ΥΠΗΡΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ!
1η επιστολή προς Κορινθίους 4: 1 Έτσι
ας μας θεωρεί κάθε άνθρωπος, ως υπηρέτες τού Χριστού, και οικονόμους των
μυστηρίων τού Θεού. Και εξάλλου, εκείνο που ζητείται ανάμεσα στους οικονόμους είναι
κάθε ένας να βρεθεί πιστός.
ü
Εργάτες του Ευαγγελίου του Χριστού
ü
Εργάτες του αμπελώνα του Θεού
ü
Οικονόμοι των μυστηρίων του Θεού
ü
Διακονία αποστολής
ü
Διακονία του λόγου
ü
Διακονία των αγίων
ü
Διατάγματα κρίσεως
ü
Άγγελος της εκκλησίας
Όταν ο Κύριος Ιησούς δίδασκε και ετοίμαζε
τους δώδεκα μαθητές για την αποστολή των, έδωσε μια πολύ σπουδαία παραβολή,
περί των εργατών του αμπελώνα του Θεού.
Διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο του
Ματθαίου: «Επειδή, η βασιλεία των ουρανών είναι όμοια με έναν άνθρωπο
οικοδεσπότη, που βγήκε έξω αμέσως το πρωί για να μισθώσει εργάτες για τον
αμπελώνα του· και αφού συμφώνησε με τους εργάτες για ένα δηνάριο την ημέρα,
τους έστειλε στον αμπελώνα του. Και βγαίνοντας έξω γύρω στις εννιά η ώρα το
πρωί, είδε άλλους στην αγορά να στέκονται αργοί. Και σ' εκείνους είπε:
Πηγαίνετε κι εσείς στον αμπελώνα, και ό,τι είναι δίκαιο θα σας δώσω. Και
εκείνοι πήγαν. Όταν ξαναβγήκε γύρω στις δώδεκα και στις τρεις η ώρα έκανε το
ίδιο. Και βγαίνοντας έξω γύρω στις πέντε η ώρα το απόγευμα, βρήκε άλλους να
στέκονται αργοί, και λέει σ' αυτούς: Γιατί στέκεστε εδώ αργοί όλη την ημέρα; Του
λένε: Επειδή, δεν μας μίσθωσε κανένας· λέει σ' αυτούς: Πηγαίνετε κι εσείς στον
αμπελώνα, και θα πάρετε ό,τι είναι δίκαιο».
Όλα καλά μέχρι εδώ!
Τι έγινε στη συνέχεια της παραβολής;
Διαβάζουμε: «Και αφού έγινε βράδυ,
ο κύριος του αμπελώνα λέει στον επίτροπό του: Κάλεσε τους εργάτες, και δώσ'
τους τον μισθό, αρχίζοντας από τους τελευταίους μέχρι τούς πρώτους. Και όταν
ήρθαν εκείνοι που μισθώθηκαν γύρω στις πέντε η ώρα το απόγευμα, πήραν από ένα
δηνάριο. Και καθώς ήρθαν οι πρώτοι νόμισαν ότι θα πάρουν περισσότερα· πήραν,
όμως, κι αυτοί από ένα δηνάριο».
Το ξαναγράφω: «νόμισαν ότι θα πάρουν περισσότερα»!
Συνέχεια: «Και παίρνοντάς το,
γόγγυζαν ενάντια στον οικοδεσπότη, λέγοντας ότι: Αυτοί οι τελευταίοι έκαναν μία
ώρα, και τους έκανες ίσους μ' εμάς, που βαστάξαμε το βάρος τής ημέρας και τον
καύσωνα».
Διαμαρτυρία, άδικη και πονηρή!
Συνέχεια: «Και εκείνος απαντώντας,
είπε σε έναν απ' αυτούς: Φίλε, δεν σε αδικώ· δεν συμφώνησες μαζί μου ένα
δηνάριο; Πάρε το δικό σου, και πήγαινε· θέλω, όμως, να δώσω σε τούτον τον
τελευταίο, όπως και σε σένα· ή δεν έχω δικαίωμα να κάνω ό,τι θέλω με τα δικά
μου; Ή το μάτι σου είναι πονηρό, επειδή εγώ είμαι αγαθός;».
Έχετε ακούσει, μια παροιμία του λαού
μας;
«Παπάς, Παπά καλό δεν θέλει»!
Ας δούμε μερικές έννοιες:
Διακονία: είναι η διατεταγμένη
υπηρεσία.
Διακονία των αγίων: είναι η
διατεταγμένη υπηρεσία προς του πτωχούς.
Διαβάζουμε από την επιστολή του
Παύλου, προς τους Γαλάτες: «μας παρήγγειλαν μονάχα να θυμόμαστε τους φτωχούς· το
οποίο και επιμελήθηκα με ζήλο, τούτο το πράγμα να το κάνω».
Διακονία του λόγου: Οι εργάτες του Ιησού
Χριστού με διατεταγμένη υπηρεσία να φέρουν τον λόγο του Θεού.
Διαβάζουμε από την επιστολή του
Παύλου προς τους Ρωμαίους: «Έχοντας, μάλιστα, διάφορα χαρίσματα, σύμφωνα με τη χάρη
που δόθηκε σε μας, είτε προφητεία, ας προφητεύουμε σύμφωνα με την αναλογία τής πίστης·
είτε διακονία, ας καταγινόμαστε στη διακονία· είτε κάποιος διδάσκει, ας καταγίνεται
στη διδασκαλία· είτε κάποιος προτρέπει, στην προτροπή· αυτός που μεταδίδει, ας μεταδίδει
με απλότητα· ο προϊστάμενος, ας προϊσταται με επιμέλεια· αυτός που ελεεί, ας ελεεί
με πρόσχαρη διάθεση».
Ο απόστολος Παύλος γράφοντας προς την
εκκλησία των Κορινθίων λέγει: «Έτσι ας μας θεωρεί κάθε άνθρωπος, ως υπηρέτες
τού Χριστού, και οικονόμους των μυστηρίων τού Θεού. Και εξάλλου, εκείνο που
ζητείται ανάμεσα στους οικονόμους είναι κάθε ένας να βρεθεί πιστός».
Τι είναι «οικονόμος των μυστηρίων
του Θεού»;
Είναι ο διαχειριστής της χάριτος ή της
οργής του Θεού!
Δείτε πως περιγράφει ο λόγος του
Θεού, στον προφήτη Ιερεμία την διαχείριση του ελέους Του και της δικαιοσύνης
Του: «Όταν επιστρέψει ο δίκαιος από τη δικαιοσύνη του, και πράξει αδικία, και
πεθάνει μέσα σ' αυτή, εξαιτίας τής αδικίας του που έπραξε θα πεθάνει· και όταν
ο άνομος επιστρέψει από την ανομία του, που έπραξε, και πράξει κρίση και
δικαιοσύνη, αυτός θα φυλάξει ζωντανή την ψυχή του· επειδή, συλλογίστηκε, και
επέστρεψε από όλες τις ανομίες του, που έπραξε, θα ζήσει οπωσδήποτε, δεν θα
πεθάνει».
Τι είναι τα διατάγματα κρίσεως;
Είναι οι εντολές του Κυρίου που δεν
έχουν δοθεί γραπτά, αλλά απορρέουν από την διακονία του λόγου και την οδηγία
του Αγίου Πνεύματος.
Ποιος είναι ο άγγελος της εκκλησίας;
Είναι ο εργάτης του Ιησού Χριστού, ο ποιμένας με την διατεταγμένη υπηρεσία: (α) να φυλάσσει την γνώση του θελήματος του Θεού και
(β) να δίδει την τροφή του λόγου του Θεού, εν καιρώ.
Η τροφή του λόγου του Θεού, είναι
νόμος;
Στη Καινή Διαθήκη, είναι ο νόμος ο
βασιλικός. Δηλαδή ο νόμος της ελευθερίας που εφαρμόζεται στους υιούς της βασιλείας
των ουρανών.
Δείτε πώς το διατυπώνει ο λόγος του
Θεού, δια του προφήτου Ιεζεκιήλ, 580 χρόνια προ Χριστού: «Και θα ράνω επάνω σας
καθαρό νερό, και θα καθαριστείτε· από όλες τις ακαθαρσίες σας, και από όλα τα είδωλά
σας, θα σας καθαρίσω. Και θα σας δώσω καρδιά νέα· και θα βάλω μέσα σας πνεύμα νέο,
και, αφού θα έχω αποσπάσει την πέτρινη καρδιά από τη σάρκα σας, θα σας δώσω καρδιά
σάρκινη ...
Το ξαναγράφω: «αφού θα έχω αποσπάσει την πέτρινη καρδιά από τη σάρκα σας,
θα σας δώσω καρδιά σάρκινη»!
Συνέχεια: ... Και θα βάλω μέσα σας το Πνεύμα μου, και θα σας κάνω να περπατάτε στα διατάγματά
μου, και να τηρείτε τις κρίσεις μου, και να τις εκτελείτε». Αμήν.
Αποκάλυψις 2: 19 Ξέρω
τα έργα σου, και την αγάπη, και τη διακονία, και την πίστη, και την υπομονή σου,
και τα έργα σου, και τα τελευταία ότι είναι περισσότερα από τα πρώτα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου