ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ, ΣΩΖΟΥΝ;
2η επιστολή προς Τιμόθεο 1: 8
Μη ντραπείς, λοιπόν, για τη
μαρτυρία τού Κυρίου μας ούτε για μένα τον φυλακισμένο για χάρη του·
αλλά, συγκακοπάθησε μαζί με το ευαγγέλιο, με τη δύναμη του Θεού· ο οποίος
μάς έσωσε, και μας κάλεσε με άγια κλήση, όχι σύμφωνα με τα έργα μας, αλλά σύμφωνα
με τη δική του πρόθεση και χάρη, που δόθηκε σε μας εν Χριστώ Ιησού προαιώνια,
ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.
ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΩΖΟΥΝ.
Πολλοί άνθρωποι (!) έχουν μια επιθυμία να κάνουν κάτι καλό αντί για το κακό, που έχουν διαπράξει.
Νομίζουν ότι το κακό και η κατάρα του κακού, φεύγουν με ένα
καλό έργο.
Όμως, το κακό δεν φεύγει | είναι πάντα εδώ, να τους
βασανίζει.
Αυτό ονομάζεται έλεγχος συνείδησης και είναι η φωνή του Θεού
μέσα στον άνθρωπο που φωνάζει και διαμαρτύρεται αναζητώντας την λύτρωση, από
την αμαρτία και την παράβαση.
Λύτρωση, είναι η σωτηρία της ψυχής.
ΟΙ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ
Οι θρησκείες αναπτύχθηκαν σε όλους τους λαούς, ανάλογα με
την φώτιση που είχαν οι άνθρωποι με γνώση, στην εποχή των.
Οι Έλληνες στην αρχαία Ελλάδα, λάτρευαν και προσκυνούσαν
τους 12 θεούς του Ολύμπου, έναν για κάθε τεράστιο ζήτημα, που αντιμετώπιζαν και
φοβόνταν.
Ας τους δούμε μαζί:
Δίας: Ήταν η ύψιστη θεότητα του αρχαιοελληνικού
πανθέου, καθώς και θεός του ουρανού και του κεραυνού. Λατρευόταν ως ο θεός που
καθόριζε τις τύχες των ανθρώπων και ρύθμιζε την ηθική τάξη του κόσμου.
Ήρα: Στην ελληνική μυθολογία, η Ήρα ήταν αδερφή και
γυναίκα του Δία, κόρη του Κρόνου και της Ρέας. Ήταν η θεά του γάμου και
προστάτιδα των γυναικών. Προς τιμή της Ήρας γίνονταν γιορτές σε πολλές πόλεις
της αρχαίας Ελλάδας που ονομάζονταν Ηραία. Τα λαμπρότερα Ηραία γίνονταν στο
Άργος, τη Σάμο και την Ολυμπία.
Ποσειδώνας: Γιος του Κρόνου και της Ρέας και
αδελφός του Δία. Στην Ελληνική μυθολογία ο Ποσειδώνας ήταν ο Θεός της θάλασσας,
των ποταμών, των πηγών και των πόσιμων νερών. Με την τρίαινά του μπορούσε τόσο
να δημιουργεί τρικυμίες όσο και να ηρεμεί τα νερά. Θεωρούνταν προστάτης των
ναυτικών και των ψαράδων.
Δήμητρα: Μια από τις μεγαλύτερες και παλαιότερες
θεές της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας. Θεά της βλάστησης και της γεωργίας,
προστάτευε ιδιαίτερα τις καλλιέργειες δημητριακών και τους αγρότες. Ήταν επίσης
αυτή που θέσπισε τα Ελευσίνια Μυστήρια.
Εστία: Προστάτιδα της οικογενειακής ευτυχίας,
είχε ως ιερό της το κέντρο του σπιτιού. Ήταν η μεγαλύτερη κόρη και το πρώτο
παιδί του Κρόνου και της Ρέας, για αυτό και τέθηκε επικεφαλής όλων των μεγάλων
Θεοτήτων.
Ήφαιστος: Ήταν
πανέξυπνος και εφευρετικότατος, άρχοντας των κατασκευών και της μεταλλουργίας,
επιδέξιος και δυνατός τεχνίτης.
Αφροδίτη: Η
Αφροδίτη αναδύθηκε από τη θάλασσα και αποτέλεσε το συνώνυμο της γυναικείας
ομορφιάς κατά την αρχαιότητα. Θεά του έρωτα και της αγάπης. Θεοί και θνητοί,
ήταν όλοι μπλεγμένοι στα ερωτικά της δίχτυα.
Ερμής: Ήταν
ο αγγελιοφόρος που έφερνε μηνύματα σε Θεούς και ανθρώπους. Προστάτης των
εμπόρων, των οδοιπόρων και των παλαιστών, εξελίχθηκε σε Θεό του πνεύματος.
Απόλλων: Ο
Απόλλωνας ήταν ο Θεός του φωτός, της μουσικής και της Αρμονίας. Γεννημένος στο
ιερό νησί της Δήλου, ανέβηκε από την πρώτη κιόλας μέρα στον Όλυμπο. Όπως και
στη Θεά Αθηνά, ιερός αριθμός του ήταν το «7», δηλαδή ο αριθμός της πληρότητας,
του πνεύματος και του μακρόκοσμου.
Άρης: Ήταν
γιος του Δία και της Ήρας. Θεός του πολέμου, εμφανίζεται προκλητικός και
εκπροσωπεί την παρορμητική φύση του. Χαρακτηριστικό του αποτελούν οι πολλές
διαμάχες με την έτερη πολεμική Θεά, την Αθηνά, έτσι όπως τις περιγράφει και ο
Όμηρος στην Ιλιάδα.
Άρτεμις: Δίδυμη
αδελφή του Απόλλωνα, ήταν η Θεά της άγριας φύσης και του κυνηγιού, προστάτιδα
των λεχώνων γυναικών και της υπαίθρου. Τα σύμβολα της Άρτεμις ξεκινούσαν από
ζώα και φυτά και κατέληγαν σε όπλα όπως κατσίκα, ελάφι, φίδι, δάφνη, φοίνικας,
σπαθί, φαρέτρα, ακόντιο και άλλα.
Αθηνά: Θεά
της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Ο Παρθενώνας στην Αθήνα είναι ο
πιο διάσημος ναός αφιερωμένος σε εκείνη. Η Αθηνά ήταν η αγαπημένη κόρη του Δία.
Συμβολίζεται από μια κουκουβάγια και έφερε μια ασπίδα από δέρμα κατσίκας.
Η ΛΥΤΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΙΟΥΔΑΙΣΜΟ
Στην Παλαιά Διαθήκη, ο Θεός κάλεσε τον Αβραάμ, ώστε να του
φανερώσει το σχέδιο του για την λύτρωση του λαού του (!) αλλά και όλου του κόσμου.
Ο δε άνθρωπος Αβραάμ, γιός του Θάρα, εγγονός του Ναχώρ μόλις
πήρε την εντολή από τον Θεό, άφησε την Ουρ, των Χαλδαίων, μια πλούσια πόλη της Μεσοποταμίας
και ανεχώρησε προς την πόλη Χαρράν της Συρίας.
Μετά τον θάνατο του πατέρα του, ο Αβραάμ συνέχισε προς την
γη Χαναάν, την γη της Παλαιστίνης, όπου ο Θεός υποσχέθηκε να δώσει σε αυτόν και
στους απογόνους του.
Μετά από 645 χρόνια (!) ο Θεός έδωσε στον Μωυσή, τον νόμο της
Παλαιάς Διαθήκης.
Ο λαός Ισραήλ, μόλις είχε ελευθερωθεί από την δουλεία στους Αιγυπτίους
επί 400 σχεδόν χρόνια και οδηγείται δια της ερήμου προς την γη Χαναάν και πάλι
για να κατακτήσει τα εδάφη που ο Θεός είχε υποσχεθεί στον Αβραάμ.
Ο λαός Ισραήλ ταλαιπωρήθηκε σφόδρα, για την απείθεια προς τον
Θεόν.
Η ιστορία του λαού Ισραήλ, είναι γεμάτη από την οργή και την
αποστροφή του Θεού εξαιτίας της απιστίας στο πρόσωπο του Θεού και οδηγηθήκαν επανειλημμένα
σε εξορίες, σε σφαγές, σε πείνες και κακουχίες, μέχρι τις ημέρες μας αφού στον Β' Παγκόσμιο
πόλεμο ο Χίτλερ με την μανία του, έστειλε στα κρεματόρια και έκαμε σαπούνι
6.000.000 Εβραίους!
ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Στην ζωή μας ήρθε το Ευαγγέλιο του Θεού, μέσα από την
διακονία του αποστόλου Παύλου, που έφτασε στην Αθήνα περίπου το 50 – 52 μ.Χ.
στο δεύτερο αποστολικό ταξίδι.
Δείτε, πώς κήρυξε στους εθνικούς Αθηναίους:
Και ο Παύλος, αφού στάθηκε όρθιος, στο μέσον τού Αρείου Πάγου, είπε: Άνδρες
Αθηναίοι, σας βλέπω, από κάθε πλευρά, στο έπακρον θεολάτρες.
Επειδή, ενώ περνούσα, και πρόσεχα τα σεβάσματά σας, βρήκα και έναν βωμό,
στον οποίο υπάρχει η επιγραφή: ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ ΘΕΟ. Εκείνον, λοιπόν, που αγνοώντας
λατρεύετε, αυτόν εγώ σας κηρύττω.
Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ' αυτόν, αυτός που
είναι Κύριος του ουρανού και της γης, δεν κατοικεί σε χειροποίητους ναούς,
ούτε λατρεύεται από χέρια ανθρώπων, ωσάν να έχει ανάγκη από κάτι, επειδή
αυτός δίνει σε όλους ζωή και πνοή και τα πάντα.
Και από ένα αίμα έκανε κάθε έθνος ανθρώπων, για να κατοικούν επάνω στο πρόσωπο
της γης, και διόρισε τους προδιαταγμένους καιρούς, και τα οροθέσια της κατοικίας
τους·
για να ζητούν τον Κύριο, ίσως μπορέσουν να τον ψηλαφήσουν και να τον βρουν·
αν και δεν είναι μακριά από κάθε έναν από μας ξεχωριστά·
για τον λόγο ότι, μέσα σ' αυτόν ζούμε και κινούμαστε και υπάρχομε· όπως
και μερικοί από τους ποιητές σας είπαν: «Επειδή, και δικό του γένος είμαστε».
Αφού, λοιπόν, είμαστε γένος τού Θεού, δεν πρέπει να νομίζουμε τον Θεό ότι
είναι όμοιος με χρυσάφι ή ασήμι ή πέτρα, χαραγμένα με τέχνη και επινόηση ανθρώπου.
Παραβλέποντας, λοιπόν, ο Θεός τούς καιρούς της άγνοιας, παραγγέλλει τώρα
σε όλους τούς ανθρώπους, οπουδήποτε και αν είναι, να μετανοούν·
επειδή, προσδιόρισε ημέρα, κατά την οποία πρόκειται να κρίνει την οικουμένη
με δικαιοσύνη, διαμέσου ενός άνδρα, που τον διόρισε, και έδωσε γι' αυτό βεβαίωση
σε όλους, ανασταίνοντάς τον από τους νεκρούς.
ΣΩΤΗΡΙΑ ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
Η σωτηρία και η λύτρωση του ανθρώπου από την καταδίκη των
παραβάσεων του (!) αλλά και από την οργή του Θεού, που κρέμεται επάνω του γίνεται
κατά χάριν.
Χάριν του μονογενούς Υιού του Θεού και Κυρίου Ιησού Χριστού
τον οποίον οι Ιουδαίοι σταύρωσαν με πείσμα και μίσος, από άγνοια και επιβουλή
των ιερέων.
Διαβάζουμε από την
επιστολή προς τους Εφεσίους:
Ο Θεός,
όμως, επειδή είναι πλούσιος σε έλεος, εξαιτίας της πολλής του αγάπης, με την
οποία μάς αγάπησε,
και ενώ ήμασταν νεκροί εξαιτίας
των αμαρτημάτων, μας ζωοποίησε μαζί με τον Χριστό·
(κατά χάρη είστε σωσμένοι)·
και μας ανέστησε μαζί του, και
μας κάθισε μαζί του στα επουράνια διαμέσου τού Ιησού Χριστού·
για να δείξει στους επερχόμενους
αιώνες τον υπερβολικό πλούτο της χάρης του με την αγαθότητά του σε μας εν
Χριστώ Ιησού.
Επειδή, κατά χάρη είστε σωσμένοι, διαμέσου της πίστης·
κι αυτό δεν είναι από σας· είναι δώρο τού Θεού·
όχι από έργα, ώστε να μη καυχηθεί κάποιος.
Διαβάζουμε από την
επιστολή, προς τους Γαλάτες:
Ξέρετε, λοιπόν, ότι αυτοί που προέρχονται
από την πίστη, αυτοί είναι γιοι τού Αβραάμ.
Προβλέποντας, μάλιστα, η γραφή ότι ο Θεός ανακηρύσσει δίκαιους τους
ανθρώπους από τα έθνη με την πίστη, προανήγγειλε στον Αβραάμ, ότι: «Σε σένα θα
ευλογηθούν όλα τα έθνη».
Ώστε, αυτοί που είναι από την πίστη, ευλογούνται μαζί με τον πιστό
Αβραάμ.
Δεδομένου ότι, όσοι είναι από έργα του νόμου, είναι κάτω από κατάρα·
επειδή, είναι γραμμένο:
«Επικατάρατος καθένας που δεν εμμένει σε όλα τα γραμμένα μέσα στο
βιβλίο του νόμου, ώστε να τα πράξει».
Ότι διαμέσου τού νόμου δεν ανακηρύσσεται δίκαιος κανένας μπροστά στον
Θεό, είναι φανερό· επειδή, «ο δίκαιος διαμέσου της πίστης, θα ζήσει».
Και ο νόμος δεν στηρίζεται στην πίστη· αλλά, «ο άνθρωπος, που τα
πράττει αυτά, θα ζήσει διαμέσου αυτών».
Ο Χριστός μάς εξαγόρασε από την κατάρα τού νόμου, καθώς έγινε κατάρα
για χάρη μας·
επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που κρεμιέται επάνω σε
ξύλο».
Για νάρθει στα έθνη η ευλογία τού Αβραάμ διαμέσου τού Ιησού Χριστού,
ώστε να λάβουμε την υπόσχεση του Πνεύματος διαμέσου της πίστης.
Ας το δούμε μαζί:
1.
Η σωτηρία, η λύτρωση του ανθρώπου είναι δώρο από
την θεία πρόνοια του Θεού.
2.
Η σωτηρία, δεν αποκτάται δια των έργων κανενός
θρησκευτικού νόμου.
3.
Η σωτηρία, είναι η ασφάλεια της αιωνίου ζωής,
που σφραγίζει ο Κύριος Ιησούς με την θυσία Του και εμείς (!) αποδεχόμαστε με
χαρά και ευλάβεια.
Αμήν.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Προς Γαλάτες 5: 2
Προσέξτε, εγώ ο Παύλος σάς λέω
ότι, αν κάνετε την περιτομή, ο Χριστός δεν θα σας ωφελήσει σε τίποτε. Διαμαρτύρομαι
ξανά προς κάθε άνθρωπο που κάνει την περιτομή, ότι είναι χρεώστης να εκτελεί
ολόκληρο τον νόμο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου