ΕΠΤΑ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ!
Ματθαίος 6: 14 Διότι
εάν συγχωρήσητε εις τους ανθρώπους τα πταίσματα αυτών, θέλει συγχωρήσει και εις
εσάς ο Πατήρ σας ο ουράνιος· εάν όμως δεν συγχωρήσητε εις τους
ανθρώπους τα πταίσματα αυτών, ουδέ ο Πατήρ σας θέλει συγχωρήσει τα πταίσματά
σας.
Ο Κύριος Ιησούς έδωσε ένα κανόνα, τον οποίο καταγράφει ο
Ευαγγελιστής Λουκάς!
«Εάν δε ο αδελφός σου αμαρτήση εις σε, επίπληξον αυτόν·
και εάν μετανοήση, συγχώρησον αυτόν. και εάν επτάκις της ημέρας αμαρτήση εις
σε, και επτάκις της ημέρας επιστρέψη προς σε λέγων· Μετανοώ, θέλεις συγχωρήσει
αυτόν».
Ο Κύριος σύνδεσε την προσωπική διαφορά αδελφών, με την
εντολή του Χριστού.
Ο κανόνας αυτός, είναι πνευματικός και δεν μπορεί να
εφαρμοστεί αν ο άνθρωπος δεν έχει γνωρίσει τον Ιησού Χριστό και την δύναμη της
σωτηρίας Του.
Στις προσωπικές διαφορές μας, υπερισχύει το «Εγώ». Μάλιστα,
δεν επιτρέπουμε στον αδελφό μας να μας πει «Συγνώμη, έκανα λάθος». Και αυτό
οφείλεται στον εγωισμό μας που μας πνίγει, αφού ζημιωθήκαμε και δεν το
ξεχνάμε.
Ο απόστολος Παύλος διαμαρτύρεται στην επιστολή του, προς
τους Κορινθίους: «Βιωτικάς λοιπόν κρίσεις εάν έχητε, τους εξουθενημένους εν τη
εκκλησία τούτους καθίζετε κριτάς. Προς εντροπήν σας λέγω τούτο. Ούτω δεν
υπάρχει μεταξύ σας ουδέ εις σοφός, όστις θέλει δυνηθή να κρίνη ανά μέσον του
αδελφού αυτού, αλλά αδελφός κρίνεται με αδελφόν, και τούτο ενώπιον απίστων;
Τώρα λοιπόν είναι διόλου ελάττωμα εις εσάς ότι έχετε κρίσεις μεταξύ σας. Διά τι
μάλλον δεν αδικείσθε; διά τι μάλλον δεν αποστερείσθε;»
Το σημαντικό για τους αδελφούς είναι να επιζητούν την
ειρήνη με κάθε τρόπο. Πρώτον, με άμεση σχέση αμοιβαίας υποταγής στο όνομα του
Χριστού και δεύτερον σε περίπτωση αδυναμίας, να επιζητούν την κρίση και
μεσολάβηση των αδελφών.
Ένας ωραίος Ψαλμός, γράφει: «Ιδού, τι καλόν και τι τερπνόν,
να συγκατοικώσιν εν ομονοία αδελφοί … διότι εκεί διώρισεν ο Κύριος την
ευλογίαν, ζωήν έως του αιώνος».
Στις Πράξεις των αποστόλων διαβάζουμε μια λεπτομέρεια,
όταν οι εκατόν είκοσι μαθητές, περίμεναν πλέον την υπόσχεση του Θεού για την
δωρεά του Αγίου Πνεύματος, που δόθηκε δια του Ιησού: «Ούτοι πάντες ενέμενον
ομοθυμαδόν εις την προσευχήν και την δέησιν μετά των γυναικών και Μαρίας της
μητρός του Ιησού και μετά των αδελφών αυτού».
Τι συνέβη με τον Πέτρο, όταν ρώτησε ο ίδιος τον Κύριο;
Κάτι παράξενο απάντησε ο Κύριος Ιησούς στον Πέτρο,
προσωπικά για το ίδιο θέμα, που ήδη γνώριζε την απάντηση: «Λέγει προς αυτόν ο
Ιησούς· Δεν σοι λέγω έως επτάκις, αλλ' έως εβδομηκοντάκις επτά».
Ας σχολιάσουμε:
# Ο Πέτρος ρώτησε κάτι που ήδη γνώριζε την απάντηση.
Ο νόμος του Μωυσή έλεγε, χωρίς να θέτει όριο: «Δεν θέλεις
μισήσει τον αδελφόν σου εν τη καρδία σου· θέλεις ελέγξει παρρησία τον πλησίον
σου και δεν θέλεις υποφέρει αμαρτίαν επ' αυτόν. Δεν θέλεις εκδικείσθαι ουδέ
θέλεις μνησικακεί κατά των υιών του λαού σου· αλλά θέλεις αγαπά τον πλησίον σου
ως σεαυτόν. Εγώ είμαι ο Κύριος».
# Ο Κύριος απάντησε προσωπικά στον Πέτρο.
Ο Κύριος έχει τον Πέτρο μπροστά του, ένα δούλο και εργάτη
του Θεού, που θα μαρτυρούσε για το όνομα του, καθώς του φανέρωσε αργότερα: «Αληθώς,
αληθώς σοι λέγω, ότε ήσο νεώτερος, εζώννυες σεαυτόν και περιεπάτεις όπου
ήθελες· αφού όμως γηράσης, θέλεις εκτείνει τας χείρας σου, και άλλος θέλει σε
ζώσει, και θέλει σε φέρει όπου δεν θέλεις. Είπε δε τούτο δεικνύων με ποίον
θάνατον μέλλει να δοξάση τον Θεόν».
Ο Κύριος έδωσε ένα άλλο μέτρο σύγκρισης προς τον Πέτρο,
προσωπικά, από αυτό που μίλησε προς τον λαό. Αφορούσε την διακονία του Πέτρου γεμάτη
από θλίψεις, έως να μαρτυρήσει επί Νέρωνος, στην Ρώμη με σταυρικό θάνατο.
# Ο Κύριος απάντησε με υπερβολή.
Πάντα ο Κύριος σε σημαντικά θέματα απαντούσε με υπερβολή.
Να δείξει την σοβαρότητα του θέματος και της υπακοής στον λόγο του Θεού. Ο
Ευαγγελιστής Μάρκος, γράφει τα λόγια του Χριστού, όπου φαίνεται η υπερβολή των
λόγων του Κυρίου Ιησού: «Και όστις σκανδαλίση ένα των μικρών των πιστευόντων εις
εμέ, συμφέρει εις αυτόν καλήτερον να περιτεθή μύλου πέτρα περί τον τράχηλον αυτού
και να ριφθή εις την θάλασσαν. Και εάν σε σκανδαλίζη η χειρ σου, απόκοψον αυτήν·
καλήτερόν σοι είναι να εισέλθης εις την ζωήν κουλλός, παρά έχων τας δύο χείρας να
απέλθης εις την γέενναν, εις το πυρ το άσβεστον».
Και ο Κύριος συνεχίζει: «Και εάν ο οφθαλμός σου σε σκανδαλίζη,
έκβαλε αυτόν· καλήτερόν σοι είναι να εισέλθης μονόφθαλμος εις την βασιλείαν του
Θεού, παρά έχων δύο οφθαλμούς να ριφθής εις την γέενναν του πυρός, όπου ο σκώληξ
αυτών δεν τελευτά και το πυρ δεν σβύνεται». Αμήν.
Εφεσίους 4: 32 γίνεσθε
δε εις αλλήλους χρηστοί, εύσπλαγχνοι, συγχωρούντες αλλήλους, καθώς ο Θεός
συνεχώρησεν εσάς διά του Χριστού.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου