
Πατέρα.
Εκείνο, λοιπόν, που εσείς ακούσατε εξαρχής, ας μένει μέσα σας.
Αν μένει μέσα σας αυτό που ακούσατε εξαρχής, κι εσείς θα μένετε στον
Υιό και στον Πατέρα.
Κι αυτή είναι η υπόσχεση, που αυτός υποσχέθηκε σε μας: Την αιώνια ζωή.
Αυτά σας τα έγραψα γι' αυτούς που σας πλανούν.
Ο απόστολος Ιωάννης,
γράφει στην δεύτερη επιστολή του:
Πρεσβύτερος, προς την εκλεκτή κυρία και προς τα παιδιά της, τους
οποίους εγώ αγαπώ αληθινά, και όχι μονάχα εγώ, αλλά και εκείνοι που γνώρισαν
την αλήθεια·
εξαιτίας
της αλήθειας που μένει μέσα μας, και θα είναι μαζί μας στον αιώνα.
Είθε να είναι μαζί σας χάρη, έλεος, ειρήνη από τον Πατέρα Θεό, και από
τον Κύριο Ιησού Χριστό, τον Υιό τού Πατέρα, με αλήθεια και αγάπη.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Ο Ιωάννης στην ηλικία των 85 ετών, περίπου,
γράφει δια Πνεύματος Αγίου, με μεγάλη ανησυχία (!) γιαυτούς που πλανούν τους
πιστούς χριστιανούς.
2.
Καθορίζει την αλήθεια σαν ομολογία πίστης στο
όνομα του Ιησού, σαν Υιός και Λόγος του Θεού.
3.
Ορίζει τον Υιό και τον Πατέρα σαν δύο πρόσωπα,
που μας φανερώθηκαν στην Καινή Διαθήκη ώστε να υπηρετούμε | να λατρεύουμε με
σεβασμό και ευλάβεια.
4.
Τον Πατέρα, εκ του οποίου τα πάντα.
5.
Τον Υιό, δια του οποίου τα πάντα.
6.
Το Άγιο Πνεύμα, μέσα στον οποίο τα πάντα.
7.
Τρία πρόσωπα, όπως τα εξηγεί ο Ιωάννης, ο γέρων,
στην επιστολή του:
Και ποιος είναι εκείνος που νικάει τον κόσμο, παρά αυτός που πιστεύει
ότι ο Ιησούς είναι ο Υιός τού Θεού;
Αυτός είναι που ήρθε διαμέσου νερού και αίματος, ο Ιησούς Χριστός·
όχι μονάχα διαμέσου του νερού, αλλά διαμέσου του νερού και του αίματος·
και το Πνεύμα είναι που δίνει τη μαρτυρία, για τον λόγο ότι το Πνεύμα
είναι η αλήθεια.
Επειδή, τρεις είναι αυτοί που δίνουν μαρτυρία στον ουρανό: Ο Πατέρας, ο
Λόγος, και το Άγιο Πνεύμα·
και οι τρεις αυτοί είναι ένα.
Αμήν.
1η επιστολή προς Τιμόθεο 3: 16
Και αναντίρρητα, το μυστήριο της
ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα, δικαιώθηκε με Πνεύμα,
φάνηκε σε αγγέλους, κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε αποδεκτός με πίστη στον κόσμο,
αναλήφθηκε με δόξα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου