Ο ΦΡΟΝΙΜΟΣ | Ο ΣΥΝΕΤΟΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ!
Παροιμίες 3: 19 Με
τη σοφία ο Κύριος θεμελίωσε τη γη· με σύνεση στερέωσε τους ουρανούς. Με
τη γνώση του ανοίχθηκαν οι άβυσσοι, και τα σύννεφα σταλάζουν δρόσο.
Ο φρόνιμος! ο γνωστικός! ο συνετός!
Σπάνιο είδος ανθρώπου, σήμερα.
Είναι ο άνθρωπος που έχει δίψα και ζήλο για μάθηση επάνω στο
θέλημα του Θεού.
Ο Δαβίδ, γράφει στον Ψαλμό, δια Πνεύματος Αγίου: «Ο Κύριος
έσκυψε από τον ουρανό επάνω στους γιους των ανθρώπων, για να δει αν υπάρχει
κάποιος που να έχει σύνεση, που να ζητάει τον Θεό».
Και ο Δαβίδ, συμπληρώνει: «Δεν έχουν γνώση, όλοι εκείνοι
που εργάζονται την ανομία, που κατατρώνε τον λαό μου, σαν να τρώνε ψωμί; Δεν
επικαλέστηκαν τον Κύριο».
Και ο Δαβίδ, προτρέπει: «Μη γίνεστε σαν άλογα, σαν
μουλάρια, στα οποία δεν υπάρχει σύνεση· που το στόμα τους πρέπει να
συγκρατιέται με φίμωτρο και χαλινάρι, αλλιώς δεν θα σε πλησίαζαν».
Τι είναι σύνεση;
Είναι η δομημένη γνώση, η φρόνιμη άποψη.
Πώς λειτουργεί, η σύνεση;
Αποθηκεύει την γνώση και την τακτοποιεί κατάλληλα, ώστε να
είναι εύκολη η διαχείριση τη γνώσης.
Πώς έρχεται η σύνεση;
Όταν ζητήσουμε από τον Θεό, το χάρισμα λόγου γνώσεως, δια
Πνεύματος Αγίου.
Πώς το ορίζει ο λόγος του Θεού;
Ο Δαβίδ, γράφει: «Τα έργα των χεριών του είναι αλήθεια
και κρίση· όλες οι εντολές του αληθινές».
Και συνεχίζει: «Η αρχή της σοφίας είναι ο φόβος τού Κυρίου·
όλοι εκείνοι που τις εκτελούν, έχουν καλή σύνεση».
Ο άνθρωπος έχει καλή σύνεση όταν εκτελεί τις εντολές του
Θεού, τον Νόμο του Χριστού. Σήμερα, οι δέκα εντολές δεν έχουν ισχύ αφού ο
Χριστός έφερε τον νόμο Του, στην επί του όρους ομιλία.
Όταν ένας άνθρωπος γνωρίζει για πρώτη φορά τον Ιησού
Χριστό σαν Σωτήρα του, βρίσκεται σε νηπιακή ηλικία. Είναι γεμάτος από εντύπωση στο
πρόσωπο του Χριστού αλλά και αβεβαιότητα αν μπορεί ο ίδιος να ακολουθήσει τον
δρόμο του Χριστού. Εκεί είναι που ταλαντεύεται και δεν μπορεί να κάνει σωστά
βήματα προς τα εμπρός.
Ο απόστολος Παύλος γράφει προς τους Κολοσσαείς, με αγάπη
και ενδιαφέρον: «Γι' αυτό κι εμείς, από την ημέρα που το ακούσαμε, δεν παύουμε
να προσευχόμαστε για σας, και να δεόμαστε να γίνετε πλήρεις από την επίγνωση
του θελήματός του με κάθε σοφία και πνευματική σύνεση».
Ο γέροντας και απόστολος ο Παύλος, γράφει προς τον
Τιμόθεο: «Να εννοείς αυτά που λέω· και είθε ο Κύριος να σου δώσει σύνεση σε όλα».
Σύνεση, δηλαδή δομημένη γνώση και όχι άτακτη ή επιφανειακή.
Αυτή την τακτική γνώση την αποκτά ο άνθρωπος μελετώντας τον λόγο του Θεού, τις Γραφές.
Δείτε τι λέγει ο Παύλος στον Τιμόθεο: «Ολόκληρη η γραφή είναι
θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση,
που γίνεται με δικαιοσύνη· για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος, ετοιμασμένος
για κάθε έργο αγαθό».
Μέσα από την σύνεση, ή την δομημένη γνώση, ο άνθρωπος του Θεού αποφασίζει ορθά (!) για κάθε ζήτημα στην ζωή του. Διαφορετικά, η κρίση του θα
είναι ελλιπής και θα τον οδηγήσει σε πολλές περιπέτειες, για τις οποίες θα
μετανοήσει πικρά!
Ο απόστολος Παύλος γράφει προς τους Κορινθίους, σχετικά: «Μιλάω
σαν σε φρόνιμους· αυτό που λέω κρίνετέ το εσείς».
Ο φρόνιμος, ο συνετός αναζητά τον Θεό σε κάθε στιγμή της ζωής
του, πριν ή μετά από κάθε ξαφνικό περιστατικό. Η σύνεση τον βοηθά, ώστε να
αποφασίζει πάντα με πνεύμα βουλής και δυνάμεως, με γνώση και κατανόηση των γύρω του. Αμήν.
Παροιμίες 8: 14 Δική μου είναι η βουλή, και η ασφάλεια· εγώ είμαι η σύνεση· δική μου είναι η δύναμη.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου