ΑΠΛΑ!
Ρωμαίους 12: 8 είτε
κάποιος προτρέπει, στην προτροπή· αυτός που μεταδίδει, ας μεταδίδει με απλότητα· ο προϊστάμενος, ας προϊσταται με επιμέλεια· αυτός που
ελεεί, ας ελεεί με πρόσχαρη διάθεση.
Η απλότητα της πίστης.
Η απλότητα της καρδιάς.
Η παιδική απλότητα.
Το Ευαγγέλιο του Θεού είναι απλό, ευκολονόητο και αξιόπιστο
Ας το δούμε μαζί:
1.
Απλό, χωρίς σύνθετες φιλοσοφικές έννοιες.
2.
Ευκολονόητο στα νοήματα και στους νέους
ορισμούς, που μας προσφέρει για συλλογισμό και κατανόηση.
3.
Αξιόπιστο για κάθε άνθρωπο, που θα στηριχτεί επάνω
και θα βαδίσει σύμφωνα με αυτό.
Ο Κύριος Ιησούς, συνήθιζε να λέγει:
«Σας διαβεβαιώνω: Όποιος δεν δεχθεί τη βασιλεία τού Θεού σαν παιδί, δεν
θα μπει μέσα σ' αυτή».
Σε άλλη περίπτωση, διαβάζουμε:
«Κατά την ώρα εκείνη ήρθαν οι μαθητές στον Ιησού, λέγοντας: Ποιος
είναι, άραγε, μεγαλύτερος στη βασιλεία των ουρανών; Και ο Ιησούς, προσκαλώντας ένα παιδάκι, το έστησε στο μέσον τους,
και είπε:
«Σας διαβεβαιώνω, αν δεν επιστρέψετε, και γίνετε σαν τα παιδάκια, δεν θα μπείτε μέσα στη
βασιλεία των ουρανών.
«Όποιος, λοιπόν, ταπεινώσει τον εαυτό του σαν αυτό το παιδάκι, αυτός
είναι ο μεγαλύτερος στη βασιλεία των ουρανών· και όποιος δεχθεί ένα τέτοιο
παιδάκι στο όνομά μου, δέχεται εμένα.
«Όποιος, όμως, σκανδαλίσει ένα απ' αυτά τα μικρά, που πιστεύουν σε
μένα, τον συμφέρει να κρεμάσει στο λαιμό του μια μυλόπετρα, και να
καταποντιστεί στο πέλαγος της θάλασσας.
ΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ
Τι εννοεί ο Κύριος;
Ας το δούμε μαζί:
1.
Απλή πίστη στον Χριστό, χωρίς υστεροβουλία.
2.
Απλή πίστη, στο Ευαγγέλιο μετά από ειλικρινή μετάνοια.
3.
Απλή πίστη, στην αλήθεια της αιώνιας σωτηρίας.
4.
Απλή πίστη, στην αλήθεια της αιώνιας απώλειας.
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΕΥΝΟΥΧΟΥ ΤΗΣ ΚΑΝΔΑΚΗΣ
Η περίπτωση του Ευνούχου, που περιγράφεται στις πράξεις των Αποστόλων,
φανερώνει την απλότητα με την οποία ο ευσεβής άνθρωπος δέχεται τον λόγο του
Θεού και κάμει ταχέως αυτό που είναι δίκαιον ενώπιον του Θεού.
Διαβάζουμε:
«Και το Πνεύμα είπε στον Φίλιππο: Πλησίασε, και προσκολλήσου σ' αυτή
την άμαξα. Και ο Φίλιππος έτρεξε κοντά, και τον άκουσε να διαβάζει τον προφήτη
Ησαϊα, και είπε: Άραγε, καταλαβαίνεις
αυτά που διαβάζεις;
«Και εκείνος είπε: Και πώς θα μπορούσα, αν κάποιος δεν με οδηγήσει; Και
παρακάλεσε τον Φίλιππο να ανέβει και να καθήσει μαζί του. Και το χωρίο τής
γραφής, που διάβαζε, ήταν τούτο: «Φέρθηκε
σαν πρόβατο σε σφαγή, και σαν αρνί άφωνο μπροστά σ' αυτόν που το κουρεύει,
έτσι δεν ανοίγει το στόμα του. Μέσα στην ταπείνωσή του η κρίση του αφαιρέθηκε·
και τη γενεά του ποιος θα τη διηγηθεί; Επειδή, η ζωή του σηκώνεται από τη γη».
«Και ο ευνούχος, αποκρινόμενος στον Φίλιππο, είπε: Σε παρακαλώ, για
ποιον το λέει αυτό ο προφήτης; Για τον εαυτό του ή για κάποιον άλλον; Και ο
Φίλιππος, ανοίγοντας το στόμα του, και αρχίζοντας από τούτη τη γραφή ευαγγελίστηκε σ' αυτόν τον Ιησού».
Τα τέλος του περιστατικού αυτού, ήταν να δεχτεί ο Ευνούχος
τον λόγο του Θεού, να πιστεύσει και να βαπτιστεί στο νερό στο όνομα του Ιησού,
τον οποίο ομολόγησε ότι είναι ο Υιός του ζωντανού Θεού.
Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Όταν σχηματίστηκε η πρώτη αποστολική εκκλησία ήταν μια
καθημερινή ευλογία για τον λαό του Θεού. Απολάμβαναν την χάρη και την αγαλλίαση
του Θεού, μέσα από την απλότητα της καρδιάς.
Διαβάζουμε:
«Και καθημερινά έμεναν σταθερά ως μια ψυχή μέσα στο ιερό, και έκοβαν
τον άρτο σε σπίτια· και έτρωγαν μαζί την τροφή με αγαλλίαση και απλότητα καρδιάς, δοξολογώντας τον
Θεό, και βρίσκοντας χάρη μπροστά σε ολόκληρο τον λαό».
«Και ο Κύριος πρόσθετε καθημερινά στην εκκλησία αυτούς που σώζονταν».
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Ο απόστολος Παύλος, εργάστηκε στην Κόρινθο επί 18 μήνες και
το έργο του Θεού αύξησε και αριθμητικά και πνευματικά.
Διαβάζουμε από την πρώτη επιστολή:
«Αδελφοί, και εγώ, όταν ήρθα σε σας, ήρθα όχι με υπεροχή λόγου ή σοφίας,
κηρύττοντας σε σας τη μαρτυρία τού Θεού. Επειδή, αποφάσισα να μη ξέρω ανάμεσά σας
τίποτε άλλο, παρά μονάχα τον Ιησού Χριστό, κι αυτόν σταυρωμένον».
«Και εγώ ήρθα σε σας με ασθένεια, και με φόβο, και με πολύν τρόμο. Και ο
λόγος μου και το κήρυγμά μου δεν γίνονταν με καταπειστικά λόγια ανθρώπινης σοφίας,
αλλά με απόδειξη Πνεύματος και δύναμης· ώστε η πίστη σας να είναι όχι διαμέσου της
σοφίας των ανθρώπων, αλλά διαμέσου τής δύναμης του Θεού».
Διαβάζουμε από την δεύτερη επιστολή:
«Επειδή, το καύχημά μας είναι τούτο, η μαρτυρία της συνείδησής μας, ότι
με απλότητα και ειλικρίνεια Θεού, όχι με σαρκική σοφία, αλλά με χάρη Θεού,
πολιτευτήκαμε μέσα στον κόσμο, περισσότερο μάλιστα σε σας».
Και ο Παύλος αναφέρει τους φόβους του:
«Φοβάμαι, όμως, μήπως, όπως το φίδι με την πανουργία του εξαπάτησε την
Εύα, διαφθαρεί έτσι ο νους σας, ξεπέφτοντας από την απλότητα που υπάρχει στον
Χριστό».
Τι εννοεί ο Παύλος;
Ας το δούμε μαζί:
1.
Η απλότητα της πίστεως στον Χριστό είναι το
στήριγμα μας.
2.
Αν χαθεί αυτή η απλότητα, ο πιστός χάνει την πνευματική
όραση του.
3.
Αν χαθεί αυτή η απλότητα, σημαίνει ότι έχει
διαφθαρεί ο νους και η λογική του ανθρώπου.
4.
Αν χαθεί αυτή η απλότητα, τότε ο άνθρωπος αθετεί
την χάριν του Θεού.
ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
Το Ευαγγέλιο του Θεού είναι απλό, ευκολονόητο και αξιόπιστο
Ας το δούμε:
1.
Απλό, χωρίς σύνθετες φιλοσοφικές έννοιες.
2.
Ευκολονόητο στα νοήματα και στους νέους
ορισμούς, που μας προσφέρει για συλλογισμό και κατανόηση.
3.
Αξιόπιστο για κάθε άνθρωπο, που θα στηριχτεί επάνω
και θα βαδίσει σύμφωνα με αυτό.
Αμήν.
Κολοσσαείς 3: 22 Οι
δούλοι, υπακούτε σε όλα στους κατά σάρκα κυρίους σας, όχι με οφθαλμοδουλεία, ως
ανθρωπάρεσκοι, αλλά με απλότητα καρδιάς, έχοντας φόβο προς τον Θεό.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου