ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΠΙΘΑΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ!

 


Διαβάστε το προηγούμενο άρθρο,εδώ:

Συνεργαστείτε με το παιδί σας προκειμένου να εντοπίσετε διάφορες εναλλακτικές επιλογές για να λυθεί το πρόβλημα του.

Οι ιδέες των γονέων συχνά αποδεικνύονται πολύτιμες (!) ειδικά για τα μικρότερα παιδιά τα οποία δυσκολεύονται να βρουν εναλλακτικές λύσεις.

Έχει όμως μεγάλη σημασία να αποφύγετε να αναλάβετε εσείς το εγχείρημα. 

Αν θέλετε πραγματικά το αποτέλεσμα να είναι αποκλειστικά επίτευγμα του παιδιού σας, τότε ενθαρρύνετε το να επεξεργαστεί δικές του ιδέες.

Ο καλύτερος τρόπος για την ανάπτυξη αυτής της διαδικασίας «καταιγισμού ιδεών» εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ηλικία του παιδιού.

Τα περισσότερα παιδιά με ηλικία μικρότερη των δέκα ετών, δεν διαθέτουν ανεπτυγμένη αφαιρετική σκέψη.  

Έτσι δυσκολεύονται να κρατήσουν στο μυαλό τους περισσότερες από μια επιλογές κάθε φορά.

Μόλις, λοιπόν, ένα παιδί αυτής της ηλικίας σκεφτεί μια λύση μαζί σας, είναι πολύ πιθανόν να θελήσει να τη δοκιμάσει αμέσως, προτού εξετάσει άλλες εναλλακτικές.



Τα παιγνίδια ρόλων και τα παιγνίδια φαντασίας αποτελούν  επίσης ορισμένους σταθερούς και εύχρηστους τρόπους να παρουσιάσετε εναλλακτικές λύσεις στα μικρά παιδιά.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαριονέτες, κούκλες ή και τον εαυτό σας για να προτείνετε διαφορετικές λύσεις σε ένα πρόβλημα.

Επειδή τα παιδιά σκέφτονται με όρους «άσπρο ή μαύρο» ίσως αποδειχθεί χρήσιμο να προτείνετε δύο διαφορετικές εκδοχές της ίδιας κατάστασης: η μια μπορεί να αντιπροσωπεύει τη «σωστή» λύση και η άλλη τη «λάθος». Δύο μαριονέττες, για παράδειγμα, τσακώνονται για ένα παιγνίδι.

Στην πρώτη εκδοχή η μια μαριονέτα αρπάζει το παιγνίδι από την άλλη χωρίς να ρωτήσει. Στη δεύτερη εκδοχή η πρώτη μαριονέτα προτείνει στη δεύτερη να παίρνουν το παιγνίδι εκ περιτροπής.

Όταν έχετε να κάνετε με μεγαλύτερα παιδιά μπορείτε να ακολουθήσετε μια περισσότερο παραδοσιακή πρακτική κατά την οποία προσπαθείτε από κοινού να σκεφτείτε κάθε δυνατή επιλογή.

Για να εξασφαλίσετε τη δημιουργική ροή των ιδεών ξεκαθαρίστε ευθύς εξαρχής, ότι καμία ιδέα δεν είναι ανόητη έτσι ώστε να μην αξίζει να εξεταστεί και ότι δεν θα ξεκινήσει το «ξεκαθάρισμα»  του καταλόγου προτού τεθούν επί τάπητος όλες οι προτάσεις.

Δείξτε στο παιδί σας ότι παίρνετε αυτή τη διαδικασία στα σοβαρά καταγράφοντας σε ένα χαρτί όλες τις επιλογές που σκεφτήκατε οι δυο σας.

Για να ενθαρρύνετε επίσης την ανάπτυξη του παιδιού ενώ ταυτόχρονα επινοείτε λύσεις, μπορείτε να εφαρμόσετε μια άλλη τεχνική: να του σκιαγραφήσετε τις σχέσεις μεταξύ των παλιών και μελλοντικών επιτυχιών. 

Υπενθυμίστε στο παιδί σας ένα παλαιότερο επίτευγμα του και ενθαρρύνετε το να φανταστεί ότι επιχειρεί κάτι καινούργιο με την ίδια επιτυχία.

 

Στο επόμενο:

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΛΥΣΕΩΝ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ.

 

Για την αντιγραφή …


      


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις