ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ!
Ψαλμούς 15: 3 Ο
μη καταλαλών διά της γλώσσης αυτού, μηδέ πράττων κακόν εις τον φίλον αυτού,
μηδέ δεχόμενος ονειδισμόν κατά του πλησίον αυτού.
Η βασιλεία των ουρανών είναι ένας στόχος, για πολλούς
πιστούς χριστιανούς.
Όμως, ο στόχος για να γίνει πραγματικότητα χρειάζεται
όραση! Και η όραση δίδεται από τον λόγο του Θεού. Όταν ο πιστός δεν μελετά τις
Γραφές δεν έχει όραση. Και όμως, μπορεί να κάμει τακτικά νηστείες ή να
ταλαιπωρεί την ψυχή του, δυστυχώς ματαίως.
Διαβάζουμε τι λέγει ο Θεός, δια του προφήτου
Ησαΐα: «Ιδού, νηστεύετε διά δίκας και έριδας και γρονθίζετε ασεβώς· μη
νηστεύετε, καθώς την σήμερον, διά να ακουσθή άνωθεν η φωνή σας. Τοιαύτη είναι η
νηστεία, την οποίαν εγώ εξέλεξα; να ταλαιπωρή ο άνθρωπος την ψυχήν αυτού μίαν
ημέραν; να κλίνη την κεφαλήν αυτού ως σπάρτον και να υποστρόνη σάκκον και
στάκτην εις εαυτόν; νηστείαν θέλεις ονομάσει τούτο και ημέραν δεκτήν εις τον
Κύριον;».
Αυτό φανερώνει ένα λαό που φέρεται υποκριτικά και έχει την
δική του θρησκεία ή την λεγόμενη «εθελοθρησκεία». Μια θρησκεία στα μέτρα του
θρησκευόμενου! Όμως ο Δαβίδ, ο άνθρωπος του Θεού διερωτάται με ανησυχία: «Κύριε,
τις θέλει κατοικήσει εν τη σκηνή σου; τις θέλει κατοικήσει εν τω όρει τω αγίω
σου;» Και παίρνει την απάντηση δια Πνεύματος Αγίου: «Ο περιπατών εν ακεραιότητι
και εργαζόμενος δικαιοσύνην, και λαλών αλήθειαν εν τη καρδία αυτού».
Στο ίδιο
πνεύμα είναι και η απάντηση του Θεού δια του προφήτου Ησαΐα, σχετικά με την
αληθινή νηστεία: «Η νηστεία την οποίαν εγώ εξέλεξα, δεν είναι αύτη; το να λύης
τους δεσμούς της κακίας, το να διαλύης τα βαρέα φορτία και το να αφίνης
ελευθέρους τους καταδεδυναστευμένους και το να συντρίβης πάντα ζυγόν; Δεν είναι
το να διαμοιράζης τον άρτον σου εις τον πεινώντα και να εισάγης εις την οικίαν
σου τους αστέγους πτωχούς; όταν βλέπης τον γυμνόν, να ενδύης αυτόν, και να μη
κρύπτης σεαυτόν από της σαρκός σου;
Κάποτε στις ημέρες του Ιησού Χριστού, οι μαθητές πλησίασαν
τον Κύριο με ένα ερώτημα: Ποιός άραγε είναι μεγαλύτερος στην βασιλεία των
ουρανών;» Ο Κύριος δεν απάντησε, όμως
αναζήτησε και πήρε κοντά του ένα παιδί, το έστησε ανάμεσα τους και είπε: «Αληθώς
σας λέγω, εάν δεν επιστρέψητε και γείνητε ως τα παιδία, δεν θέλετε εισέλθει εις
την βασιλείαν των ουρανών».
Ο Κύριος Ιησούς, ζήτησε την μετάνοια των μαθητών,
από την ανοησία τους και την δημιουργία όρασης! Η όραση αφορούσε την εικόνα
ενός παιδιού. Το πρότυπο της συμπεριφοράς ενός παιδιού. Την καθαρότητα της
καρδιάς, την ακεραιότητα και το ευθύ πνεύμα ενός παιδιού. Πόσους εχθρούς έχει
ένα παιδί; Κανένα! Γιατί; Διότι έχει πατέρα δυνατό και άγρυπνη μητέρα.
Μετά από λίγο συνέχισε ο Κύριος: «Όστις λοιπόν ταπεινώση
εαυτόν ως το παιδίον τούτο, ούτος είναι ο μεγαλήτερος εν τη βασιλεία των
ουρανών». Ο Κύριος εδώ έθεσε το ύψος, ή καλύτερα το μέγεθος της ταπείνωσης. Ταπείνωση
σημαίνει να είσαι βασιλιάς και να αφήσεις την δόξα σου. Να είναι σημαντικός,
σπουδαίος ή φτασμένος και να οραματιστείς ότι είσαι αρχάριος και άχρηστος! Αυτή
η κένωση, ή άδειασμα, ή απάρνηση της θέσης που απολαμβάνει τιμές και επίγειο
δόξα, ονομάζεται ταπείνωση.
Πόσο εύκολο είναι;
Δεν είναι εύκολο!
Διαβάζουμε: «Και ο Ιησούς είπε προς τους μαθητάς αυτού· Αληθώς
σας λέγω ότι δυσκόλως θέλει εισέλθει πλούσιος εις την βασιλείαν των ουρανών».
Έντρομοι οι μαθητές, ρώτησαν τον Κύριο: «Ακούσαντες δε οι μαθηταί
αυτού εξεπλήττοντο σφόδρα, λέγοντες· Τις λοιπόν δύναται να σωθή;» Και πήραν την
απάντηση από τον Κύριο, που τους κοίταξε: «Εμβλέψας δε ο Ιησούς, είπε προς αυτούς·
Παρά ανθρώποις τούτο αδύνατον είναι, παρά τω Θεώ όμως τα πάντα είναι δυνατά».
Αμήν.
Ψαλμούς 15: 4 Εις τους οφθαλμούς αυτού καταφρονείται ο αχρείος· τιμά δε τους
φοβουμένους τον Κύριον
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου