Η ΔΕΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – ΜΕΡΟΣ 2
Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο, εδώ:
Η ΔΕΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – ΜΕΡΟΣ 2
Τι
είναι; Η σχέση του Θεού με τον άνθρωπο και οι
κανόνες του δικαίου.
Γιατί;
Επειδή ο Θεός είναι Δίκαιος.
Πότε;
Όταν ο άνθρωπος δέεται προς τον Θεόν.
Αγαπητέ
μου | Αγαπητή μου το θέμα μας, σήμερα Κυριακή, είναι τεράστιο και θα χρειαστεί
κάποιες, ακόμα, συνέχειες. Εάν εκλείψει η δικαιοσύνη από την ψυχή του ανθρώπου,
τότε ο Θεός σταματά, αυτόματα, να ενεργεί τα θαυμάσια Του.
Το
θέμα μας, «η δέηση του δικαίου» είναι τόσο σοβαρό και τόσο επίκαιρο (!) που
χρειάζεται | απαιτείται η εξέταση σε βάθος δια των Γραφών, έτσι ώστε να
εννοήσουμε τον χαρακτήρα του Θεού και επίσης το ερώτημα: «γιατί ο άνθρωπος
προσεύχεται στον Θεό και δεν παίρνει απαντήσεις;».
Ομοιάζει
δε, σαν να είναι η γραμμή επικοινωνίας με τον Θεό, κλειστή και η προσευχή μας
να μην φτάνει στον προορισμό της.
Ας
ανοίξουμε τις Γραφές μας και ας αρχίσουμε από το βιβλίο του Δαβίδ, τον 55ο
Ψαλμό, καθώς ο Δαβίδ προσεύχεται:
ΘΕΕ,
δώσε ακρόαση στην προσευχή μου, και μη αποσυρθείς από τη δέησή μου.
Πρόσεξε
σε μένα, και εισάκουσέ με· λυπούμαι στη μελέτη μου, και ταράζομαι, από τη φωνή
τού εχθρού, από την κατάθλιψη του ασεβή· επειδή, ρίχνουν επάνω μου ανομία,
και με μισούν με οργή.
Η
καρδιά μου μέσα μου καταθλίβεται, και φόβος θανάτου έπεσε επάνω μου.
Φόβος
και τρόμος ήρθε επάνω μου, και φρίκη με σκέπασε.
Και
είπα: Ποιος να μούδινε φτερά σαν περιστέρι! Θα πετούσα και θα αναπαυόμουν.
Με
λίγα λόγια:
Βλέπουμε
καθαρά την προσευχή ενός αδικουμένου ανθρώπου. Και νομίζετε ότι ο Θεός δεν
ακούει την προσευχή αυτή;
ΑΠΟ
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΠΑΡΟΙΜΙΩΝ
Από
το βιβλίο των Παροιμιών του βασιλιά Σολομώντα, αντιγράφω τα πιο κάτω:
Το
στόμα τού δικαίου είναι πηγή ζωής· το στόμα, όμως, των ασεβών σκεπάζει αδικία.
Με
λίγα λόγια:
Δείτε
αυτό: «το στόμα του δικαίου ανθρώπου (!) είναι πηγή ζωής» και όμως αγαπητέ μου
ο δίκαιος πάσχει και δεν έχει λόγο στην κοινωνία που ζει.
Αντιγράφω
από τις Παροιμίες 10/16-20:
Τα
έργα τού δικαίου είναι για ζωή· το προϊόν τού
ασεβή για αμαρτία.
Όποιος
φυλάττει την παιδεία, βρίσκεται σε δρόμο ζωής· ενώ εκείνος που εγκαταλείπει τον
έλεγχο, αποπλανιέται.
Όποιος
σκεπάζει μίσος κάτω από χείλη αναληθή, και όποιος προφέρει συκοφαντία, είναι
άφρονας.
Μέσα
στην πολυλογία δεν λείπει η αμαρτία· όποιος, όμως,
κρατάει τα χείλη του, είναι συνετός.
Η
γλώσσα τού δικαίου, είναι εκλεκτό ασήμι· η καρδιά των ασεβών ένα
μηδαμινό πράγμα.
Με
λίγα λόγια:
Στα
πιο πάνω χωρία της Γραφής (!) φαίνεται ο χαρακτήρας του δικαίου ανθρώπου.
Μπορούμε να πούμε ότι ο δίκαιος είναι ένα σπάνιο είδος ανθρώπου που είναι
απόλυτα ευάρεστος στον Θεό και όντως οι προσευχές του δικαίου εισακούγονται.
Αντιγράφω
από τις Παροιμίες 15/8-9:
Η
θυσία των ασεβών είναι βδέλυγμα στον Κύριο· η δέηση, όμως, των ευθέων, είναι
σ' αυτόν ευπρόσδεκτη.
Είναι
βδέλυγμα στον Κύριο ο δρόμος τού ασεβή· αγαπάει, όμως, αυτόν που κυνηγάει τη
δικαιοσύνη.
Αντιγράφω
και από τις Παροιμίες 21/2-44:
Όλοι
οι δρόμοι τού ανθρώπου φαίνονται σωστοί στα μάτια του· όμως, ο Κύριος
σταθμίζει τις καρδιές.
Το
να κάνει κάποιος δικαιοσύνη και κρίση, είναι στον Κύριο αρεστότερο παρά θυσία.
Το
υπεροπτικό βλέμμα και η αλαζονική καρδιά, το λυχνάρι των ασεβών, είναι
αμαρτία.
Με
λίγα λόγια:
Είναι
σπουδαίο να καταλάβουμε γιατί ο δίκαιος ξεχωρίζει απέναντι στον Θεό (!) καθώς
και κάτι ακόμα: Ο Θεός μέσα από την ανοχή του, ως Πατέρας ανατέλλει τον ήλιο
επί πονηρούς και αγαθούς, ίσως ο πονηρός επιστρέψει και μετανοήσει κάποια
στιγμή της ζωής του, έστω και λίγο πριν φύγει από την ζωή.
ΤΙ
ΖΗΤΑΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ
Άραγε,
είναι κάτι που το ζητάει ο Θεός ως ελάχιστη απαίτηση;
Δείτε
την απάντηση εδώ από τον προφήτη Μιχαία:
Με
τι θάρθω μπροστά στον Κύριο, να προσκυνήσω μπροστά στον ύψιστο Θεό; Θάρθω
μπροστά του με ολοκαυτώματα, με χρονιάρικα μοσχάρια;
Θα
ευαρεστηθεί ο Κύριος σε χιλιάδες κριάρια ή σε μυριάδες από ποτάμια λαδιού; Θα
δώσω τον πρωτότοκό μου για την παράβασή μου, τον καρπό τής κοιλιάς μου για την
αμαρτία τής ψυχής μου;
Άνθρωπε,
αυτός σου έδειξε τι είναι το καλό· και τι ζητάει ο Κύριος από σένα, παρά να
πράττεις το δίκαιο, και να αγαπάς έλεος, και να περπατάς ταπεινά μαζί με τον
Θεό σου;
Με
λίγα λόγια:
Ναι,
ο Κύριος σαν ελάχιστη απαίτηση έχει το να εφαρμόζεις το δίκαιο | να αγαπάς την
ενσυναίσθηση | να περπατάς ταπεινά, πιο ταπεινά μαζί Του.
ΘΑ
ΤΟ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
Μάλιστα,
διότι το θέμα είναι μεγάλο και αξίζει ένας ενδελεχής έλεγχος και μια
αυτοεξέταση του κενού (!) μεταξύ ημών και του Θεού, στα πλαίσια του δικαίου.
Αλήθεια σας λέγω.
ΤΑ
ΕΠΟΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ Sunday
Blog:
ü
ΚΑΤΑ
ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΕΚΕΙΝΗ.
ü
ΟΡΚΟΣ
ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ü
Ο
ΔΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ.
ü
ΑΔΗΛΟΤΗΤΑ
ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ.
ü
ΑΔΑΜ,
ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ;
ü
ΠΙΣΤΗ
ΚΑΙ ΑΓΑΘΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ.
ü
ΕΙΔΩΛΑ
| ΕΙΔΩΛΑ | ΕΙΔΩΛΑ.
ü
ΜΙΣΟΣ
ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.
ü
ΣΥ,
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΟΙ.
ü
ΑΔΙΑΛΕΙΠΤΩΣ
ΠΡΟΣΕΥΧΕΣΘΕ.
ü
ΤΟ
ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
ü
ΙΗΣΟΥΣ,
Ο ΑΡΧΙΕΡΕΑΣ.
ü
ΣΧΙΣΜΑ
ΤΟΥ ΟΧΛΟΥ ΔΙΑ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ.
ü
Ο
ΑΡΡΑΒΩΝΑΣ ΤΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ.
ü
ΕΙΣΕΛΘΕ
ΣΤΗΝ ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΟΥ.
ü
ΜΑΘΗΜΑΤΑ
| ΠΑΘΗΜΑΤΑ | ΘΛΙΨΕΙΣ.
ü
Ο
ΠΙΣΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ.
ü
ΩΣΤΕ
ΝΑ ΔΥΝΗΘΗΤΕ.
ü
ΤΟ
ΣΥΝΔΡΟΜΟ SKRUTZ.
ü
Ο
ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ.
ü
Η
ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΖΙΖΑΝΙΩΝ.
ü
ΚΑΘΩΣ
ΠΡΟΣΕΤΑΞΕ Ο ΙΗΣΟΥΣ.
ü
ΛΙΘΟΣ
ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΣ.
ü Η δική σας αγωνία.
ü Η δική σας ευαισθησία.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου