FAITH | ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ | Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΡΠΟΣ

 


ΤΑ ΚΑΛΑ ΕΡΓΑ | Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΡΠΟΣ

 

 

Τι είναι;  Ο έλεγχος της απόδοσης του Χριστιανού, σε οποιαδήποτε απόχρωση και αν ανήκει.

Γιατί;  Διότι, τα καλά έργα είναι υπό την εποπτεία του Κυρίου Ιησού Χριστού. 

Πότε;  Όταν έρθει η ώρα για έλεγχο (!) υπο του Κυρίου.

Πώς;  Με αποστολή αγγελιοφόρου του Θεού.   

 

Αγαπητέ μου | Αγαπητή μου το θέμα μας, σήμερα Κυριακή, έρχεται από την μελέτη  της μικρής Επιστολής του Αποστόλου Παύλου προς τον Τίτο.

 



 

ΟΡΙΣΜΟΣ:

Τα καλά έργα είναι το αποτέλεσμα της καλής Χριστιανικής ζωής ενός Πιστού και ιδιαίτερα εργάτη του Ευαγγελίου.

 

Ο καλός καρπός, είναι η χρηστή συμπεριφορά του Χριστιανού, μέσα στην κοινωνία,  που φέρνει όλη την δόξα στον Θεό και όχι στον άνθρωπο.  

 



 

Ας αρχίσουμε με την ομιλία του Κυρίου Ιησού επάνω στο όρος και την έμφαση που έδωσε σχετικά με το θέμα μας.

 

Αντιγράφω από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου:

 

«Και να φυλάγεστε από τους ψευδοπροφήτες, που σας πλησιάζουν ντυμένοι σαν πρόβατα αλλ' από μέσα είναι λύκοι αρπαχτικοί.

 

Από τους καρπούς τους θα τους αναγνωρίσετε. Μήπως μαζεύουν σταφύλια από αγκάθια ή σύκα από τριβόλια;

 

Έτσι, κάθε καλό δέντρο κάνει καλούς καρπούς, ενώ το σάπιο δέντρο κάνει κακούς καρπούς.

 

Δεν μπορεί ένα καλό δέντρο να κάνει κακούς καρπούς, ούτε ένα σάπιο δέντρο να κάνει καλούς καρπούς.

 

κάθε δέντρο που δεν κάνει καλό καρπό, το κόβουν και το πετούν στη φωτιά.

 

Επομένως, από τους καρπούς τους θα τους αναγνωρίσετε».

 

 

Σχολιάζοντας:

Ο Κύριος Ιησούς, ήταν σαφής: «Δεν μπορεί ένα καλό δέντρο να κάνει κακούς καρπούς!» και έδωσε το συμπέρασμα: «από τους καρπούς τους, θα τους γνωρίσετε!». Άρα ο Κύριος αναζητά τον καρπό του αγιασμού και της καθαρότητας που φέρνει την ευλογία στους οίκους μας και εις την κοινωνία που ζούμε. 

 

 



 

 

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΤΙΤΟ

Η μικρή αυτή επιστολή του Αποστόλου Παύλου, μόλις 3 κεφάλαια, είναι γεμάτη από προτροπές και αναφορές στα καλά έργα που οφείλει ο Χριστιανός να αποδίδει ενώπιον του Θεού και της Εκκλησίας.

 

Αντιγράφω από το 1ο κεφάλαιο:

 

και να μη δίνουν σημασία σε ιουδαϊκούς μύθους και σε εντολές ανθρώπων οι οποίοι αποστρέφονται την αλήθεια.

 

Γιατί, βέβαια, για τους καθαρούς είναι όλα καθαρά, ενώ για τους μολυσμένους και τους άπιστους δεν υπάρχει τίποτε καθαρό, αλλά έχει μολυνθεί και ο νους τους και η συνείδησή τους.

 

Ισχυρίζονται πως γνωρίζουν το Θεό, μα με τα έργα τους τον αρνούνται, αφού είναι αισχροί και απειθείς και αποδεδειγμένα ανίκανοι για οποιοδήποτε καλό έργο.

 

 

Σχολιάζοντας:

Όταν ο Πιστός μολυνθεί πνευματικά (!) αρχίζει τις δικαιολογίες και τα πολλά λόγια. Είναι τότε που ο νους και η συνείδηση των έχουν σκληρύνει απέναντι στον Θεό και δεν κλαίνε για τις αμαρτίες των (!) ούτε και  μπορούν να ζητήσουν συγχώρεση με ταπεινό πνεύμα. Ενώ έχουν επιχειρήματα υπέρ του Θεού, όμως είναι αισχροί και ανίκανοι να εργαστούν ούτε ένα έργο αγαθό.   

 



 

Αντιγράφω από το 2ο κεφάλαιο της επιστολής:

 

(Τίτ. 2:6)

Τους νέους επίσης να τους προτρέπεις να είναι σώφρονες, φροντίζοντας ν' αποτελείς σε όλα εσύ ο ίδιος το παράδειγμα για καλά έργα. Τη διδασκαλία σου να τη διατηρείς χωρίς αλλοιώσεις, ευπρεπισμένη,

 

 

(Τίτ. 2:14)

Αυτός πρόσφερε τον εαυτό του για μας για να μας λυτρώσει από κάθε ανομία και να μας καθαρίσει κάνοντάς μας για τον εαυτό του ένα λαό που θα ανήκει αποκλειστικά σ' αυτόν και θα έχει ζήλο για καλά έργα. Αυτά να διδάσκεις και να προτρέπεις και να ελέγχεις με πολύ κύρος. Σε κανέναν μη δίνεις αφορμή να σε περιφρονεί.

 

 

Σχολιάζοντας:

Το κανονικό πλαίσιο στο έργο του Θεού είναι: ο Πιστός και ακόλουθος του Ιησού Χριστού να έχει ζήλο για καλά έργα, που δοξάζουν τον Θεό και όχι την τσέπη του ανθρώπου. Από μόνος του θα πρέπει να κινείται με αγαθή προαίρεση της καρδιάς και των λογισμών του

 



 

Αντιγράφω από το 3ο κεφάλαιο της επιστολής:

 

(Τίτ. 3:8)

Είναι απόλυτα αληθινή η διδαχή αυτή και θέλω εσύ να τα διαβεβαιώνεις αυτά, ώστε εκείνοι που έχουν πιστέψει στο Θεό να φροντίζουν να πρωτοστατούν σε καλά έργα. Αυτά είναι τα καλά και ωφέλιμα στους ανθρώπους. Οπωσδήποτε όμως να αποφεύγεις τις ανόητες συζητήσεις και τις απαριθμήσεις γενεαλογιών και τις φιλονικίες και τις σχετικές με το νόμο διαμάχες, γιατί είναι ανώφελες και άσκοπες.

 

 

(Τίτ. 3:13)

Τον Ζηνά, το νομικό και τον Απολλώ ξεπροβόδισέ τους με τη μεγαλύτερη δυνατή φροντίδα, έτσι που να μην τους λείψει τίποτε. Κι ας αρχίσουν να μαθαίνουν και οι δικοί μας να πρωτοστατούν σε καλά έργα για την κάλυψη των απαραίτητων αναγκών, για να μην είναι άκαρποι.

 

 

Σχολιάζοντας:

Εδώ φαίνεται η αγωνία του Αποστόλου Παύλου (!) απέναντι στους συνεργάτες του, οι οποίοι είναι στην Κρήτη μαζί με τον Τίτο ώστε όλοι να εργάζονται με καρποφορία στο έργο του Θεού. Η προτροπή του είναι: «να πρωτοστατούν σε καλά έργα!» καθώς επίσης και να μην είναι άκαρποι Χριστιανοί. 

 



 

Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ

 

Στο βιβλίο της Αποκάλυψης ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός απευθύνει επιστολές προς τους ποιμένας των 7 Εκκλησιών της Ασίας με στόχο να τους ελέγξει όσον αφορά την απόδοση των εξετάζοντας τα έργα των που έχουν επιτελέσει στην διάρκεια της διακονίας των.

Μας κάνει εντύπωση, πάντα, η αναφορά στον πρώτον ποιμένα αυτόν της Εφέσου. 

 

Αντιγράφω από το 2ο κεφάλαιο:

 

(Αποκ. 2:1)

«Στον άγγελο της εκκλησίας στην Έφεσο γράψε: Να τι λέει εκείνος που κρατάει τα εφτά αστέρια στο δεξί του χέρι και περπατάει ανάμεσα στους εφτά χρυσούς λυχνοστάτες:

 

(Αποκ. 2:2)

Ξέρω τα έργα σου και τον κόπο σου και την υπομονή σου, και ότι δεν μπορείς να ανεχθείς τους κακούς. Και πράγματι δοκίμασες εκείνους που ισχυρίζονται πως είναι απόστολοι, ενώ δεν είναι, και το διαπίστωσες πως δεν είναι γνήσιοι!

 

 

(Αποκ. 2:5)

Να θυμάσαι λοιπόν τη θέση από την οποία έχεις ξεπέσει και σύνελθε και κάνε πάλι τα πρώτα έργα σου. Γιατί διαφορετικά, αν δε μετανοήσεις, θα έρθω ξαφνικά εναντίον σου και θα μετακινήσω το λυχνοστάτη σου από τη θέση του.

 

 

Σχολιάζοντας:

Δύο πράγματα, μας κάνουν εντύπωση: (α) ο Ιησούς Χριστός τα ξέρει όλα | μα όλα τα καμωμένα έργα του ποιμένα της Εφέσου και (β) ο Κύριος ζητάει από τον ποιμένα την επανόρθωση και επαναφορά στα πρώτα έργα, που ήταν χρηστά, δια της βαθιάς μετάνοιας. Και ο Κύριος καταλήγει: «αν δεν μετανοήσεις (!) θα μετακινήσω την Εκκλησία σου και θα την χάσεις!». 

 



 

ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ

Το άρθρο της Κυριακής, με θέμα: «Τα καλά έργα», νομίζω ότι είναι καιρός ώστε κάθε Πιστός και Ακόλουθος του Ιησού Χριστού να δώσει προσοχή στην ατομική του καρποφορία και όχι στην συζήτηση για άλλους δούλους του Θεού. Έκαστος ενώπιον του Θεού στέκεται ή πέφτει και ξανασηκώνεται. Διαφορετικά, η Εκκλησίες μας | οι Ευαγγελικές (κατά το Ιωάννης 3,16 και το Ιωάννης 7,38) θα αδειάσουν απελπιστικά (!) κυρίως, από νέους και νέες και παιδιά. Αλήθεια σας λέγω. 

 

 



ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ Sunday Blog:

 

1.      ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ: ΛΙΓΟΙ ΟΙ ΑΞΙΟΙ | ΟΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ.

2.      ΑΛΗΘΕΙΑ: Ο ΠΕΤΡΟΣ ΣΕ ΠΕΙΡΑΣΜΟ.

3.      ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ.

4.      ΑΡΑΓΕ ΦΡΟΝΤΙΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ;

 

 


 








 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις