ΓΙΝΕΣΘΕ ΕΤΟΙΜΟΙ!
2α επιστολή Τιμοθέου 4: 1 Διαμαρτύρομαι
λοιπόν εγώ ενώπιον του Θεού και του Κυρίου Ιησού Χριστού, όστις μέλλει να κρίνη
ζώντας και νεκρούς εν τη επιφανεία αυτού και τη βασιλεία αυτού,
«Γίνεσθε έτοιμοι» είναι το σημερινό μήνυμα! Και είναι μια
παραγγελία από τον Κύριο Ιησού Χριστό, που έδωσε την εξήγηση: «Διότι καθ' ην
ώραν δεν στοχάζεσθε, έρχεται ο Υιός του ανθρώπου».
Έχουμε λοιπόν ένα ανοικτό ραντεβού, μια συνάντηση με τον
Ιησού Χριστό, χωρίς να γνωρίζουμε την ημέρα, ή την ώρα! Το μόνο που μας βοηθά,
είναι ο λόγος του Κυρίου, στις Γραφές: «Ερωτηθείς δε υπό των Φαρισαίων, πότε
έρχεται η βασιλεία του Θεού, απεκρίθη προς αυτούς και είπε· Δεν έρχεται η
βασιλεία του Θεού ούτως ώστε να παρατηρήται· ουδέ θέλουσιν ειπεί· Ιδού, εδώ
είναι, ή Ιδού εκεί· διότι ιδού, η βασιλεία του Θεού είναι εντός υμών».
Όταν ο
άγιος άνθρωπος του Θεού, έχει πίστη και αγαθή συνείδηση στην προσμονή του
Κυρίου έχει ένα πλεονέκτημα: «η βασιλεία του Θεού είναι εντός»! Αυτή η
βασιλεία μορφώνει τον χαρακτήρα μας, όπως ο διάδοχος του θρόνου σε μια χώρα,
κράτος μορφώνει τον χαρακτήρα του και τις επιδόσεις του γνωρίζοντας ότι θα
βασιλεύσει αφού ο πατέρας του τον έχει ορίσει διάδοχο του θρόνου.
Ας δούμε
αυτό τον χαρακτήρα σωματικά, ψυχικά, πνευματικά ενός υποψήφιου βασιλιά:
# Επαρκής σωματική γύμναση με τους καλύτερους δασκάλους ή
προπονητές. Το διαβάζουμε και στην επιστολή προς Τιμόθεο, του Παύλου: «διότι η
σωματική γυμνασία είναι προς ολίγον ωφέλιμος αλλ' η ευσέβεια είναι προς πάντα
ωφέλιμος, έχουσα επαγγελίαν της παρούσης ζωής και της μελλούσης».
# Ψυχική
ενθάρρυνση από το περιβάλλον και διδαχή για την καλή συμπεριφορά απέναντι στους
υπηκόους. Από το
ευαγγέλιο του Χριστού και την διδαχή των αποστόλων, μέσα στην εκκλησία του
Χριστού.
#
Πνευματική καλλιέργεια στα καλύτερα σχολεία, τα καλύτερα γυμνάσια, τα καλύτερα λύκεια, τα καλύτερα πανεπιστήμια, τα καλύτερα μεταπτυχιακά. Με την
βοήθεια και συμπαράσταση των γονέων απέναντι στα παιδιά των που απέκτησαν και
τους εμπιστεύθηκε ο Θεός. Διάθεση όλων των δαπανών που απαιτούνται ώστε να
εξασφαλίζεται η πρόσβαση στην 20ετή (!) εκπαίδευση.
Όλα τα πιο πάνω, αφορούν την δημιουργία αγωγής και
παιδείας ενός χαρακτήρα με την εποπτεία των γονέων. Από την ενηλικίωση και
μετά, ο άνθρωπος καθίσταται ο μόνος υπεύθυνος για την συγκρότηση της στάσης του
και της ευθύνης του απέναντι στο ανοικτό ραντεβού του Κυρίου. Είτε άνδρας, είτε
γυναίκα έχει ευθύνη για την στάση, όπως ο δούλος έχει ευθύνη για την υπηρεσία
απέναντι στον κύριο του.
Διαβάζουμε τον λόγο του Κυρίου μας: «Τις δε από σας έχων δούλον αροτριώντα ή
ποιμαίνοντα, θέλει ειπεί προς αυτόν, ευθύς αφού έλθη εκ του αγρού· Ύπαγε,
κάθησον να φάγης, και δεν θέλει ειπεί προς αυτόν· Ετοίμασον τι να δειπνήσω, και
περιζωσθείς υπηρέτει με, εωσού φάγω και πίω, και μετά ταύτα θέλεις φάγει και
πίει συ; Μήπως γνωρίζει χάριν εις τον δούλον εκείνον, διότι έκαμε τα
διαταχθέντα εις αυτόν; δεν μοι φαίνεται. Ούτω και σεις, όταν κάμητε πάντα τα
διαταχθέντα εις εσάς, λέγετε ότι δούλοι αχρείοι είμεθα, επειδή εκάμαμεν ό,τι
εχρεωστούμεν να κάμωμεν».
Σαν
δούλοι άχρηστοι, όμως αγαπητοί και φίλοι του Χριστού, η ευθύνη μας είναι η
ετοιμότητα ώστε να ακούσουμε την φωνή του Χριστού και να αρπαχτούμε μέσα στην
νεφέλες και να συναντήσουμε τον Χριστό. Αυτή η ετοιμότητα δεν είναι μια ατομική
προσπάθεια μεγάλου στόχου, αλλά τακτική ή στρατηγική!
Ποια
είναι αυτή η τακτική;
Ας δούμε τι λέγει ο Θεός προς τον νέο ηγέτη του λαού
Ισραήλ, τον Ιησού του Ναυή: «Δεν θέλει απομακρυνθή τούτο το βιβλίον του νόμου
από του στόματός σου, αλλ' εν αυτώ θέλεις μελετά ημέραν και νύκτα, διά να
προσέχης να κάμνης κατά πάντα όσα είναι γεγραμμένα εν αυτώ· διότι τότε θέλεις
ευοδούσθαι εις την οδόν σου, και τότε θέλεις φέρεσθαι μετά συνέσεως».
Ο Ψαλμωδός, γράφει:
«Πόσον αγαπώ τον νόμον σου· όλην την ημέραν είναι μελέτη μου.
Διά των
προσταγμάτων σου με έκαμες σοφώτερον των εχθρών μου, διότι είναι πάντοτε μετ'
εμού. Είμαι συνετώτερος πάντων των διδασκόντων με· διότι τα μαρτύριά σου είναι
μελέτη μου. Είμαι συνετώτερος των γερόντων· διότι εφύλαξα τας εντολάς σου.
Ο νεαρός Δανιήλ; «Αλλ' ο Δανιήλ έβαλεν εν τη καρδία αυτού να
μη μιανθή από των εδεσμάτων του βασιλέως ουδέ από του οίνου τον οποίον εκείνος έπινε·
διά τούτο παρεκάλεσε τον αρχιευνούχον να μη μιανθή».
Προς Εβραίους 1: 2 εν
ταις εσχάταις ταύταις ημέραις ελάλησε προς ημάς διά του Υιού, τον οποίον έθεσε
κληρονόμον πάντων, δι' ου έκαμε και τους αιώνας·
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου