ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ – ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΣΥΝΗΣ!




Πράξεις 1: 7 Και ο Κύριος τους είπε: Δεν ανήκει σε σας να γνωρίζετε τα χρόνια ή τους καιρούς, που ο Πατέρας έβαλε στη δική του εξουσία· αλλά, θα πάρετε δύναμη, όταν έρθει επάνω σας το Άγιο Πνεύμα· και θα είστε μάρτυρες για μένα και στην Ιερουσαλήμ και σε ολόκληρη την Ιουδαία και στη Σαμάρεια, και μέχρι το τελευταίο άκρο της γης.




Το Άγιο Πνεύμα, το πνεύμα της υιοθεσίας.

Το Άγιο Πνεύμα, το πνεύμα της αγιοσύνης.

Το Άγιο Πνεύμα, στις ασθένειες μας.

Το Άγιο Πνεύμα, προσεύχεται με στεναγμούς.



Ας δούμε την τελευταία εικόνα του Κυρίου Ιησού, που περιγράφει ο Ευαγγελιστής Λουκάς, στο πρώτο κεφάλαιο των Πράξεων.


Ήταν η τελευταία ομιλία και απάντηση του Κυρίου, με σημασία, προς τους Αποστόλους:

«Και τους είπε: Δεν ανήκει σε σας να γνωρίζετε τα χρόνια ή τους καιρούς, που ο Πατέρας έβαλε στη δική του εξουσία·


«αλλά, θα πάρετε δύναμη, όταν έρθει επάνω σας το Άγιο Πνεύμα·


«και θα είστε μάρτυρες για μένα και στην Ιερουσαλήμ και σε ολόκληρη την Ιουδαία και στη Σαμάρεια, και μέχρι το τελευταίο άκρο της γης».


«Και όταν τα είπε αυτά, ενώ αυτοί τον έβλεπαν, αναλήφθηκε, και από κάτω του μια νεφέλη τον πήρε από τα μάτια τους».


Έκτοτε και για 10 ημέρες, οι δώδεκα μαθητές και όλοι μαζί οι μαθητές του Χριστού, σύνολο 120 άτομα περίμεναν την υπόσχεση, την επαγγελία του Θεού.

Την δέκατη ημέρα, ήταν η ημέρα της εορτής της Πεντηκοστής, η ημέρα της πρώτης συγκομιδής, των πρωτογεννημάτων των Εβραίων.

Την ημέρα εκείνη ο Θεός εκπλήρωσε την υπόσχεση Του και έδωσε με δύναμη φωτιάς τον Παράκλητο, επάνω σε αυτούς όλους που ανέμεναν  ομόψυχα στο ανώγειο, στο κατάλυμα των δώδεκα, την επαγγελία.


ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΣΥΝΗΣ

Ο απόστολος Παύλος μέσα από την επιστολή προς Ρωμαίους, μιλάει για το Πνεύμα το Άγιο που αγιάζει τον άνθρωπο του Θεού, ώστε να απορρίψει την αντίσταση του «Εγώ» ή της σάρκας.

Διαβάζουμε:
«Εσείς, όμως, δεν είστε της σάρκας, αλλά του Πνεύματος, αν το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας.


«Αλλά, αν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα τού Χριστού, αυτός δεν είναι δικός του. Αν, όμως, ο Χριστός είναι μέσα σας, το μεν σώμα είναι νεκρό για την αμαρτία· το δε πνεύμα ζωή για τη δικαιοσύνη».



Το Άγιο Πνεύμα, ζωοποιεί τον άνθρωπο με δύναμη ουράνια, ώστε να αντισταθεί στην αμαρτία. Να νικήσει τον σατανά και τους πειρασμούς.

Διαβάζουμε ακόμη:

«Και αν το Πνεύμα εκείνου, που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, κατοικεί μέσα σας, αυτός που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, θα ζωοποιήσει και τα θνητά σας σώματα, διαμέσου τού Πνεύματός του, που κατοικεί μέσα σας».



«Άρα, λοιπόν, αδελφοί, είμαστε χρεώστες, όχι στη σάρκα, ώστε να ζούμε σύμφωνα με τη σάρκα. Επειδή, αν ζείτε σύμφωνα με τη σάρκα, πρόκειται να πεθάνετε, αν, όμως, διαμέσου τού Πνεύματος, θανατώνετε τις πράξεις τού σώματος, θα ζήσετε».


«Επειδή, όσοι διοικούνται από το Πνεύμα τού Θεού, αυτοί είναι γιοι τού Θεού. Δεδομένου ότι, δεν λάβατε πνεύμα δουλείας, ώστε πάλι να φοβάστε, αλλά λάβατε πνεύμα υιοθεσίας, με το οποίο κράζουμε: Αββά, Πατέρα».



«Το ίδιο το Πνεύμα δίνει μαρτυρία, μαζί με το πνεύμα μας, ότι είμαστε παιδιά τού Θεού. Και αν είμαστε παιδιά, είμαστε και κληρονόμοι· κληρονόμοι μεν του Θεού, συγκληρονόμοι δε του Χριστού· αν συμπάσχουμε, για να γίνουμε και συμμέτοχοι της δόξας του».

«το Πνεύμα συμβοηθάει στις ασθένειές μας· επειδή, το τι να προσευχηθούμε, καθώς πρέπει, δεν ξέρουμε, αλλά το ίδιο το Πνεύμα ικετεύει για χάρη μας με στεναγμούς αλάλητους».


Ας το δούμε μαζί:

1.       Το Άγιο Πνεύμα έρχεται στην ζωή του αναγεννημένου πιστού (!) όταν πιστεύσει στην επαγγελία του Θεού και το ζητήσει επίμονα.

2.       Το Άγιο Πνεύμα ζωοποιεί τα θνητά μας σώματα.

3.       Το Άγιο Πνεύμα θανατώνει τις πράξεις του «Εγώ», όταν το ζητήσουμε.

4.       Το Άγιο Πνεύμα δίνει το πνεύμα της υιοθεσίας, ώστε να φωνάξουμε «Πατέρα μου».

5.       Το Άγιο Πνεύμα δίνει την μαρτυρία μέσα μας, ότι είμαστε κληρονόμοι του Θεού, συγκληρονόμοι με τον Ιησού Χριστό.
6.       Το Άγιο Πνεύμα ικετεύει προς τον Πατέρα, με στεναγμούς ανέκφραστους όταν προσευχόμαστε και μιλάμε σε ξένες γλώσσες.


Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ

Γράφοντας ο Παύλος την πρώτη επιστολή, αναφέρεται στην πολλή θλίψη που υπέστησαν οι αδελφοί και αντιμετώπισαν με χαρά Πνεύματος Αγίου.

Διαβάζουμε:
«ξέροντας, αδελφοί, αγαπημένοι από τον Θεό, την εκλογή σας·


«επειδή, το ευαγγέλιό μας δεν έγινε σε σας μονάχα με λόγο, αλλά και με δύναμη, και με Άγιο Πνεύμα, και με πολλή πληροφορία, καθώς ξέρετε ποιοι υπήρξαμε ανάμεσά σας για σας».


«Κι εσείς γίνατε μιμητές μας και του Κυρίου, καθώς δεχθήκατε τον λόγο μέσα σε πολλή θλίψη, μαζί με χαρά Πνεύματος Αγίου·»


«Αυτός, μάλιστα, ο Θεός και Πατέρας μας, και ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, είθε να κατευθύνει τον δρόμο μας προς εσάς».


«Κι εσάς, ο Κύριος να αυξήσει και να περισσεύσει στην αγάπη, του ενός προς τον άλλον και προς όλους, καθώς κι εμείς προς εσάς· για να στηρίξει τις καρδιές σας άμεμπτες στην αγιοσύνη, μπροστά στον Θεό και Πατέρα μας, στην παρουσία τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού, μαζί με όλους τους αγίους του».



«Και ο ίδιος ο Θεός της ειρήνης είθε να σας αγιάσει ολοκληρωτικά· και να διατηρηθεί ολόκληρο το πνεύμα σας, και η ψυχή, και το σώμα, άμεμπτα στην παρουσία τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού».


«Πιστός είναι εκείνος ο οποίος σας καλεί, ο οποίος και θα το εκτελέσει».


«Σας ορκίζω στον Κύριο, να διαβαστεί η επιστολή σε όλους τούς αγίους αδελφούς».



Η ΑΝΑΖΩΠΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΙΣΜΑΤΟΣ

Ο λόγος του Θεού, μας διδάσκει τα πνευματικά, δηλαδή τα πράγματα που ενεργεί ο Θεός δια της δυνάμεως του Αγίου Πνεύματος.

Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου προς τους Κορίνθιους για τα εννέα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος που διανέμει στους πιστούς, που αγιάζει και χρησιμοποιεί Εκείνος, ο Παράκλητος με δύναμη:

Σε σχέση δε με τα πνευματικά, αδελφοί, δεν θέλω να είστε σε άγνοια.


Υπάρχουν διαιρέσεις χαρισμάτων, το Πνεύμα όμως είναι το ίδιο·


Σε κάθε έναν, όμως, δίνεται η φανέρωση του Πνεύματος προς το συμφέρον.


«Επειδή, σε άλλον μεν δίνεται διαμέσου τού Πνεύματος λόγος σοφίας,


σε άλλον δε λόγος γνώσης, σύμφωνα με το ίδιο Πνεύμα·


σε άλλον δε πίστη, διαμέσου τού ίδιου Πνεύματος·


σε άλλον δε χαρίσματα θεραπειών, διαμέσου τού ίδιου Πνεύματος·


σε άλλον δε ενέργειες θαυμάτων, 


σε άλλον δε προφητεία,


σε άλλον δε διακρίσεις πνευμάτων,


σε άλλον δε γένη (είδη) γλωσσών,


σε άλλον δε ερμηνεία γλωσσών·


και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως θέλει.



Ο ΤΙΜΟΘΕΟΣ, Ο ΕΡΓΑΤΗΣ ΤΗΣ ΕΦΕΣΟΥ

Ο απόστολος Παύλος γράφει προς τον Τιμόθεο, πρώην υπηρέτη αλλά τώρα επίσκοπο της εκκλησίας της Εφέσου.

Διαβάζουμε:

«Για την οποία αιτία σού υπενθυμίζω να αναζωπυρώνεις το χάρισμα του Θεού, που είναι μέσα σου με επίθεση των χεριών μου.


«Επειδή, ο Θεός δεν μας έδωσε πνεύμα δειλίας, αλλά δύναμης και αγάπης και σωφρονισμού».



Ας το δούμε μαζί:

1.       Τα χαρίσματα που διανέμει το Άγιο Πνεύμα, τα δίνει καθώς θέλει Εκείνος.

2.       Ο πιστός οφείλει να αναζωπυρώνει την φωτιά του Αγίου Πνεύματος μέσα του.

3.       Η αναζωπύρωση γίνεται όταν ο πιστός πληρούται και πάλι (και πάλι) Πνεύματος Αγίου.

4.       Μέσα από την πλήρωση του Αγίου Πνεύματος, ο Θεός δίδει το πνεύμα της δυνάμεως, δηλαδή της χαράς, ώστε ο πιστός να χαίρεται πάντοτε.

5.       Μέσα από την πλήρωση του Αγίου Πνεύματος, ο Θεός δίδει το πνεύμα της αγάπης, ώστε ο πιστός να αγαπά ειλικρινά και άδολα.

6.       Μέσα από την πλήρωση του Αγίου Πνεύματος, ο Θεός δίδει το πνεύμα του σωφρονισμού, ώστε ο πιστός να είναι σώφρων, άγιος και δίκαιος.

Αμήν.  



2η επιστολή προς Τιμόθεο 1: 6 Για την οποία αιτία σού υπενθυμίζω να αναζωπυρώνεις το χάρισμα του Θεού, που είναι μέσα σου με επίθεση των χεριών μου.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις