ΓΑΜΟΣ | ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΟΙ ΓΑΜΟΙ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΝΕΩΝ;




1η επιστολή προς Κορίνθιους 7: 10 Σ' εκείνους, όμως, που έχουν έρθει σε γάμο παραγγέλλω, όχι εγώ, αλλά ο Κύριος, η γυναίκα να μη χωρίσει από τον άνδρα της. Αλλά, αν συμβεί να χωρίσει, ας μένει άγαμη ή ας συμφιλιωθεί με τον άνδρα· και ο άνδρας, να μη αφήνει τη γυναίκα του.




Η πιθανή αποτυχία στον Γάμο.

Η επανασύνδεση στον Γάμο.

Η απειρία των νέων ζευγαριών.  



Ζούμε πονηρές ημέρες! Ημέρες χωρίς ασφάλεια, χωρίς τοίχους ή φραγμούς.

Αυτό το δημιούργησε η τεχνολογία των επικοινωνιών και της πληροφορικής (με τα αρχικά ΜΜΕ, δηλαδή μέσα μαζικού επηρεασμού).  

Παράλληλα, στις εκκλησίες των αναγεννημένων χριστιανών, παρουσιάζεται έξαρση σε χωρισμούς και διαζύγια ζευγαριών (!) σε όλες τις ηλικίες, ιδιαίτερα στους νέους.

Την ευθύνη σε ένα χωρισμό φέρουν αμφότεροι ο άνδρας και η γυναίκα, καθώς και το άμεσο φιλικό ή οικογενειακό περιβάλλον.

Ας τα δούμε αναλυτικά:


ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ

Έλλειψη της γνώσης του καθήκοντος, ή ανωριμότητα για δημιουργία οικογένειας. Η διάγνωση αυτή απορρέει από το γεγονός ότι ο άνδρας δεν προσεύχεται ή δεν επαγρυπνεί στην προσευχή και την δέηση υπέρ της γυναίκας του, αντικειμενικά ασθενούς, ή υπέρ των παιδιών που απέκτησαν. 

Σε μια οικογένεια ο άνδρας είναι στύλος, δηλαδή το δυνατό στήριγμα, όπου ακουμπά η γυναίκα και ησυχάζει. Ο άνδρας συνήθως φέρνει το εισόδημα στην οικογένεια με την σκληρή εργασία του, άσχετα αν είναι χειρωνακτική ή πνευματική. 

Ο κόπος και ο μόχθος είναι ο ίδιος είτε εργάζεσαι σε ένα σχολείο σαν δάσκαλος ή σε ένα εργοστάσιο και χειρίζεσαι μηχανές. Το αποτέλεσμα είναι ότι με τον χαρακτήρα σου διατηρείς την εργασία σου ή προάγεσαι σε άλλη καλύτερη θέση και φέρνεις το εισόδημα στην οικογένεια όπου με σοφία θα διαχειρίζεσαι τα οικονομικά, ώστε να φτάνουν και να περισσεύουν με την ευλογία του Θεού. 

Όλα τα επιτυγχάνει ο άνδρας με τον χαρακτήρα του αγίου μέσα στον κόσμο! Άγιος στην οικογένεια, άγιος στην εκκλησία, άγιος στον κόσμο, στο σύγχρονο πολιτισμό!      





ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Η γυναίκα συνήθως είναι πιο ώριμη στην δημιουργία οικογένειας. Είναι έτοιμη να υποταχθεί στον άνδρα της που μόλις, της χάρισε ο Θεός και ευλόγησε τον γάμο τους. 

Η πορεία όμως έχει δοκιμασία. 

Μία δοκιμασία, είναι όταν καθυστερεί να έρθει το πρώτο παιδί. 

Αρχίζει μια ανησυχία και ταραχή και αντί να δεθεί περισσότερο με τον άνδρα, με την ευκαιρία του προβλήματος καταφεύγει σε φίλες και συγγενείς ώστε να λάβει καθοδήγηση.   

Το επόμενο λάθος, γίνεται όταν αποκτήσει το πρώτο παιδί και αναζητά τρόπο ώστε να ακουμπήσει κάπου το παιδί διότι εργάζεται! Εκεί εμφανίζεται ο πρώτος «σωτήρας» η μητέρα πιθανόν, που θα κρατήσει το παιδί! Εκείνη θα έρχεται στο σπίτι κατά τις 5 το απόγευμα και θα βρίσκει  ένα παιδί να κλαίει, ή κακομαθημένο, ή αδιάβαστο. 

Και ποιος θα φταίει; 

Ο σύζυγος που δεν έχει λεφτά, ή που εργάζεται πολλές ώρες, ή που αμελεί !  Εδώ ακριβώς, σπάνε τα νεύρα των δύο συζύγων. 

Εδώ ακριβώς χρειάζονται πνευματικό σύμβουλο, πριν γίνει η έκρηξη στην οικογένεια και σπάσουν οι δεσμοί αγάπης και κατανόησης.   



ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Οι γονείς σπάνια έχουν την κατάλληλη αγωγή ή τη σύνεση, ώστε να κρατήσουν μια νέα άγια στάση αυτή του πεθερού αλλά και του πατέρα. 

Εδώ χρειάζεται η απόδοση δίκαιας κρίσης. 

Όχι με προσωποληψία υπέρ της  κόρης και κατά του γαμπρού! Αλλά αντίθετα: αυστηρότητα στην κόρη και χαλαρότητα στον γαμπρό. 

Επίσης, η απόφαση του ζευγαριού για τα θέματα που προγραμματίζουν θα πρέπει να είναι δική των δια Πνεύματος Αγίου και όχι η άποψη των γονέων.  


ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ  

Οι φίλοι είναι η μεγάλη μάστιγα των νέων ζευγαριών! 

Ο διάβολος και σατανάς βάζει μέσα στην σκέψη των συζύγων την άποψη ότι δεν σε αγαπά πλέον ο άνδρας σου και δεν αξίζει πλέον, τόσο, όσο τον εκτιμούσες πριν παντρευτείτε. 

Οι φίλοι προσφέρουν μια απίθανη χαρά και αγαλλίαση πίνοντας καφέ ή ανταλλάσοντας μηνύματα ατελείωτα, μέσα από το Messenger

Ξαφνικά, προκύπτει το χάσμα και μάλιστα μέγα χάσμα αγεφύρωτο!  Κανείς, ούτε ο ποιμένας, που τους πάντρεψε  δεν μπορεί να κάνει κάτι. 

Η αγάπη και ο έρωτας τους μετατράπηκε σε μίσος και μανία καταδίωξης.



Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΖΥΓΙΟΥ:

Όπως σε μια βαριά ασθένεια, οι γιατροί λένε «ανήκεστον» ή ανίατο, λόγω αργοπορίας στην διάγνωση και θεραπεία, έτσι και στα ζευγάρια μόνον η πρόληψη θεραπεύει.

Πώς γίνεται η πρόληψη Διαζυγίου;

Με γνώση και σύνεση!

                                                               i.      Το διαζύγιο είναι ένα ατύχημα, που μπορεί να σας συμβεί!

                                                             ii.      Το διαζύγιο μόνον δια προσευχής και δεήσεως προλαμβάνεται!

                                                            iii.      Το διαζύγιο, αντιμετωπίζεται με σοφία και σύνεση εκ μέρους του άνδρα!

                                                           iv.      Το διαζύγιο, αντιμετωπίζεται με ταπείνωση εκ μέρους της γυναίκας!

                                                             v.      Το διαζύγιο, θέλει βούληση πρόληψης από αμφοτέρους τους συζύγους!

                                                       

Διαβάζουμε στο βιβλίο της Γένεσης την εντολή του Θεού, που εδόθη από τα χείλη του Αδάμ, όταν του χάρισε βοηθό όμοιο με αυτόν την Εύα:

«Διά τούτο θέλει αφήσει ο άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα αυτού, και θέλει προσκολληθή εις την γυναίκα αυτού· και θέλουσιν είσθαι οι δύο εις σάρκα μίαν».



Τον λόγο αυτό έκραξε ο Αδάμ με ένθερμο αγάπη, καθώς κατάλαβε ότι η Εύα δημιουργήθηκε μέσα από την σάρκα του και την πλευρά του.


Αυτό που είπε ο Θεός, ήταν προφητικό: «θέλει αφήσει ο άνθρωπος τον πατέρα και την μητέρα αυτού» και δείχνει την δημιουργία μιας ανεξάρτητης οικογένειας με ευθύνη του άνδρα.


Πράγματι η ζωή του Αδάμ και της Εύας στον Παράδεισο, κυλούσε πολύ όμορφη και καθαρή. Λίγο αργότερα η παράβαση στην εντολή του Θεού σχετικά με τον δένδρο της γνώσης του καλού και του κακού, έφερε την κατάρα επάνω στον Αδάμ.

Διαβάζουμε:
«Προς δε τον Αδάμ είπεν, Επειδή υπήκουσας εις τον λόγον της γυναικός σου, και έφαγες από του δένδρου, από του οποίου προσέταξα εις σε λέγων, Μη φάγης απ' αυτού, κατηραμένη να ήναι η γη εξ αιτίας σου· με λύπας θέλεις τρώγει τους καρπούς αυτής πάσας τας ημέρας της ζωής σου· και ακάνθας και τριβόλους θέλει βλαστάνει εις σέ· και θέλεις τρώγει τον χόρτον του αγρού· εν τω ιδρώτι του προσώπου σου θέλεις τρώγει τον άρτον σου, εωσού επιστρέψης εις την γην, εκ της οποίας ελήφθης· επειδή γη είσαι, και εις γην θέλεις επιστρέψει».

Έκτοτε η ζωή του άνδρα ήταν η προστασία της οικογένειας με κόπο και μόχθο! Ο άνδρας όφειλε να εργάζεται σκληρά και αδιάκοπα ώστε να εξασφαλίζει τις καθημερινές ανάγκες.



Τι συμβαίνει σήμερα, στους άνδρες και χάνουν την εκτίμηση των γυναικών τους;


ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ

Ονειρεύονται οι άνδρες την ζωή στο σπίτι του μπαμπά και της μαμάς, όταν η υπερβολική αγάπη των, λόγω αδυναμίας του γιου τους, κάλυπτε τις αδυναμίες του τέκνου των! Δεν εννοεί ο άνδρας ότι η περίοδος εκείνη της εξάρτησης από την μαμά ή τον μπαμπά, τελείωσε και ότι απολάμβανε πλέον, ανήκει στο παρελθόν.

Ένα κακομαθημένο παιδί που γκρίνιαζε με το φαγητό, ήθελε το δικό του γεύμα, ήθελε καθαρά τα ρούχα του κάθε μέρα ανήκει στο παρελθόν. Από την νέα ζωή του παντρεμένου μόνον υποχρεώσεις αναμένονται, λόγω του ισχυρότερου φύλου. Ο άνδρας οφείλει να προστατεύει, να φέρει στο σπίτι το εισόδημα, να εργάζεται με ζήλο και όρεξη. Αδυναμίες της παιδικής ηλικίας ή της εφηβείας οφείλουν να εξαφανιστούν από την πρώτη ημέρα που ο νέος θα ζητήσει σε γάμο μια κοπέλα.

Ο νέος οφείλει να γίνει άνδρας συνετός και σταθερός, ώστε κάθε λόγος του να είναι αρτυμένος με το άλας του λόγου του Θεού. Οφείλει να γνωρίζει την αδυναμία της γυναίκας και να μην προσδοκά κάποιο όφελος από το επάγγελμα της, τα σπίτια της (!) τις οικονομικές δυνάμεις της.

Η αδυναμία της γυναίκας του δεν αφορά την σωματική αδυναμία, αλλά την ψυχική κατασκευή της.

Διαβάζουμε στην Γένεση, τι είπε στην Εύα ο Θεός:

«Προς δε την γυναίκα είπε, Θέλω υπερπληθύνει τας λύπας σου και τους πόνους της κυοφορίας σου· με λύπας θέλεις γεννά τέκνα· 

και προς τον άνδρα σου θέλει είσθαι η επιθυμία σου, 

και αυτός θέλει σε εξουσιάζει».


Είναι η ψυχική κατασκευή της γυναίκας, ώστε να επιθυμεί τον άνδρα της και να υπολογίζει σε αυτόν!

         
ΟΚΝΗΡΙΑ

Διαβάζουμε στην Γραφή:

«Έως πότε θέλεις κοιμάσθαι, οκνηρέ; πότε θέλεις σηκωθή εκ του ύπνου σου; Ολίγος ύπνος, ολίγος νυσταγμός, ολίγη συμπλοκή των χειρών εις τον ύπνον· Έπειτα η πτωχεία σου έρχεται ως ταχυδρόμος, και η ένδειά σου ως ανήρ ένοπλος».


Η οκνηρία συνοδεύει τον άνθρωπο από μικρό και διορθώνεται μόνον όταν ο άνθρωπος αποκτήσει σύνεση μέσα από το σπίτι του, το σχολείο του, ή την εκκλησία.

Μια γυναίκα που θα παντρευτεί ένα άνδρα οκνηρό θα καταστρέψει την ζωή της γα πάντα και θα υποφέρει.

Πώς μια γυναίκα μπορεί να καταλάβει αν ο αρραβωνιαστικός είναι οκνηρός;

Όταν της το φανερώσει ο Θεός μέσα από την προσευχή δια Πνεύματος Αγίου. 

Δείγματα της οκνηρίας είναι όταν η πιστή κοπέλα ρωτήσει τον ποιμένα για την γνώμη του σχετικά με το ζήτημα αυτό.

Η φήμη ενός νέου που μεγάλωσε στην εκκλησία, για οκνηρία είναι φανερή στους πρεσβυτέρους! 

Από την άλλη, το φιλότιμο και η εργατικότητα του νέου είναι επίσης φανερή στους πρεσβυτέρους και μπορούν να μαρτυρήσουν για αυτό.


Στις Παροιμίες διαβάζουμε:

«Η ψυχή του οκνηρού επιθυμεί και δεν έχει· η δε ψυχή των επιμελών θέλει χορτασθή». 



Το ζήτημα δεν αφορά το επάγγελμα καθεαυτό αλλά την επιμέλεια του ανθρώπου και το φιλότιμο.


Διαβάζουμε τι λέγει ο απόστολος Παύλος για τον εαυτό του, σχετικά με το φιλότιμο:

«Διότι ενθυμείσθε, αδελφοί, τον κόπον ημών και τον μόχθον· επειδή νύκτα και ημέραν εργαζόμενοι, διά να μη επιβαρύνωμέν τινά εξ υμών, εκηρύξαμεν εις εσάς το ευαγγέλιον του Θεού».


ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ

Όταν ο νέος, που μεγάλωσε στην εκκλησία, έχει άγνοια των Γραφών έχει σίγουρα και άγνοια των καθηκόντων του!

Διαβάζουμε στην 1η επιστολή προς Κορινθίους:

«Θέλω δε να εξεύρητε, ότι η κεφαλή παντός ανδρός είναι ο Χριστός, κεφαλή δε της γυναικός ο ανήρ, κεφαλή δε του Χριστού ο Θεός».


Ο νέος με άγνοια των Γραφών, ομοιάζει με έναν αξιωματικό που αγνοεί τους στρατιωτικούς κανόνες και δεν μπορεί να αποκτήσει πρωτοβουλία, ποτέ! Αυτός ο λόχος ή το τάγμα, πρόκειται να χαθεί από έλλειψη ηγεσίας.

Η άγνοια γίνεται φανερή, πριν η κοπέλα ακόμη αρραβωνιαστεί ένα νέο! Ένας νέος με άγνοια των Γραφών είναι πολύ εύκολο να αναγνωριστεί.

Από την άλλη πλευρά η γνώση, δηλαδή η σύνεση,  πρέπει να είναι ισορροπημένη με σοφία, δηλαδή με φόβο και υπακοή στον Θεό. 

Αυτά είναι όλα φανερά, πριν η κοπέλα αποφασίσει ότι ο νέος, είναι αυτός που θα της χαρίσει μια επίγεια και χαρούμενη ζωή για τα επόμενα 60 χρόνια!    




ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

Ο γάμος είναι δεσμός αμοιβαίας υπόσχεσης δύο ανθρώπων, ενώπιον του Θεού και των ανθρώπων κατά τους νόμους και το Σύνταγμα (άρθρο 21 παρ.1).               

Είναι αλήθεια και δεν ξεχνάμε (!) αυτό, που η σοφία του Σολομώντα έγραψε στον Εκκλησιαστή:

«Ιδέ, τούτο εύρηκα, λέγει ο Εκκλησιαστής, εξετάζων εν προς εν, διά να εύρω τον λόγον· τον οποίον έτι η ψυχή μου εκζητεί αλλά δεν ευρίσκω· άνδρα ένα μεταξύ χιλίων εύρηκα· γυναίκα όμως μίαν μεταξύ πασών τούτων δεν εύρηκα».


Σήμερα, πολλοί ομολογούν ότι παρά την ευρεία μόρφωση των γυναικών στα Πανεπιστήμια, δυστυχώς (!) παραμένουν σπάνιες οι περιπτώσεις ευσεβών γυναικών, που είναι κατάλληλες για γάμο και δημιουργία οικογένειας με την αγάπη και την προσήλωση, που είναι αναγκαίες.

Ο λόγος σήμερα, είναι η ανάπτυξη του «Εγώ» και της λεγόμενης «καριέρας». Η δημιουργία οικογένειας με μια σύζυγο γκρινιάρα, ανυπότακτη και πονηρή που δεν φαίνεται από την αρχή είναι αδύνατος και καταλήγει σε ένα διαζύγιο ή χωρισμό.

Τι διαβάζουμε στον  Εκκλησιαστή:

«Και εύρον ότι πικροτέρα είναι παρά θάνατον η γυνή, της οποίας η καρδία είναι παγίδες και δίκτυα και αι χείρες αυτής δεσμά· 

ο αρεστός ενώπιον του Θεού θέλει εκφύγει απ' αυτής· ο δε αμαρτωλός θέλει συλληφθή εν αυτή».


Δύο πράγματα καταλαβαίνουμε: (α) Ο Θεός προστατεύει τον εκλεκτό νέο από την παγίδα μιας τέτοιας γυναίκας και (β) ο ασεβής νέος, θα συλληφθεί (!) στα δίκτυα αυτής της γυναίκας. 



Και όμως, ο Θεός έχει σχεδιάσει με ένα ιδανικό γάμο ώστε το ζευγάρι να ζήσει χαρούμενο και ευτυχισμένο σε όλη την επίγειο ζωή των. 

Ο τρόπος και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον αμοιβαίο σεβασμό των ρόλων που έχει αναθέσει ο ίδιος ο ουράνιος Πατέρας.

Διαβάζουμε στις Παροιμίες:

«Η ενάρετος γυνή είναι στέφανος εις τον άνδρα αυτής· η δε προξενούσα αισχύνην είναι ως σαπρία εις τα οστά αυτού».


Επίσης διαβάζουμε:

«Οίκος και πλούτη κληρονομούνται εκ των πατέρων· αλλ' η φρόνιμος γυνή παρά Κυρίου δίδεται».



Τι χαρακτηρίζει μια ενάρετο ή φρόνιμο γυναίκα;


Η ενάρετος γυναίκα

Η ενάρετος γυναίκα χαρακτηρίζεται από την πολυσχιδή ικανότητα και δραστηριότητα, μέσα στον οίκο της. 

Διαβάζουμε:
«Γυναίκα ενάρετον τις θέλει ευρεί; διότι η τοιαύτη είναι πολύ τιμιωτέρα υπέρ τους μαργαρίτας. Η καρδία του ανδρός αυτής θαρρεί επ' αυτήν, και δεν θέλει στερείσθαι αφθονίας. Θέλει φέρει εις αυτόν καλόν και ουχί κακόν, πάσας τας ημέρας της ζωής αυτής».


Λίγο πιο κάτω, επίσης διαβάζουμε:

«Ανοίγει το στόμα αυτής εν σοφία· και επί της γλώσσης αυτής είναι νόμος ευμενείας. Επαγρυπνεί εις την κυβέρνησιν του οίκου αυτής και άρτον οκνηρίας δεν τρώγει».


Η φρόνιμος γυναίκα

Η φρόνιμος, είναι η συνετή γυναίκα που γνωρίζει πολύ καλά τον λόγο του Θεού και δεν μπορεί κανείς να την κλονίσει ή να τη παρασύρει.

Όταν υποτάσσεται στο σύζυγό της δεν το κάνει από αδυναμία αλλά από δύναμη Πνεύματος Αγίου, γνωρίζοντας ότι τα παιδιά δεν πρέπει να ακούν διαπληκτισμούς ή αμφισβητήσεις στο πρόσωπο του πατέρα.

Μόνον έτσι η διακυβέρνηση του οίκου της μπορεί να είναι ομαλή και τα τέκνα της να έχουν επιτυχίες στα σχολεία των, στην συγγένεια, στην εκκλησία. Αυτά τα παιδιά μπορεί να έχουν μια αληθινή πρόοδο σαν προσωπικότητες, όχι μόνον σε σωματική διάπλαση αλλά και ψυχική και πνευματική.

Αυτή είναι μια σπάνια γυναίκα για την οποία ο άνδρας προσεύχεται και αναμένει, καθώς διαβάζουμε:

«Οίκος και πλούτη κληρονομούνται εκ των πατέρων· αλλ' η φρόνιμος γυνή παρά Κυρίου δίδεται».


Ερωτήματα, που απασχολούν την νέα σύζυγο;       

Πόσα παιδιά θα κάνει;

Θα εργαστεί στο επάγγελμα της;

Πότε θα αποκτήσουν το σπίτι, που χρειάζονται;

Με ποιο τρόπο θα επικοινωνεί με τις φίλες της;

Όλα αυτά τα ερωτήματα καθώς και το μεγαλύτερο και πρώτο «η βασιλεία των ουρανών» απασχολούν την γυναικά που βρίσκει τις απαντήσεις στο ταμείο της, κοντά στον ουράνιο Πατέρα, τον Ιησού Χριστό δια Πνεύματος Αγίου.  


ΕΝΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ

Ένας χωρισμός είναι πολύ πιθανόν (!) να συμβεί σε ένα νέο ζευγάρι.

Ο Κύριος Ιησούς προέβλεψε στην επί του όρους ομιλία, την κατάσταση χωρισμού ένεκα πορνείας.

Διαβάζουμε:  
«Επιπλέον σ' αυτά, έχει ειπωθεί ότι, όποιος χωρίσει τη γυναίκα του, ας της δώσει διαζύγιο. Εγώ, όμως, σας λέω ότι, όποιος χωρίσει τη γυναίκα του, εκτός για λόγο πορνείας, την κάνει να διαπράττει μοιχεία· και όποιος πάρει χωρισμένη γυναίκα, γίνεται μοιχός».


Ο χωρισμός γίνεται προσωρινά, με σκοπό την σύνεση του ανθρώπου που έσφαλε σοβαρά με πορνεία. 

Είναι πράγματι αιτία χωρισμού, όχι όμως, διαζυγίου!


Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου, σχετικά:

«Σ' εκείνους, όμως, που έχουν έρθει σε γάμο παραγγέλλω, όχι εγώ, αλλά ο Κύριος, η γυναίκα να μη χωρίσει από τον άνδρα της».

«Αλλά, αν συμβεί να χωρίσει, ας μένει άγαμη ή ας συμφιλιωθεί με τον άνδρα· και ο άνδρας, να μη αφήνει τη γυναίκα του».


ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Καθώς διαβάζουμε στην Γένεση:

«Διά τούτο θέλει αφήσει ο άνθρωπος τον πατέρα αυτού και την μητέρα αυτού, και θέλει προσκολληθή εις την γυναίκα αυτού· και θέλουσιν είσθαι οι δύο εις σάρκα μίαν»,

ένα μεγάλο θέμα είναι η αντίληψη των πιστών γονέων (!) μετά τον γάμο των παιδιών τους.

Ας το δούμε:

Ο πατέρας
Ο πατέρας συνήθως διαθέτει αυξημένη λογική και σαν πιστός πατέρας κρατά τις αποστάσεις, χωρίς να επηρεάζει τον γιό ή την κόρη του. Εμπιστεύεται τον Θεό και αναμένει να δει τον τρόπο που θα λειτουργήσει το νέο ζευγάρι. Το λάθος που κάνει έρχεται, όταν δείξει αδυναμία μπροστά σε μια διαφωνία του ζευγαριού.

Αν πάρει άδικη θέση, ή άδικη προστασία του παιδιού του τότε χάνει την εκτίμηση του γαμπρού ή της νύφης και δημιουργεί ένα χάσμα επικοινωνίας για το μέλλον.


Η μητέρα
Η μητέρα συνήθως θέλει πολύ χρόνο για να συνηθίσει στην στέρηση του σπλάχνου της. Ιδιαίτερα πονά για τον γιό ή την κόρη, που έχει από μικρό παιδί μια αδυναμία.

Φαντάζεται και δεν ξεχνά πόσο έτρεχε να καλύψει το πρόβλημα του και τώρα που είναι παντρεμένο φοβάται αν θα τα καταφέρει.

Νομίζει ότι η απειρία του θα του κάνει κακό και τρέχει να προλάβει να του πει όπως τότε που ήταν κάτω από την στέγη της μαμάς.


Ο πεθερός
Ο πεθερός βλέπει μάλλον ψυχρά τα πράγματα. Αν η νύφη είναι σοφή (δηλαδή με φόβο Θεού), θα κερδίσει και την εύνοια του ώστε να βοηθήσει με όλες του τις δυνάμεις το νέο ζευγάρι.

Ο γαμπρός, αν είναι εργατικός θα κερδίσει επίσης την συμπάθεια του και τις προσευχές του.

Σε περίπτωση παρουσίας του, μπροστά σε μια διαφορά του ζευγαριού αν κρατήσει το στόμα του κλειστό με σοφία, θα κερδίσει διαφορετικά θα χαλάσει τις σχέσεις του πολύ ενωρίς και δεν θα είναι αρεστός.   


Η πεθερά
Η πιστή πεθερά, βλέπει την νύφη πάντα με καχυποψία. Δεν ενθουσιάζεται αλλά προσέχει τις λεπτομέρειες της συμπεριφοράς και της νοικοκυροσύνης της νύφης.

Αν η νύφη φανεί καθαρή, νοικοκυρά και καλή οικοφύλακας τότε περνά τις εξετάσεις της πεθεράς. Η πεθερά είναι η πιο σκληρή κριτής στα θέματα του σπιτιού και του νοικοκυριού.

Μπορεί το ζευγάρι να μην δίνει σημασία στην τάξη, όμως η πεθερά δεν υποχωρεί στο πρότυπο της καθαριότητας. Στην πράξη η νύφη οφείλει να δέχεται αυτό τον έλεγχο για το καλό της.

Δυστυχώς, η καριέρα, δεν αφήνει περιθώρια για βελτίωση του νοικοκυριού!  Και εδώ δημιουργείται το πείσμα και η διχόνοια. Νύφη έναντι πεθεράς συνήθως και κανείς δεν υποχωρεί στις θέσεις και τις απόψεις του.


Σε όλες τις πιο πάνω περιπτώσεις σχέσεων, που ανέρχονται σε οκτώ, τουλάχιστον (!) δημιουργούνται ανωμαλίες και σκάνδαλα μεταξύ γονέων και τέκνων, που καταλήγουν σε χωρισμούς και διαζύγια. 



Πώς μπορεί ο πιστός νέος, να τα ξεπεράσει από μέρους του;

1. Με πολύ προσευχή στο ταμείο.  Διαβάζουμε:

«Συ όμως, όταν προσεύχησαι, είσελθε εις το ταμείον σου, και κλείσας την θύραν σου προσευχήθητι εις τον Πατέρα σου τον εν τω κρυπτώ, και ο Πατήρ σου ο βλέπων εν τω κρυπτώ θέλει σοι ανταποδώσει εν τω φανερώ».


2. Με μαθητεία, με γνώση και σύνεση. Διαβάζουμε:

«Λοιπόν, αδελφοί, χαίρετε, τελειοποιείσθε, παραμυθείσθε, φρονείτε το αυτό, ειρηνεύετε· και ο Θεός της αγάπης και της ειρήνης θέλει είσθαι μεθ' υμών».


3. Με ειρήνη δια Πνεύματος Αγίου. Διαβάζουμε:

«Καλόν το άλας· αλλ' εάν το άλας γείνη ανάλατον, με τι θέλετε αρτύσει αυτό; έχετε άλας εν εαυτοίς και ειρηνεύετε εν αλλήλοις».




1η επιστολή Πέτρου 3: 7 Οι άνδρες ομοίως, συνοικείτε με τας γυναίκάς σας εν φρονήσει, αποδίδοντες τιμήν εις το γυναικείον γένος ως εις σκεύος ασθενέστερον, και ως εις συγκληρονόμους της χάριτος της ζωής, διά να μη εμποδίζωνται αι προσευχαί σας.








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις