ΕΡΧΕΤΑΙ ΩΡΑ!
Ιωάννης 7: 8 Σεις
ανάβητε εις την εορτήν ταύτην· εγώ δεν αναβαίνω έτι εις την εορτήν ταύτην,
διότι ο καιρός μου δεν επληρώθη έτι.
Η ώρα του Θεού για τον άνθρωπο!
Το ρολόι του Θεού που κανείς δεν γνωρίζει, ειμή μόνον
Εκείνος! Μόνον ο Ιησούς Χριστός γνώριζε την ώρα και τον καιρό του, σαν
μονογενής υιός του Θεού. Όταν στην Κανά, στον γάμο, τελείωσε ο οίνος, η μητέρα
του η Μαριάμ ενημέρωσε τον Κύριο, λέγοντας: «Οίνον δεν έχουσι». Ο Κύριος γύρισε
και απάντησε: «Τι είναι μεταξύ εμού και σου, γύναι; δεν ήλθεν έτι η ώρα μου».
Αργότερα, μιλώντας ο Κύριος Ιησούς με την γυναίκα από την
Σαμάρεια, είπε: «Πλην έρχεται ώρα, και ήδη είναι, ότε οι αληθινοί προσκυνηταί
θέλουσι προσκυνήσει τον Πατέρα εν πνεύματι και αληθεία· διότι ο Πατήρ τοιούτους
ζητεί τους προσκυνούντας αυτόν».
Ο Κύριος μας
γνώριζε ακριβώς τι θα συνέβαινε κάθε στιγμή χρόνου, γιαυτό και ο χρόνος του
ήταν πολύτιμος. Όταν οι όχλοι ζητούσαν
να μείνει κοντά τους, εκείνος ετοιμαζόταν να φύγει: «Ο δε είπε προς αυτούς ότι
Και εις τας άλλας πόλεις πρέπει να ευαγγελίσω την βασιλείαν του Θεού επειδή εις
τούτο είμαι απεσταλμένος».
Πολλές φορές οι Φαρισαίοι ήσαν έτοιμοι να τον πιάσουν, να
τον συλλάβουν αλλά ήταν αδύνατον. Διαβάζουμε: «Εζήτουν λοιπόν να πιάσωσιν
αυτόν, και ουδείς επέβαλεν επ' αυτόν την χείρα, διότι δεν είχεν ελθεί έτι η ώρα
αυτού».
Πλησιάζοντας στο τέλος της διακονίας του, διαβάζουμε: «Ο δε Ιησούς απεκρίθη
προς αυτούς λέγων· Ήλθεν η ώρα διά να δοξασθή ο Υιός του ανθρώπου».
Την τελευταία εβδομάδα των αζύμων, ευρισκόμενος μαζί με τους
μαθητές σηκώθηκε από τον δείπνο και αφού ζώστηκε ένα προσόψιο έπλυνε τα πόδια
όλων των μαθητών και διαβάζουμε: «Προ δε της εορτής του πάσχα εξεύρων ο Ιησούς ότι
ήλθεν η ώρα αυτού διά να μεταβή εκ του κόσμου τούτου προς τον Πατέρα, αγαπήσας τους
ιδικούς του τους εν τω κόσμω, μέχρι τέλους ηγάπησεν αυτούς».
Κατόπιν, στην ιερατική προσευχή του προς τον Πατέρα,
διαβάζουμε: «Ταύτα ελάλησεν ο Ιησούς, και ύψωσε τους οφθαλμούς αυτού εις τον ουρανόν
και είπε· Πάτερ, ήλθεν η ώρα· δόξασον τον Υιόν σου, διά να σε δοξάση και ο Υιός
σου».
Τέλος, στην Αποκάλυψη του Ιωάννη και στο τελευταίο κεφάλαιο
διαβάζουμε: «Ιδού, έρχομαι ταχέως. Μακάριος όστις φυλάττει τους λόγους της
προφητείας του βιβλίου τούτου». Όμως, για άλλη μια φορά επαναλαμβάνει ο Κύριος:
«Λέγει ο μαρτυρών ταύτα· Ναι, έρχομαι ταχέως».
Σε εμάς, ο Κύριος
Ιησούς έδωσε μια συμβουλή: «Προσέχετε, αγρυπνείτε και προσεύχεσθε· διότι δεν
εξεύρετε πότε είναι ο καιρός». Όταν οι μαθητές ρώτησαν τον Κύριο, με αγωνία: «Ηρώτησαν
δε αυτόν, λέγοντες· Διδάσκαλε, πότε λοιπόν θέλουσι γείνει ταύτα και τι το σημείον,
όταν μέλλωσι ταύτα να γείνωσιν;». Ο Κύριος βρήκε την ευκαιρία να διδάξει τα
σημεία των εσχάτων ημερών αναλυτικά.
Ακόμη, πριν από την ανάληψη του Κυρίου οι μαθητές ρώτησαν, επίσης, τον
Κύριο: «Εκείνοι λοιπόν συνελθόντες ηρώτων αυτόν, λέγοντες· Κύριε, τάχα εν τω καιρώ
τούτω αποκαθιστάνεις την βασιλείαν εις τον Ισραήλ;». Ο Κύριος Ιησούς απάντησε
προφητικά: «Είπε δε προς αυτούς· Δεν ανήκει εις εσάς να γνωρίζητε τους χρόνους ή
τους καιρούς, τους οποίους ο Πατήρ έθεσεν εν τη ιδία αυτού εξουσία, αλλά θέλετε
λάβει δύναμιν, όταν επέλθη το Άγιον Πνεύμα εφ' υμάς, και θέλετε είσθαι εις εμέ μάρτυρες
και εν Ιερουσαλήμ και εν πάση τη Ιουδαία και Σαμαρεία και έως εσχάτου της γης».
Ο απόστολος Παύλος σχετικά με το θέμα αναφέρει, γράφοντας προς
τους Θεσσαλονικείς: «Περί δε των χρόνων και των καιρών, αδελφοί, δεν έχετε χρείαν
να σας γράφη τις· διότι σεις εξεύρετε ακριβώς ότι η ημέρα του Κυρίου ως κλέπτης
εν νυκτί ούτως έρχεται. Επειδή όταν λέγωσιν, Ειρήνη και ασφάλεια, τότε επέρχεται
επ' αυτούς αιφνίδιος όλεθρος, καθώς αι ωδίνες εις την εγκυμονούσαν, και δεν θέλουσιν
εκφύγει».
Μέσα μας, καθώς προσευχόμαστε, γνωρίζουμε ότι η ώρα ανήκει
στον Θεό και στο σχέδιο του για την σωτηρία των ανθρώπων. Όταν οι μαθητές
έφεραν φαγητό στον Κύριο που ήταν πεινασμένος από την οδοιπορία προς την
Σαμάρεια, παρακαλούσαν τον Κύριο να φάγει. Ο Κύριος τους απάντησε με ένα
μάθημα: «Δεν λέγετε σεις ότι τέσσαρες μήνες είναι έτι και ο θερισμός έρχεται; Ιδού,
σας λέγω, υψώσατε τους οφθαλμούς σας και ίδετε τα χωράφια, ότι είναι ήδη λευκά προς
θερισμόν. Και ο θερίζων λαμβάνει μισθόν και συνάγει καρπόν εις ζωήν αιώνιον, διά
να χαίρη ομού και ο σπείρων και ο θερίζων. Διότι κατά τούτο αληθεύει ο λόγος, ότι
άλλος είναι ο σπείρων και άλλος ο θερίζων. Εγώ σας απέστειλα να θερίζητε εκείνο,
εις το οποίον σεις δεν εκοπιάσατε· άλλοι εκοπίασαν, και σεις εισήλθετε εις τον κόπον
αυτών».
Στον Εκκλησιαστή ο Σολομών γράφει: «Χρόνος είναι εις πάντα,
και καιρός παντί πράγματι υπό τον ουρανόν». Τι μας διδάσκει; Τα πάντα στη ζωή μας
εδώ στη γη είναι κάτω από το πέρασμα του χρόνου και ο καιρός, η ώρα του Θεού για
κάθε τι είναι στα χέρια του και στο θέλημα του.
Μπορούμε να
το αλλάξουμε: Και βέβαια!
# Αιτείτε, και θέλει σας δοθή· ζητείτε, και θέλετε ευρεί,
κρούετε, και θέλει σας ανοιχθή.
# Διά τούτο σας λέγω, Πάντα όσα προσευχόμενοι ζητείτε,
πιστεύετε ότι λαμβάνετε, και θέλει γείνει εις εσάς.
# Και εγώ
σας λέγω· Αιτείτε και θέλει σας δοθή· ζητείτε και θέλετε ευρεί, κρούετε και θέλει
σας ανοιχθή.
Αμήν.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου