Ο ΕΦΗΒΟΣ: Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ!
ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ.
Το προηγούμενο άρθρο, διαβάστε εδώ:
Ο τίτλος της σειράς είναι Ο ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΦΗΒΟΣ ΝΕΟΣ και
θα διαρκέσει για άγνωστο χρόνο.
Μαζί,
θα διαβάσουμε κάποια χωρία από την Αγία Γραφή και θα ασχοληθούμε με μια
«ζωντανή» θεματολογία (!) που αφορά την
όψιμη εφηβική φάση της ηλικίας 15 – 25 χρονών .
ΘΕΜΑ: Ο ΕΦΗΒΟΣ - Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Το
θέμα μας, σήμερα, αφορά την ξεχωριστή συμπεριφορά των καθηγητών κατά την
εκτέλεση του καθήκοντος του εκπαιδευτή, απέναντι στην μόρφωση της ελληνικής
νεολαίας κατά τα έτη που αυτή διέρχεται (!) μεταξύ 15 και 18 ετών.
Το
άρθρο είναι γραμμένο, έτσι ώστε να προστατεύσει τα «συμφέροντα» των νέων, όπως:
1.
Η
ψυχολογία
2.
Η
μάθηση
3.
Η
εξάσκηση
4.
Η
πρακτική
5.
Το
διαγώνισμα
6.
Ο
βαθμός
7.
Η
πίεση
8.
Η
αριστεία
9.
Η
ηθική
Ας
τα δούμε, ένα – ένα:
Η
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Η
ψυχολογία του νέου | του έφηβου, είναι η ψυχολογία των πειρασμών, όπου ο νέος
υφίσταται σε αυτή την ηλικία.
Ο
καλός καθηγητής του Λυκείου οφείλει να δίνει συνεχώς συμβουλές, σαν πατέρας και
σαν φίλος.
Η
δουλειά του δεν είναι η αστυνόμευση, ούτε η απονομή ποινών (ενός κριτή) αλλά η
υποβοήθηση των χαρακτήρων αφού μάθει έναν – έναν τους μαθητές του.
Υπάρχουν
χαρακτήρες, όπως:
1.
Ήρεμοι
2.
Ανήσυχοι
3.
Διψασμένοι
για μάθηση
4.
Πειραχτήρια
5.
Καταστροφείς
Σε
κάθε περίπτωση ο καλός καθηγητής είναι άγρυπνος, έτσι ώστε να διαφυλάξει την τάξη και
την ψυχολογία του πλήθους.
Σε
περιπτώσεις μεγάλων κοινωνικών θεμάτων, οφείλει να συζητά με τους μαθητές και
να εμπνέει την ελεύθερη συμμετοχή στην συζήτηση.
Η
ΜΑΘΗΣΗ
Η
μάθηση είναι μια ικανότητα του καλού καθηγητή, έτσι ώστε να εφευρίσκει μεθόδους και
ενότητες, καθώς και την ποσότητα της ύλης που πρέπει να διδάξει, ώστε οι
μαθητές να μπορούν να ανταποκριθούν
εντός της προθεσμίας.
Οι
προθεσμίες της εκτέλεσης εργασιών, είναι ένα μέρος της παιδείας που πρέπει να
υποστούν οι μαθητές.
Η
δυνατότητα υποβοήθησης εκτός ωρών διδασκαλίας (!) είναι το Α και το Ω για την
διαμόρφωση των χαρακτήρων των μαθητών σαν ελευθέρους σκεπτόμενους και έχοντας
το δικαίωμα να ζητούν μικρή βοήθεια από τους καθηγητές.
Η
ΕΞΑΣΚΗΣΗ
Εξάσκηση
εννοούμε την εντός του Σχολείου ολοκλήρωση μιας ή περισσοτέρων Ασκήσεων πάνω σε
ένα νέο αντικείμενο | κεφάλαιο από την ύλη, έτσι ώστε να φύγει ο μαθητής για το
σπίτι του έτοιμος για να λύσει προβλήματα σύνθετα από την ύλη που παρέλαβε.
Η
εξάσκηση οφείλει να αφορά κάθε μαθητή χωριστά, με ιδιαίτερη φροντίδα ώστε να
μην χαθεί κανένα ταλέντο από τα παιδιά.
Τα
ταλέντα των παιδιών ανακαλύπτονται από την συνεχή εξάσκηση, παρόντος του καλού
καθηγητή.
Η
ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Η
πρακτική είναι η δυνατότητα ώστε κάθε μαθητής να εφαρμόσει αυτά που έμαθε στην
θεωρία και τούτο γίνεται μέσα από τα πειράματα (θετικές επιστήμες) ή από
συναντήσεις με γέροντες σχολικούς συμβούλους (θεωρητικές επιστήμες).
Στην
πρακτική εγκαθίστανται όλες οι θεωρίες της γνώσης μέσα στην ψυχή του μαθητή, με
έναν τρόπο αμετάβλητο.
ΤΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ
Το
διαγώνισμα δεν είναι η εκδίκηση του καθηγητή (!) αλλά η αξιολόγηση της τάξης ενός
καλού καθηγητή Λυκείου.
Το
διαγώνισμα πρέπει να περιέχει θέματα, όπως:
1ο Εύκολα: 10%
2ο Μέτρια: 30%
3ο Δύσκολα: 50%
4ο Πολύ δύσκολα: 10%
Κατά
την διόρθωση των διαγωνισμάτων θα πρέπει να σχολιάζονται οι απαντήσεις των
μαθητών, έτσι ώστε ο μαθητής να συνδέσει τον βαθμό με το δίκαιον (!) ή το άδικο
του καθηγητή.
Με
αυτό τον τρόπο θα υπάρχει ή σύνδεση του καθηγητή – μαθητή, στα πλαίσια της
αξιοπρέπειας.
Ο
ΒΑΘΜΟΣ
Ο
βαθμός είναι μια ηθική αμοιβή και μια συμπαράσταση προς τον μαθητή (!) που
κάνει τις προσπάθειες του.
Ο
βαθμός πάντα αναλύεται σε επί μέρους βαθμούς, ώστε κάποια στιγμή να δίνονται οι
ανάλογες εξηγήσεις προς τους μαθητές, ή τους γονείς.
Η
ΠΙΕΣΗ
Ο
καλός καθηγητής ασκεί πίεση προς τους μαθητές μέσα από την παραδοτέα ύλη και
τις εργασίες.
Η
πίεση πρέπει να αφορά όλη την τάξη και όχι μόνον έναν, ή δύο μαθητές.
Η
πίεση δεν είναι τιμωρία, αλλά μόρφωση | διάπλαση χαρακτήρων των νέων, που είναι
έτοιμοι, πλέον, εντός ολίγου να ανοίξουν τα «φτερά» των δημιουργώντας
οικογένειες μικρές ή μεγάλες όπως ονειρεύονται και παράλληλα να συνεχίσουν τις
σπουδές των σε ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα
Η
ΑΡΙΣΤΕΙΑ
Η
αριστεία είναι και οφείλεται σε μεγάλο μέρος, στον καλό καθηγητή του Λυκείου
και εδώ θα ήθελα να επιμείνω.
Η
αριστεία είναι αντικειμενική και θα πρέπει ο καθηγητής να εξηγήσει από την αρχή
στους μαθητές ότι θα επιχειρήσει να αναδείξει την αριστεία ώστε όλοι οι μαθητές
στο τέλος της χρονιάς να το απολαύουν ισότιμα.
Αριστεία
είναι όταν:
1.
Το
επίπεδο της τάξης, είναι υψηλό.
2.
Συνεργάζονται
οι καλοί με τους άριστους μαθητές.
3.
Συνεργάζονται
οι μέτριοι με τους άριστους μαθητές.
4.
Οι
κακοί μαθητές στηρίζονται από τους καθηγητές.
5.
Όλοι
χαίρονται και αναγνωρίζουν τα κατορθώματα των αρίστων.
ΔΕΙΤΕ
ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
https://empros.gr/2023/07/megali-niki-gia-ton-ksanthioti-odyssea-kotzampasi-pou-katektise-chalkino-metallio-sti-diethni-olympiada-fysikis/
Η
ΗΘΙΚΗ
Η
έννοια της ηθικής έχει να κάνει με την χριστιανική θρησκευτική παιδεία των
νέων, όπου ανεξάρτητα από θρησκευτικές μειονότητες, οι μαθητές οφείλουν να
αποκτήσουν συνείδηση από την διδασκαλία της Καινής Διαθήκης, αφού είμαστε
χριστιανοί.
Ένας
καλός καθηγητής Λυκείου, πάντα αναφέρεται στις Γραφές όταν συζητά ένα δύσκολο
κοινωνικό θέμα με τους μαθητές, δίνοντας τιμή στον λόγο του Θεού.
ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ
Το
άρθρο, σήμερα, θα ευχόμουν οι καθηγητές των Λυκείων να γίνουν όλοι καλοί
καθηγητές (!) ώστε να απολαύσουν | να καυχηθούν αργότερα για το αποτέλεσμα της
δουλείας των με τους νέους, που τους είχαν στα χέρια των επί 1, ή 2, ή και 3
χρόνια.
ΓΙΑ
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ:
v
Το
μάθημα της «καταραμένης Φυσικής».
v
Το
θέμα, που είναι επίκαιρο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου