ΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ!


Έξοδος 25: 8 Και ας κάνουν σε μένα ένα αγιαστήριο, για να κατοικώ μεταξύ τους. Σύμφωνα με όλα όσα εγώ σου δείχνω, σύμφωνα με το υπόδειγμα της σκηνής, και σύμφωνα με το υπόδειγμα όλων των σκευών της, έτσι θα κάνετε.




Οι συμβολισμοί στην Παλαιά Διαθήκη.
Οι συμβολισμοί στην Νέα Διαθήκη.
Το Ευαγγέλιο και οι συμβολισμοί.


Ο λαός Ισραήλ έγινε ο εκλεκτός λαός του Θεού (!) στην εποχή των Φαραώ της 11ης Δυναστείας.

Περίπου το 2090 π. Χ. ο Αβραάμ πήρε την κλήση από τον Θεό ώστε να  αφήσει την πόλη Ουρ των Χαλδαίων όπου ζούσε και να αναχωρήσει προς την γη Χαναάν.

Έκτοτε ο αληθινός Θεός, ήταν του λαού Ισραήλ, δηλαδή του Αβραάμ, του Ισαάκ και του Ιακώβ, των πατέρων του λαού των Εβραίων.

Ο Θεός έδωσε πολλές υποσχέσεις στο λαό αυτό, που από λίγες ψυχές έγιναν  αμέτρητοι όταν πολλαπλασιάστηκαν στην Αίγυπτο όπου παρέμειναν επί 400 χρόνια.

Και όταν ο λαός πλέον ελευθερώθηκε από την δυναστεία των Φαραώ την περίοδο του Νέου Βασιλείου κατά την 18η Δυναστεία, ο Θεός έδωσε τον Νόμο του, στον εκλεκτό λαό δια του Μωυσή στο όρος Σινά, πρώτο σταθμό από την έξοδο του λαού Ισραήλ.


Ο νόμος που έδωσε ο Θεός στον εκλεκτό του λαό, αφορούσε όλη την ζωή του σε κάθε λεπτομέρεια αφού ήταν:

1.       Θεμελιώδης νόμος, δηλαδή εντολές, διατάγματα και προστάγματα.

2.       Νόμος υγιεινής και ασφάλειας κατά την πορεία μέσα στην έρημο επί 40 χρόνια.

3.       Νόμος λατρείας και θρησκείας του λαού.

4.       Νόμος γεμάτος σύμβολα τα οποία κατασκεύασε ο Μωυσής με μεγάλη προσοχή.


Ας δούμε μερικά από τα Σύμβολα:

«Και ας κάνουν σε μένα ένα αγιαστήριο, για να κατοικώ μεταξύ τους. Σύμφωνα με όλα όσα εγώ σου δείχνω, σύμφωνα με το υπόδειγμα της σκηνής, και σύμφωνα με το υπόδειγμα όλων των σκευών της, έτσι θα κάνετε».

«Και θα κατασκευάσουν κιβωτό από ξύλο σιττίμ· δύο πήχες και μισή το μάκρος της, και μια πήχη και μισή το πλάτος της, και μια πήχη και μισή το ύψος της· και θα την σκεπάσεις ολόγυρα με καθαρό χρυσάφι, από μέσα κι απέξω θα την σκεπάσεις ολόγυρα, κι επάνω της θα κάνεις μια χρυσή στεφάνη ολόγυρα».

«Και θα κάνεις ένα ιλαστήριο από καθαρό χρυσάφι· δύο πήχες και μισή το μάκρος του, και μια πήχη και μισή το πλάτος του. Και θα κάνεις δύο χερουβείμ από χρυσάφι· σφυρηλατημένα θα τα κάνεις, από τις δύο άκρες του ιλαστηρίου·»

«Και θα κάνεις ένα τραπέζι από ξύλο σιττίμ· δύο πήχες το μάκρος του και μια πήχη το πλάτος του, ενώ το ύψος του μία πήχη και μισή· και θα το σκεπάσεις ολόγυρα με καθαρό χρυσάφι, και θα κάνεις σ' αυτό μια χρυσή στεφάνη ολόγυρα».

«Και θα κάνεις μια λυχνία από καθαρό χρυσάφι· σφυρηλατημένη θα κάνεις τη λυχνία· ο κορμός της και τα κλαδιά της, οι λεκάνες της, οι κόμποι της, και τα άνθη της, θα είναι ένα σώμα μαζί της. Και θα βγαίνουν έξι κλαδιά από τα πλάγιά της· τρία κλαδιά τής λυχνίας από το ένα πλάγιο, και τρία κλαδιά από το άλλο πλάγιο·»

«Και θα κάνεις τη σκηνή, δέκα παραπετάσματα από βύσσο κλωσμένη, και βαθυγάλαζο ύφασμα, και πορφυρούν, και κόκκινο· με χερουβείμ θα τα κάνεις, εργασμένα επάνω με τέχνη».

«Και θα κάνεις θυσιαστήριο από ξύλο σιττίμ, πέντε πήχες το μάκρος, και πέντε πήχες το πλάτος· τετράγωνο θα είναι το θυσιαστήριο· και το ύψος του τριών πηχών· και θα κάνεις τα κέρατά του στις τέσσερις γωνίες του· τα κέρατά του θα είναι από το ίδιο· και θα το σκεπάσεις ολόγυρα με χαλκό».

«Και θα πάρεις δύο ονυχίτες πέτρες, και θα εγχαράξεις επάνω τους τα ονόματα των γιων Ισραήλ· επάνω στη μία πέτρα, έξι από τα ονόματα αυτά, και τα υπόλοιπα έξι ονόματα επάνω στην άλλη πέτρα, σύμφωνα με τη σειρά τής γέννησής τους· με εργασία λιθογλύφου, σύμφωνα με τη χάραξη της σφραγίδας, θα χαράξεις τις δύο πέτρες με τα ονόματα των γιων Ισραήλ· θα τις εναρμόσεις σε χρυσούς οικίσκους».

«Και θα κάνεις το περιστήθιο της κρίσης με καλλίτεχνη εργασία· σύμφωνα με την εργασία τού εφόδ θα το κάνεις· από χρυσάφι, βαθυγάλαζο ύφασμα, και πορφυρούν, και κόκκινο, και βύσσο κλωσμένη, θα το κάνεις· θα είναι τετράγωνο, διπλό· μιας σπιθαμής το μάκρος του, και μιας σπιθαμής το πλάτος του».

«Και θα βάλεις στο περιστήθιο της κρίσης το Ουρίμ και το Θουμμίμ, και θα είναι επάνω στην καρδιά τού Ααρών, όταν μπαίνει μπροστά στον Κύριο· και ο Ααρών θα βαστάζει την κρίση των γιων Ισραήλ επάνω στην καρδιά του μπροστά στον Κύριο, παντοτινά».

«Και θα κάνεις μια πλάκα από καθαρό χρυσάφι, και θα χαράξεις επάνω της, σαν χάραξη σφραγίδας, ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ. Και θα τη βάλεις επάνω στη βαθυγάλαζη ταινία, για να είναι επάνω στη μίτρα· θα είναι στο μπροστινό μέρος τής μίτρας».

«Και θα το κάνεις θυμίαμα, σε σύνθεση σύμφωνα με την τέχνη του αρωματοποιού, αναμιγμένο, καθαρό, άγιο· και θα κοπανίσεις ένα μέρος απ' αυτό, πολύ λεπτό, και θα βάλεις απ' αυτό μπροστά στο μαρτύριο στη σκηνή τού μαρτυρίου, όπου θα εμφανίζομαι σε σένα· αυτό θα είναι σε σας αγιότατο».



Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

Φτάνουμε στο πλήρωμα του χρόνου.

Όλα έγιναν κατά το σχέδιο του Θεού. Ακόμη και οι Καίσαρες της Ρώμης υπηρέτησαν την βουλή του Θεού.


Διαβάζουμε, από το Ευαγγέλιο του Λουκά (του Ιατρού, του ερευνητή):

«κατά τις ημέρες εκείνες βγήκε διάταγμα από τον Καίσαρα Αύγουστο (Οκταβιανό) να απογραφεί ολόκληρη η οικουμένη».

«Αυτή η απογραφή ήταν η πρώτη που έγινε, όταν στη Συρία ηγεμόνευε ο Κυρήνιος»  (Πόπλιος Σουλπίκιος Κυρήνιος, 6 ή 7 π. Χ.).

«Και όλοι έρχονταν για να απογράφονται· κάθε ένας στη δική του πόλη».


Όταν ο Κύριος Ιησούς άρχισε την διακονία του εξέλεξε τους δώδεκα μαθητές για να είναι μαζί του και να τους αποστέλλει να κηρύττουν το Ευαγγέλιο της Βασιλείας,  να θεραπεύουν τους ασθενείς και να εκβάλουν με εξουσία τα δαιμόνια.

Έκτοτε το Ευαγγέλιο στην Νέα Διαθήκη πήρε μια νέα μορφή.



Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, έκτοτε έδωσε τον Λόγο, την διδαχή της Νέας Διαθήκης, τον πνευματικό νόμο της ελευθερίας.

Δεν υπήρχαν πλέον συμβολισμοί, στην διδαχή του Χριστού.

Υπήρχε μόνον η διδαχή του Πατέρα:

«Ο Ιησούς αποκρίθηκε σ' αυτούς και είπε: Η δική μου διδασακαλία δεν είναι δική μου, αλλά εκείνου που με απέστειλε. Αν κάποιος θέλει να κάνει το θέλημά του, θα γνωρίσει για τη διδασκαλία, αν είναι από τον Θεό ή αν εγώ μιλάω από τον εαυτό μου».

«Όποιος μιλάει από τον εαυτό του, ζητάει τη δική του δόξα· όποιος, όμως, ζητάει τη δόξα εκείνου που τον απέστειλε, αυτός είναι αληθινός, και αδικία δεν υπάρχει σ' αυτόν».


Η διδαχή του Κυρίου Ιησού καταγράφηκε με επιμέλεια από τους 4 Ευαγγελιστές: τον Ματθαίο, τον Μάρκο, τον Λουκά και τον Ιωάννη.


Πουθενά στην διδαχή του Κυρίου Ιησού, δεν αναφέρονται συμβολισμοί.

Η ακόμη και τελετές με σύμβολά!


Ο Κύριος Ιησούς, το δίδαξε στην γυναίκα από την Σαμάρεια:

«Γυναίκα, πίστεψέ με, ότι, έρχεται ώρα, κατά την οποία ούτε σε τούτο το βουνό ούτε στα Ιεροσόλυμα θα προσκυνήσετε τον Πατέρα. Εσείς προσκυνάτε εκείνο που δεν ξέρετε· εμείς προσκυνούμε εκείνο που ξέρουμε· επειδή, η σωτηρία είναι από τους Ιουδαίους».

«Όμως, έρχεται ώρα, και ήδη είναι, όταν οι αληθινοί προσκυνητές θα προσκυνήσουν τον Πατέρα με πνεύμα και με αλήθεια· επειδή, ο Πατέρας τέτοιου είδους ζητάει να είναι εκείνοι που τον προσκυνούν».

«Ο Θεός είναι πνεύμα· και εκείνοι που τον προσκυνούν με πνεύμα και με αλήθεια πρέπει να τον προσκυνούν.



Ο μόνος συμβολισμός που μας παραδόθηκε από τον Κύριο Ιησού, ήταν η κλάση του Άρτου.

Και ο Κύριος το παρέδωσε όπως το κατέγραφαν οι Ευαγγελιστές και κυρίως ο Λουκάς, ο Ιατρός, ο ακριβής συγγραφέας.


Διαβάζουμε:

«Και αφού πήρε το ποτήρι, ευχαρίστησε και είπε: Λάβετε τούτο και διαμοιράστε ο ένας στον άλλον· επειδή, σας λέω, ότι δεν θα πιω από το γέννημα της αμπέλου, μέχρις ότου έρθει η βασιλεία τού Θεού».

«Και παίρνοντας άρτον, αφού ευχαρίστησε, έκοψε, και έδωσε σ' αυτούς, λέγοντας: Τούτο είναι το σώμα μου, που δίνεται για σας· αυτό να το κάνετε στη δική μου ανάμνηση».

«Παρόμοια και το ποτήρι, αφού δείπνησαν, λέγοντας: Τούτο το ποτήρι είναι η καινούργια διαθήκη με βάση το αίμα μου, που χύνεται για σας».



Η ΔΙΔΑΧΗ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

Ο απόστολος Παύλος, γράφει στην επιστολή προς τους Κορίνθιους:

«εγώ παρέλαβα από τον Κύριο εκείνο το οποίο και παρέδωσα σε σας, ότι ο Κύριος Ιησούς κατά τη νύχτα που παραδινόταν, έλαβε άρτον, και αφού ευχαρίστησε έκοψε και είπε: Λάβετε, φάγετε· τούτο είναι το σώμα μου που κόβεται για χάρη σας· αυτό να κάνετε στη δική μου ανάμνηση».

«Παρόμοια και το ποτήρι, αφού δείπνησε, λέγοντας: Τούτο το ποτήρι είναι η καινή διαθήκη, με βάση το αίμα μου· τούτο να κάνετε, όσες φορές πίνετε, στη δική μου ανάμνηση».



Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥΣ

Σήμερα, από των καιρό των Αποστόλων, ζούμε τις έσχατες ημέρες.

Αυτές που φανέρωσε ο απόστολος Πέτρος στον λαό την ημέρα της Πεντηκοστής.

Διαβάζουμε:
«Και ο Πέτρος, αφού στάθηκε όρθιος μαζί με τους έντεκα, ύψωσε τη φωνή του, και μίλησε σ' αυτούς: Άνδρες Ιουδαίοι και όλοι όσοι κατοικείτε στην Ιερουσαλήμ, ας είναι σε σας γνωστό τούτο, κι ακούστε τα λόγια μου».

«Επειδή, αυτοί δεν είναι μεθυσμένοι, όπως εσείς νομίζετε· επειδή, είναι η τρίτη ώρα τής ημέρας· αλλά, τούτο είναι εκείνο που ειπώθηκε από τον προφήτη Ιωήλ: «Και κατά τις έσχατες ημέρες, λέει ο Θεός, θα ξεχύσω από το πνεύμα μου επάνω σε κάθε σάρκα· και θα προφητεύσουν οι γιοι σας και οι θυγατέρες σας, και οι νέοι σας θα δουν οράσεις, και οι πρεσβύτεροί σας θα δουν όνειρα·»



Για να δούμε την ζωή των πρώτων μαθητών, χωρίς τους συμβολισμούς, ας διαβάσουμε από τις Πράξεις όταν ήσαν υπό διωγμό των Φαρισαίων:

«Και τώρα, Κύριε, δες στις απειλές τους, και δώσε στους δούλους σου να μιλούν τον λόγο σου με κάθε παρρησία, εκτείνοντας το χέρι σου σε θεραπεία, και σημεία και τέρατα που να γίνονται διαμέσου τού ονόματος του αγίου παιδός σου, του Ιησού».

«Ύστερα δε από τη δέησή τους, σείστηκε ο τόπος όπου ήσαν συγκεντρωμένοι· και όλοι έγιναν πλήρεις από το Άγιο Πνεύμα, και μιλούσαν τον λόγο τού Θεού με παρρησία».



ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ

Σήμερα μπορούμε να δούμε στα διάφορα χριστιανικά δόγματα, πολλά σύμβολα και συμβολισμούς.

Ας τα δούμε μαζί:

1.       Εικόνες αγίων χρυσές, αργυρές, ξύλινες!

2.       Σταυροί ξύλινοι, χρυσοί και αργυροί!

3.       Κεριά, λιβάνια, κανδήλια!

4.       Αγάλματα αγίων!

5.       Αγιασμός από τα Ιεροσόλυμα!

6.       Άγιο φως από την Λαμπρή!

7.       Λιβανιστήρια!

8.       Εξαπτέρυγα!

9.       Και άλλα αμέτρητα!


ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Ας το δούμε μαζί:

1.       Η πνευματική λατρεία δια Πνεύματος Αγίου,

2.       Η διδαχή του Ευαγγελίου,

3.       Το κήρυγμα του Λόγου,

4.       Οι προσευχές,

5.       Η κοινωνία μεταξύ των αδελφών,

6.       Η κλάση του άρτου κάθε πρώτη της εβδομάδας.
  
Αμήν.




Πράξεις 2: 42 Και έμεναν σταθερά στη διδασκαλία των αποστόλων, και στην κοινωνία, και στην κοπή τού άρτου και στις προσευχές. Και κάθε ψυχή την κατέλαβε φόβος· και διαμέσου των αποστόλων γίνονταν πολλά τέρατα και σημεία.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις