ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΦΩΝ!




Αποκάλυψη 3: 10 Επειδή, φύλαξες τον λόγο τής υπομονής μου, και εγώ θα σε φυλάξω από την ώρα τού πειρασμού, που πρόκειται νάρθει επάνω σε ολόκληρη την οικουμένη, για να δοκιμάσει αυτούς που κατοικούν επάνω στη γη.




Η δομή του λόγου του Θεού.

Ο προφητικός λόγος.

Ο λόγος της παρηγορίας.

Ο λόγος της προτροπής.


Ο λόγος του Θεού, οι Γραφές, είναι θεόπνευστος.

Εγράφη από τους συγγραφείς δια δυνάμεως Πνεύματος Αγίου.


Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου:

«Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη· για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος για κάθε έργο αγαθό».



Τέλειος ο άνθρωπος του Θεού;

Ας το δούμε μαζί:

1.       Τέλειος είναι ο ολοκληρωμένος άνθρωπος στην ψυχή, τα συναισθήματα.

2.       Τέλειος είναι ο άνθρωπος που η καρδιά του είναι συγκροτημένη.

3.       Τέλειος είναι ο άνθρωπος που η καρδιά του είναι ακέραια και όχι μοιρασμένη.



Η ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Αυτό το μεγάλο έργο (!) της κατάρτισης του ανθρώπου, που γνώρισε τον Χριστό και την δύναμη Του, γίνεται δια των Γραφών.

Διαβάζουμε τα λόγια του Σολομώντα:

«Ας κρατάει η καρδιά σου τα λόγια μου· φύλαγε τις εντολές μου, και θα ζήσεις. Απόκτησε σοφία, απόκτησε σύνεση· μη τη λησμονήσεις· ούτε να ξεκλίνεις από τα λόγια τού στόματός μου· μη την εγκαταλείπεις, και θα σε φυλάττει ολόγυρα· αγάπα την, και θα σε διατηρεί».


«Η σοφία είναι το πρώτιστο· απόκτησε σοφία· και περισσότερο από κάθε απόκτησή σου, απόκτησε σύνεση. Ανάλαβέ την, και θα σε υψώσει· θα σε δοξάσει, όταν την αγκαλιάσεις. Στεφάνι από χάρες θα βάλει επάνω στο κεφάλι σου· θα σου δώσει διάδημα δόξας.


«Γιε μου, άκου και δέξου τά λόγια μου· και τα χρόνια τής ζωής σου θα πληθύνουν. Σε διδάσκω τον δρόμο τής σοφίας· σε βάζω μέσα σε ίσια μονοπάτια. Όταν περπατάς, τα βήματά σου δεν θάναι στενοχωρημένα· και όταν τρέχεις, δεν θα προσκόψεις».


«Πιάσε γερά την παιδεία, μη την αφήσεις· φύλαγέ την, επειδή είναι η ζωή σου».



Τα λόγια αυτά, απευθύνονται σε ανθρώπους που αγαπούν την σοφία του Θεού και την σύνεση των Γραφών.


Τι είναι η σοφία;

Είναι η ικανότητα της καρδιάς να σκέπτεται και να κρίνει τα γεγονότα σε βάθος (!) όπως ο Θεός. Αυτή την ικανότητα την δίνει ο Θεός σε όσους την ζητούν με επιμονή.

Προέρχεται από το χάρισμα του Αγίου Πνεύματος, που δίδει ο Θεός: Λόγος σοφίας.


Ο Κύριος Ιησούς, δίδασκε:

«Μη κρίνετε επιφανειακά, αλλά τη δίκαιη κρίση να κρίνετε».


Ο αδελφόθεος Ιάκωβος, γράφει:  

«Αδελφοί μου, μη έχετε με προσωποληψία την πίστη τού δοξασμένου Κυρίου μας Ιησού Χριστού».



Τι είναι η σύνεση;

Είναι η ικανότητα του νου, να θυμάται τον γραπτό λόγο του Θεού, σε κάθε περίσταση και με βάση αυτόν, να προφυλάσσεται αμέσως.

Προέρχεται από το χάρισμα του Αγίου Πνεύματος που δίδει ο Θεός: Λόγος γνώσεως.



ΟΙ ΓΡΑΦΕΣ

Η συγκρότηση των Γραφών, είναι δια Πνεύματος Αγίου.

Η μελέτη των Γραφών δημιουργεί μέσα μας την διδαχή που χρειαζόμαστε, ώστε να αποκτήσουμε ρίζες στον Χριστό, τον Αρχηγό και Τελειωτή της πίστεως μας.

Η σπουδή των Γραφών γίνεται με υπομονή, με αγάπη και ζήλο στο πρόσωπο του Ιησού.


Διαβάζουμε από την επιστολή προς τους Ρωμαίους:  

«Επειδή, όσα γράφτηκαν από πριν, γράφτηκαν από πριν για τη δική μας διδασκαλία, για να έχουμε την ελπίδα με την υπομονή και την παρηγορία των γραφών».


«Και ο Θεός τής υπομονής και της παρηγορίας είθε να σας δώσει να φρονείτε το ίδιο μεταξύ σας σύμφωνα με το θέλημα του Ιησού Χριστού· για να δοξάζετε με μια ψυχή, με ένα στόμα, τον Θεό και Πατέρα τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού».



Διαβάζουμε από την Αποκάλυψη του Ιησού, στον Ιωάννη:

«Επειδή, φύλαξες τον λόγο τής υπομονής μου, και εγώ θα σε φυλάξω από την ώρα τού πειρασμού, που πρόκειται νάρθει επάνω σε ολόκληρη την οικουμένη, για να δοκιμάσει αυτούς που κατοικούν επάνω στη γη».


Ο ΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΜΟΝΗΣ

Ο λόγος του Θεού περιέχει δύο βασικά συστατικά:

1.       Την υπομονή

2.       Την παρηγορία

Η υπομονή είναι το μέτρο της μακροθυμίας του πιστού ανθρώπου, που αγαπά τον Θεό. Ομοίως, υπομονή είναι αυτό που δείχνουν οι γονείς, στα μικρά παιδιά των.  

Διαβάζουμε από την επιστολή του Ιακώβου:

«Πάρτε, αδελφοί μου, παράδειγμα της κακοπάθειας και της μακροθυμίας τούς προφήτες, οι οποίοι μίλησαν στο όνομα του Κυρίου».

«Δέστε, μακαρίζουμε αυτούς που υπομένουν· ακούσατε την υπομονή τού Ιώβ, και είδατε το τέλος τού Κυρίου, ότι ο Κύριος είναι πολυεύσπλαχνος και οικτίρμονας».



Παρηγορία είναι η γεύση της σωτηρίας που απολαμβάνει ο πιστός άνθρωπος. 

Παρηγορία είναι τα λόγια ενθάρρυνσης, είναι τα λόγια συμβουλής που αναπαύουν την ψυχή μας. 

Παρηγορία είναι ο τρόπος που ο Θεός, μας προσεγγίζει ώστε να μην αισθανθούμε εγκλωβισμένοι, ή αιχμάλωτοι (!) αλλά ελεύθεροι και χαρούμενοι.   



Διαβάζουμε από την επιστολή του Παύλου, προς τους Φιλιππησίους:

«Αν, υπάρχει κάποια παρηγορία εν Χριστώ ή κάποια παραίνεση αγάπης ή κάποια κοινωνία τού Πνεύματος ή κάποια σπλάχνα και οικτιρμοί, κάντε πλήρη τη χαρά μου, να φρονείτε το ίδιο, έχοντας την ίδια αγάπη, να είστε ομόψυχοι, και ομόφρονες·»



Ο ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ

Η μεγάλη αξία του λόγου του Θεού, είναι στον προφητικό και γραπτό λόγο του Θεού.

Ο προφητικός λόγος διακρίνεται:

1.       Σε συμβάντα που μίλησε ο Θεός και αφορούσαν το πρόσωπο του Χριστού, ήδη από το βιβλίο της Γένεσης, όπως το αποτύπωσε ο Μωυσής.

2.       Σε συμβάντα που αφορούσαν τον λαό Ισραήλ και εκπληρώθηκαν.

3.       Σε συμβάντα που αφορούσαν τον λαό Ισραήλ και δεν εκπληρώθηκαν ακόμη.

4.       Σε συμβάντα που αφορούσαν τα έθνη και εκπληρώθηκαν.

5.       Σε συμβάντα που αφορούσαν τα έθνη και δεν εκπληρώθηκαν ακόμη.

6.       Στην χιλιετή βασιλεία του Χριστού επάνω στην γη.

7.       Στους νέους ουρανούς και στην νέα γη, που θα βασιλεύουμε αιώνια.  



Διαβάζουμε από την επιστολή του αποστόλου Πέτρου:

«Και έχουμε βεβαιότερο τον προφητικό λόγο, στον οποίο κάνετε καλά να προσέχετε, σαν σε λυχνάρι που φέγγει μέσα σε σκοτεινόν τόπο, μέχρις ότου έρθει η αυγή τής ημέρας, και ο φωσφόρος ανατείλει μέσα στις καρδιές σας, ξέροντας πρώτα τούτο, ότι καμιά προφητεία τής γραφής δεν γίνεται από την προσωπική εξήγηση εκείνου που προφητεύει».


«Επειδή, δεν ήρθε ποτέ προφητεία από θέλημα ανθρώπου, αλλά, οδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, μίλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού».


Αμήν.



1η επιστολή προς Θεσσαλονικείς 4: 18 Λοιπόν, παρηγορείτε ο ένας τον άλλον μ' αυτά τα λόγια.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις