Ο ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ, Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ!




Αβακούμ 3: 17 Ακόμα και αν η συκιά δεν βλαστήσει ούτε θα υπάρχει καρπός στις αμπέλους· αν ο κόπος τού ελιόδεντρου ματαιωθεί, και τα χωράφια δεν δώσουν τροφή· το κοπάδι εξολοθρευτεί από τη μάντρα, και δεν υπάρχουν βόδια στους σταύλους· εγώ, όμως, θα ευφραίνομαι στον Κύριο, θα χαίρομαι στον Θεό τής σωτηρίας μου.



Ο αμπελώνας,  ένα μεγάλο και εξειδικευμένο κτήμα με απόλυτη γνώση, πείρα και φροντίδα!

Ένας αμπελώνας, που ο ιδιοκτήτης μπορεί να καυχιέται για τους κόπους του και το προϊόν του.

Πολλά μέρη της Ελλάδας έχουν το κατάλληλο περιβάλλον από κλίμα, προσανατολισμό, την κλήση του εδάφους ώστε να γίνουν τα καλύτερα κτήματα αμπελιών.

Το δε τελικό προϊόν: είναι ο οίνος και όλη η επιστήμη: η οινοποιία και τέλος, η φήμη: η γεύση.

Η παραγωγή του τελικού προϊόντος, του οίνου, έχει ένα απόλυτο τρόπο κατασκευής. Μόνον έτσι, εξασφαλίζεται η ποιότητα του προϊόντος και τα χαρακτηριστικά του που είναι ωφέλημα στον οργανισμό και την υγεία του ανθρώπου.

Στα πράγματα τα πνευματικά ο Κύριος Ιησούς, ο Χριστός, έδωσε μια παραβολή χρησιμοποιώντας τον αμπελώνα και τα διάφορα κλήματα, σαν παραστάσεις προσιτές για κάθε άνθρωπο που μπορεί πολύ εύκολα να κατανοήσει.

Λέγει ο Ιησούς: «Εγώ είμαι η άμπελος η αληθινή, και ο Πατέρας μου είναι ο γεωργός. Κάθε κλήμα σε μένα, το οποίο δεν φέρνει καρπό, το αποκόπτει· και καθένα το οποίο φέρνει καρπό, το καθαρίζει, για να φέρει περισσότερο καρπό».

Μερικά που καταλαβαίνουμε, είναι:

1. Ο γεωργός
Ο ιδιοκτήτης και ο απόλυτος γνώστης της καλλιέργειας είναι ο ουράνιος Πατέρας, ο Θεός. Ο Θεός έχει όλο το σχέδιο της παραγωγής στο χέρι του και επίσης την μέριμνα ώστε ο αμπελώνας να έχει καρποφορία. Ο ίδιος ο Θεός περιφρουρεί και αποφασίζει να ξεριζώσει ένα «κλήμα» κακό, με απόλυτη γνώση. Ταυτόχρονα, καθαρίζει περαιτέρω ένα «κλήμα» καλό ώστε να φέρει πιο πολύ καρπό. Ο Θεός έχει τον απόλυτο έλεγχο!  Εκλέγοντας ο Θεός τα «κλήματα» διαθέτει και τον καρπό του Πνεύματος σε κάθε ένα από αυτά, χαρίζοντας: Αγάπη, Χαρά, Ειρήνη, Μακροθυμία, Αγαθοσύνη, Χρηστότητα, Πίστη, Πραότητα, Εγκράτεια. Είναι τα 9 στοιχεία του χαρακτήρα ενός ανθρώπου όταν τον αναγεννά ο Ιησούς Χριστός δια Πνεύματος Αγίου.  

2. Ο αμπελώνας
Το κτήμα, η μάνδρα που περιβάλλει τα κλήματα και θέτει τα όρια, είναι ο Ιησούς Χριστός.  Ο Ιησούς είναι το επιλεγμένο πρόσωπο από τον Θεό, ώστε να παρέχει την καλύτερη τροφή και συστατικά στα κλήματα, ώστε να παράγουν καρπό. Τα συστατικά αυτά είναι η πίστη, η ελπίδα, η αγάπη, τρία! Η πίστη στο πρόσωπο, στην θυσία του Χριστού, Η ελπίδα στον ερχομό του Κυρίου, η αγάπη για τον Θεό είναι αυτά, τα τρία, που τονώνουν τον άνθρωπο ώστε να προχωρήσει στην ζωή του και να φέρει καλό καρπό, μέσα από την οικογένεια του προς τα έξω στην εκκλησία και στην κοινωνία.
  

3. Τα κλήματα
Οι άνθρωποι, που καλούνται και εκλέγονται (κατ’ εκλογή χάριτος) ώστε να μείνουν στον αμπελώνα. Ο Κύριος Ιησούς, σχετικά λέγει: «Μείνετε ενωμένοι μαζί μου και εγώ ενωμένος μαζί σας. Όπως το κλήμα δεν μπορεί να φέρει καρπό από μόνο του, αν δεν μείνει ενωμένο με την άμπελο, έτσι κι εσείς, αν δεν μείνετε ενωμένοι μαζί μου». Ο Κύριος Ιησούς είναι ο σύμβουλος του ανθρώπου του πιστού ώστε να δώσει σοφές οδηγίες. Κάθε πιστός που αγαπά τον Χριστό ακούει και μένει προσκολλημένος στην διδαχή του Χριστού, γνωρίζοντας ότι χωρίς τον Χριστό δίπλα του δεν μπορεί να κάνει τίποτα.

Πάλι, λέγει ο Ιησούς, καθαρά: «Αν κάποιος δεν μείνει ενωμένος μαζί μου, ρίχνεται έξω, όπως το κλήμα, και ξεραίνεται· και τα μαζεύουν και τα ρίχνουν σε φωτιά, και καίγονται».

Και ο Ιησούς, επαναλαμβάνει: «Εγώ είμαι η άμπελος, εσείς τα κλήματα· εκείνος που μένει ενωμένος μαζί μου, και εγώ μαζί του, αυτός φέρνει πολύ καρπό· επειδή, χωρίς εμένα δεν μπορείτε να κάνετε τίποτε».  



4. Η διαδικασία
Σκληρή και επίπονη η διαδικασία καθαρισμού των «κλημάτων» κάθε ενός χωριστά. Όλη αυτή την διαδικασία την ελέγχει ο Θεός και την πραγματοποιεί ο Κύριος Ιησούς μέσα στην εκκλησία Του με την συμμετοχή του ανθρώπου. Διαβάζουμε στην επιστολή του Παύλου προς τον Τιμόθεο: «Αν, κάποιος καθαρίσει τον εαυτό του απ' αυτά, θα είναι σκεύος για τιμητική χρήση, αγιασμένο, και εύχρηστο στον οικοδεσπότη, ετοιμασμένο για κάθε αγαθό έργο».
Στις Πράξεις των Αποστόλων, περιγράφεται η συνήθεια των πρώτων πιστών που βαπτίστηκαν στο όνομα του Χριστού: «Κι ήταν όλοι αυτοί αφοσιωμένοι στη διδαχή των αποστόλων, στη συναναστροφή μεταξύ τους, στην τέλεση της θείας Ευχαριστίας και στις προσευχές».
  
5. Συγκομιδή και καρποφορία
Η πιο χαρούμενη εποχή είναι όταν μαζεύεται ο καρπός και είναι άφθονος και ζωντανός. Στην εκκλησία του Χριστού, αυτή η συγκομιδή ήταν όταν ο Ιησούς Χριστός δια δυνάμεως Πνεύματος Αγίου, μετά την ημέρα της Πεντηκοστής, κηρυττόταν ανάμεσα στους Ιουδαίους ή τους εθνικούς και ο Κύριος, πρόσθετε κάθε ημέρα εκείνους που σώζονταν.

Βλέπουμε τους Αποστόλους καθώς και τους Ευαγγελιστές να εργάζονται αδιάκοπα κατά την οδηγία του Αγίου Πνεύματος και να φέρουν πολύ καρπό.

Στις Πράξεις διαβάζουμε για τον ευαγγελιστή Φίλιππο: «Και τα πλήθη με μια καρδιά πρόσεχαν σ' αυτά που έλεγε ο Φίλιππος, καθώς άκουγαν και έβλεπαν τα θαύματα που έκανε. Γιατί πολλοί από εκείνους που κατέχονταν από δαιμονικά πνεύματα ελευθερώνονταν καθώς εκείνα έβγαιναν κραυγάζοντας με δυνατή φωνή, και επίσης πολλοί παράλυτοι και κουτσοί θεραπεύονταν. Κι έγινε χαρά μεγάλη στην πόλη εκείνη».

Λίγο αργότερα, ένας Άγγελος Κυρίου μίλησε στον Φίλιππο να κατέβει στην έρημο δρόμο της Γάζας. Εκεί συνάντησε την άμαξα του άρχοντα της βασίλισσας Κανδάκης των Αιθιόπων. Και διαβάζουμε: «Και το Πνεύμα είπε στον Φίλιππο: Πλησίασε, και προσκολλήσου σ' αυτή την άμαξα. Και ο Φίλιππος έτρεξε κοντά, και τον άκουσε να διαβάζει τον προφήτη Ησαϊα, και είπε: Άραγε, καταλαβαίνεις αυτά που διαβάζεις; Και εκείνος είπε: Και πώς θα μπορούσα, αν κάποιος δεν με οδηγήσει; Και παρακάλεσε τον Φίλιππο να ανέβει και να καθήσει μαζί του.

Το αποτέλεσμα, ο καρπός; Διαβάζουμε: «Και καθώς εξακολουθούσαν τον δρόμο, ήρθαν σε κάποιον τόπο με νερό· και ο ευνούχος λέει: Δες, νερό· τι με εμποδίζει να βαπτιστώ; Και ο Φίλιππος είπε: Αν πιστεύεις με όλη σου την καρδιά, μπορείς. Και αποκρινόμενος είπε: Πιστεύω ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Υιός τού Θεού. Και πρόσταξε να σταθεί η άμαξα· και κατέβηκαν και οι δύο στο νερό, ο Φίλιππος και ο ευνούχος· και τον βάπτισε».
                                                                                
                                                          
Ιάκωβος 3: 12 Μήπως είναι δυνατόν, αδελφοί μου, η συκιά να κάνει ελιές ή η άμπελος σύκα; Έτσι, καμιά πηγή δεν είναι δυνατόν να κάνει νερό αλμυρό και γλυκό.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις