ΠΡΟΣΟΧΗ, ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΠΙΕΖΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ!

 





Δείτετο προηγούμενο άρθρο, εδώ:

 

 

Διαβάζουμε αργά και προσεκτικά, τα πιο κάτω χωρία από τον Λόγο του Θεού (από το αρχαίο κείμενο, ή την μετάφραση που μας κάνει):

 

(Παρ. 4:1)

Παιδιά μου, ακούστε την πατρική παιδεία, και προσέχετε να μάθετε σύνεση.

 

Επειδή, σας δίνω καλή διδασκαλία· μη εγκαταλείπετε τον νόμο μου.

 

 


 

(Παρ. 5:1)

Γιε μου, πρόσεχε στη σοφία μου, στρέφε το αυτί σου στη σύνεσή μου· για να τηρείς φρόνηση, και τα χείλη σου να φυλάττουν γνώση.

 

 


 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΜΑΖΙ

Η πατρική παιδεία | το σχολείο στο σπίτι (!) απαιτεί συναισθηματική αγωγή και ενσυναίσθηση μαζί.

Ο χρόνος που θα δαπανήσετε στο παιδί | στα παιδιά σας (!) είναι επένδυση με μελλοντική επιστροφή ευλογίας και χαράς.

Η πατρική σοφία που οφείλεται στην διαφορά μιας γενιάς (!) και στην γνώση του λόγου του Θεού δια της αναγεννήσεως, είναι πηγή ζωής που μεταδίδεται στο παιδί με αργό ρυθμό και διαδικασία μάθησης.

Οι λόγοι της σοφίας (του Θεού) και της συνέσεως (των πραγμάτων) είναι η ατζέντα της μάθησης των τέκνων στο σπίτι σχολείο.

Με χρόνο, με τάξη και επανάληψη.

Τότε οι κόποι των γονέων (!) πιάνουν τόπο.

 

 


 

ΠΟΤΕ Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ;

ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΠΙΕΖΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ!

 

Οι σύγχρονες οικογένειες αναλώνονται στο κυνήγι του χρόνου: τρέχουν να προλάβουν να φτάσουν έγκαιρα στον παιδικό σταθμό, στο σχολείο, στη δουλειά.

Και παρότι τα συναισθήματα των παιδιών βγαίνουν στην επιφάνεια ακριβώς σε αγχογόνες μεταβατικές περιόδους, οι στιγμές αυτές δεν είναι οι πλέον ιδανικές για την εφαρμογή της συναισθηματικής αγωγής, η οποία αποτελεί μια διαδικασία και έχει μια ακολουθία συγκεκριμένων σταδίων.

Τα παιδιά δεν είναι ρομπότ γι’ αυτό ας μην περιμένουμε να βιώσουν τις συναισθηματικές εμπειρίες σύμφωνα με ένα αυθαίρετο χρονοδιάγραμμα.

 

Σε ένα ιδανικό  κόσμο θα είχαμε τον χρόνο να μείνουμε κοντά στα παιδιά μας και να συζητήσουμε τα συναισθήματα τους.

Οι περισσότεροι όμως γονείς δεν έχουν πάντα αυτή τη δυνατότητα.

Γι αυτό είναι σημαντικό να ορίσουν κάποια στιγμή – κατά προτίμηση την ίδια ώρα κάθε ημέρα – όπου θα μπορούν να συζητούν με τα παιδιά χωρίς πίεση ή διακοπές.

Οι γονείς με παιδιά συζητούν συχνά μαζί τους πριν τα βάλουν για ύπνο ή κατά τη διάρκεια του μπάνιου.

Με τα παιδιά σχολικής ηλικίας και τους εφήβους η κουβεντούλα αυτή γίνεται κατά την διάρκεια μικρών καθηκόντων που μοιράζονται μαζί τους, όπως το πλύεσιμο των πιάτων ή το μάζεμα των ρούχων.

Η διαδρομή προς το φροντιστήριο και το ωδείο προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για συζήτηση.

Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν αναβάλλαμε τα θέματα επ’ αόριστον εξαιτίας του περιορισμένου χρόνου.

 

Πηγή: Η ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ – JOHN GOTTMAN

Συνεχίζεται …






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις