Ο ΚΑΚΟΣ ΦΟΒΟΣ!




1η επιστολή Πέτρου 4: 15 Επειδή, κανένας από σας ας μη πάσχει ως φονιάς ή κλέφτης ή κακοποιός ή ως κάποιος που περιεργάζεται τα ξένα πράγματα· αλλά, αν κάποιος πάσχει ως Χριστιανός, ας μη ντρέπεται, αλλά ας δοξάζει τον Θεό ως προς αυτό·



Ο φόβος του ασεβούς.

Ο φόβος του επικειμένου κινδύνου.

Ο φόβος της παρανομίας.


Τι είναι ο φόβος;

Η λέξη φόβος, είναι από το αρχαίο «φέβομαι» που σημαίνει φεύγω από φόβο, τρέπομαι σε φυγή, τρέμω και δειλιάζω. 

Στην σημερινή εποχή ακούμε για φοβίες, ή φοβική νεύρωση, ή αγχώδης διαταραχή από ένα επίμονο και παράλογο φόβο.

Όλα αυτά απαρτίζουν τον λεγόμενο «κακό φόβο», που έχει ανάγκη από θεραπεία (!) αφού ο άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει φυσιολογικά.



ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ο λόγος του Θεού, διαχωρίζει τον φόβο του ασεβούς, από τον φόβο του Θεού:

1.       Ο φόβος του Θεού, στον πιστό άνθρωπο φέρνει ειρήνη στην ψυχή του.

2.       Ο φόβος του ασεβούς φέρνει κοντά στον άνθρωπο, τον επικείμενο θάνατο.



Για να καταλάβουμε, ας δούμε από τους Ψαλμούς του Δαβίδ:

«Εκεί φοβήθηκαν φόβο, όπου δεν υπήρχε φόβος,»

«Ειρήνη δεν υπάρχει στους ασεβείς, λέει ο Κύριος».

«Η παρανομία τού ασεβή λέει στην καρδιά μου: Δεν υπάρχει φόβος Θεού μπροστά στα μάτια του».

«Επειδή, απατάει τον εαυτό του στα μάτια του, για το ότι η ανομία του θα βρεθεί για να μισηθεί. Τα λόγια τού στόματός του είναι ανομία και δόλος· δεν θέλησε να καταλάβει για να πράττει το αγαθό».

«Επάνω στο κρεβάτι του συλλογίζεται ανομία· στέκεται σε δρόμο όχι καλόν· δεν μισεί το κακό».


Ο φόβος του ασεβούς συνδέεται με την παρανομία, με την παράβαση με την αμαρτία. Πηγάζει από απείθεια στον λόγο του Θεού και φανερώνει έναν άνθρωπο χωρίς καθαρότητα, χωρίς αγάπη, χωρίς πίστη, χωρίς ελπίδα.



ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΉ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΙΩΣΑΦΑΤ, ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ

Διαβάζουμε:
«Και φόβος Κυρίου έπεσε επάνω σε όλα τα βασίλεια των τόπων ολόγυρα από τον Ιούδα, και δεν πολεμούσαν ενάντια στον Ιωσαφάτ».

«Τότε, ήρθε το Πνεύμα τού Θεού επάνω στον Αζαρία, τον γιο τού Ωδήδ· και βγήκε σε συνάντηση του Ασά, και του είπε: Ακούστε με, Ασά, και ολόκληρος ο Ιούδας και ο Βενιαμίν:

«Ο Κύριος είναι με σας, όταν εσείς είστε μ' αυτόν· και αν τον εκζητάτε, θα βρεθεί σε σας· αν, όμως, τον εγκαταλείψετε, θα σας εγκαταλείψει·

«πολύ καιρό μεν ο Ισραήλ στάθηκε χωρίς τον αληθινό Θεό, και χωρίς ιερέα που να διδάσκει, και χωρίς νόμο· όταν, όμως, στη στενοχώρια τους γύρισαν στον Κύριο τον Θεό τού Ισραήλ, και τον εκζήτησαν, βρέθηκε σ' αυτούς· και στους καιρούς εκείνους δεν υπήρχε ειρήνη στον εξερχόμενο, και στον εισερχόμενο, αλλ' υπήρχαν μεγάλες ταραχές επάνω σε όλους τους κατοίκους των τόπων· και φθειρόταν έθνος από έθνος, και πόλη από πόλη· επειδή, ο Θεός τούς κατέθλιβε με κάθε στενοχώρια·

«εσείς, όμως, ενδυναμώνεστε, και ας μη είναι χαλαρωμένα τα χέρια σας· επειδή, στο έργο σας θα υπάρξει μισθός».


Ο Θεός δια του προφήτου Αζαρία, εξηγεί στον λαό Ισραήλ καθαρά τους λόγους (!) που ήλθεν η ταραχή και η στενοχώρια επάνω στον λαό.

Και ο προφήτης κατέληξε, το ξαναγράφω: «εσείς, όμως, ενδυναμώνεστε, και ας μη είναι χαλαρωμένα τα χέρια σας· επειδή, στο έργο σας θα υπάρξει μισθός».



ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Όταν ο Κύριος Ιησούς επισκέφτηκε την χώρα των Γεργεσηνών, τον συνάντησαν δυο δαιμονιζόμενοι υπερβολικά άγριοι, πάντοτε ζώντες ανάμεσα στα μνήματα.

Τα δαιμόνια ζήτησαν, παρεκάλεσαν τον Κύριο να τους επιτρέψει να πάνε στην αγέλη των γουρουνιών και ο Κύριος του είπε με εξουσία: «Πηγαίνετε!»  

Πράγματι διαβάζουμε:

«Και εκείνοι, αφού βγήκαν, πήγαν στην αγέλη των γουρουνιών. Και ξάφνου, ολόκληρη η αγέλη των γουρουνιών όρμησε προς τον γκρεμό στη θάλασσα, και πνίγηκαν μέσα στα νερά».

«Και εκείνοι που τα έβοσκαν έφυγαν, και καθώς ήρθαν στην πόλη ανήγγειλαν τα πάντα, και εκείνα για τους δαιμονιζόμενους».

«Και ξάφνου, ολόκληρη η πόλη βγήκε έξω σε συνάντηση του Ιησού· και όταν τον είδαν, τον παρακάλεσαν να φύγει από τα όριά τους».


Εδώ είναι ο φόβος (!) των ασεβών.

Είναι ο φόβος της παρανομίας των ανθρώπων που, παράνομα κατά τον νόμο του Μωυσή, έκτρεφαν τα γουρούνια.

Αυτός ο φόβος, τους έκανε να μην θέλουν ανάμεσα τους τον Ιησού, τον Χριστό ούτε τους μαθητές.



ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ

Το φάρμακο κατά τον λόγο του Θεού, είναι η μετάνοια από το παρελθόν και η πίστη στους λόγους και το πρόσωπο του Ιησού!

Μετάνοια είναι η αλλαγή του τρόπου ζωής, χάριν του Ιησού και της διδαχής Του.


Ας δούμε από το Ευαγγέλιο του Λουκά, παραδείγματα:

«Και οι όχλοι τον ρωτούσαν, λέγοντας: Τι θα κάνουμε, λοιπόν; Και απαντώντας, τους λέει: Αυτός που έχει δύο χιτώνες, να δώσει τον έναν σ' εκείνον που δεν έχει· κι αυτός που έχει τροφές, ας κάνει το ίδιο».

«Ήρθαν, μάλιστα, και οι τελώνες για να βαπτιστούν, και του είπαν: Δάσκαλε, τι να κάνουμε; Και εκείνος τούς είπε: Μη εισπράττετε τίποτε περισσότερο, παρά αυτό που σας είναι διαταγμένο».

«Τον ρωτούσαν ακόμα και οι στρατιωτικοί, λέγοντας: Κι εμείς τι θα κάνουμε; Και τους είπε: Μη εκβιάσετε κανέναν, ούτε να συκοφαντήσετε· και αρκείστε στις αποδοχές σας».


Ήταν ακριβώς, το έργο του Ιωάννη του Βαπτιστή που κήρυττε με δύναμη στην έρημο της Ιουδαίας και οι άνθρωποι ερχόντουσαν από τις πόλεις (!) άκουγαν με προσοχή (!) μετανοούσαν για τα έργα των (!) και αμέσως, βαπτίζονταν στον Ιορδάνη το βάπτισμα της μετανοίας.


Σήμερα και μετά την Ανάσταση του Ιησού εκ των νεκρών, καθώς νίκησε τον αιώνιο εχθρό, τον θάνατο, έδωσε Εκείνος το Ευαγγέλιο στους αποστόλους:

«Πηγαίνετε σε όλο τον κόσμο, και κηρύξτε το ευαγγέλιο σε όλη την κτίση».

« Όποιος πιστέψει και βαπτιστεί, θα σωθεί· όποιος, όμως, απιστήσει, θα κατακριθεί».

«Τούτα δε τα σημεία θα παρακολουθούν εκείνους που πίστεψαν: Στο όνομά μου θα βγάζουν δαιμόνια· θα μιλούν καινούργιες γλώσσες· θα πιάνουν φίδια· και αν κάτι θανάσιμο πιουν, δεν θα τους βλάψει· θα βάζουν τα χέρια επάνω σε αρρώστους, και θα γιατρεύονται».



ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ «ΘΑ ΣΩΘΕΙ»

Σημαίνει ότι θα σφραγιστεί η μετάνοια του (!) με την σωτηρία του Θεού, σαν δώρο από τον ουρανό.

Ακόμη, για κάθε νέα αμαρτία του ανθρώπου(!)  ο Θεός επιφυλάσσει την αποστροφή Του.

Επίσης, κάθε φορά που ο άνθρωπος μετανοεί ειλικρινά, αφού καταλάβει το ζήτημα που τον αφορά, για την παράβαση του ο Θεός είναι έτοιμος και πάλι να του χαρίσει εκ νέου την σωτηρία Του.


Ας δούμε ένα παράδειγμα, που αναφέρει ο αδελφόθεος Ιάκωβος, στην επιστολή του:

«Ελάτε, τώρα, εσείς που λέτε: Σήμερα ή αύριο θα πάμε σ' αυτή την πόλη, και θα κάνουμε εκεί έναν χρόνο, και θα εμπορευτούμε και θα κερδίσουμε· οι οποίοι δεν ξέρετε το τι θα συμβεί αύριο· επειδή, ποια είναι η ζωή σας; Είναι, πραγματικά, ατμός που φαίνεται για λίγο, και έπειτα εξαφανίζεται·

«αντί να λέτε: Αν ο Κύριος θελήσει, και ζήσουμε, θα κάνουμε τούτο ή εκείνο».

«Τώρα, όμως, καυχάστε στις αλαζονείες σας· κάθε τέτοια καύχηση είναι κακή».




Ο ΚΑΚΟΣ ΦΟΒΟΣ

Ο φόβος ο κακός, έχει μέσα στην ψυχή του ανθρώπου την ποινή του θανάτου, την κόλαση.

Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι έτοιμος να συναντήσει τον Θεό, ή ότι γέμισε από αλαζονείες, από στενοχώριες ξένες από την βασιλεία των ουρανών, από την αγάπη του κόσμου.  

Ο Ιωάννης, ο απόστολος, γράφει στην επιστολή του καθαρά:

«Φόβος δεν υπάρχει μέσα στην αγάπη, αλλά, η τέλεια αγάπη βγάζει έξω τον φόβο·

«επειδή, ο φόβος έχει κόλαση· και εκείνος που φοβάται δεν έχει φτάσει σε τέλειο βαθμό μέσα στην αγάπη».


Η τέλια αγάπη του Θεού, δια πνεύματος Αγίου (!) είναι το Φάρμακο για τον απλό άνθρωπο, που έχει το πρόβλημα.  

Εδώ είναι και η θεραπεία.


Αμήν.


Εφεσίους 6: 23 Ειρήνη στους αδελφούς και αγάπη, μαζί με πίστη στον Θεό Πατέρα και στον Κύριο Ιησού Χριστό.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις