ΚΑΤ’ ΟΙΚΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!


Προς Ρωμαίους 16: 3
Χαιρετήστε τή Πρίσκιλλα και τον Ακύλα, τους συνεργούς μου εν Χριστώ Ιησού·
(οι οποίοι για χάρη τής ζωής μου έβαλαν τον τράχηλό τους κάτω από τη μάχαιρα· τους οποίους ευχαριστώ όχι μονάχα εγώ, αλλά και όλες οι εκκλησίες των εθνών)·
χαιρετήστε και την κατ' οίκον εκκλησία τους.




Η αρχή μιας μεγάλης Εκκλησίας.

Η εξάπλωση του λόγου του Θεού.

Εκκλησίες του Χριστού, παντού.


Εκκλησία, ονομάζουμε την συγκάλεση του πλήθους των ανθρώπων με ένα σκοπό.


Εκκλησία του Χριστού, ονομάζουμε την συγκάλεση των πιστών ανθρώπων στο όνομα του Ιησού, ώστε να λατρεύσουν τον Θεό με ψαλμούς, με ύμνους με ωδές πνευματικές και με την ακρόαση του λόγου του Θεού.


Στην Παλαιά Διαθήκη ο λαός Ισραήλ είχε λάβει διαταγή από τον Μωυσή, να θυσιάζει ζώα και να γίνεται θυσία αίματος επάνω στο θυσιαστήριο και κατόπιν να καίγεται το σφαχτό σαν θυσία, οσμή ευωδίας προς τον Θεό για την άφεση των αμαρτιών του λαού.


Όμως, ο λαός Ισραήλ, διέστρεψε τις θυσίες αυτές (!) και ήδη από των ημερών των προφητών ο Θεός με αποστροφή παρήγγειλε πλέον στον λαό να μην θυσιάζει ζώα, αλλά να δίνει την δόξας στον Θεό με την καρδιά του.


Διαβάζουμε από τον 50ο Ψαλμό του Δαβίδ:

Άκουσε λαέ μου, και θα μιλήσω·

Ισραήλ, και θα διαμαρτυρηθώ εναντίον σου·

ο Θεός, ο Θεός σου είμαι εγώ.

Δεν θα σε ελέγξω για τις θυσίες σου, τα δε ολοκαυτώματά σου είναι πάντοτε μπροστά μου.

Δεν θα δεχθώ μοσχάρια από το σπίτι σου, τράγους από τα κοπάδια σου.

Επειδή, όλα τα θηρία τού δάσους δικά μου είναι, και τα κτήνη που βρίσκονται επάνω σε χίλια βουνά.

Γνωρίζω όλα τα πουλιά των βουνών, και τα θηρία τού χωραφιού είναι μαζί μου.

Αν πεινάσω, δεν θα το πω σε σένα·

επειδή, δική μου είναι η οικουμένη και το πλήρωμά της.

Μήπως εγώ θα φάω κρέας ταύρων ή θα πιω αίμα τράγων;

Θυσίασε στον Θεό θυσία αίνεσης, και απόδωσε στον Ύψιστο τις ευχές σου·

και να επικαλείσαι εμένα σε ημέρα θλίψης, θα σε ελευθερώσω, και θα με δοξάσεις.



Επίσης, διαβάζουμε από τον προφήτη Ησαΐα:

Έτσι λέει ο Κύριος:

Ο ουρανός είναι ο θρόνος μου, και η γη το υποπόδιο των ποδιών μου·

ποιος είναι ο οίκος, που θα οικοδομούσατε για μένα;

Και ποιος είναι ο τόπος της ανάπαυσής μου;

Επειδή, όλα αυτά τα έκανε το χέρι μου, και έγιναν όλα αυτά, λέει ο Κύριος·

σε ποιον, λοιπόν, θα επιβλέψω;

Στον φτωχό, και συντριμμένον στο πνεύμα, κι εκείνον που τρέμει στον λόγο μου.

Όποιος, όμως, σφάζει βόδι, είναι σαν εκείνον που φονεύει άνθρωπο·

όποιος θυσιάζει αρνί, είναι σαν εκείνον που κόβει τον λαιμό σκύλου·

όποιος προσφέρει προσφορά από άλφιτα, είναι σαν εκείνον που προσφέρει χοιρινό αίμα·

όποιος θυμιάζει, είναι σαν εκείνον που ευλογεί ένα είδωλο.

Ναι, αυτοί διάλεξαν τους δρόμους τους, και η ψυχή τους ευχαριστιέται στα βδελύγματά τους.




Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Στην Καινή Διαθήκη ο Θεός έκαμε μια νέα εντελώς Διαθήκη.

Είναι η Διαθήκη του αίματος του Κυρίου Ιησού Χριστού, που έχυσε το αίμα του μια φορά και για πάντα!

Ο Ιησούς Χριστός έγινε ο Αμνός του Θεού, που σήκωσε | αφαίρεσε (!) την καταδίκη της αμαρτίας και του θανάτου και έφερε την ειρήνη του Θεού στον άνθρωπο, δια της πίστεως στο όνομα του Ιησού Χριστού.


Διαβάζουμε σχετικά, από την επιστολή προς τους Εβραίους:

Επειδή, ο Χριστός δεν μπήκε μέσα σε χειροποίητα άγια, αντίτυπα των αληθινών, αλλά στον ίδιο τον ουρανό, για να εμφανιστεί τώρα μπροστά στον Θεό για χάρη μας·

ούτε για να προσφέρει πολλές φορές τον εαυτό του, όπως ο αρχιερέας μπαίνει μέσα στα άγια κάθε χρόνο με ξένο αίμα·

(επειδή, έπρεπε τότε, από τη δημιουργία τού κόσμου, να πάθει πολλές φορές)·

τώρα, όμως, φανερώθηκε μια φορά, στο τέλος των αιώνων, για να αθετήσει την αμαρτία διαμέσου της δικής του θυσίας.

Και καθώς είναι αποφασισμένο στους ανθρώπους μια φορά να πεθάνουν, ύστερα δε από τούτο είναι κρίση·

έτσι και ο Χριστός, ο οποίος μια φορά για πάντα προσφέρθηκε για να σηκώσει τις αμαρτίες πολλών, θα φανεί για μια δεύτερη φορά χωρίς αμαρτία σ' εκείνους που τον προσμένουν για σωτηρία.


Ας το δούμε μαζί:

1.       Ο Χριστός έγινε ο αρχιερέας μεταξύ του αγίου Θεού και του αμαρτωλού ανθρώπου.

2.       Ο άνθρωπος αρχιερέας, κάθε χρόνο προσφέρει θυσίες στον Θεό, με ξένο αίμα.

3.       Ο Ιησούς μια φορά (!) πρόσφερε τον εαυτό του, επάνω στον σταυρό και μια φορά αναστήθηκε υπέρ πολλών.

4.       Και το αίμα του Ιησού Χριστού, μας καθαρίζει από κάθε αμαρτία, ή παράβαση, δια της πίστεως αφού ομολογήσουμε και μετανοήσουμε βαθιά για την αμαρτία μας.



Η ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ | ΤΗΣ ΝΥΜΦΗΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Η πρώτη αποστολική εκκλησία πριν από τους διωγμούς, συγκεντρωνόταν στο ιερό, του ναού του Σολομώντα, στην Ιερουσαλήμ, με πολλή χαρά και αγαλλίαση.

Αφού άρχισαν οι διωγμοί, οι πιστοί αρχικά διασκορπίστηκαν, πλην των αποστόλων, στους τόπους της Ιουδαίας και της Σαμάρειας.      

Άρχισαν τότε, οι πρώτες συναθροίσεις κατ’ οίκον.

Ήταν τότε, που ο Σαούλ, ο μετέπειτα Παύλος κακοποιούσε | δίωκε τους χριστιανούς, έμπαινε μέσα στα σπίτια των πιστών με μανία (!) και έσυρε τους άνδρες και τις γυναίκες στη φυλακή.

Μέχρι που ο Κύριος Ιησούς σταμάτησε αυτή την ανόητη φόρα του Σαούλ, καθώς τον συνάντησε στον δρόμο προς την Δαμασκό, της Συρίας και του φώναξε: « Σαούλ, Σαούλ, γιατί με διώκεις;».

Έκτοτε ο Παύλος, ο πρώην Σαούλ, υπηρέτησε τους αγίους σε όλα τα έθνη και ίδρυσε πολλές κατ’ οίκον συναθροίσεις.


Διαβάζουμε από την επιστολή, προς τον Φιλήμονα:  

Παύλος, δέσμιος του Ιησού Χριστού, και ο αδελφός Τιμόθεος, προς τον Φιλήμονα, τον αγαπητό και συνεργάτη μας,

και την αγαπητή Απφία, και τον Άρχιππο, τον συστρατιώτη μας, και την κατ' οίκο σου εκκλησία·

είθε να είναι χάρη σε σας και ειρήνη από τον Πατέρα μας Θεό, και τον Κύριο Ιησού Χριστό.



Ας το δούμε μαζί:

1.       Οι άγιοι, οι πιστοί του Χριστού πάντα και παντού, διώκονται από τους ασεβείς.

2.       Το καταφύγιο των αγίων είναι η εκκλησία, η συνάθροιση των πιστών, έστω και σε μικρές ομάδες (!) μέσα σε σπίτια.

3.       Εκεί  προσεύχονται οι άγιοι με θέρμη και ομοψυχία, εκεί ακούν τον λόγο του Θεού, την υγιαίνουσα διδασκαλία του Χριστού, από τους δούλους Του.

4.       Εκεί, στα σπίτια, προοδεύει σταδιακά το έργο του Θεού και αυξανόμενο δημιουργείται μια μεγάλη συνάθροιση (!) που αναζητά τόπο λατρείας και ο Θεός ευοδώνει, ώστε να δημιουργηθεί με θαυμαστό τρόπο.         

5.       Έτσι, πολλαπλασιάζονταν οι εκκλησίες από κατ’ οίκον συναθροίσεις σταδιακά σε χώρους, σε ευκτήριους οίκους που γνωρίζουμε σήμερα.

6.       Χώροι (!) που δεν υπάρχουν αντικείμενα, ή εργαλεία  λατρείας, αλλά Γραφές και Υμνολόγια.



Αμήν.      



ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.



Προς Κολοσσαείς 4: 15
Χαιρετήστε τούς αδελφούς που είναι στη Λαοδίκεια, και τον Νυμφά, και την κατ' οίκο του εκκλησία.







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις